01/09/20 - Θεσπρωτικοί Αντίλαλοι
https://picasion.com/
https://picasion.com/
https://picasion.com/
https://picasion.com/
https://picasion.com/
https://picasion.com/

Πέμπτη 9 Ιανουαρίου 2020

Το Σάββατο η κοπή πίτας του Πολιτιστικού Συλλόγου Παραποτάμου

Nα επανέλθει το ονομα «Μενίνα» στη Νεράιδα Παραμυθιάς

Ιανουαρίου 09, 2020 0
Nα επανέλθει το ονομα «Μενίνα» στη Νεράιδα Παραμυθιάς

Γραφει ο πατήρ Ηλίας Μάκος

Θεσπρωτοί προτείνουν να επανέλθει το ιστορικό όνομα Μενίνα στη Νεράιδα Παραμυθιάς! Και αυτό, γιατί παραπέμπει στη νικηφόρα μάχη κατά των Γερμανών και των Αλβανοτσάμηδων συνεργατών τους, που ήταν μια κορυφαία στιγμή εθνικής αντίστασης. Άλλωστε, παρά τη μετονομασία σε Νεράιδα, συνήθως χρησιμοποιείται το παλαιό όνομα Μενίνα.
Tο χωριό ανήκει διοικητικά στο Δήμο Σουλίου, βρίσκεται σε υψόμετρο 70 μ. και απέχει 20 χλμ από την Ηγουμενίτσα. Έχει σήμερα περίπου 150 κατοίκους. Την πενταετία 1953 – 1957 σημειώνονται πολλές μετονομασίες χωριών στην Ελλάδα, 760 για την ακρίβεια.
Το 1955, ειδικά, ήταν η χρονιά της μαζικής αλλαγής στα ονόματα των χωριών μας. Ανάμεσα 1958 και 1971 πραγματοποιήθηκαν άλλες 326. Έκτοτε οι μετονομασίες των οικισμών γίνονται σπάνιες. Ωστόσο το υπουργείο Εσωτερικών εγκρίνει σποραδικά κάποια μετονομασία.
Πέραν όμως από την ενημερωτική ιστορική αυτή αναδρομή, μεγάλο ενδιαφέρον παρουσιάζει και η έρευνα για το τι σημαίνουν εκείνα τα ονόματα, που, παρά την υποχρεωτική τους αλλαγή (μέσα από την εθνική πολιτική του περασμένου αιώνα) δεν λένε να σβήσουν από τη λαϊκή ντοπιολαλιά και χρησιμοποιούνται αναλλοίωτα από γενιά σε γενιά για εκατοντάδες χρόνια.
Και αυτό συμβαίνει, τόσο όταν το όνομα του τοπωνυμίου αποτελεί λέξη τού καθημερινού λεξιλογίου, της ζωντανής γλώσσας και οι υπάρχουσες γενιές κατανοούν τη σημασία του, όσο και όταν συνδέεται αναπόσπαστα με ιστορικό γεγονός.
Συνέχεια...

Σύβοτα: Κάλεσμα για τη δημιουργία Φιλοπρόοδου Συλλόγου

Ιανουαρίου 09, 2020 0
Σύβοτα: Κάλεσμα για τη δημιουργία Φιλοπρόοδου Συλλόγου
(ΦΩΤΟ: thesprotia3d)
Η Κίνηση πολιτών της κοινότητας Συβότων σας προσκαλεί την Κυριακή 12 Ιανουαρίου και ωρα 11,00 π.μ.σε συνάντηση στην αίθουσα πολλαπλών χρήσεων της κοινότητάς μας για τις τελικές αποφάσεις πριν την κατάθεση στο πρωτοδικείο του καταστατικού του φιλοπρόοδου συλλόγου μας.

Λευτέρης Πολυκάρπου
Καιτη Ντάνη
Μαργαρίτα Ντριτσου
Σταύρος Μπαρπάτης
Γεωργία Κοντοδήμου
Κωνσταντουλεας Νίκος
Συνέχεια...

Την Κυριακή ο Ορειβατικός Σύλλογος Ηγουμενίτσας στο Πέτρινο Δάσος στο Ζαγόρι

Απολογισμός τροχαίων ατυχημάτων το Δεκέμβριο 2019 στην Ήπειρο

Ιανουαρίου 09, 2020 0
Απολογισμός τροχαίων ατυχημάτων το Δεκέμβριο 2019 στην Ήπειρο 

Με στόχο τη διαρκή ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των πολιτών στα ζητήματα οδικής ασφάλειας, δημοσιοποιούνται συγκεντρωτικά-συγκριτικά στοιχεία που αφορούν τροχαία ατυχήματα και παραβάσεις για το Δεκέμβριο του 2019, σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο. 

α. Τροχαία Ατυχήματα 
Στην εδαφική αρμοδιότητα της Ηπείρου, σημειώθηκαν 11 τροχαία ατυχήματα (έναντι 9 το 2018). Ειδικότερα, σημειώθηκαν: 
3 θανατηφόρα τροχαία (όσα και το 2018) 
2 τροχαία ατυχήματα με σοβαρό τραυματισμό ατόμου (όσα και το 2018) 
6 τροχαία ατυχήματα με ελαφρύ τραυματισμό ατόμου (έναντι 4 το 2018) 
Από τα τροχαία ατυχήματα-δυστυχήματα που συνέβησαν σε αστικές και αγροτικές περιοχές των νομών, καταγράφηκαν συνολικά 21 παθόντες (έναντι 9 το 2018). Ειδικότερα, καταγράφηκαν: 
3 νεκροί (όσοι και το 2018) 
2 σοβαρά τραυματίες (όσοι και το 2018) 
16 ελαφρά τραυματίες (έναντι 4 το 2018) 
Τα κυριότερα αίτια των τροχαίων ατυχημάτων – δυστυχημάτων, όπως προέκυψε από την αστυνομική τροχονομική έρευνα, ήταν: 
υπερβολική ταχύτητα 
παραβίαση ερυθρού σηματοδότη 
λοιπά αίτια αναφερόμενα στους οδηγούς 

β. Δράσεις Τροχονομικής αστυνόμευσης 
Για την πρόληψη των τροχαίων ατυχημάτων πραγματοποιήθηκαν συστηματικοί έλεγχοι στο οδικό δίκτυο της Ηπείρου, οι οποίοι είχαν ως αποτέλεσμα να βεβαιωθούν συνολικά (6.013) παραβάσεις, από τις οποίες ξεχωρίζουν οι επικίνδυνες καθώς οδηγούν ευθέως στο τροχαίο ατύχημα και επηρεάζουν καθοριστικά το αποτέλεσμά του. 
Βεβαιώθηκαν : 
· 1.453 για υπερβολική ταχύτητα. 
· 63 για οδήγηση υπό την επήρεια οινοπνεύματος (μέθη). 
· 40 για παραβίαση ερυθρού σηματοδότη. 
· 73 για μη χρήση κράνους κατά την οδήγηση. 
· 198 για μη χρήση της ζώνης ασφαλείας κατά την οδήγηση. 
· 85 για κίνηση στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας. 
· 95 για χρήση κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση. 
· 31 για αντικανονικό προσπέρασμα. 
· 23 για φθαρμένα ελαστικά. 
Σημειώνεται επίσης ότι τον προηγούμενο μήνα βεβαιώθηκαν (60) παραβάσεις που αφορούν ανασφάλιστα οχήματα και (946) παραβάσεις επαγγελματικών οχημάτων. 



Συνέχεια...

Συμπληρώθηκαν έξι χρόνια χωρίς τον Μπάμπη Μπάτση

Ιανουαρίου 09, 2020 0
Συμπληρώθηκαν έξι χρόνια χωρίς τον Μπάμπη Μπάτση

Είχε σώσει την ζωή δεκάδων γυναικών - Αποτέλεσε ένα σπάνιο και εξαιρετικό υπόδειγμα ανθρώπου και επιστήμονα

Ανήμερα των Φώτων, συμπληρώθηκαν έξι χρόνια αφότου έφυγε από τη ζωή ο διακεκριμένος καθηγητής της Ιατρικής και αντιπρόεδρος του Περιφερειακού Συμβουλίου Ηπείρου, Μπάμπης Μπάτσης, καταγόμενος από τις Πέντε Εκκλησιές Θεσπρωτίας. 
Όπως όλοι θυμόμαστε, άφησε την τελευταία του πνοή -λόγω ανακοπής- μέσα στην Κλινική του Πανεπιστημιακού Νοσοκομείου Ιωαννίνων, την οποία υπηρέτησε με συνέπεια, καθώς εκεί έσωσε εκατοντάδες ζωές γυναικών που μπόρεσαν χάρις στα δικά του χέρια να νικήσουν τον καρκίνο. Ο Μπάμπης Μπάτσης αγαπήθηκε όσο ...λίγοι γιατροί στα Γιάννενα από τους απλούς πολίτες και αποτέλεσε ένα σπάνιο και εξαιρετικό υπόδειγμα ανθρώπου και επιστήμονα. Ταυτόχρονα όμως και η αυτοδιοίκηση στην περιοχή, έχασε ένα από τα πλέον άξια στελέχη της, αφού η θητεία του στο Περιφερειακό Συμβούλιο, ήταν συνυφασμένη με το ήθος και την προσφορά. 
Ήταν ένας ειλικρινής άνθρωπος που στήριζε στην πράξη όσα ενώνουν τους πολίτες και αγωνιζόταν για να δοθούν λύσεις στα προβλήματά τους. Θα θυμόμαστε για πάντα τον Μπάμπη Μπάτση και θα αποτελεί για κάθε επιστήμονα και κάθε αυτοδιοικητικό άνθρωπο του τόπου μας, ένα παντοτινό σημείο αναφοράς και ένα διαχρονικό παράδειγμα προς μίμηση.

Συνέχεια...

Μ. Κάτσης: Το Υπ. Εργασίας σφυρίζει αδιάφορα σχετικά με το επίδομα ανασφάλιστων υπερηλίκων στα μέλη της Ελληνικής Μειονότητας της Αλβανίας

Ιανουαρίου 09, 2020 0

Μ. Κάτσης: Το Υπ. Εργασίας σφυρίζει αδιάφορα σχετικά με το επίδομα ανασφάλιστων υπερηλίκων στα μέλη της Ελληνικής Μειονότητας της Αλβανίας 

Το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, απαντώντας σε Ερώτηση που κατέθεσε ο Μ. Κάτσης και 30 Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, σχετικά με την καθυστέρηση της χορήγησης του επιδόματος ανασφάλιστων υπερηλίκων σε μέλη της Ελληνικής Μειονότητας της Αλβανίας, άφησε στην ουσία στον αέρα το αν και το πότε θα προχωρήσει στη νομοθετημένη χορήγηση του εν λόγω επιδόματος. 
Ο Μ. Κάτσης δήλωσε σχετικά: 
"Δυστυχώς μια ακόμα δυσάρεστη έκπληξη μας περίμενε στην απάντηση του Υπ. Εργασίας, στην από 28/11/2019 Ερώτηση μας, σχετικά με την ανεξήγητη καθυστέρηση στη χορήγηση του επιδόματος ανασφάλιστων υπερηλίκων στα μέλη της Ελληνικής Μειονότητας της Αλβανίας. 
Η Υφυπουργός κα Δόμνα Μιχαηλίδου, στο ερώτημα πότε θα βγάλει την Υπουργική Απόφαση που προβλέπει ο νόμος του ΣΥΡΙΖΑ, για να προχωρήσει η καταβολή του επιδόματος, απάντησε επί λέξη ότι «εξετάζει τη δυνατότητα έκδοσης της ανωτέρω απόφασης στο πλαίσιο των πιστώσεων του εκτελούμενου κρατικού προϋπολογισμού». 
Αναρωτιέμαι, πως φτάσαμε στο σημείο η κυβέρνηση να εξετάζει το ενδεχόμενο ώστε να εφαρμόσει έναν ψηφισμένο νόμο; Η απάντηση μάλιστα δόθηκε αφότου είχε ψηφιστεί ο προϋπολογισμός για το 2020, ενώ η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ είχε προβλέψει 5,4 εκ. ευρώ περίπου και για το έτος 2019 το οποίο απ’ ότι φαίνεται δεν το υπολογίζουν καν, και ετήσια δαπάνη 10,8 εκ. ευρώ από το 2020 και έπειτα, το οποίο ΘΑ εξετάσουν! 
Δυστυχώς η πολιτική της κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας για το ζήτημα, φαίνεται να είναι η συνέχεια της πολιτικής της κυβέρνηση του Αντώνη Σαμαρά, η οποία υπενθυμίζω ήταν εκείνη που έκοψε το εν λόγω επίδομα καταδικάζοντας σε οδυνηρές συνέπειες τους έως τότε δικαιούχους. 
Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ με το νόμο 4618/2019, διευκόλυνε τη χορήγηση του επιδόματος ανασφάλιστων υπερηλίκων, υιοθετώντας το πάγιο αίτημα της Ελληνικής Μειονότητας της Αλβανίας. Τα χρήματα είναι πολύ λίγα μπροστά στον εθνικό σκοπό που εξυπηρετούν. Η στήριξη της Πολιτείας στην Ελληνική Μειονότητα στης Αλβανίας, ώστε τα μέλη της να συνεχίσουν να ζουν αξιοπρεπώς στις πατρογονικές τους εστίες, πρέπει να είναι έμπρακτη και να μη μένει μόνο στις εύκολες προεκλογικές μεγαλοστομίες. Αναμένουμε από την κυβέρνηση να προχωρήσει άμεσα στη χορήγηση και μάλιστα αναδρομικά από το 2019 όπου ψηφίστηκε ο νόμος. Οτιδήποτε διαφορετικό συνιστά εμπαιγμό της Μειονότητας".

Η ερώτηση των βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ και η απάντηση του Υπουργείου:


ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς τους κ.κ. Υπουργούς 
-Εξωτερικών 
-Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων


ΘΕΜΑ: «Καθυστέρηση στη χορήγηση του επιδόματος ανασφάλιστων υπερηλίκων σε μέλη της Ελληνικής Μειονότητας της Αλβανίας»

Με το άρθρο δεύτερο του νόμου 4618/2019 (Α 89) «Ρυθμίσεις για το χορηγούμενο επίδομα ανασφάλιστων υπερηλίκων σε μέλη της ελληνικής μειονότητας της Αλβανίας προστέθηκε στο άρθρο 93 του ν. 4387/2016 (Α ́ 85) παράγραφος 11 ως εξής:
«11. Στους δικαιούχους, που είναι μέλη της ελληνικής μειονότητας της Αλβανίας, καταβάλλεται το επίδομα του παρόντος άρθρου, χωρίς την εφαρμογή των περιορισμών των περιπτώσεων γ ́ και δ ́ της παραγράφου 1 αυτού. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης και Εξωτερικών, ρυθμίζονται οι λεπτομέρειες χορήγησης του επιδόματος στους ανωτέρω δικαιούχους.»
Με την διάταξη αυτή αντιμετωπίστηκαν οι δυσμενείς συνέπειες για τα μέλη της ελληνικής μειονότητας της Αλβανίας από τις διατάξεις της περ. 5 της υποπαραγράφου ΙΑ6 της παρ ΙΑ του πρώτου άρθρου του ν. 4093/2012 (Α’ 222) που έθεσαν αυστηρότερο πλαίσιο ως προς τη χορήγηση του σχετικού επιδόματος στους ανασφάλιστους υπερήλικες του ΟΓΑ νυν ΟΠΕΚΑ. Με το νόμο της ασφαλιστικής μεταρρύθμισης και συγκεκριμένα με το άρθρο 93 του ν. 4387/2016 (Α’ 85) είχε εξορθολογιστεί ηπαραπάνω διάταξη ενώ με την προαναφερθείσα ρύθμιση καθορίσθηκαν λιγότερο αυστηρά κριτήρια για τη λήψη του επιδόματος αυτού. Η ρύθμιση αυτή εξυπηρετεί σκοπό δημόσιου συμφέροντος, που είναι η ενίσχυση της ελληνικής μειονότητας στην Αλβανία και η αποφυγή διακοπής ή και τη μη χορήγηση του επιδόματος αυτού στους ανασφάλιστους υπερήλικες της μειονότητας.
Τα μέλη της Ελληνικής Μειονότητας της Αλβανίας δηλαδή, εξαιρούνται σύμφωνα με το ν.4618/2019, από την υποχρέωση να διαμένουν μόνιμα και νόμιμα στην Ελλάδα δεκαπέντε (15) συνεχόμενα έτη πριν από την υποβολή της αίτησης για τη λήψη του επιδόματος ή δεκαπέντε (15) έτη μεταξύ του 17ου και του 67ου έτους της ηλικίας τους, εκ των οποίων τα δέκα (10) συνεχόμενα πριν από την υποβολή της αίτησης, καθώς και να εξακολουθούν να διαμένουν στην Ελλάδα και μετά τη λήψη της παροχής.
Εξαιρούνται επίσης από την πρόβλεψη μείωσης του συνολικού ποσού του επιδόματος κατά 1/35 για κάθε ένα (1) έτος που υπολείπεται των τριάντα πέντε (35) ετών διαμονής στη χώρα. Άρα δικαιούνται το σύνολο του ποσού του επιδόματος ανασφάλιστων υπερηλίκων, ανεξαρτήτως από τον αριθμό των χρόνων που διαμένουν ή όχι στην Ελλάδα.
Μολονότι όμως η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ είχε προβλέψει την ύπαρξη της αναγκαίας πίστωσης για την κάλυψη της σχετικής δαπάνης, δεν έχει ακόμη εκδοθεί η ΚΥΑ Εξωτερικών και Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων και, συνεπώς, δεν έχει καταβληθεί ακόμη το επίδομα στους δικαιούχους.
Επειδή το επίδομα αυτό, αποτελεί έμπρακτη στήριξη της Πολιτείας στην Ελληνική Μειονότητα της Αλβανίας, που άλλωστε το εν λόγω επίδομα αποτελεί και πάγιο αίτημά της,
Επειδή τα ζητήματα της Ελληνικής Μειονότητας της Αλβανίας, αποτελούν εθνικά θέματα στα οποία δεν χωρούν αναβολές και καθυστερήσεις,

Ερωτώνται οι κ. κ. Υπουργοί: 
- Πότε προτίθενται να εκδώσουν την αναγκαία ΚΥΑ για την χορήγηση του ανωτέρω επιδόματος με τα νέα, ευνοϊκότερα κριτήρια για τους δικαιούχους; 
- Πρόκειται να καταβληθεί το επίδομα εντός του 2019, όπως είχε προβλέψει η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ; 
- Έχουν διασφαλιστεί οι σχετικές πιστώσεις και στον προϋπολογισμό του 2020 για το επίδομα αυτό; 

Οι ερωτώντες βουλευτές

Κατρούγκαλος Γιώργος
Αχτσιόγλου Έφη
Κάτσης Μάριος
Αγαθοπούλου Ειρήνη
Αλεξιάδης Τρύφων
Αμανατίδης Γιάννης
Αναγνωστοπούλου Σία
Αποστόλου Βαγγέλης
Αραχωβίτης Σταύρος
Βαρδάκης Σωκράτης
Γκιόλας Γιάννης
Ζαχαριάδης Κώστας
Ζεϊμπεκ Χουσεϊν
Θραψανιώτης Εμμανουήλ
Καλαματιανός Διονύσης
Κασιμάτη Νίνα
Μεϊκόπουλος Αλέξανδρος
Μπαλάφας Γιάννης
Μπάρκας Κώστας
Μουζάλας Γιάννης
Ξενογιαννακοπούλου Μαριλίζα
Παπαηλιού Γιώργος
Πούλου Γιώτα
Σαρακιώτης Γιάννης
Τζούφη Μερόπη
Τσίπρας Γιώργος
Τριανταφυλλίδης Αλέξανδρος
Φάμελλος Σωκράτης
Φίλης Νίκος
Φωτίου Θεανώ
Χαρίτου Δημήτριος

Η απάντηση του Υπουργείου Εργασίας










Συνέχεια...

Ιστορικά και Ανιστόρητα ερωτήματα ΙΙ - Ανοιχτή επιστολή του Άλκη Φάτσιου

Ιανουαρίου 09, 2020 0
Ιστορικά και Ανιστόρητα ερωτήματα ΙΙ -  Ανοιχτή επιστολή του Άλκη Φάτσιου

ΑΝΟΙΚΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ 

ΠΡΟΣ : 
1) κυρίους Δήμαρχο Ηγ/τσας, Πρόεδρο Δ.Σ Ηγ/τσας και δι’αυτών στο Δημοτικό Συμβούλιο. 
2) κύριο Προϊστάμενο Εφορείας Αρχαιοτήτων Θεσπρωτίας. 

Κατά μήνα Σεπτέμβριο 2017, στον έντυπο και ηλεκτρονικό Τύπο της περιοχής μας, δημοσιεύθηκε άρθρο μου με τίτλο ‘’ ΙΣΤΟΡΙΚΑ και … ΑΝΙΣΤΟΡΗΤΑ ερωτήματα ’’ που αφορούσε απόψεις, σχετικά με την θαλάσσια περιοχή, όπου έγινε η περίφημη ‘’ Ναυμαχία των Συβότων ‘’ το 433 π.Χ. 
Μεταξύ άλλων υπηρεσιών, κοινοποίησα το κείμενο εκείνο και εις υμάς, και ανέμενα απαντήσεις στα εκεί αναφερόμενα ερωτήματά μου, για το εκεί αναφερόμενο θέμα. Επειδή όμως παρήλθε διετία και πλέον, και εξ’όσων γνωρίζω ΟΥΔΕΜΙΑ απάντηση δημοσιεύθηκε στον τοπικό, έντυπο και ηλεκτρονικό Τύπο, επανέρχομαι και πάλι ελπίζοντας να φανώ πιο τυχερός… και μέσω εμού πολλοί συμπολίτες μας… Αναμένω λοιπόν απαντήσεις σας και ελπίζω να μην απαιτηθεί να σας υπενθυμίσω και τις Νομικές σας Υποχρεώσεις προς απάντηση εντός του προβλεπομένου χρόνου από τις κείμενες διατάξεις, και που αφορούν αυτούς που προϊστανται του Δημόσιου ή ευρύτερα Δημόσιου φορέα. 
Η υποχρέωση αυτή, γίνεται ιδιαίτερα επιτακτική, όταν οι ερωτήσεις επί συγκεκριμένων ερωτημάτων, σχετίζονται (μεταξύ άλλων) με δαπάνες κινητών (ανέγερση επιγραφών κ.λ.π.) ή παραχώρηση χρήσεως ακινήτων (για στέγαση δήθεν Μουσείου κ.λ.π.) – όπως τουλάχιστον διατείνονται οι εμπνευστές αυτής της ιστορίας – επί τη βάσει της υπ’αριθμ. 225/2012 αποφάσεως του Δημοτικού Συμβουλίου Ηγ/τσας. 
Συνημμένως σας κοινοποιώ και πάλι το σχετικό μου άρθρο με τα εκεί αναφερόμενα ερωτήματα. 

Με εκτίμηση 
Άλκης Φάτσιος 
Ηγουμενίτσα 3/1/2020 


ΙΣΤΟΡΙΚΑ και …. ΑΝΙΣΤΟΡΗΤΑ ερωτήματα, Του ΑΛΚΗ ΦΑΤΣΙΟΥ Δικηγόρου

1. Κατά ένα περίεργο τρόπο, και χωρίς κάποια αιτιολογία, θεωρούσα (και θεωρώ….) εαυτόν, μονίμως κοινωνικά ανησυχούντα και διαρκώς ενδιαφερόμενο (όσο αυτό είναι δυνατόν) για ιστορική και εν γενεί κοινωνική γνώση και (ερασιτεχνική) ενασχόληση και προς τον σκοπό βέβαια, εμπλουτισμού των ενδιαφερόντων μου αυτών…
2. Ενώ λοιπόν συμβαίνουν τα παραπάνω, εν τούτοις πρόσφατα αναγκάστηκα να αποδεχθώ έλλειμμα γνώσης αρκετά σημαντικό (αφού το θέμα είναι σημαντικό και σοβαρό) όταν από τον έντυπο και ηλεκτρονικό Τύπο, πληροφορήθηκα ότι από το 1995 δηλαδή κοντά 22 ολόκληρα χρόνια λειτουργεί Πολιτιστικός Σύλλογος με έδρα τα Σύβοτα και με την επωνυμία «ΘΟΥΚΥΔΙΔΕΙΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΣΥΒΟΤΩΝ»!!! Σύμφωνα πάντα με την ίδια πληροφόρηση, σκοπός του Συλλόγου, μεταξύ άλλων, είναι η ίδρυση του «ΘΟΥΚΥΔΙΔΕΙΟΥ ΝΑΥΤΙΚΟΥ ΜΟΥΣΕΙΟΥ» με προσλαμβάνον ιστορικό δεδομένο και παράσταση, την περίφημη Ναυμαχία των Συβότων που έγινε το 433 π.Χ., μεταξύ Κερκυραίων και Κορινθίων και που περιγράφει εναργέστατα ο μέγας ιστορικός Θουκυδίδης, μια ναυμαχία η οποία για πολλούς ιστορικούς ήταν η αφορμή του μετέπειτα γενομένου Πελοποννησιακού πολέμου !!!
Πάντα από την ίδια ΠΡΟΣΦΑΤΗ πληροφόρηση, μαθαίνω ότι ο Δήμος Ηγουμενίτσας το 2012 με την υπ’αριθμ. 225/2012 απόφασή του, παραχώρησε για την στέγαση του (υπό ίδρυση…) Μουσείου, τον όροφο του Κέντρου Πληροφόρησης και Ενημέρωσης τουριστών επισκεπτών στα Σύβοτα. Επίσης ο Δήμος Ηγουμενίτσας όπως αναφέρεται στα δημοσιεύματα, πριν από λίγους μήνες, ανήγειρε στον αύλειο χώρο του Κέντρου, εξάγλωσση επιγραφή με κείμενα (αποσπάσματα) του Θουκυδίδη σχετικά με την ναυμαχία των Συβότων. Στο ίδιο πάντα κείμενο αναφέρεται ότι κατά το παρελθόν έχουν βρεθεί κάποιοι αμφορείς και (SIC!!!) «άλλα αρχαία είδη» στον υποθαλάσσιο χώρο των Συβότων, ΠΙΘΑΝΟΤΑΤΑ (;;) από την εποχή της Ναυμαχίας και στεγάζονται προσωρινά στο Αρχαιολογικό Μουσείο Κερκύρας.
3. Όταν δε ανέγνωσα, από την ίδια πηγή πληροφόρησης το όνομα του Προέδρου του Συλλόγου (Γρηγόριος Καλογερόπουλος), τότε θυμήθηκα. Θυμήθηκα το βιβλίο με τίτλο «ΟΙ ΑΡΧΑΙΕΣ ΘΕΣΠΡΩΤΙΚΕΣ ΠΟΛΕΙΣ» με συν-συγγραφείς τους κ. Καλογερόπουλο Γρηγόριο, απόφοιτο της Ανωτάτης Βιομηχανικής Σχολής Πειραιά, ερευνητή και συγγραφέα και Τσώνη Νικόλαο, καθηγητή Φυσικής, πρώην Νομάρχης Θεσπρωτίας και ο οποίος είχε την καλοσύνη να μου το χαρίσει με ιδιόχειρη αφιέρωση.
Με βάση λοιπόν το βιβλίο αυτό στο οποίο μεταξύ άλλων Θεσπρωτικών Πόλεων αναφέρεται και η περιοχή Συβότων, υποστηρίζεται η άποψη (και εκεί στηρίζεται η προσπάθεια δημιουργίας Μουσείου κ.λ.π.) ότι η Ναυμαχία του 433 π.Χ. έγινε στη θαλάσσια περιοχή των σημερινών Συβότων. ΕΙΝΑΙ ΟΜΩΣ ΑΥΤΗ Η ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΗ και συνεπώς η ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΑΛΗΘΕΙΑ;;;
Κι εδώ πλέον αρχίζουν τα ερωτήματα και τα προβλήματα που ενδεχομένως από τις απαντήσεις προκύπτουν…
Α) Ήδη από το 1953 ο καθηγητής, μελετητής – ερευνητής ΚΩΣΤΑΣ ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ, δημοσίευσε μια ιστορικο – γεωγραφική μελέτη, στη μηνιαία επιθεώρηση (περιοδικό) «ΗΠΕΙΡΩΤΙΚΗ ΕΣΤΙΑ» με τον «ΣΥΒΟΤΑ, ΑΧΕΡΟΥΣΙΑ ΛΙΜΝΗ, ΓΛΥΚΗΣ ΚΟΛΠΟΣ» και για πρώτη φορά εκφράζεται η άποψη ότι το ερημικό λιμάνι «Σύβοτα» που αναφέρεται στον Θουκυδίδη δεν είναι το λιμάνι του ΜΟΥΡΤΟΥ, αλλά ο όρμος της σημερινής ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑΣ, η δε Ναυμαχία ΔΕΝ έγινε στον θαλάσσιο χώρο έμπροσθεν του σημερινού Μούρτου, αλλά αρκετά βορειότερα και συγκεκριμένα στον θαλάσσιο χώρο έμπροσθεν των εκβολών του ποταμού ΚΑΛΑΜΑ, όπου υπήρχαν 10 περίπου μικρά νησιά, τα οποία λόγω των προσχωματικών αποθέσεων του ποταμού, μετεβλήθησαν σε υψώματα ξηράς…
Β) Περίπου (2) χρόνια αργότερα (1954) σε σχετικό επιστημονικό πόνημα AJA 58 (1954) σελ.237, ο E. VANDERPOOL υποστήριζε ακριβώς την ίδια με τον Παπαγεωργίου άποψη.
Γ) Η πλέον όμως αξιόπιστη και επιστημονικά – ερευνητικά ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΕΔΡΑΖΟΜΕΝΗ, άποψη, για την πραγματική θέση στην οποία έγινε η περίφημη Ναυμαχία (και είναι η ίδια με τους (2) προηγούμενους) είναι αυτή του αειμνήστου (πέθανε το 1996) διακεκριμένου επιστήμονος καθηγητού Πανεπιστημίου, στην έδρα της Αρχαιολογίας στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων ερευνητού – μελετητού, καταξιωμένου τόσον εις την Ελληνική όσο και εις την Παγκόσμια Επιστημονική Κοινότητα στον κλάδο της Αρχαιολογίας με άπειρες ανακάλυψεις, ανασκαφές, μελέτες, επιστημονικές ανακοινώσεις,συγγράμματα κ.λ.π. ΣΩΤΗΡΗ ΔΑΚΑΡΗ.
Ο ΣΩΤΗΡΗΣ ΔΑΚΑΡΗΣ το 1972 στο μνημειώδες επιστημονικό του έργο «ΘΕΣΠΡΩΤΙΑ» τόμος 15ος στη σειρά «ΑΡΧΑΙΕΣ ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΠΟΛΕΙΣ» του «Αθηναϊκού Τεχνολογικού Ομίλου και Κέντρου Οικιστικής» ύστερα από μακροχρόνιες έρευνες, αυτοψίες κ.λ.π. κατέληξε ότι πράγματι ο όρμος της σημερινής Ηγουμενίτσας είναι ο «ήρεμος και έρημος λιμήν» με την ονομασία ΣΥΒΟΤΑ που αναφέρει ο Θουκυδίδης. Η δε Ναυμαχία έγινε στον θαλάσσιο χώρο έμπροσθεν των εκβολών του ΚΑΛΑΜΑ όπου υπήρχε σύμπλεγμα νησίδων με την γενική ονομασία «Νησιά Συβότων».
Δ) Το έτος 1986 στα πλαίσια του «Ε΄ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΠΑΝΙΟΝΙΟΥ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ» που έγινε σε Αργοστόλι – Ληξούρι, παρίσταται ως προσκεκλημένος ο ΣΩΤΗΡΗΣ ΔΑΚΑΡΗΣ, ο οποίος προβαίνει σε ΕΠΙΣΗΜΗ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ και ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ της ιδιαίτερης μελέτης – εισήγησης με τίτλο «ΤΑ ΣΥΒΟΤΑ ΚΑΙ Η ΝΑΥΜΑΧΙΑ» με την παραπάνω άποψη, η οποία ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ – ΜΕΛΕΤΗ, καταχωρίζεται στα πρακτικά του Συνεδρίου. Έκτοτε στην επιστημονική Ελληνική και ξένη Αρχαιολογική κοινότητα η άποψη αυτή εξ όσων ΓΝΩΡΙΖΩ, είναι και η ΚΡΑΤΟΥΣΑ!!!
4. Με βάση λοιπόν τα παραπάνω, γεννώνται τα παρακάτω εύλογα ερωτήματα:
α) ΠΡΟΣ την ΛΒ΄ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΘΕΣΠΡΩΤΙΑΣ:
Είναι η Υπηρεσία ενήμερη των ενεργειών για Ίδρυση Μουσείου στον ΜΟΥΡΤΟ-ΣΥΒΟΤΑ, με βάση την παραδοχή ότι εκεί έγινε η Ναυμαχία του 433 π.Χ.; Ποια είναι η άποψή της επί του θέματος, επιστημονική και όχι μόνο;;

β) ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΔΗΜΟ ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑΣ:
Γνώριζε ο Δήμος όλα τα παραπάνω;
Ζήτησε να μάθει την άποψη της Αρχαιολογικής Υπηρεσίας ή άλλης κεντρικής αρμόδιας Υπηρεσίας, πριν προχωρήσει σε παραχωρήσεις ορόφου κτιρίου στα Σύβοτα και σε ανέγερση ΕΠΙΓΡΑΦΩΝ; Αν όχι σας προτρέπω να το πράξετε ΤΩΡΑ!!!

γ) ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΚΕΡΚΥΡΑΣ :
Υπάρχουν πράγματι στο Μουσείο Κερκύρας ευρήματα, που έχουν ευρεθεί στον θαλάσσιο χώρο Μούρτου – Συβότων ;
Αν ναι, έχουν αυτά ταυτοποιηθεί αρχαιολογικά-ιστορικά και με την συνδρομή της ενάλιας υπηρεσίας, με την περίοδο της ναυμαχίας;
Εν τέλει ποια είναι η άποψη της Υπηρεσίας, περί της ανακοίνωσης και των απόψεων για το θέμα του ΣΩΤΗΡΗ ΔΑΚΑΡΗ;
δ) Τέλος, ποια είναι η άποψη των υπολοίπων αρμοδίων φορέων (Υπουργείο Πολιτισμού, λοιπές αρμόδιες Αρχαιολογικές Υπηρεσίες, Ενώσεις Ελλήνων αρχαιολόγων κ.λ.π.) και εις τους οποίους θα κοινοποιηθεί το παρόν;;;

5. Να ξεκαθαρίσουμε και κάποια πράγματα. Στην ανάδειξη και ανακάλυψη της Αρχαιολογικής και συνεπώς Ιστορικής αλήθειας, κανείς δεν αρνείται (ούτε και η ίδια η Επιστήμη.. ) και τη συμβολή απλών ερευνητών (δηλαδή ανθρώπων χωρίς επιστημονική θωράκιση για το αντικείμενο, δηλαδή λήψη πτυχίου, λήψη μεταπτυχιακών τίτλων, διδαχή στα Πανεπιστήμια ως καθηγητές, σωρεία με ευθύνη τους, ανασκαφικών εργασιών, μελέτες, αυτοψίες, ανακοινώσεις, συγγραφή σχετικών βιβλίων κ.λ.π.). Αλλά όπως και να το κάνουμε βρε αδελφέ στη ΖΥΓΑΡΙΑ για το ΑΞΙΟΠΙΣΤΟ της ΙΣΤΟΡΙΑΣ, μετράει η γνώση, η έρευνα και εν τέλει τα συμπεράσματα των ΕΙΔΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΩΝ, ιδιαίτερα όταν αυτοί είναι ΠΑΓΚΟΣΜΊΩΣ ΚΑΤΑΞΙΩΜΕΝΟΙ!!! Η Αρχαιολογική και συνεπώς η Ιστορική Αλήθεια είναι πολύ σοβαρό ζήτημα και δεν μπορεί να είναι κάτι πρόχειρο ή ευτελές. Είναι ΚΥΤΤΑΡΟ ΓΝΩΣΗΣ του διαχρονικού πολιτισμού μας, είναι ΠΥΞΙΔΑ για το ΜΕΛΛΟΝ και δεν μπορούμε να αφήνουμε σκιές ή αμφιβολίες στα ζητήματα αυτά. 
Τέλος, εννοείται βεβαίως, ότι η τουριστική, εμπορική ή άλλη ενδεχομένως ιδιοτελή επιδίωξη δεν μπορεί να αποτελέσει τον ΒΩΜΟ στον οποίο θα θυσιάσουμε την ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΑΛΗΘΕΙΑ!!!
Ελπίζω σε απαντήσεις από τους ερωτούμενους φορείς, με δημοσίευση αυτών στον έντυπο και ηλεκτρονικό ΤΥΠΟ, όπου και το παρόν σημείωμά μου.

Αύγουστος 2017
ΆΛΚΗΣ ΦΑΤΣΙΟΣ
ΔΙΚΗΓΟΡΟΣ



















Συνέχεια...

Ορίζοντες Ηπείρου: Αγωγός EastMed - Μια εφικτή και ρεαλιστική πρόταση για να έρθει φυσικό αέριο στην Ήπειρο

Ιανουαρίου 09, 2020 0
Ορίζοντες Ηπείρου: Αγωγός EastMed - Μια εφικτή και ρεαλιστική πρόταση για να έρθει φυσικό αέριο στην Ήπειρο 

Στο προεκλογικό πρόγραμμα των Οριζόντων Ηπείρου υπήρχε μια πρόταση ξεκάθαρα διατυπωμένη: 
«Στρατηγικός μας στόχος είναι η δημιουργία εκτεταμένου δικτύου φυσικού αερίου και στους 4 νομούς για τα νοικοκυριά και τις επιχειρήσεις, με βάση την Ηγουμενίτσα. Προς αυτή την κατεύθυνση θα συσταθεί ειδικός περιφερειακός φορέας φυσικού αερίου που θα συνεργάζεται με τον ΔΕΣΦΑ. Παράλληλα το λιμάνι της Ηγουμενίτσας θα μετατραπεί σε λιμάνι αποθήκευσης και διοχέτευσης φυσικού αερίου και προς την περιφέρεια συνδέοντας το με το δίκτυο φυσικού αερίου που θα κατασκευαστεί». 
Σήμερα, λίγες ημέρες μετά την υπογραφή για την κατασκευή του αγωγού EastMed που θα καταλήγει στην Θεσπρωτία, πριν ξεκινήσει το… ταξίδι του για την Ιταλία, εκτιμούμε ότι ήρθε η ώρα της μεγάλης διαπραγμάτευσης. 
Η Ήπειρος έχασε μια ευκαιρία στη συμφωνία του αγωγού TAP καθώς ούτε η ίδια ούτε η και η Ελλάδα όμως ήταν έτοιμες για μια συμφωνία μεταξύ Περιφέρειας και Διακρατικής εταιρίας. 
Εφόσον ο Περιφερειάρχης δεν δείχνει να αντιλαμβάνεται την πρότασή μας που συνδέεται με την κομβικότητα του λιμανιού της Ηγουμενίτσας, τον καλούμε να ξεκινήσει τις διαδικασίες, ώστε σε μεσοπρόθεσμο ορίζοντα, να λυθεί οριστικά το ενεργειακό έλλειμμα της Ηπείρου και να αποκτήσουν οι Ηπειρώτες φθηνή ενέργεια για χρήση σε σπίτια, επιχειρήσεις και μονάδες. 
Ενημερώνουμε τους πολίτες ότι με τη συμφωνία για τον EastMEd υπεγράφη μια ακόμη κομβική συμφωνία μεταξύ της ΔΕΠΑ και της Energean του φυσικού αερίου που θα μεταφέρει ο αγωγός. Προς επιπρόσθετη ενημέρωση, το 30% του μετοχικού κεφαλαίου της ΔΕΠΑ, κατέχουν τα Ελληνικά Πετρέλαια. 
Είναι σαφές ότι οι δύο εταιρείες (ΕΛ.ΠΕ και Εnergean) που διεξάγουν έρευνες στην Ήπειρο για υδρογονάνθρακες εμπλέκονται με τη λειτουργία του αγωγού EastMed και μάλιστα με προσδοκίες υψηλής κερδοφορίας. 
Αντιπροτείνουμε να κληθούν οι δυο εταιρίες, να διακόψουν άμεσα τις έρευνές τους στην Ήπειρο και να εισέλθουν στη δημιουργία εταιρικού σχήματος με την Περιφέρεια για τη κατασκευή δικτύου παροχής φυσικού αερίου και εμπορίας σε όλη την Ήπειρο με αφετηρία τον κόμβο του Eastmed. 
Θεωρούμε ότι είναι συμφέρον και για τις ίδιες τις εταιρείες αντί να αναλώνονται σε αμφίβολης αποτελεσματικότητας γεωτρήσεις που παράλληλα καταστρέφουν και το φυσικό περιβάλλον να συμμετάσχουν σε μια επένδυση που θα προσφέρει στην Ήπειρο φθηνή ενέργεια για οικιακή και επαγγελματική χρήση, κέρδη στην Περιφέρεια και θέσεις εργασίας υψηλού επιστημονικού επιπέδου. 
Καλούμε λοιπόν τον Περιφερειάρχη να αναλάβει άμεσα τις σχετικές πρωτοβουλίες με τις εταιρίες, το Υπουργείο Περιβάλλοντος και τον ίδιο τον Πρωθυπουργό για την έναρξη των σχετικών συνομιλιών. 
Είναι μια μοναδική ευκαιρία, ίσως η τελευταία που μας παρουσιάζεται. Δεν πρέπει και αυτή να πάει χαμένη. 

Συνέχεια...

Μια αξεπέραστη πρωτιά (κριτική στα τροχαία) - Του Κων/νου Τζέκη

Ιανουαρίου 09, 2020 0
Μια αξεπέραστη πρωτιά (κριτική στα τροχαία) - Του Κων/νου Τζέκη 

Είχε αρχίσει μια σοβαρή και επαγγελματική προσπάθεια μείωσης των τροχαίων, από το 2000 και μετά. Οι αριθμοί άρχισαν να φθίνουν και ξαφνικά φέτος ο δείκτης ανέβηκε. Μιλάμε για νεκρούς και σοβαρά τραυματίες και όχι για αφηρημένα πράγματα. Μιλάμε για ζωές και κεραυνούς σε σπίτια, μιλάμε για ορφανεμένες οικογένειες. 
Η προσπάθεια εκείνη, που απέφερε καρπούς, δεν θα έπρεπε να δημιουργήσει πνεύμα εφησυχασμού και ρουτίνας. Έπρεπε να προσαρμόζεται κάθε φορά και να εκσυγχρονίζεται. Η Κύπρος, από πρωταθλήτρια στα ατυχήματα, κατάφερε και κέρδισε την εμπιστοσύνη των πολιτών της και μείωσε δραστικά τα ατυχήματα. Εμείς; 
Αναπαυμένοι στις πολυθρόνες μας εξορκίζουμε το κακό με αστρολόγους και καφεμαντείες και περιμένουμε να επιτύχουμε τους στόχους μας , αν έχουμε τέτοιους και αν μας ενδιαφέρει αυτή η πραγματική λαίλαπα, που θερίζει νέους και ορφανεύει οικογένειες. 
Πρώτον, εφαρμόζονται πεπαλαιωμένες και άχρηστες πλέον μέθοδοι, που κάποτε είχαν κάποια απόδοση, αλλά μάλλον ξεπεράστηκαν. Ο δακτύλιος που κάποτε μείωνε τα κυκλοφοριακά φορτία στην Αθήνα, μάλλον δεν προσφέρει πλέον τα αναμενόμενα. Είχε μεσολαβήσει το μετρό και αντί να αφαιρέσουμε ζωτικό χώρο με πεζοδρομήσεις και μείωση των λωρίδων κυκλοφορίας, ώστε να ελαφρυνθεί η κυκλοφορία και να κατεβεί ο οδηγός στο μετρό, δεν έγινε αυτό με αποτέλεσμα πλέον να επανερχόμαστε στα ίδια. Άλλωστε οι χιλιάδες οδηγοί με τις κάρτες εισόδου στον δακτύλιο, θα πρέπει να καταλαμβάνουν, μόνο για στάθμευση, όση είναι η απόσταση Αθήνας- Θεσσαλονίκης!!! 
Τώρα απασχολούν σοβαρά την Κυβέρνηση οι πορείες. Οι περιορισμοί τους θα αποτελέσουν σημείο τριβής με την Αστυνομία, που έτσι ή αλλιώς βάλλεται για λόγους εντυπωσιασμού κυρίως και τίποτα περισσότερο. Λύση θα ήταν η πεζοδρόμηση της Πανεπιστημίου με αναστροφή της κυκλοφορίας στην Ακαδημίας, ώστε να πραγματοποιούνται χωρίς προβλήματα. 
Δεύτερον η αφαίρεση πινακίδων. Όταν στην δεκαετία του '80 εφαρμόσθηκε αυτό το μέτρο, πολλοί πίστευαν ότι θα έχει καταλυτική συνεισφορά στην μείωση των ατυχημάτων, αλλά και στον περιορισμό της αυθαίρετης στάθμευσης. Τίποτα από τα δύο. 
Τρίτον το ορφανό τροχαίο ατύχημα. Το τροχαίο ως αναπόσπαστο κομμάτι της κυκλοφορίας δεν είναι ευθύνη κανενός Υπουργείου. Στο κυκλοφοριακό πρόβλημα συμμετέχουν φορείς από τουλάχιστον εννιά και περισσότερα Υπουργεία. Το Μεταφορών, το Προστασίας του Πολίτη, το Υποδομών, το Υγείας, το Γεωργίας, το Εθνικής Άμυνας, το Οικονομικών, το Δικαιοσύνης, το Παιδείας κλπ. ΚΑΝΈΝΑ δεν ευθύνεται και δεν λογοδοτεί στο τροχαίο ατύχημα. Όχι μόνο αυτό. Δεν υπάρχει ένας συντονιστικός φορέας υπό την αιγίδα του Πρωθυπουργού που να συντονίζει όλες τις εμπλεκόμενες Υπηρεσίες και φορείς. 
Τέταρτο η συμμετοχή του πολίτη. Για να αλλάξει η νοοτροπία των πολιτών θα πρέπει να συμμετέχουν οι ίδιοι στην επίλυση του προβλήματος. Σύλλογοι, σωματεία, μη κερδοσκοπικοί οργανισμοί θα έπρεπε να αναλαμβάνουν σταυροφορίες δημιουργίας πνεύματος πειθαρχίας και σεβασμού των Νόμων αναφορικά με την κυκλοφοριακή ασφάλεια. Μεμονωμένες πρωτοβουλίες δεν επαρκούν να αλλάξουν την πορεία προς την καταστροφή. 
Πέμπτο η αγωγή υγείας. Με χίλιους διακόσιους νεκρούς, ιδίως νέους και με είκοσι χιλιάδες τραυματίες εκ των οποίων οι μισοί μόνιμα ή μακροχρόνια ανάπηροι δεν θα έπρεπε να υπαχθεί το τροχαίο σε προβλήματα αγωγής υγείας; Τι λένε οι ευαίσθητοι ή δεν τους νοιάζει. 
Έκτο ο σύγχρονος ΚΟΚ. Ένας Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας σύγχρονος, μοντέρνος, ευρωπαϊκής σκέψης απαιτείται να υπάρξει . 
Να μην αφαιρεί πινακίδες και διπλώματα, αλλά να παραπέμπει τον παραβάτη σε μαθήματα συνειδητοποίησης του κινδύνου της παράβασής του, σε σεμινάρια που θα εκπονεί η Τροχαία με άλλους συνυπεύθυνους. 
Να ασχολείται με το παιδικό κράνος στο ποδηλατάκι. 
Να ασχολείται με τις ψυχολογικές αιτίες επικίνδυνων παραβάσεων. Ένας νεαρός που οδηγεί το δίκυκλό του επικίνδυνα, Φοβάται τον θάνατό του και κάθε φορά που τον νικά αισθάνεται καλά. Αντί προστίμου, οι ψυχολόγοι θα θεράπευαν αυτή του την ασθένεια. 
Να επεκταθεί ο έλεγχος του αλκοτέστ και στις ουσίες, αφού μεγάλο μέρος του πληθυσμού είναι εθισμένο και δυστυχώς οδηγεί ανενόχλητο. 
Να γίνει στρατηγικός σχεδιασμός για όλη τη χώρα και ανά περιφέρεια, ώστε να υπάρχουν οι ποσοτικοί και οι αξιοκρατικοί έλεγχοι. 
Να μην μακρηγορήσουμε για προβλήματα υποδομών, άμεσης και καταλυτικής επέμβασης από τον ΕΚΑΒ, για την εκπαίδευση των μαθητών και των πολιτών, για την άμεση δικαστική αντιμετώπιση των παραβάσεων. 
Ένας σοφός είχε γράψει: "Κάθε άνθρωπος έχει δικαίωμα να εμφορείται από λάθος απόψεις. Αλλά κανένας δεν δικαιούται να κάνει λάθος στα γεγονότα". Στην περίπτωση αυτή όμως δεν μιλάμε για γεγονότα, μιλάμε για θανάτους, για ορφάνια, για καταστροφή. 










Συνέχεια...

Ο καιρός στην Ηγουμενίτσα σήμερα Πέμπτη 9/1