ΜΛ-ΚΚΕ: Λιμάνι Ηγουμενίτσας: «Κάγκελα παντού» - Θεσπρωτικοί Αντίλαλοι
https://picasion.com/
https://picasion.com/
https://picasion.com/
https://picasion.com/
https://picasion.com/
https://picasion.com/

Τρίτη 23 Απριλίου 2024

ΜΛ-ΚΚΕ: Λιμάνι Ηγουμενίτσας: «Κάγκελα παντού»

ΜΛ-ΚΚΕ: Λιμάνι Ηγουμενίτσας: «Κάγκελα παντού»

«Άρχισαν τα όργανα» από τα νέα αφεντικά
Θα έρθει και η σειρά των Συβότων, της Πλαταριάς και της Σαγιάδας

Κολονάκια λοιπόν σε όλο το παραθαλάσσιο μέτωπο, μεταξύ του πορθμείου προς Κέρκυρα και του παλιού λιμανιού εξωτερικού, που χρόνια τώρα, μιας και δεν χρησιμοποιείται, εξυπηρετούσε τις αυξημένες ανάγκες στάθμευσης, αλλά και τον ποδηλατόδρομο - πεζόδρομο της πόλης.

Δεν πρόλαβε να στεγνώσει το μελάνι της σύμβασης ξεπουλήματος του ΟΛΗΓ στον Γκριμάλντι και λίγο πριν από τις μέρες του Πάσχα, όταν η κίνηση αναμένεται αυξημένη και το κυκλοφοριακό έχει γίνει το «υπ΄ αριθμόν ένα» πρόβλημα της Ηγουμενίτσας, τα νέα αφεντικά του λιμανιού και οι εγχώριοι εντολοδόχοι τους, ως «κράτος εν κράτει», χωρίς καμιά ενημέρωση των Αυτοδιοικητικών Αρχών, που υποκλίνονταν όλο τον προηγούμενο καιρό μαζί με τον κυβερνητικό βουλευτή στους «σωτήρες επενδυτές», απέκλεισαν το χώρο και ετοιμάζονται και για άλλα.

Η πρόκληση ήταν τόσο μεγάλη, που πέρα από την οργή και αγανάχτηση των πολιτών, προξένησε την ισχυρή αντίδραση του Αντιπεριφερειάρχη Θεσπρωτίας, ο οποίος ανέφερε ότι αυτή προκάλεσε και προβλήματα στην εξυπηρέτηση των οχημάτων της Αστυνομικής Δ/νσης Θεσπρωτίας, όμορης στην αποκλεισθείσα περιοχή.

Επειδή μάλιστα κάποιοι μιλάνε για την «ανάπτυξη» που θα φέρει η ιδιωτικοποίηση του Λιμανιού, για «Μαρίνες» και «Εμπορευματικά Πάρκα», η αποκλεισθείσα περιοχή θα μπορεί κάλλιστα, χωρίς κόστος, να μετατραπεί από τους νέους ιδιοκτήτες, σε χώρο ελλιμενισμού σκαφών και οι τεράστιοι κλειστοί και ανοιχτοί χώροι της χερσαίας ζώνης του λιμανιού που τους «χαρίσαμε», να χρησιμοποιηθούν και για εμπορευματικούς σκοπούς.

Αντιλαμβάνεται κανείς πλέον τι θα επακολουθήσει και για τα υπόλοιπα κομμάτια του λιμανιού, αλλά και για τις επιχειρήσεις σε Σύβοτα, Πλαταριά και Σαγιάδα, αφού τα προς την θάλασσα μέτωπα των προβλητών, ανήκουν στον ιδιώτη, που μπορεί να τα αποκλείσει και αυτά. Μια πρώτη γεύση ήδη δόθηκε και από την αύξηση των ενοικίων στα εντός των κτιρίων του Λιμανιού καταστήματα και οι διαθεσιμότητες προσωπικού.

Επιβεβαιώνονται έτσι πολύ γρήγορα οι δυσοίωνες προβλέψεις μας από την ιδιωτικοποίηση του Λιμανιού και απ΄ όταν προειδοποιούσαμε σε προκήρυξή μας (12/7/2001), με τίτλο «Λιμάνι Ηγουμενίτσας: «Πύλη της Ευρώπης», ή πηγή πλουτισμού για τους εφοπλιστές, και μόνιμος βραχνάς για την πόλη;»

Το Λιμάνι «Μεγάλη Ιδέα» για κάποιους -λίγους- έφερε και φέρνει ένα σωρό προβλήματα για τους πολλούς: Κυκλοφοριακό, μόνιμες εστίες θορύβου ιδιαίτερα τις νυχτερινές ώρες, αέρια και θαλάσσια ρύπανση, λειψυδρία από την προμήθεια νερού για τα πλοία, καταστροφή των πράσινων λόφων της «Γωνιάς» για αδρανή υλικά για την κατασκευή του, ακρίβεια της γης, των ενοικίων, των αγαθών, των υπηρεσιών, λόγω των προσδοκιών που γέννησε ο γρήγορος και εύκολος πλουτισμός που θα έρθει από το λιμάνι, ένα άλλο Χρηματιστήριο. Για να μη μιλήσουμε για τα άλλα πολιτιστικά υποπροϊόντα και «αγαθά».

Μήπως όμως και οι άλλες ιδιωτικοποιήσεις που κατ΄ εντολή της ΕΕ πραγματοποιεί η κυβέρνηση και όλες οι προηγούμενες κυβερνήσεις, δεν έχουν ανάλογα αποτελέσματα; Έγκλημα στα Τέμπη, στους πουλημένους στο ιταλικό κεφάλαιο αντί 45 εκ. σιδηροδρόμους, ιδιωτική υγεία με πληρωμένα από τον κοσμάκη απογευματινά χειρουργεία, ιδιωτικά πανεπιστήμια (δόθηκε ήδη η πρώτη άδεια, τα πράγματα ήταν έτοιμα από καιρό), πανάκριβα «χρωματιστά» τιμολόγια ρεύματος για τα αρπακτικά της ενέργειας, ξεπούλημα στο ξένο κεφάλαιο της ΛΑΡΚΟ και άλλων βιομηχανιών. Και οι τελευταίες επισκέψεις, του υφυπουργού υποδομών, στην περιοχή, μετά την άρση των «παρεξηγήσεων» με τον Περιφερειάρχη, φέρνουν ιδιώτες με ΣΔΙΤ και διόδια στο μέλλοντα να κατασκευαστεί (;;;) οδικό δίκτυο της περιοχής, που είναι παλιό, προβληματικό και επικίνδυνο.

Φαίνεται τελικά ποιους εξυπηρετούν, κύρια, τα λεγόμενα μεγάλα έργα (Λιμάνι, Εγνατία κλπ.). Την μείωση του κόστους μεταφοράς προϊόντων, πρώτων υλών και προσώπων με την ταυτόχρονη αύξηση της κερδοφορίας του Ευρωπαϊκού και του Ελληνικού κεφαλαίου.

Τα «κολονάκια του Grimaldi» βάζουν επιτακτικά το ερώτημα του τι προτίθενται να κάνουν οι φορείς της πόλης, με πρώτο τον Δήμο, το Επιμελητήριο, το Εργατικό Κέντρο, τον Εμπορικό και τους άλλους Συλλόγους.

Το πλέον όμως σπουδαίο είναι τι θα κάνουν οι πολίτες αυτής της πόλης.

- Πρέπει να αντιδράσουμε άμεσα, με μαζικό δυναμικό τρόπο.

- Να φύγουν άμεσα τα «κάγκελα» και να μην αφήσουμε να μπουν άλλα πουθενά αλλού.

- Να διεκδικήσουμε άμεσα Περιφερειακή οδό για την πόλη.

- Να απαιτήσουμε όχι άλλη υποβάθμιση της ζωής μας.

- Λιμάνια και έργα, δημόσια, για τις ανάγκες και τις υπηρεσίες του λαού, χωρίς καμιά επιβάρυνση για τους πολίτες,

Αυτό που λέγαμε και άλλες φορές ότι «σε λίγο θα καταλάβουμε ότι είμαστε κλεισμένοι από τείχη που οι ίδιοι αφήσαμε να γίνουν», γίνεται πραγματικότητα. Ας αντιδράσουμε τώρα, πριν είναι πολύ αργά και για να μη λέμε ύστερα, όπως λέει ο ποιητής, «Α, όταν έκτιζαν τα τείχη πώς να μην προσέξω».

Ηγουμενίτσα 23-04-2024

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου