12/22/21 - Θεσπρωτικοί Αντίλαλοι

https://picasion.com/
https://picasion.com/
https://picasion.com/
https://picasion.com/
https://picasion.com/
https://picasion.com/

Τετάρτη 22 Δεκεμβρίου 2021

Ευχές του βουλευτή Θεσπρωτίας Μάριου Κάτση

Ήπειρος: Εντοπισμός παράνομου εργαστηρίου όπλων και φυσιγγίων - Συνελήφθη ένας ημεδαπός

Δεκεμβρίου 22, 2021 0
Ήπειρος: Εντοπισμός παράνομου εργαστηρίου όπλων και φυσιγγίων - Συνελήφθη ένας ημεδαπός

Παράνομο εργαστήριο επισκευής όπλων και γόμωσης-αναγόμωσης φυσιγγίων εντοπίστηκε στα Ιωάννινα

Κατασχέθηκαν -μεταξύ άλλων- υλικοτεχνικός εξοπλισμός, πυροβόλα όπλα, πλήθος φυσιγγίων και φορητοί πομποδέκτες

Για την υπόθεση συνελήφθη ημεδαπός, που κατηγορείται για παραβάσεις της νομοθεσίας περί όπλων, ραδιοσυχνοτήτων και απείθεια

Παράνομο εργαστήριο επισκευής πυροβόλων όπλων και γόμωσης-αναγόμωσης φυσιγγίων εντόπισαν σήμερα (22-12-2021) το πρωί αστυνομικοί της Υποδιεύθυνσης Ασφάλειας Ιωαννίνων σε περιοχή των Ιωαννίνων.

Για την υπόθεση συνελήφθη ημεδαπός, σε βάρος του οποίου σχηματίστηκε δικογραφία για παραβάσεις της νομοθεσίας περί όπλων, ραδιοσυχνοτήτων και απείθεια.

Ειδικότερα, ύστερα από κατάλληλη αξιοποίηση πληροφοριών, διενεργήθηκε έρευνα στο σπίτι του κατηγορούμενου, αφού προηγουμένως αυτός επιχείρησε να διαφύγει του ελέγχου, ακινητοποιήθηκε όμως άμεσα από τους αστυνομικούς και συνελήφθη.

Στο πλαίσιο της έρευνας διαπιστώθηκε ότι σε κλειστό χώρο στάθμευσης του σπιτιού του, διατηρούσε παράνομο εργαστήριο επισκευής όπλων και γόμωσης-αναγόμωσης φυσιγγίων, έχοντας εγκαταστήσει για το σκοπό αυτό κατάλληλο υλικοτεχνικό εξοπλισμό, που κατασχέθηκε, αποτελούμενο από:



φούρνο επισκευής καννών κυνηγετικών όπλων,
-3- κομπρεσέρ αέρος,
-2- τρυπάνια πάγκου,
μηχανή κοσκινίσματος σκαγιών κυνηγετικών φυσιγγίων,
μηχάνημα γόμωσης-αναγόμωσης φυσιγγίων,
πλυντήριο ελατηρίων πυροβόλων όπλων,
-2- μπουκάλες οξυγόνου,
τροχό και
ηλεκτρική βούρτσα καθαρισμού μεταλλικών αντικειμένων.


Ακόμη, στο εσωτερικό του σπιτιού βρέθηκαν και κατασχέθηκαν:
-3- πιστόλια,
-3- δίκαννα κυνηγετικά όπλα,
-3- ημιαυτόματες καραμπίνες,
-9- κάννες κυνηγετικών όπλων,
σκοπευτική διόπτρα,
σπρέι πιπεριού,
-6- φορητοί ασύρματοι πομποδέκτες ,
-362- φυσίγγια διαφόρων τύπων και
διάφορα εξαρτήματα όπλων

Ο συλληφθείς θα οδηγηθεί στον κ. Εισαγγελέα Πλημμελειοδικών Ιωαννίνων.
Συνέχεια...

Τα κρούσματα σήμερα Τετάρτη στη Θεσπρωτία - Η κατάσταση πανελλαδικά

Δεκεμβρίου 22, 2021 0
Τα κρούσματα σήμερα Τετάρτη στη Θεσπρωτία - Η κατάσταση πανελλαδικά

Αναλυτικά η σημερινή κατανομή των κρουσμάτων στην Ήπειρο
ΠΕ Άρτας 16
ΠΕ Θεσπρωτίας 12
ΠΕ Ιωαννίνων 51
ΠΕ Πρέβεζας 22

Ημερήσια έκθεση covid-19 του ΕΟΔΥ
Τα νέα εργαστηριακά επιβεβαιωμένα κρούσματα της νόσου που καταγράφηκαν τις τελευταίες 24 ώρες είναι 5.641, εκ των οποίων 8 εντοπίστηκαν κατόπιν ελέγχων στις πύλες εισόδου της χώρας. Ο συνολικός αριθμός των κρουσμάτων ανέρχεται σε 1.049.936 (ημερήσια μεταβολή +0.5%), εκ των οποίων 50.4% άνδρες. Με βάση τα επιβεβαιωμένα κρούσματα των τελευταίων 7 ημερών, 214 θεωρούνται σχετιζόμενα με ταξίδι από το εξωτερικό και 2.964 είναι σχετιζόμενα με ήδη γνωστό κρούσμα.

Οι νέοι θάνατοι ασθενών με COVID-19 είναι 69, ενώ από την έναρξη της επιδημίας έχουν καταγραφεί συνολικά 20.126 θάνατοι. Το 95.2% είχε υποκείμενο νόσημα ή/και ηλικία 70 ετών και άνω.

Ο αριθμός των ασθενών που νοσηλεύονται διασωληνωμένοι είναι 665 (61.4% άνδρες). Η διάμεση ηλικία τους είναι 63 έτη. To 78.9% έχει υποκείμενο νόσημα ή/και ηλικία 70 ετών και άνω. Μεταξύ των ασθενών που νοσηλεύονται διασωληνωμένοι, 553 (83.16%) είναι ανεμβολίαστοι ή μερικώς εμβολιασμένοι και 112 (16.84%) είναι πλήρως εμβολιασμένοι. Από την αρχή της πανδημίας έχουν εξέλθει από τις ΜΕΘ 3.691 ασθενείς. Οι εισαγωγές νέων ασθενών Covid-19 στα νοσοκομεία της επικράτειας είναι 370 (ημερήσια μεταβολή +25.42%). Ο μέσος όρος εισαγωγών του επταημέρου είναι 333 ασθενείς. Η διάμεση ηλικία των κρουσμάτων είναι 38 έτη (εύρος 0.2 έως 106 έτη), ενώ η διάμεση ηλικία των θανόντων είναι 78 έτη (εύρος 0.2 έως 106 έτη).
Συνέχεια...

Ο Δήμος Ηγουμενίτσας για τη σύσκεψη για το Δρέπανο

Δεκεμβρίου 22, 2021 0
Ο Δήμος Ηγουμενίτσας για τη σύσκεψη για το Δρέπανο

Δελτίο Τύπου

Πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα 20 Δεκεμβρίου σύσκεψη φορέων, ύστερα από πρόσκληση του Δήμου Ηγουμενίτσας, με θέμα την επιτακτική ανάγκη προστασίας της ακτής του Δρεπάνου – Μακρυγιαλίου, η οποία επλήγη βάναυσα από τα πρόσφατα ακραία καιρικά φαινόμενα.

Στη σύσκεψη φορέων συμμετείχαν ο Βουλευτής Θεσπρωτίας κ. Βασίλειος Γιόγιακας, ο Αντιπεριφερειάρχης Θεσπρωτίας κ. Θωμάς Πιτούλης, ο Δήμαρχος Φιλιατών κ. Σπύρος Παππάς, o Πρόεδρος του Επιμελητηρίου Θεσπρωτίας κ. Αλέκος Πάσχος, και εκπρόσωποι της Ομοσπονδίας Τουριστικών Καταλυμάτων & Επιχειρήσεων Εναλλακτικών Μορφών Τουρισμού Ηπείρου «Ο ΞΕΝΙΟΣ ΖΕΥΣ», του Εργατικού Κέντρου Θεσπρωτίας, του Ιατρικού Συλλόγου Θεσπρωτίας, της ΜΟ.ΛΕ ΘΕ, του Εμπορικού Συλλόγου Ηγουμενίτσας, της Επαγγελματικής & Επιστημονικής Ένωσης Τεχνολογικής Εκπαίδευσης Μηχανικών (ΕΕΤΕΜ) Θεσπρωτίας, του Εμπορικού Συλλόγου Συβότων, του Οδοντιατρικού Συλλόγου Θεσπρωτίας, του Φορέα Διαχείρισης Καλαμά - Αχέροντα – Κέρκυρας, oι Επικεφαλής των Παρατάξεων του Δημοτικού Συμβουλίου, οι Αντιδήμαρχοι Ηγουμενίτσας, καθώς και εκπρόσωποι των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης, την οποία συντόνισε ο Προέδρος του Δημοτικού Συμβουλίου Ηγουμενίτσας. Ο Δήμαρχος Σουλίου κ. Ιωάννης Καραγιάννης απέστειλε επιστολή με την οποία συντάσσεται με το Δήμο Ηγουμενίτσας.

Ο Οργανισμός Λιμένα Ηγουμενίτσας δεν παρευρέθηκε στη σύσκεψη και αρκέστηκε στην αποστολή μιας ενημερωτικής επιστολής.

Ο Δήμαρχος Ηγουμενίτσας κ. Ιωάννης Λώλος ξεκινώντας, κατέθεσε την αγωνία του για την τύχη του Δρεπάνου, ενώ τόνισε την ανάγκη ευαισθητοποίησης και συστράτευση όλων των φορέων και των παραγόντων του τόπου, καθώς και της πολιτείας και παρουσίασε την εξαιρετικά κρίσιμη κατάσταση του Δρεπάνου. Αυτή την κατάσταση συζήτησε το πρωί της ίδιας ημέρας μέσω τηλεδιάσκεψης, με την κα Βασιλική Τσουκαλά, Διευθύντρια του Εργαστηρίου Λιμενικών Έργων και του τομέα Υδάτινων Πόρων και Περιβάλλοντος της Σχολής Πολιτικών Μηχανικών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, η οποία ειδικεύεται στην Περιβαλλοντική Θαλάσσια Υδραυλική και στα Λιμενικά Έργα και συνεργάτες - μέλη του Ερευνητικού Εργαστηρίου Λιμενικών Έργων, του ΕΜΠ, με σκοπό τη συνεργασία και τη δυνατότητα άμεσης εκπόνησης μελέτης ανάλυσης της υφιστάμενης κατάστασης και των αιτιών που προκαλούν την καταστροφή αυτή, καθώς και την κατάθεση συγκεκριμένων προτάσεων για έργα και δράσεις που απαιτούνται για την προστασία της ακτής.

Ο Δήμαρχος ενημέρωσε επίσης τους φορείς και για τη συνάντηση του με τον Κεντρικό Λιμενάρχη Ηγουμενίτσας κ. Κωνσταντίνο Κορίζη ο οποίος διαβεβαίωσε για ακόμη μια φορά ότι η ταχύτητα πλου εντός του διαύλου ελέγχεται από τον VTS Ηγουμενίτσας και ότι εντός αυτού τηρούνται όλα τα προβλεπόμενα από την νομοθεσία.

Κοινή πεποίθηση όλων των συμμετεχόντων στη σύσκεψη ήταν ότι η κατάσταση στην παραλία Δρεπάνου – Μακρυγιαλίου είναι σε κρίσιμο σημείο και επιβάλλεται για λόγους Περιβαλλοντικούς, Κοινωνικούς και Οικονομικούς να ληφθούν όλα τα απαραίτητα μέτρα για την διάσωση της.

Μετά την τοποθέτηση όλων και τη διαλογική συζήτηση η επικρατούσα άποψη, η οποία αποτελεί και συμπέρασμα της σύσκεψης συνοψίζεται στα ακόλουθα σημεία:

1) Άμεσος περιορισμός της ανθρώπινης παρέμβασης (ανεξέλεγκτη τοποθέτηση καντινών κλπ).

2) Άμεση αποκατάσταση των αμμοθινών, με την φύτευση δέντρων και την παρέμβαση με τοιχίο στα σημεία που υπάρχει διάβρωση του δρόμου.

3) Προστασία και την περιφρούρηση του Δρεπάνου από παρεμβάσεις και ενέργειες που επιδεινώνουν το πρόβλημα

4) Άμεση εκπόνηση μελέτης για τα αίτια του προβλήματος και την διαμόρφωση προτάσεων διάσωσης του Δρεπάνου.

5) Επιμήκυνση του διαύλου, προκειμένου να ελεγχθεί η ταχύτητα των διερχόμενων πλοίων σε ολόκληρο το μήκος της παραλίας Δρεπάνου - Μακρυγιαλίου

6) Ενεργοποίηση της πολιτείας για την υλοποίηση των απαιτούμενων παρεμβάσεων.
Συνέχεια...

Χριστουγεννιάτικες Δράσεις για το «Ελληνικό Δωδεκαήμερο» από το Δήμο Ηγουμενίτσας

Δεκεμβρίου 22, 2021 0
Χριστουγεννιάτικες Δράσεις για το «Ελληνικό Δωδεκαήμερο» από το Δήμο Ηγουμενίτσας

Το ΠΑΚΠΠΟ Δήμου Ηγουμενίτσας συνδιοργανώνουν μαζί με την ΑΜΚΕ «ΑΒΓΟ» μια σειρά χριστουγεννιάτικων εκδηλώσεων με θέμα το Ελληνικό Δωδεκαήμερο.

Το πρόγραμμα των δράσεων είναι:

Τετάρτη 22 Δεκεμβρίου 2021 στις 11:00 στο Δημοτικό Σχολείο Νέας Σελεύκειας

Πέμπτη 23 Δεκεμβρίου 2021 στις 17:00 στην Πλατεία Δημαρχείου Ηγουμενίτσας

Τρίτη 28 Δεκεμβρίου 2021 στις 16:00 στην Πέρδικα

Τετάρτη 29 Δεκεμβρίου 2021 στις 17:00 στην Πλατεία Δημαρχείου Ηγουμενίτσας

Τετάρτη 5 Ιανουαρίου 2022 στις 17:00 στην Πλατεία Δημαρχείου Ηγουμενίτσας

Λίγα Λόγια για το «Ελληνικό Δωδεκαήμερο»

Το ελληνικό δωδεκαήμερο, περιλαμβάνει τις ημέρες από την παραμονή των Χριστουγέννων (24 Δεκεμβρίου), έως την παραμονή των Θεοφανείων (5 Ιανουαρίου). Τα ήθη και τα έθιμα των Χριστουγέννων αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της ελληνικής μας κοινωνίας. Κύριο χαρακτηριστικό των ημερών αυτών είναι τα κάλαντα, οι μεταμφιέσεις, οι προληπτικές ενέργειες για το καλό του χρόνου κ.α. Παράδοση σημαίνει να το παραδώσουμε και εμείς αναλαμβάνουμε αυτή την ιερή υποχρέωση. Είναι επιτακτική ανάγκη, ιδιαίτερα στις μέρες μας, να μυήσουμε τα παιδιά στα ήθη και στα έθιμά μας για να διατηρήσουμε την εθνική μας ταυτότητα. Όσα περισσότερα ερεθίσματα παίρνουν τα παιδιά από παρόμοιες δράσεις, τόσο καλύτερα κατανοούν τον πολιτισμό μας, τις ρίζες μας ,πλημμυρίζουν με ανώτερα συναισθήματα αγάπης, σεβασμού και αποκτούν αντίληψη πάνω στην αισθητική του λαού μας.

Το "Ελληνικό Δωδεκαήμερο" έχει εκπονηθεί μετά από σοβαρή έρευνα πολλών λαογραφικών μας αρχείων. Δημιουργήσαμε ένα τριήμερο πρόγραμμα, εκπαιδευτικό αλλά και ψυχαγωγικό, εμπλουτισμένο με θεατρικότητα, πλούσια σκηνογραφικά ευρήματα και διαδραστικότητα. Μάσκες, κοστούμια, σκηνικά, κουδούνια, μουσικά όργανα, φαντασία .....μεταφέρουν τα παιδιά σ’ εκείνα τα Χριστούγεννα που συγκινούν γεμίζοντας τις ψυχές τους κατάνυξη και νοσταλγία.

Η Προέδρος του ΠΑΚΠΠΟ
Δέσποινα Ζεϊμπέκογλου
Συνέχεια...

Το ΚΚΕ Θεσπρωτίας για τα επεισόδια στο Γαρδίκι

Δεκεμβρίου 22, 2021 0
Το ΚΚΕ Θεσπρωτίας για τα επεισόδια στο Γαρδίκι

ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΟ ΚΟΜΜΑ ΕΛΛΑΔΑΣ
Τομεακή Επιτροπή ΘΕΣΠΡΩΤΙΑΣ

Το ποδόσφαιρο της αγοράς βρωμάει και ζέχνει

Τα επεισόδια που σημειώθηκαν στο Γαρδίκι Θεσπρωτίας, σε συναυλία τράπερ, πριν λίγες μέρες μεταξύ οπαδών διαφορετικών ποδοσφαιρικών ομάδων, μπροστά στα μάτια πολλών μικρών παιδιών, είναι το αποτέλεσμα του ποδοσφαίρου της αγοράς που βρωμάει και ζέχνει από όλες τις πλευρές.

Το ποδόσφαιρο το πιο λαϊκό και συλλογικό άθλημα έχει μετατραπεί σε επιχειρηματική δραστηριότητα. Οι διοικήσεις των ΠΑΕ-ΚΑΕ που ελέγχονται από μεγάλους επιχειρηματικούς ομίλους χρησιμοποιούν το ποδόσφαιρο και τα άλλα αθλήματα για να αυξήσουν την επιρροή τους και την κερδοφορία των επιχειρήσεων των. Αυτό είναι το κίνητρό τους και όχι η αγάπη για την «ομάδα της καρδιάς τους». Για να πετύχουν δε τους στόχους τους και να προωθήσουν τα γενικότερα συμφέροντά τους χρησιμοποιούν κάθε θεμιτό και αθέμιτο μέσο, χρειάζονται «στρατούς». «Στρατοί» ζυγισμένοι - στοιχισμένοι πίσω από τα «ιδανικά», τις επιδιώξεις και τα επιχειρηματικά συμφέροντα του κάθε προέδρου. «Κατ' εικόνα και καθ' ομοίωση» των σκληρών οικονομικών ανταγωνισμών. «Στρατοί» που αξιοποιούν διάφορες μορφές, όπως τα "ραντεβού", για να εκπαιδεύονται και να προπονούνται.

Αυτές οι οργανωμένες ομάδες παρασέρνουν νεολαίους που πηγαίνουν καλόπιστα για να εκφράσουν την υποστήριξη και την αγάπη στην ομάδα τους, να βρουν ένα φθηνό εισιτήριο για να δουν την ομάδα τους και καμία σχέση δεν έχουν με τα επιχειρηματικά συμφέροντα και τις επιδιώξεις του κάθε προέδρου της ΠΑΕ.

Επίσης ορισμένοι θεωρούν ότι είναι το κατάλληλο περιβάλλον για να καλλιεργούνται εθνικιστικές θέσεις και χρησιμοποιούν διάφορα αντίστοιχα σύμβολα. Κατά καιρούς έχουν στραφεί ενάντια στο λαϊκό κίνημα, έχουν αξιοποιηθεί σε προβοκατόρικους σχεδιασμούς.

Τέτοιες ενέργειες δεν πρέπει και δεν μπορούν να γίνουν αποδεκτές από κανέναν μας, πρέπει να απομονωθούν από τη νεολαία και γενικότερα από το λαό του νομού μας.

Μέσα σ΄αυτές τις αντίξοες συνθήκες του εμπορευματοποιημένου αθλητισμού υπάρχουν όμως και οι αθλητές του νομού μας αλλά και της χώρας μας που με κόπο και θυσίες τόσο προσωπικές όσο και των οικογενειών τους καταφέρνουν διακρίσεις και αξίζουν συγχαρητήρια.

Το ΚΚΕ και η ΚΝΕ είναι ενάντια σε κάθε μορφή εμπορευματοποίησης του αθλητισμού και ιδιαίτερα του πιο δημοφιλούς ομαδικού αθλήματος του ποδοσφαίρου που στην Ελλάδα στήριξαν νομικά και οικονομικά διαχρονικά όλες οι αστικές κυβερνήσεις ενισχύοντας ακόμα ένα οικοδόμημα εκμετάλλευσης, σήψης και διαφθοράς. Το ΚΚΕ και η ΚΝΕ παλεύουν για το καθολικό δικαίωμα του λαού στη Φυσική Αγωγή και τον αθλητισμό, δίνοντας το παράδειγμα στην πράξη με τη διοργάνωση τουρνουά, και τοπικά, μπάσκετ, ποδοσφαίρου, βόλεϊ, προάγοντας την άμιλλα και την αλληλεγγύη. Παλεύουμε για ένα αθλητισμό που θα είναι οργανωμένος σε κεντρική βάση και σχεδιασμένος να εξυπηρετεί τις όλο και αυξανόμενες λαϊκές ανάγκες και όχι τα κέρδη των λίγων.

Καλούμε την νεολαία, τους εργαζόμενους με τη δύναμη της οργάνωσης και του αγώνα να απαιτήσουν ένα ποδόσφαιρο μακριά από τα μεγάλα επιχειρηματικά συμφέροντα και απ’ όλα όσα το καθιστούν προϊόν στα χέρια των ισχυρών. Ένα αθλητισμό δικαίωμα και όχι εμπόρευμα.

Σε συμπόρευση με το ΚΚΕ να διεκδικήσουν:

- Το δικαίωμα στην άθληση σε σύγχρονες, δημόσιες, ανοιχτές και δωρεάν σε όλους τους αθλούμενους αθλητικές εγκαταστάσεις.

- Αύξηση των επιχορηγήσεων για τα Εθνικά Αθλητικά Κέντρα (ΕΑΚ), με μαζικούς μόνιμους διορισμούς που θα καλύπτουν τις σύγχρονες ανάγκες συντήρησης και λειτουργίας.

- Αύξηση των τακτικών επιχορηγήσεων των αθλητικών σωματείων, με τη σταθερή και άμεση καταβολή της κάθε έτος.

- Κατάργηση κάθε επιχειρηματικής δράσης στον αθλητισμό.

- Την ανάπτυξη της Φυσικής Αγωγής και του αθλητισμού μέσα από ένα ενιαίο 12χρονο σχολείο, όπου ακριβώς θα αναπτύσσονται και θα καλλιεργούνται οι φυσικές αρετές των παιδιών αλλά και οι αξίες του ευ αγωνίζεσθαι, της άμιλλας, της αλληλεγγύης, κ.λπ.

Ηγουμενίτσα 21/12/2021
Συνέχεια...

Μεγάλο Βραβείο στο Θεσπρωτό ποιητή Μιχάλη Γκανά για το έργο και την προσφορά του στα Ελληνικά Γράμματα

Δεκεμβρίου 22, 2021 0
Μεγάλο Βραβείο στο Θεσπρωτό ποιητή Μιχάλη Γκανά για το έργο και την προσφορά του στα Ελληνικά Γράμματα

Η απονομή των βραβείων ποίησης 2021 Jean Moreas πραγματοποιήθηκε το περασμένο Σάββατο 18/12/2021 στο πλαίσιο του 4ου Patras World Poetry Festival, “ψυχή” του οποίου είναι ο Πατρινός λογοτέχνης Αντώνης Δ. Σκιαθάς.

Η κριτική επιτροπή συγκροτείται από σημαντικές προσωπικότητες των γραμμάτων:
Τριαντάφυλλος Η. Κωτόπουλος, Καθηγητής Δημιουργικής Γραφής και Νεοελληνικής Λογοτεχνίας στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας – Ποιητής (Πρόεδρος της επιτροπής)
Γεωργία (Τζίνα) Καλογήρου, Καθηγήτρια Νεοελληνικής Φιλολογίας και Διδακτικής Εκπαίδευσης στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (Μέλος της επιτροπής)
Λίνα Νικολακοπούλου, Ποιήτρια –Στιχουργός (Μέλος της επιτροπής)
Διώνη Δημητριάδου, Ποιήτρια – Κριτικός Λογοτεχνίας (Μέλος της επιτροπής)
Κώστας Κρεμμύδας, Ποιητής – Εκδότης του λογοτεχνικού περιοδικού Μανδραγόρας (Μέλος της επιτροπής)
Βαγγέλης Τασιόπουλος, Ποιητής – Πρόεδρος στην Εταιρεία Λογοτεχνών Θεσσαλονίκης (Μέλος της επιτροπής)
Αντώνης Δ. Σκιαθάς Ποιητής- Κριτικός Λογοτεχνίας- προεδρεύων στο Γραφείο Ποιήσεως (Μέλος της επιτροπής).

Το Μεγάλο Βραβείο για το έργο και την προσφορά στα Ελληνικά Γράμματα απονεμήθηκε στον ποιητή Μιχάλη Γκανά.

Ο Μιχάλης Γκανάς γεννήθηκε στον Τσαμαντά Θεσπρωτίας το 1944. Από το 1962 ζει και εργάζεται στην Αθήνα, όπου ήρθε για να σπουδάσει νομικά. Βιβλιοπώλης για μια δεκαπενταετία, συνεργάστηκε αργότερα με την κρατική τηλεόραση ως επιμελητής λογοτεχνικών εκπομπών και σεναριογράφος. Από το 1989 είναι κειμενογράφος σε διαφημιστική εταιρεία. Ποιήματά του έχουν μεταφραστεί σε διάφορες γλώσσες, ενώ στίχοι του έχουν μελοποιηθεί από γνωστούς Έλληνες και ξένους συνθέτες: Μ. Θεοδωράκης, Ν. Μαμαγκάκης, Ν. Ξυδάκης, Δ. Παπαδημητρίου, Ν. Κυπουργός, G. Bregovic, A. Dinkjian κ.ά. 

Μετέφρασε τις "Νεφέλες" του Αριστοφάνη για το Θέατρο Τέχνης - Κάρολος Κουν και τους "Επτά επί Θήβας" του Αισχύλου για το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ Πατρών. Το 1994 τιμήθηκε με το Κρατικό Βραβείο Ποίησης για το βιβλίο του "Παραλογή". Τον Δεκέμβριο του 2011 τιμήθηκε με το Βραβείο Ποίησης του Ιδρύματος Πέτρου Χάρη της Ακαδημίας Αθηνών για το σύνολο του έργου του. Το 2017 τιμήθηκε με Ειδική Μνεία του περιοδικού "Αναγνώστης" για το βιβλίο του "Ομήρου Οδύσσεια" (Μεταίχμιο, 2016).

(Στο παρακάτω βίντεο μπορείτε να παρακολουθήσετε ολόκληρη την εκδήλωση της απονομής των βραβείων. Μετά το 1:25:00, η βράβευση του Μιχάλη Γκανά)


Απονεμήθηκαν επίσης τα εξής βραβεία:

Το βραβείο «Θανάσης Νάκας» απονεμήθηκε στον ελληνιστή José Antonio Moreno Jurado.
Ο Χοσέ Αντόνιο Μορένο Χουράδο γεννήθηκε στη Σεβίλλη το 1946. Είναι ποιητής, δοκιμιογράφος και μεταφραστής της βυζαντινής και νεοελληνικής λογοτεχνίας και ποίησης στα ισπανικά. Δίδαξε νεοελληνική και βυζαντινή λογοτεχνία στο ομώνυμο πανεπιστήμιο για πέντε χρόνια. Μεταφραστής και δεινός μελετητής του έργου των Ο. Ελύτη και Γ. Σεφέρη, δημοσίευσε πάνω από είκοσι ποιητικές συλλογές και λογοτεχνικά βιβλία, καθώς και μελέτες και δοκίμια για την νεοελληνική ποίηση και λογοτεχνία. Βραβευμένος ποιητής στην Ισπανία και τιμημένος στην Ελλάδα, δημοσίευσε μια ογκώδη ανθολογία της νεοελληνικής ποίησης στα ισπανικά, ανθολογώντας ποιητές από την προσολωμική περίοδο μέχρι και τη γενιά του '80.


Βραβείο «Κωστής Παλαμάς»

Το βραβείο «Κωστής Παλαμάς» απονέμεται στον Ομότιμο καθηγητή του Πανεπιστημίου Αθηνών Μιχάλη Γ. Μερακλή.
Ο ομότιμος καθηγητής του Πανεπιστημίου Αθηνών, λαογράφος και φιλόλογος Μ. Γ. Μερακλής γεννήθηκε το 1932 στην Καλαμάτα. Σπούδασε στη Φιλοσοφική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών και της Γοτίγγης της Γερμανίας, όπου και εκπόνησε τη διδακτορική του διατριβή. Το 1975 εξελέγη τακτικός καθηγητής λαογραφίας στη Φιλοσοφική Σχολή του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, του οποίου διετέλεσε και πρύτανης (1981-1982). Στο χρονικό διάστημα 1990-1999 δίδαξε το ίδιο αντικείμενο στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Αθηνών, ύστερα από μετάκληση. Είναι πρόεδρος της Ελληνικής Λαογραφικής Εταιρείας και χρημάτισε πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Φιλολόγων. Έχει εκδώσει βιβλία αναφερόμενα στη λαογραφία και τη (νεοελληνική κατεξοχήν) φιλολογία και έχει δημοσιεύσει πολυάριθμα άρθρα σχετικά με τα δύο αυτά αντικείμενα.

Βραβείο για την ανάδειξη των ελληνικών γραμμάτων
Το βραβείο για την ανάδειξη των ελληνικών γραμμάτων απονέμεται στον πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Εταιρείας Νεοελληνικών Σπουδών Βασίλη Σαμπατακάκη.

Ο Βασίλης Σαμπατακάκης διδάσκει Νέα Ελληνικά στο Πανεπιστήμιο της Λουντ στη Σουηδία. Είναι διδάκτορας Φιλολογίας, καθηγητής και πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Εταιρείας Νεοελληνικών Σπουδών, μια Εταιρεία στην οποία μέλη της είναι όλες οι Εθνικές Εταιρείες Νεοελληνικών Σπουδών που υπάρχουν στην Ευρώπη, δηλαδή, όλα τα Πανεπιστήμια που διδάσκουν νέα Ελληνικά στην Ευρώπη.


ΒΡΑΒΕΙΑ Jean Moréas 2021
ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΠΟΙΗΤΙΚΗ ΣΥΛΛΟΓΗ ΤΟΥ 2020

ΣΚΕΠΤΙΚΟ ΒΡΑΒΕΥΣΗΣ

Για μια ακόμη χρονιά βρεθήκαμε μπροστά σε ένα μεγάλο πλήθος ποιητικών βιβλίων που εκδόθηκαν το 2020. Η εντυπωσιακή αυτή ανταπόκριση εκ μέρους των εκδοτών πιστοποιεί το κύρος των βραβείων Jean Moréas και μας τιμά ως επιτροπή. Από τα βιβλία τα οποία τέθηκαν προς αξιολόγηση διαπιστώνεται ότι η ποιητική διάθεση και η ποιότητα της ποιητικής δημιουργίας στην Ελλάδα βρίσκεται σε υψηλό επίπεδο. Η επιλογή ήταν δύσκολη και η διαδικασία κοπιαστική έως να φτάσουμε στο τελικό αποτέλεσμα, ακολουθώντας τις δημοκρατικές διαδικασίες και τις πρακτικές των προηγούμενων χρόνων.

Έτσι η κριτική επιτροπή των βραβείωνJean Moreas απονέμει ομόφωνα το βραβείο για την καλύτερη ποιητική συλλογή του 2020 στον Κώστα Γουλιάμο για την ποιητική συλλογή, Υγρό γυαλί, των εκδόσεων Gutenberg.
Ο Κώστας Γουλιάμος στο Υγρό γυαλί, με θαυμαστό τρόπο συνομιλεί αβίαστα με τα γεγονότα των ανθρώπων και τις πράξεις των ποιητών. Υφαίνει το φως της ζωής και των πραγμάτων, αναδεικνύοντας την ενότητα του υλικού κόσμου και παράλληλα ξηλώνοντας τις «παρενέργειες της λογικής» δείχνει πώς η ηχώ του φωτός συνθλίβει τα δεδομένα αποκαθιστώντας την προσωπική μαρτυρία κι εντέλει το βίωμα. Έτσι λοιπόν το πείραμα της Πύλου, το ερυθρόμορφο Μαίναλο, το φρέαρ των Οινουσών, η κόλαση του Charleroi, η γυναίκα της Ζάκυθος, ο Σπάρτακος που ξενιτεύτηκε στο λιμάνι του Rotterdam, αλείφοντας τα τέρατα του κάτω κόσμου με Φύλλα Χλόης, όταν ο Whitman διέσχιζε τον Κεράτιο, συναπαρτίζουν μια ενότητα ή αλλιώς πιστοποιούν το κύρος της ποιητικής έκφρασης. Στο ποιητικό σύμπαν του Κώστα Γουλιάμου η ιστορία είναι διάστικτη από θανάτους. Η συμμετοχή μας στο πανηγύρι της ιστορίας μας θυμίζει διαρκώς πως η ποίηση είναι ένα διαρκές ασυμμάζευτο της φύσης των ανθρώπων. Κι ό,τι εκχωρείται στη μνήμη ως παρηγοριά, ή ανάθεμα δεν είναι παρά η συναναστροφή μας με το αναπόφευκτο που συμβαίνει στο δικό μας- δικό του κήπο.

Το Υγρό γυαλί, αποτελεί έναν ύμνο στην ποίηση που επιμένει να συγκινεί και να μαθαίνει. Όπως υποστηρίζει ο ποιητής, ο λόγος είναι διαδικασία απελευθέρωσης και συνάμα, αγώνας και αγωνία ν' ανακαλύψουμε την αρμονία της σοφίας που διέπει όλο το πεδίο της φύσης. Είναι λοιπόν ένα ταξίδι που ξεκινάει από παλιά για να αναμετρηθεί με τους μνηστήρες στο παλάτι και να μιλήσει εντέλει ειλικρινά για μια γενιά που κατακερματίστηκε κι ησύχασε σε μια πλασματική αμφισβήτηση.


ΒΡΑΒΕΙΑ Jean Moréas 2021
ΠΡΩΤΟΕΜΦΑΝΙΖΟΜΕΝΟΙ ΣΤΗΝ ΠΟΙΗΣΗ

ΣΚΕΠΤΙΚΟ ΒΡΑΒΕΥΣΗΣ

Μια κύρια παράμετρος της αξιολόγησης των πρώτων εμφανίσεων στον ποιητικό λόγο αφορά τη σοβαρότητα με την οποία οι νεότεροι ποιητές αντιμετωπίζουν την υπόθεση (ή αν θέλετε το πρόβλημα) της ποίησης. Σοβαρότητα που καταφαίνεται όταν δείχνουν τον απαιτούμενο σεβασμό στους παλαιότερους, άλλοι μορφοποιώντας αναπόφευκτα τη δική τους αρχική ποιητική παρουσία στα ίχνη του ύφους, της γλώσσας, ακόμη και της θεματικής, καταξιωμένων ποιητών, και άλλοι αναζητώντας ένα προσωπικό ύφος γραφής (σε μορφή και σε θεματική) ρισκάροντας τη διαφοροποίησή τους και αιφνιδιάζοντας συχνά με την ευρηματικότητα των εκφράσεων και την επεξεργασία των ιδεών.

Έτσι, αποκτά ιδιαίτερο ενδιαφέρον το πώς αντιλαμβάνονται οι νεότεροι ποιητές τη θέση τους μέσα στο ποιητικό σκηνικό, συνειδητοποιώντας ότι αποτελούν τον πιο πρόσφατο κρίκο μιας μακράς αλυσίδας ποιητικής δημιουργίας και συναισθανόμενοι την ευθύνη τους ως προς αυτό. Αυτή ακριβώς η επαφή με την ποιητική τέχνη, τους καθιστά ταυτόχρονα ρέκτες του αληθινού νοήματος, όπου και όποτε το συναντούν, αλλά και δυνάμει ανανεωτές του. Αναμενόμενη σε νέους ποιητές λίγο ως πολύ είναι η προβολή του «εγώ», ωστόσο σε εποχές κρίσης όπως η σημερινή, έχει ενδιαφέρον η ενσωμάτωση του ποιητικού υποκειμένου στο ευρύ πρώτο πληθυντικό καταργώντας την ιδιώτευση, σε μια ποίηση με κοινωνικό πρόσημο που αλώνει το ποιητικό «εγώ» και το κατευθύνει να λειτουργεί σε μια κοινωνική διάσταση, απομακρυσμένη ωστόσο από τις όποιες πολιτικές εκτιμήσεις θα παρέπεμπαν σε παλαιότερες εποχές καθορίζοντας την ποιητική παρουσία ως αναπόφευκτα πολιτική συνιστώσα μιας ταραγμένης επίσης κοινωνίας. Το σημερινό ποιητικό τοπίο δεν χαρακτηρίζεται τόσο από σαφή πολιτικό λόγο, όσο κυρίως από κοινωνικό.

Η ποιητική και πολιτική ηθική, κάποτε συνυφασμένες έννοιες, παραχωρούν τη θέση τους στην κοινωνική ευαισθησία, η οποία καθορίζει εν προκειμένω και την ηθική της ποίησης. Επομένως, η προέκταση του ποιητικού «εγώ» στην κοινότητα συνιστά το κατ' εξοχήν χαρακτηριστικό μιας ποίησης η οποία, με την προβολή ή όχι της πρωτοπρόσωπης φωνής, καθιστά τον κοινωνικό της στόχο πλέον διαυγή.

Επειδή πιστεύουμε ότι λείπει από πολλές σύγχρονες νέες εμφανίσεις η αίσθηση του μέτρου και η συνακόλουθη αξία του προσωπικού ήθους, νιώθουμε την ευχάριστη έκπληξη που προξενεί μια νέα παρουσία, ως προς όσα έχει ενσωματώσει από τους προηγούμενους αλλά, κυρίως, ως προς την τόλμη να πειραματιστεί σε κάτι φρέσκο που ανανεώνει το ποιητικό τοπίο. Στις εννέα νέες ποιητικές εμφανίσεις που συμπεριλαμβάνονται στη βραχεία λίστα για τις εκδόσεις του 2020 προσπαθήσαμε να έχουμε εκπροσώπους που ανταποκρίνονται στο παραπάνω σκεπτικό.

Το φετινό Βραβείο Jean Moréas για Πρωτοεμφανιζόμενο στην ποίηση απονέμεται σε δυο ποιήτριες, με διαφορετική ποιητική σκευή η κάθε μία, ωστόσο σύγκλιση ως προς τον κοινό τόπο στον οποίο συναντώνται: και οι δύο έχουν συνειδητοποιήσει το αφετηριακό σημείο για την ποιητική δημιουργία, την παρατήρηση του περιβάλλοντος χώρου και τη συνακόλουθη επεξεργασία των στοιχείων του μέσα από τα προσωπικά βιώματα, με τη μία να εξαντλεί το έσω τοπίο συνομιλώντας δημιουργικά με τα ίχνη των παλαιότερων και εντάσσοντάς τα λειτουργικά στον δικό της ποιητικό λόγο, και την άλλη να αντιλαμβάνεται το λεπτό νήμα που συνδέει τον ιδιωτικό με τον κοινωνικό χώρο, ευαισθητοποιούμενη από το ζοφερό σκηνικό του κόσμου γύρω της και μεταλλάσσοντας εύστοχα την προσωπική έσω κατάσταση σε κοινωνικό σχόλιο. Δύο τάσεις, ενδιαφέρουσες, για ποιήτριες που αναμετρώνται με τις σκληρές απαιτήσεις του ποιητικού λόγου και ανταποκρίνονται άριστα.

Τώνια Τζιρίτα-Ζαχαράτου, Δεύτερη νεότητα, Θράκα 2020
Η Τώνια Τζιρίτα-Ζαχαράτου, καταθέτει την πρώτη ποιητική της συλλογή Δεύτερη νεότητα, με τίτλο ανακόλουθο μεν της ηλικίας της, ωστόσο δηλωτικό μιας συνειδητής στάσης απέναντι στον χρόνο. Η ποιήτρια βιώνει το πέρασμα του χρόνου, αρχικά ως γεγονός προς παρατήρηση, με την ίδια αποστασιοποιημένη, συνθήκη πρωταρχική για την αρχή της ποιητικής της δημιουργίας, αλλά παράλληλα και ως ένα ταξίδι γνώσης και αυτογνωσίας επιχειρώντας έτσι μια ενδιαφέρουσα ανατροπή, στοιχείο πρωτοτυπίας που διακρίνει την ποίησή της. Η ωριμότητα του ποιητικού λόγου διέρχεται μέσα από τη συνειδητή γνώση/ανάγνωση για να αποκτήσει μια προσωπική ταυτότητα σε θεματική και ύφος γραφής, όπως θα πει η ίδια: η αναζήτηση ύφους και προτύπων γίνεται επιτακτική. Έτσι, με την αρωγή διάσπαρτων διακειμενικών αναφορών, γίνεται φανερή, παράλληλα με την αναζήτηση του προσωπικού ύφους, η επίγνωση της νοητής συνέχειας σε μια ποιητική διαδρομή που άνοιξαν οι προηγούμενοι, δηλωτική μιας αναγκαίας σεμνότητας για πρώτη εμφάνιση στην ποίηση. Οι δύο στίχοι της: Περνά από την πραγματικότητα στη γραφή / σε μια προσπάθεια να καταλάβει, φαίνεται να συνοψίζουν όλη τη συλλογή, φανερώνοντας τη σοβαρότητα με την οποία η ποιήτρια αντιμετωπίζει συνολικά την υπόθεση της ποίησης, γεγονός που την καθιστά άξια προσοχής και βράβευσης.


Σοφία Περδίκη, Το Αιώνιο Αίνιγμα, εκδόσεις Κίχλη, 2020.
Η Σοφία Περδίκη, μέσα σε πενήντα ποιήματα στην πρώτη συλλογή της, ενσωματώνει εικόνες χωρίς καμία εκλέπτυνση ή ωραιοποίηση, που παραπέμπουν στο ύφος του εικαστικού της έργου, για το οποίο η ποιήτρια είναι ήδη γνωστή. Έχω ένα μάτι θολό / που κοιτάζει τον κόσμο […] Μ' αυτό ζωγραφίζω / το ηφαιστειακό μου τοπίο, θα διευκρινίσει. Μέσα από τους στίχους εκχυλίζεται μια υποψία σκληρότητας που αποδίδει την οπτική της για την πραγματικότητα που την περιβάλλει. Ενδεικτικό παράδειγμα συνιστά ο τρόπος με τον οποίο αποτυπώνεται η ερωτική σχέση χωρίς καμία αυταπάτη για τη μείξη του τραγικού στοιχείου με το μαγικό, απογειωτικό του έρωτα. Μια ποίηση, που βάζει στο επίκεντρο της θεματικής της την ανίχνευση της τραγικότητας του κόσμου, φθάνει να ενσωματώσει, μέσα σε λίγους στίχους και με υποδειγματική οικονομία λόγου, όλο το ζοφερό σκηνικό με ενδιαφέρουσα ζεύξη του ατομικού με το κοινό ως αφορμή της. Έτσι, το ποίημα αποκαλύπτεται σε όλο του το νόημα, παρά την όποια υπέρβαση του πραγματικού που επιχειρείται συχνά. Συνειδητή εδώ η προσπάθεια εύρεσης του καλύτερου τρόπου, προκειμένου η ποίηση να επιτελέσει τον σκοπό της και να φθάσει στον αποδέκτη της. Δεν συναντάμε ανάλογη ευαισθησία σε νέες ποιητικές καταθέσεις, γι' αυτό και θεωρούμε ότι εδώ έχουμε μια ποίηση καθ' όλα διακριτή και άξια προσοχής και βράβευσης.




Συνέχεια...

Παραμυθιά: Θεατρική παράσταση απόψε από τη ΘΕΑΤΟ

Προβολή ταινίας απόψε από την Κινηματογραφική Λέσχη Ηγουμενίτσας

Δεκεμβρίου 22, 2021 0
Προβολή ταινίας απόψε από την Κινηματογραφική Λέσχη Ηγουμενίτσας

Αυτή την Τετάρτη σε Χριστουγεννιάτικο κλίμα, σας περιμένουμε στο Thirsty Dog με την κλασσική ταινία μυστηρίου «Έγκλημα στο Όριεντ Εξπρές» του Σίντνεϊ Λιούμετ (1974), βασισμένη στο μυθιστόρημα της Άγκαθα Κρίστι.

Μυστηρίου (1974) | Διάρκεια: 128' | σκηνοθεσία: Sidney Lumet
παίζουν: Albert Finney, Lauren Bacall, Ingrid Bergman..

Σχετικά με την ταινία:
Ο Ράτσετ, ο μισητός αμερικανός εκατομμυριούχος, έχει μαχαιρωθεί στον ύπνο του. Ο Ηρακλης Πουαρό, ο πιο διάσημος ντετέκτιβ του κόσμου, δέχεται να αναλάβει την διαλεύκανση του μυστηρίου, μετά από παράκληση του φίλου του και ιδιοκτήτη του Όριεντ Εξπρές, το οποίο ακολουθεί την διαδρομή από την Κων/πουλη προς το Καλαί της Γαλλίας και έχει κολλήσει στα χιόνια σε κάποιο σημείο στην Γιουγκοσλαβία. Η λίστα των υπόπτων περιλαμβάνει όλους τους επιβάτες του τρένου.

Το "Εγκλημα στο Οριάν Εξπρές" θεωρείται μία από τις πιο επιτυχημένες κινηματογραφικές διασκευές της Αγκάθα Κρίστι με ένα all star cast από καταπληκτικούς ηθοποιούς. Η Ινγκριντ Μπέργκμαν κέρδισε το Οσκαρ Β' Γυναικείου ρόλου (ως θρησκόπληκτη χριστιανή ιεραπόστολος στην Αφρική), όμως, η μεγαλύτερη πρωταγωνίστρια της ταινίας είναι η γραφή της Αγκάθα Κρίστι. Κλασική, διαχρονική και αξεπέραστη.

22/12/2021
20:30
Thirsty dog στο νέο λιμάνι Ηγουμενίτσας
Συνέχεια...

Διακοπές ρεύματος σήμερα σε περιοχές των Δήμων Ηγουμενίτσας και Φιλιατών - Δείτε τα σημεία

Ο καιρός στην Ηγουμενίτσα σήμερα