11/07/21 - Θεσπρωτικοί Αντίλαλοι

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Κυριακή 7 Νοεμβρίου 2021

Ηγουμενίτσα: Τα φασιστοειδή βγήκαν (για λίγο) από τις τρύπες τους...

Νοεμβρίου 07, 2021 0
Ηγουμενίτσα: Τα φασιστοειδή βγήκαν (για λίγο) από τις τρύπες τους...

Η επανεμφάνιση φασιστικών και νεοναζιστικών ομάδων το τελευταίο διάστημα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη απ' ό,τι φαίνεται έχει συνέπειες και στην ελληνική επαρχία.
Δυστυχώς, κάποια μηνύματα έγιναν ορατά και στην Ηγουμενίτσα και συγκεκριμένα στον ποδηλατόδρομο, ένα από τα πιο πολυσύχναστα σημεία της πόλης.

Πριν λίγες εβδομάδες, σε μια σελίδα στο facebook που αφορά θέματα της πόλης, σχολιάστηκε το γεγονός της ανάρτησης πανό των κομμάτων της αριστεράς σε διάφορα σημεία της πόλης. Λίγες ημέρες αργότερα δύο πανό του ΚΚΕ και της ΑΝΤΑΡΣΥΑ που ήταν αναρτημένα στην αρχή του ποδηλατόδρομου σκίστηκαν από αγνώστους.

Λίγες ημέρες αργότερα και συγκεκριμένα όταν συνέβαιναν τα έκτροπα των νεοναζί στο ΕΠΑΛ Ευόσμου στη Θεσσαλονίκη, κάποιοι ομοϊδεάτες τους άφηναν το δικό τους στίγμα στον ποδηλατόδρομο της Ηγουμενίτσας, ζωγραφίζοντας με σπρέυ κέλτικους σταυρούς και ένα ακατάληπτο σύνθημα.



Δεν έμειναν όμως εκεί. Πριν λίγες ημέρες οι Ηγουμενιτσιώτες που κάνουν τον περίπατό τους στον ποδηλατόδρομο, αντίκρυσαν ένα ακόμη πιο ανησυχητικό θέαμα. Ένα πανό της Συλλογικότητας Γυναικών Ηγουμενίτσας "GRUA", είχε δεχθεί την "εικαστική" παρέμβαση των θρασύδειλων φασιστοειδών ζωγραφίζοντας πάνω του τον κέλτικο σταυρό ή αλλιώς το "στοχάδι", σύμβολο των νεοναζιστών και ακριβώς απέναντι στον τάπητα του ποδηλατόδρομου γραμμένη με κόκκινο σπρέυ η φράση "ΚΡΕΜΑΛΑ ΣΤΑ ΚΟΜΜΟΥΝΙΑ".



Η κλιμάκωση αυτών των νεοναζιστικών "παρεμβάσεων" δε μπορεί να μας αφήσει αδιάφορους. Υπάρχει πλέον στη χώρα μας η εμπειρία της εγκληματικής νεοναζιστικής οργάνωσης της Χρυσής Αυγής και πως εξελίχθηκε στην περίοδο των μηνμονίων και της ανακατανομής του πολιτικού συστήματος. Δεν μπορούμε να μείνουμε άπραγοι απέναντι σε τέτοιου είδους μηνύματα...

Βέβαια, τα φασιστοειδή κάνουν τις παρεμβάσεις τους μεταμεσονύχτιες ώρες, όταν δεν υπάρχει κίνηση στον ποδηλατόδρομο. Δεν θα τολμούσαν άλλωστε να προβούν σε τέτοιες ενέργειες μέρα μεσημέρι, ειδάλλως η παρουσία κόσμου, θα είχε ως συνέπεια να δροσιστούν στα καταγάλανα νερά του Ιονίου...

Αυτή είναι η τακτική των φασιστικών ομάδων, να βγαίνουν για λίγο από την τρύπα τους κι αφού ξεράσουν το μίσος τους απέναντι σε κάθε τι και σε όποιους αντιστέκονται  σε αυτούς  που καταδυναστεύουν τη ζωή μας, να επιστρέφουν στις τρύπες τους.
Οι συνεχείς παρεμβάσεις τους όμως το τελευταίο διάστημα δείχνουν ότι όσο βρίσκουν τον ελάχιστο χώρο, παίρνουν αέρα... 

Ο δημοκρατικός κόσμος της Ηγουμενίτσας οφείλει να αφυπνιστεί και να δώσει την απάντησή του σε αυτές τις ενέργειες, να μη δείξει καμία ανοχή σε τέτοιες "παρεμβάσεις" και στους αυτουργούς της.

Περιμένουμε από το Δήμο Ηγουμενίτσας, ο οποίος στην παραμικρή ζημιά στις κούνιες της παιδικής χαράς βγάζει δελτίο Τύπου κάνοντας λόγο για βανδαλισμούς, να σταθεί με τη δέουσα σοβαρότητα απέναντι σε αυτές τις ενέργειες και να στείλει το δικό του μήνυμα, τόσο πολιτικής καταδίκης, όσο και άμεσης αποκατάστασης του χώρου. Κι ας μη διανοηθούν να επικαλεστούν ότι πρόκειται για χώρο αρμοδιότητας ΟΛΗΓ, διότι θα είναι σαν να υποστηρίζουν αυτές τις ενέργειες!

Συνέχεια...

Μείωση των νέων κρουσμάτων σήμερα στη Θεσπρωτία - Η κατάσταση πανελλαδικά

Νοεμβρίου 07, 2021 0
Μείωση των νέων κρουσμάτων σήμερα στη Θεσπρωτία - Η κατάσταση πανελλαδικά

Αναλυτικά η σημερινή κατανομή των κρουσμάτων στην Ήπειρο
ΠΕ Άρτας 38
ΠΕ Θεσπρωτίας 15
ΠΕ Ιωαννίνων 85
ΠΕ Πρέβεζας 18

Ημερήσια έκθεση covid-19 του ΕΟΔΥ
Τα νέα εργαστηριακά επιβεβαιωμένα κρούσματα της νόσου που καταγράφηκαν τις τελευταίες 24 ώρες είναι 4.307, εκ των οποίων 13 εντοπίστηκαν κατόπιν ελέγχων στις πύλες εισόδου της χώρας. Ο συνολικός αριθμός των κρουσμάτων ανέρχεται σε 784.904 (ημερήσια μεταβολή +0.6%), εκ των οποίων 50.7% άνδρες. Με βάση τα επιβεβαιωμένα κρούσματα των τελευταίων 7 ημερών, 153 θεωρούνται σχετιζόμενα με ταξίδι από το εξωτερικό και 2.796 είναι σχετιζόμενα με ήδη γνωστό κρούσμα.

Οι νέοι θάνατοι ασθενών με COVID-19 είναι 52, ενώ από την έναρξη της επιδημίας έχουν καταγραφεί συνολικά 16.295 θάνατοι. Το 95.4% είχε υποκείμενο νόσημα ή/και ηλικία 70 ετών και άνω.

Ο αριθμός των ασθενών που νοσηλεύονται διασωληνωμένοι είναι 470 (58.1% άνδρες). Η διάμεση ηλικία τους είναι 65 έτη. To 81.5% έχει υποκείμενο νόσημα ή/και ηλικία 70 ετών και άνω. Μεταξύ των ασθενών που νοσηλεύονται διασωληνωμένοι, 382 (81.28%) είναι ανεμβολίαστοι ή μερικώς εμβολιασμένοι και 88 (18.72%) είναι πλήρως εμβολιασμένοι. Από την αρχή της πανδημίας έχουν εξέλθει από τις ΜΕΘ 3.351 ασθενείς. Οι εισαγωγές νέων ασθενών Covid-19 στα νοσοκομεία της επικράτειας είναι 385 (ημερήσια μεταβολή +11.92%). Ο μέσος όρος εισαγωγών του επταημέρου είναι 337 ασθενείς.Η διάμεση ηλικία των κρουσμάτων είναι 38 έτη (εύρος 0.2 έως 106 έτη), ενώ η διάμεση ηλικία των θανόντων είναι 78 έτη (εύρος 0.2 έως 106 έτη).
Συνέχεια...

Παρατείνεται η προθεσμία για ενστάσεις για τους δασικούς χάρτες στη Θεσπρωτία

Νοεμβρίου 07, 2021 0
Παρατείνεται η προθεσμία για ενστάσεις για τους δασικούς χάρτες στη Θεσπρωτία

Από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση Ηπείρου – Δυτικής Μακεδονίας ανακοινώνεται ότι με την με αρ. πρωτ. 141563/03-11-2021 (ΑΔΑ: 6159ΟΡ1Γ-Λ5Γ) απόφαση της Δ/νσης Δασών Θεσπρωτίας, τροποποιείται η με αρ. πρωτ. 22148/26-02-2021 (ΑΔΑ: ΨΘΛ4ΟΡ1Γ-ΜΧ6) απόφασή της, όσον αφορά τις προθεσμίες και τις καταληκτικές ημερομηνίες υποβολής αντιρρήσεων.

Ειδικότερα με τη νέα τροποποιητική απόφαση ανάρτησης, η καταληκτική ημερομηνία της παραπάνω προθεσμίας είναι η 26η Απριλίου 2022, ημέρα Τρίτη. Για τους κατοικούντες ή διαμένοντες στην αλλοδαπή η παραπάνω προθεσμία παρατείνεται κατά 20 ημέρες, συνεπώς η καταληκτική ημερομηνία της προθεσμίας υποβολής αντιρρήσεων είναι η 16η Μαΐου 2022 ημέρα Δευτέρα.

Για την ενημέρωση των πολιτών σε θέματα των Δασικών Χαρτών της ΠΕ Θεσπρωτίας, έχει συσταθεί Σημείο Υποστήριξης Ανάρτησης Δασικού Χάρτη (Σ.Υ.Α.Δ.Χ.) με έδρα τα γραφεία της Διεύθυνσης Δασών Θεσπρωτίας, Ταχ. Δ/νση Παν. Τσαλδάρη 21- Τ.Κ. 46100, τηλ. 2665028347, 2665024170, 2665022241(εσωτερικό 107, 108, 1), δ/νση ηλ. ταχυδρομείου (email): dxthesp@apdhp-dm.gov.gr, όπου παρέχονται γενικές πληροφορίες για το περιεχόμενο του αναρτημένου Δασικού Χάρτη και του τρόπου υποβολής αντιρρήσεων τις εργάσιμες ημέρες κατά τις ώρες 07.00 π.μ. – 15.00 μ.μ.

Για όσο διάστημα ισχύουν τα περιοριστικά μέτρα προστασίας της δημόσιας υγείας, το Σ.Υ.Α.Δ.Χ. δύναται να δέχεται κοινό, μόνο κατόπιν προηγούμενου ραντεβού, με βάση τους τιθέμενους περιορισμούς, που ισχύουν ανά περιοχή και τις σχετικές εγκύκλιες οδηγίες του Υπουργείου Εσωτερικών για τη λειτουργία των δημοσίων υπηρεσιών.

Οι ανωτέρω Δασικοί Χάρτες είναι προσβάσιμοι για κάθε ενδιαφερόμενο στην ιστοσελίδα του Ν.Π.Δ.Δ. “Ελληνικού Κτηματολογίου” (https://www.ktimanet.gr/CitizenWebApp/Entrance_Page.aspx), και στην ιστοσελίδα της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Ηπείρου- Δυτ. Μακεδονίας (www.apdhp-dm.gov.gr).

Η ΥΠΟΒΟΛΗ ΤΩΝ ΑΝΤΙΡΡΗΣΕΩΝ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΗ ΜΟΝΟ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ TΟΥ Ν.Π.Δ.Δ. «ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ», ΜΕ ΤΗ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΗ ΕΙΔΙΚΗΣ ΦΟΡΜΑΣ.
Συνέχεια...

Εκπαιδευτικό σεμινάριο για επιχειρηματίες στην Ηγουμενίτσα τη Δευτέρα από την ΗΠΕΙΡΟΣ Α.Ε.

Νοεμβρίου 07, 2021 0
Εκπαιδευτικό σεμινάριο για επιχειρηματίες στην Ηγουμενίτσα τη Δευτέρα από την ΗΠΕΙΡΟΣ Α.Ε.

Εκπαιδευτικά Σεμινάρια για επιχειρηματίες στην Ηγουμενίτσα και στα Ιωάννινα στο πλαίσιο του έργου i-Thea: «Integrated Approaches for Cultural Heritage Promotion: Ancient Theatres & Sites Route as Branded Destination»

Ο Αναπτυξιακός Οργανισμός «ΗΠΕΙΡΟΣ ΑΕ» στο πλαίσιο του έργου «Integrated Approaches for Cultural Heritage Promotion: Ancient Theatres & Sites Route as Branded Destination» («Ολοκληρωμένες Προσεγγίσεις για την Προώθηση της Πολιτιστικής Κληρονομιάς: Η Διαδρομή των Αρχαίων Θεάτρων και Χώρων ως Επώνυμος Προορισμός») με ακρωνύμιο i-Thea (INTERREG Ελλάδα-Αλβανία 2014–2020), διοργανώνει Επιμορφωτικό-Εκπαιδευτικό σεμινάριο για επαγγελματίες-επιχειρηματίες του τουρισμού, της παραγωγής και μεταποίησης τοπικών προϊόντων και για φορείς και οργανώσεις πολιτιστικού χαρακτήρα:

τη Δευτέρα, 8 Νοεμβρίου στην Ηγουμενίτσα (Πάνθεον- Πολιτιστικό Πνευματικό Κέντρο, Ελευθερίας 7), και

• την Τρίτη, 9 Νοεμβρίου στα Ιωάννινα (Συνεδριακό Κέντρο Φρόντζου Πολιτεία, Λόφος Αγίας Τριάδας).

Το σεμινάριο που διοργανώνεται στο πλαίσιο των διαρκών δράσεων του Δικτύου Επιχειρήσεων και της ΗΠΕΙΡΟΣ Α.Ε., Φορέα Λειτουργίας της Πολιτιστικής Διαδρομής στα Αρχαία Θέατρα της Ηπείρου, στοχεύει:
• στη βελτίωση της ποιότητας των παρεχόμενων προϊόντων και υπηρεσιών,
• στην ενίσχυση του προσφερόμενου τουριστικού προϊόντος μέσω ολοκληρωμένων προϊόντων πολιτιστικού τουρισμού με την ενεργό εμπλοκή της τοπικής οικονομίας
• στην ενδυνάμωση της συνεργασίας μεταξύ των μελών του Δικτύου επιχειρήσεων της Πολιτιστικής Διαδρομής, και
• στη διεύρυνση του Δικτύου.

Απευθύνεται στα εγγεγραμμένα μέλη του Τοπικού Δικτύου της Πολιτιστικής Διαδρομής στα Αρχαία Θέατρα της Ηπείρου καθώς και σε όσους επιχειρηματίες ενδιαφέρονται μελλοντικά να γίνουν μέλη του Δικτύου.
Στα τετράωρα Εκπαιδευτικά Σεμινάρια (10:00-14:00) θα παρουσιασθούν προτεινόμενα τουριστικά πακέτα με βάση την Πολιτιστική Διαδρομή, η σύνδεση της γαστρονομίας με την πολιτιστικό τουρισμό, θέματα σχετικά με την διαχείριση Ξενοδοχειακών Μονάδων & Επισιτιστικών Επιχειρήσεων και τρόπους ψηφιακού μάρκετινγκ, καθώς και η δυναμική των Συνεργατικών Σχηματισμών. Με την ολοκλήρωση των εισηγήσεων θα ακολουθήσει ανοιχτή συζήτηση.
Στο χώρο εκδήλωσης θα μπορούν να εισέρχονται λόγω περιορισμών για τον COVID–19 μόνο όσοι είναι πλήρως εμβολιασμένοι ή έχουν νοσήσει κατά το τελευταίο εξάμηνο και φέρουν μαζί τους το σχετικό πιστοποιητικό.

Λίγα λόγια για το έργο
Το Έργο με τίτλο «Integrated Approaches for Cultural Heritage Promotion: Ancient Theatres & Sites Route as Branded Destination» («Ολοκληρωμένες Προσεγγίσεις για την Προώθηση της Πολιτιστικής Κληρονομιάς: Η Διαδρομή των Αρχαίων Θεάτρων και Χώρων ως Επώνυμος Προορισμός») και ακρωνύμιο i-Thea τονίζει τη σημασία της ανάπτυξης διαπεριφερειακών και διασυνοριακών πολιτιστικών και τουριστικών προϊόντων και υπηρεσιών που βασίζονται σε συντονισμένες ενέργειες, σε συνέργειες, εξοικονομεί πόρους και ενισχύει και προωθεί την κοινή πολιτιστική ταυτότητα και την ανταγωνιστικότητα ολόκληρης της περιοχής. Υποστηρίζει επίσης τη δημιουργία κοινών πρωτοβουλιών που αυξάνουν την προβολή των πολιτιστικών χώρων και φιλοδοξούν να εδραιώσουν τη διασυνοριακή περιοχή ως «επώνυμο» προορισμό.

Το έργο είναι δομημένο σε πέντε πακέτα εργασίας:
• Διαχείριση και Συντονισμός
• Δραστηριότητες Επικοινωνίας/Δημοσιότητας
• Επένδυση στον άνθρωπο
• Επώνυμο Πολιτιστικό Τουριστικό Προϊόν
• Ολοκληρωμένη Διαχείριση & Προώθηση Πολιτιστικών Προορισμών

Το εταιρικό σχήμα του έργου αποτελείται από τους εξής φορείς:
• ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ ΗΠΕΙΡΟΥ Α.Ε. – Αναπτυξιακός Οργανισμός Τοπικής Αυτοδιοίκησης – Επικεφαλής Εταίρος (Ελλάδα)
• Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων – Τμήμα Αρχιτεκτόνων Μηχανικών (Ελλάδα)
• Περιφερειακό Κέντρο Ανάπτυξης & Συνεργασίας (Qendra Per Bashkepunim Dhe Zhvillim Rajonal / Regional Center for Development and Cooperation - RCDC) (Αλβανία)
• Περιφέρεια Αργυροκάστρου (Prefektura e Gjirokastres / Institution of Prefect in Gjirokastra Region) (Αλβανία)

Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τις συναντήσεις, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να καλούν στο 26510 36686 ή στα e-mail gkitsaki@epirussa.gr, telis@epirussa.gr και apostolos.geitonas@stratis.com.gr

Οι απόψεις που εκφράζονται σε αυτό το Δελτίο Τύπου δεν αντικατοπτρίζουν απαραίτητα τις απόψεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης, των συμμετεχουσών χωρών και της Διαχειριστικής Αρχής.
Συνέχεια...

Διαμαρτυρία του Επιμελητηρίου Θεσπρωτίας για την αύξηση των χρεώσεων κατανάλωσης ρεύματος σε επαγγελματικούς χώρους

Νοεμβρίου 07, 2021 0
Διαμαρτυρία του Επιμελητηρίου Θεσπρωτίας για την αύξηση των χρεώσεων κατανάλωσης ρεύματος σε επαγγελματικούς χώρους

Επιστολή διαμαρτυρίας προς τον Πρόεδρο της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας (ΡΑΕ)
Δρ. Αθανάσιο Δαγούμα
Κε Πρόεδρε
Η Διοίκηση του Επιμελητηρίου μας έχει γίνει αποδέκτης παραπόνων μελών μας το τελευταίο διάστημα, με αφορμή τις εξωπραγματικές, σε πολλές περιπτώσεις, αυξήσεις στους επαγγελματικούς λογαριασμούς του ρεύματός τους, λόγω των χρεώσεων αναπροσαρμογής.

Εικάζουμε ότι αυτές οι πρόσθετες χρεώσεις επιβλήθηκαν ως απόρροια της πρόσφατης συμφωνίας Ελληνικής Κυβέρνησης και Ευρωπαϊκής Ένωσης για την Πράσινη Ενέργεια.

Αντιλαμβανόμαστε όλοι ότι η προστασία του περιβάλλοντος αποτελεί πλέον προτεραιότητα της ανθρωπότητας και συντασσόμαστε μαζί σας σε δράσεις κι ενέργειες που αποσκοπούν στην προστασία του. Ήδη, τόσο ο φορέας μας όσο και οι περισσότερες, αν όχι όλες, οι επιχειρήσεις μέλη μας, έχουμε προβεί σε δράσεις εξοικονόμησης ενέργειας (από λαμπτήρες και κτιριακές παρεμβάσεις, μέχρι εγκατάσταση συστημάτων ανανεώσιμων πηγών ενέργειας) επωμιζόμενοι τα αντίστοιχα κόστη.

Σήμερα, και μετά από μια μακρά περίοδο παρατεταμένης «αεργίας», οι επιχειρήσεις αγωνίζονται να ανταποκριθούν στις συσσωρευμένες υποχρεώσεις τους ευελπιστώντας στην επιβίωσή τους τον οικονομικά κι επιχειρηματικά δύσκολο χειμώνα που έρχεται.

Βάσει των ανωτέρω, κρίνουμε ότι η εύκολη λύση της υπέρμετρης επιβάρυνσης των επιχειρήσεων στην οποία οδηγηθήκατε, έχει δημιουργήσει ένα πολύ σοβαρό πρόβλημα στην επιχειρηματική κοινότητα, αναστέλλοντας την όποια δυναμική επιδίωξαν να αναπτύξουν τους θερινούς μήνες, και θα έπρεπε να αναζητηθούν άλλες εναλλακτικές ή να υπάρξουν άμεσα αντισταθμιστικά οφέλη για τον περιορισμό των απωλειών.

Ως αρμόδια αρχή για την εποπτεία της εγχώρια αγοράς ενέργειας, σε όλους τους τομείς της, σας καλούμε να ενεργήσετε στο πεδίο ευθύνης σας με τις ανάλογες παρεμβάσεις σας, εισηγούμενη προς τους αρμόδιους φορείς της Πολιτείας, συνδράμοντας την προσπάθεια της επιχειρηματικότητας για επιβίωση.

Με εκτίμηση
Ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου Θεσπρωτίας
Αλέξανδρος Πάσχος
Συνέχεια...

Β. Γιόγιακας για τις αλλαγές στην εξέταση των υποψηφίων οδηγών: "Καλοί οδηγοί, όχι χειριστές οχημάτων" (+ΒΙΝΤΕΟ)

Νοεμβρίου 07, 2021 0
Β. Γιόγιακας για τις αλλαγές στην εξέταση των υποψηφίων οδηγών: "Καλοί οδηγοί, όχι χειριστές οχημάτων" (+ΒΙΝΤΕΟ)

Η δημιουργία καλών οδηγών και όχι «χειριστών» οχημάτων είναι η φιλοσοφία του νομοσχεδίου για τις αλλαγές στην εξέταση των υποψηφίων οδηγών, τόνισε ο Βασίλης Γιόγιακας μιλώντας στην Ολομέλεια της Βουλής.

Ο βουλευτής Θεσπρωτίας αναφέρθηκε σε διάφορες καινοτομίες του νομοσχεδίου όπως ο διπλός έλεγχος της ταυτοπροσωπίας των υποψηφίων, η οπτικοακουστική καταγραφή της πρακτικής δοκιμασίας, η αύξηση των εξεταστών με δημοσίους υπαλλήλους άλλων φορέων, η θεωρητική και πρακτική εξέταση σε πραγματικές καταστάσεις και συνθήκες, η αξιολόγηση των εξεταστών από επόπτες. Ο κ. Γιόγιακας σημείωσε ότι τοι νομοσχέδιο είναι μέρος του Στρατηγικού Σχεδίου Οδικής Ασφάλειας 2021-2030 που έχει στόχο να μειωθούν οι νεκροί και οι σοβαρά τραυματίες από τροχαία περιστατικά στη χώρα μας κατά 50%.

«Το νέο σύστημα για την απόκτηση άδειας οδήγησης φιλοδοξεί να ετοιμάσει καλούς οδηγούς. Και την ποιότητα του οδηγού τη φτιάχνει, αναμφίβολα, και η κυκλοφοριακή αγωγή, η οδική συμπεριφορά… Γιατί η κυκλοφοριακή μας αγωγή δείχνει την κοινωνική μας αγωγή. Γι’ αυτό και «πάνω στο τιμόνι» μπορεί να «βγαίνουν» αντικοινωνικές συμπεριφορές. Αν λοιπόν θέλουμε να φτιάξουμε οδηγούς και όχι χειριστές οχημάτων», έχουμε ένα νομοσχέδιο που κινείται στο σωστό δρόμο», είπε ο βουλευτής Θεσπρωτίας στο κλείσιμο της ομιλίας του, το πλήρες κείμενο της οποίας έχει ως εξής:

Κύριε Υπουργέ,
Να σας ευχηθώ και εγώ σιδερένιος, δυνατός και επ’ ευκαιρία να καλέσουμε για μια ακόμα φορά τους συμπατριώτες μας να εμβολιαστούν. Είναι κάτι που όλοι μας το ζητάμε, είναι κάτι που θέλουμε να κάνουν όλοι για το κοινό καλό.

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,
Οι αλλαγές στην εκπαίδευση και στην εξέταση των υποψηφίων οδηγών εγγράφονται σε ένα συνολικό σχεδιασμό της κυβέρνησης για την βελτίωση της οδικής ασφάλειας.
Είναι μέρος του Στρατηγικού Σχεδίου Οδικής Ασφάλειας 2021-2030, που παρουσίασε ο Πρωθυπουργός και οι αρμόδιοι Υπουργοί τον περασμένο Φεβρουάριο.

Και στο οποίο περιλαμβάνονται η θεσμοθέτηση Εθνικού Παρατηρητηρίου για την οδική ασφάλεια, η βελτίωση του οδικού δικτύου, η υποχρεωτική διδασκαλία της Κυκλοφοριακής Αγωγής στα σχολεία, η αναθεώρηση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, η ψηφιοποίηση των ελέγχων για τις παραβάσεις του και, βεβαίως, η βελτίωση του συστήματος που οδηγεί στην απόκτηση άδειας οδήγησης.
Ένα σχέδιο με στόχο να μειωθούν οι νεκροί και οι σοβαρά τραυματίες από τροχαία περιστατικά κατά 50%.

Γιατί, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, αν και οι θάνατοι από οδικά ατυχήματα στη χώρα μας έχουν μειωθεί στο μισό τα τελευταία 10 χρόνια – από το 2011 έως και το 2020 –, είμαστε ακόμα ψηλότερα από τον ευρωπαϊκό μέσο:

65 νεκρούς ανά εκατομμύριο κατοίκων έχει η Ελλάδα, 51 η Ευρωπαϊκή Ένωση, με τη Σουηδία να έχει το χαμηλότερο αρνητικό ρεκόρ με 22 νεκρούς ανά εκατομμύριο.

Αλλά δεν είναι μόνο οι αριθμοί.
Είναι αυτά που διαβάζουμε, ακούμε και βλέπουμε που κάνουν αναγκαία την εφαρμογή αυτού του εθνικού σχεδίου.
Το οποίο, μάλιστα, -και αυτή είναι μια σημαντική διαφορά σε σχέση με το παρελθόν- θα γίνει νόμος του κράτους, με δράσεις που θα υποχρεούνται να αναλάβουν οι αρμόδιοι φορείς.

Το παρόν νομοσχέδιο για τις εξετάσεις άδειας οδήγησης έχει συγκεκριμένους σκοπούς:
Πρώτα απ’ όλα, να αντιμετωπίσει τα γνωστά φαινόμενα διαφοράς και αδιαφάνειας στο σημερινό σύστημα.
Με τον έλεγχο της ταυτοπροσωπίας των υποψηφίων σε 2 στάδια για τη συμμετοχή στη θεωρητική εξέταση.
Αλλά και τον δειγματοληπτικό έλεγχο φωτογραφίας των υποψηφίων κατά την είσοδό τους στο εξεταστικό κέντρο.
Με την οπτικοακουστική καταγραφή της πρακτικής δοκιμασίας, που γίνεται σύμφωνα με τις κατευθύνσεις της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα.
Με την απομακρυσμένη εποπτεία των εξεταστών από αρμόδια επιτροπή.
Αλλά και με το «άνοιγμα» του σώματος των εξεταστών σε περισσότερους δημοσίους υπαλλήλους που θα πιστοποιηθούν από τον ΕΟΠΠΕΠ.
Με σύμμαχο την τεχνολογία, φέρνουμε περισσότερα σημεία στο φως και «ανοίγουμε» τους ελέγχους για να χτυπήσουμε τα «κλειστά» κυκλώματα!

Επίσης, με το νομοσχέδιο εκσυγχρονίζεται το περιεχόμενο και η διαδικασία θεωρητικής και πρακτικής εξέτασης των υποψήφιων οδηγών.
Με προσαρμογή της ύλης, ώστε να είναι ακόμα πιο φιλική σε άτομα με αναπηρία, σε συμπολίτες μας με μαθησιακές δυσκολίες καθώς και σε άτομα που δεν μιλούν ελληνικά.
Με τη χρήση τράπεζας θεμάτων και ερωτημάτων για συγκεκριμένες καταστάσεις, που απαιτούν σε βάθος κατανόηση της ύλης και όχι αποστήθιση.
Με πρακτική εξέταση που ξεκινά από τη γνώση βασικών λειτουργιών του οχήματος, μέχρι την πορεία σε αστικούς δρόμους, σε πραγματικές συνθήκες με τον εξεταστή δίπλα στον υποψήφιο και με τη χρήση πλοηγού.
Προετοιμάζουμε, τους αυριανούς οδηγούς σφαιρικά και ουσιαστικά, όχι αποσπασματικά και «μηχανικά».

Όμως το νέο πλαίσιο για τις άδειες οδήγησης, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, πηγαίνει ακόμα παραπέρα.
Γιατί, πέρα από τους προηγούμενους σκοπούς, φιλοδοξεί να προσδιορίσει πώς θα ελέγχεται η τήρηση των διαδικασιών εξέτασης και με ποιο τρόπο θα αξιολογούνται οι εξεταστές.
Με τη διεύρυνση του Μητρώου Εξεταστών στο οποίο, όπως είπαμε, θα μπορούν να εγγραφούν πιστοποιημένοι υπάλληλοι εκτός των Υπηρεσιών Μεταφορών και Επικοινωνιών των Περιφερειών.
Με την επιμόρφωση των εξεταστών από την Εθνική Σχολή Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης.
Με τη θεσμοθέτηση Μητρώου Εποπτών, για την αξιολόγηση των εξεταστών και τον έλεγχο της θεωρητικής και πρακτικής δοκιμασίας.
Προβλέψεις, που με τη σειρά τους ενισχύουν τη διαφάνεια και αποτρέπουν τη διαφθορά.

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, με σεβασμό στον χρόνο θα αναφερθώ μόνο με τίτλους σε άλλες διατάξεις που έρχονται να λύσουν διάφορα θέματα στις οδικές μεταφορές.
Είναι το ενιαίο όριο ηλικίας οδηγών φορτηγών και λεωφορείων δημοσίας και ιδιωτικής χρήσης καθώς και των οδηγών σχολικών και τουριστικών λεωφορείων που μεταφέρουν μαθητές.
Είναι η δυνατότητα των κατόχων άδειας φορτηγών και λεωφορείων δημοσίας και ιδιωτικής χρήσης να μην καταθέτουν την επαγγελματική άδεια οδήγησης και να συνεχίσουν να εργάζονται ως επαγγελματίες οδηγοί.
Είναι η εισφορά 5% επί των ετήσιων ακαθάριστων εισπράξεων των ΚΤΕΛ για την ανανέωση του στόλου και για τη συντήρηση και αναβάθμιση των υποδομών τους.
Είναι η διευκόλυνση της κυκλοφορίας εισαγόμενων οχημάτων για να ανανεωθεί ο στόλος των ταξί.

Κλείνοντας, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, αυτό που νομίζω ότι αξίζει να κρατήσουμε, είναι το τετράπτυχο της οδικής ασφάλειας στο οποίο είχε αναφερθεί ο Υπουργός κύριος Καραμανλής:
ασφαλείς δρόμοι, υπεύθυνοι οδηγοί, κυκλοφοριακή παιδεία, δίκαιοι κανόνες για όλους.
Το νέο σύστημα για την απόκτηση άδειας οδήγησης φιλοδοξεί να ετοιμάσει καλούς οδηγούς.
Και την ποιότητα του οδηγού τη φτιάχνει, αναμφίβολα, και η κυκλοφοριακή αγωγή, η οδική συμπεριφορά.
Και αυτή, διδάσκεται και μαθαίνεται από νωρίς.
Από τους γονείς – οδηγούς τους οποίους μιμούνται τα παιδιά, από το σχολείο, από το ευρύτερο κοινωνικό περιβάλλον.

Γιατί η κυκλοφοριακή μας αγωγή δείχνει την κοινωνική μας αγωγή.
Γι’ αυτό και «πάνω στο τιμόνι» μπορεί να «βγαίνουν» αντικοινωνικές συμπεριφορές.
Αν λοιπόν θέλουμε να φτιάξουμε οδηγούς και όχι «χειριστές οχημάτων», έχουμε ένα νομοσχέδιο που κινείται στο σωστό δρόμο.

ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΣΧΕΤΙΚΟ VIDEO ΕΔΩ

Συνέχεια...

Σήμερα η συνάντηση υποστηρικτών του Γ. Παπανδρέου στην Ηγουμενίτσα

Διακοπή ρεύματος σήμερα σε Ηγουμενίτσα και Παραμυθιά

Ο καιρός στην Ηγουμενίτσα σήμερα

Post Top Ad

Your Ad Spot