09/23/22 - Θεσπρωτικοί Αντίλαλοι

https://picasion.com/
https://picasion.com/
https://picasion.com/
https://picasion.com/
https://picasion.com/
https://picasion.com/

Παρασκευή 23 Σεπτεμβρίου 2022

Μ. Κάτσης: "Πάρτε ό,τι θέλετε δώστε ό,τι μπορείτε", αυτή είναι η λογική της κυβέρνησης στο ξεπούλημα του λιμανιού της Ηγουμενίτσας

Σεπτεμβρίου 23, 2022 0
Μ. Κάτσης: "Πάρτε ό,τι θέλετε δώστε ό,τι μπορείτε", αυτή είναι η λογική της κυβέρνησης στο ξεπούλημα του λιμανιού της Ηγουμενίτσας

«Εχθές το Διοικητικό Συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ αποσφράγισε τις τρεις προσφορές για την πώληση του πλειοψηφικού πακέτου του μετοχικού κεφαλαίου του Οργανισμού Λιμένος Ηγουμενίτσας, και αμέσως εκκίνησε διαδικασία ώστε να υποβληθούν βελτιωμένες προσφορές.

Δε μάθαμε όμως ποιο ήταν το ύψος των αρχικών προσφορών που κατατέθηκαν. Η κυβέρνηση ξεκίνησε έναν διαγωνισμό χωρίς να έχει αποτιμήσει το λιμάνι της Ηγουμενίτσας, τις μαρίνες Συβότων και Πλαταριάς, του αλιευτικού καταφυγίου Σαγιάδας και όλων των άλλων που σκοπεύει να δώσει πακέτο στον ιδιώτη. Δε μίλησε ποτέ για το ύψος του αντιτίμου που προσδοκά από την πώληση, ούτε προσδιόρισε ακριβώς το τι παραχωρείται. Αυτό φανερώνει και τη λογική του ξεπουλήματος που έχει ο σχεδιασμός της.

Υπάρχουν όμως ερωτήματα που δεν μπορούν πλέον να μένουν αναπάντητα. Για την κατασκευή των τριών φάσεων του λιμανιού της Ηγουμενίτσας δαπανήθηκαν από τα δημόσια ταμεία εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ, ενώ μόνο για την Γ1 φάση που υλοποιείται αυτή τη στιγμή το κόστος αγγίζει τα 70 εκατομμύρια ευρώ. Θα υπερβαίνουν τα χρήματα που θα πληρώσει ο ιδιώτης επενδυτής λοιπόν, όσα ξόδεψαν οι Έλληνες φορολογούμενοι για να δημιουργηθούν αυτές οι υποδομές, ή αυτά θα είναι τόσο λίγα, που βάσει της κερδοφορίας του οργανισμού μέσα σε λίγα μόλις χρόνια θα κάνει απόσβεση της επένδυσής του;

Τι θα γίνει με το σύνολο της χερσαίας ζώνης που δεν χρησιμοποιείται για λιμενικές δραστηριότητες; Η κυβέρνηση εδώ και τρία χρόνια κοροϊδεύει τους πολίτες της Θεσπρωτίας, αφού δεν την παραχωρεί στους οικείους δήμους όπως έχει υποσχεθεί δεκάδες φορές. Έχουμε φτάσει στην αποσφράγιση των προσφορών και ακόμα δεν έχει καν προσδιορίσει τι θα πάρει ο ιδιώτης και τι θα πάρουν οι τοπικές κοινωνίες.

Το έγκλημα του ξεπουλήματος συνεχίζεται. Η κυβέρνηση συνεχίζει στη λογική του πάρτε ό,τι θέλετε, δώστε ό,τι μπορείτε, για το παράκτιο μέτωπο της Θεσπρωτίας, και το μεγαλύτερο αναπτυξιακό εργαλείο της ευρύτερης περιοχής, που είναι το λιμάνι της Ηγουμενίτσας».

Συνέχεια...

ΑΡΠΗ: Απορρίφτηκαν τα φωτοβολταϊκά στο «Βόιδι» και στην «Κάτω Βλάχα» της Κρανιάς και του Θεσπρωτικού

Σεπτεμβρίου 23, 2022 0
ΑΡΠΗ: Απορρίφτηκαν τα φωτοβολταϊκά στο «Βόιδι» και στην «Κάτω Βλάχα» της Κρανιάς και του Θεσπρωτικού

Χαιρετίζουμε τη νίκη των αγωνιζόμενων κατοίκων Τύριας –Κρανιάς και Θεσπρωτικού

Απορρίφτηκαν τα φωτοβολταϊκά στο «Βόιδι» και στη «Κάτω Βλάχα» της Κρανιάς και του Θεσπρωτικού

Αρνητικά αποφάσισε το Περιφερειακό Συμβούλιο Περιβαλλοντικής αδειοδότησης της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Ηπείρου - Δυτικής Μακεδονίας, το οποίο απέρριψε τις Μελέτες Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για την εγκατάσταση των δύο ανωτέρω αναφερόμενων φωτοβολταϊκών.

Η προσπάθεια επέκτασης των ενεργειακών κολοσσών δεν έχει καμία σχέση με τη κάλυψη των ενεργειακών αναγκών του λαού. Όλα γίνονται για την αύξηση της κερδοφορίας των ενεργειακών κολοσσών των οποίων τα συμφέροντα υπερασπίζει η κυβέρνηση η οποία λεηλατεί τα λαϊκά εισοδήματα με τις τιμές του ρεύματος και του φυσικού αερίου.

Καλούμε τους κατοίκους της περιοχής να είναι σε επιφυλακή. Ο αγώνας πρέπει να συνεχιστεί γιατί η περιοχή έχει μπει στο μάτι και εξορυκτικών εταιρειών. Να ξεκουμπιστούν ΟΛΕΣ οι ενεργειακές εταιρείες (και αιολικές) από την περιοχή. Να χρηματοδοτηθεί άμεσα ο πρωτογενής τομέας της περιοχής με κριτήριο τις ανάγκες και τα δικαιώματα των κατοίκων. Για το δικαίωμα σε μια αξιοπρεπή ζωή στη περιοχή τους.

ΤΙΠΟΤΑ ΔΕ ΧΑΡΙΖΕΤΑΙ – ΟΛΑ ΚΑΤΑΚΤΙΟΥΝΤΑΙ ΜΕ ΑΓΩΝΑ

Η περιφερειακή κίνηση
ΑΡΙΣΤΕΡΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ στην ΉΠΕΙΡΟ
Συνέχεια...

Φιλιάτες: Πραγματοποιήθηκε ενημερωτική δράση για τη Νόσο Alzheimer

Σεπτεμβρίου 23, 2022 0
Φιλιάτες: Πραγματοποιήθηκε ενημερωτική δράση για τη Νόσο Alzheimer 

Ο Δήμος Φιλιατών σε συνεργασία με το Γ.Ν.-Κ.Υ. Φιλιατών και το ΚΨΥ Ηγουμενίτσας του ΓΝ-ΚΥ Φιλιατών πραγματοποίησαν, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Alzheimer, δράση ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης για τη Νόσο Alzheimer και συγγενείς διαταραχές την Τετάρτη 21 Σεπτεμβρίου στο Κέντρο Ημέρας Φροντίδας Ηλικιωμένων «ΕΛΠΙΔΑ» του Δήμου Φιλιατών.

Επισημάνθηκε η ανάγκη πρόληψης, έγκαιρης παρέμβασης και συμβουλευτικής υποστήριξης τόσο των πασχόντων όσο και των φροντιστών. Πραγματοποιήθηκε ψυχομετρική αξιολόγηση μνημονικών δεξιοτήτων και ασκήσεις νοητικής ενδυνάμωσης από τους επαγγελματίες υγείας του ΓΝ-ΚΥ Φιλιατών (Τσέλιου Δώρα Νευρολόγος, Τσάμης Χρήστος Ψυχίατρος, Πέτσιου Σπυριδούλα Κλινική Ψυχολόγος-Επιστημονικά Υπεύθυνη ΚΨΥ).

Τίμησαν με την παρουσία τους και τόνισαν τη σημασία έγκαιρης και άμεσης αναζήτησης βοήθειας ο Διοικητής του ΓΝ-ΚΥ Φιλιατών (Τσουράς Χρήστος), ο Διοικητικός Διευθυντής (Ντρίτσος Κων/νος), η Προισταμένη Τμήματος Ανθρωπίνου Δυναμικού Διοικητικής υπηρεσίας και δημοτική σύμβουλος Δήμου Φιλιατών (Καίσαρη Βούλα).

Ευχαριστούμε θερμά την Πρόεδρο του Ο.Κ.Π.Π.Π.Α.ΔΗ.Φ. (Ευθυμίου Ελένη),την υπεύθυνη του Κέντρου Ημέρας Φροντίδας Ηλικιωμένων «ΕΛΠΙΔΑ» του Δήμου Φιλιατών (Ουζούνογλου Κων/ντα) και όλους τους εργαζόμενους του ΚΗΦΗ για την πρόσκληση και τη συνεργασία και φυσικά τους ηλικιωμένους για τη συμμετοχή, «τη ζεστασιά», τη θετική διάθεση και ανταπόκρισή τους.

Ο Διοικητής ΓΝ-ΚΥ Φιλιατών
Τσουράς Χρήστος
Συνέχεια...

Ηγουμενίτσα: Ο Δήμος γιορτάζει την Εβδομάδα Κινητικότητας με κλειστούς δρόμους...

Σεπτεμβρίου 23, 2022 0
Ηγουμενίτσα: Ο Δήμος γιορτάζει την Εβδομάδα Κινητικότητας με κλειστούς δρόμους...

Για μια ακόμη χρονιά ο Δήμος Ηγουμενίτσας γιορτάζει την Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κινητικότητας, με διάφορες δράσεις και εκδηλώσεις. Οι περισσότερες από αυτές, ουδεμία σχέση έχουν με το θέμα, ωστόσο αποτελούν ωραίες δράσεις, έστω κι αν γίνονται για να δείξει έργο ο Δήμαρχος την τελευταία του χρονιά στη δημαρχιακή καρέκλα...

Εκτός αυτών όμως, δεν μπόρεσαν να κρύψουν τη βιασύνη και την τσαπατσουλιά τους, αποφασίζοντας να βάψουν τις διαβάσεις όχι λίγες ημέρες πριν, αλλά κατά τη διάρκεια της Εβδομάδας Κινητικότητας με φαιδρά αποτελέσματα. Όπως βλέπετε στις φωτογραφίες, έχουν κόψει την κυκλοφορία για να βάψουν τις διαβάσεις τα πρωινά, όπου η πόλη της Ηγουμενίτσας φημίζεται για το κυκλοφοριακό πρόβλημα...


Δεν θα σχολιάσουμε εκτενώς το γεγονός ότι οι διαβάσεις εδώ και χρόνια βάφονται κάθε 3 μήνες για να κρατήσει η μπογιά μόνο λίγες ημέρες και πόσο έχουν κοστίσει συνολικά κατά τη διάρκεια της θητείας του κ. Λώλου. Ούτε το γεγονός ότι δεν βάφονται όπως προβλέπεται, αλλά ημιτελείς, μόνο με άσπρη μπογιά...

Αλλά είναι τόσο προκλητικά ανεπαρκείς και αδιάφοροι, που το κάνουνε τις ημέρες που υποτίθεται θα έπρεπε να είναι όλα έτοιμα...

Με λίγα λόγια, ο κ. Λώλος και το παρεάκι του (διότι δημοτική αρχή δεν τους λες αυτούς) γιορτάζουν την ...κινητικότητα με κλειστούς δρόμους και μποτιλιάρισμα...!

Υ.Γ. Περιμένουμε να δοθεί στη δημοσιότητα η απόφαση της Αστυνομικής Δ/νσης Θεσπρωτίας σχετικά με τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, όπως συνηθίζει, διότι ακόμη δεν έχει σταλεί στα ΜΜΕ. Υποθέτουμε ότι υπάρχει τέτοια απόφαση...!!!
Συνέχεια...

Βασίλης Γιόγιακας: "Αισθητή άνοδος του λιμανιού της Θεσσαλονίκης μετά την παραχώρηση" (+ΒΙΝΤΕΟ)

Σεπτεμβρίου 23, 2022 0
Βασίλης Γιόγιακας: "Αισθητή άνοδος του λιμανιού της Θεσσαλονίκης μετά την παραχώρηση" (+ΒΙΝΤΕΟ)

Αισθητή βελτίωση των βασικών μεγεθών της δραστηριότητας εμφάνισε ο Οργανισμός Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης μετά την παραχώρηση πλειοψηφικού πακέτου μετοχών του, τόνισε ο Βασίλης Γιόγιακας μιλώντας στη Βουλή κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου για την κύρωση της τροποποίηση της Σύμβασης Παραχώρησης του ΟΛΘ.

Ο βουλευτής Θεσπρωτίας ανέφερε ότι οι υποχρεωτικές και μη επενδύσεις που μέχρι σήμερα έχουν φτάσει τα 56 εκατομμύρια ευρώ έχουν ήδη αποδώσει αξιόλογα αποτελέσματα όπως αποδεικνύεται από συγκριτικά στοιχεία μεταξύ του 2017 - τελευταίο έτος πριν την παραχώρηση - και του 2021, παρά τις επιπτώσεις της πανδημίας στην οικονομική δραστηριότητα.

Ο κ. Γιόγιακας αναφέρθηκε επίσης στην αποσφράγιση των οικονομικών προσφορών για την πώληση των μετοχών του Οργανισμού Λιμένος Ηγουμενίτσας με την οποία εισέρχεται στην τελική ευθεία η διαδικασία για την ανάδειξη του παραχωρησιούχου. Στο πλαίσιο αυτό τόνισε τα «πολλαπλά» οφέλη της σύμπραξης με τον ιδιώτη επενδυτή αναφέροντας ότι η ανάπτυξη του λιμανιού της Ηγουμενίτσας θα αναβαθμίσει το τουριστικό προϊόν και θα αυξήσει γενικότερα το τουριστικό ρεύμα, θα τονώσει την εμπορική κίνηση της πόλης, θα δημιουργήσει νέες επιχειρήσεις και περισσότερες ευκαιρίες απασχόλησης. «Παράλληλα με τη διαγωνιστική διαδικασία, φτάνει στο τέλος και ένας τεράστιος αγώνας δρόμου που ξεκίνησε πριν 3 χρόνια για να αποδοθούν σημαντικά τμήματα της χερσαίας ζώνης του λιμανιού στην τοπική κοινωνία, σύμφωνα με τις ανάγκες της», υπογράμμισε ο βουλευτής Θεσπρωτίας στο κλείσιμο της ομιλίας του, το πλήρες κείμενο της οποίας έχει ως εξής:

Κύριε Υπουργέ,
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,

Από την όλη συζήτηση για την τροποποίηση της σύμβασης παραχώρησης του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης θα ήθελα να σταθώ σε 3 σημεία:
Πρώτα απ’ όλα, στις επιλογές που είχε η Κυβέρνηση με δεδομένες τις καθυστερήσεις σε ορισμένες υποχρεωτικές επενδύσεις.

Δεύτερον, στη σκοπιμότητα των αλλαγών στη σύμβασης.

Και, τρίτον, στη μέχρι σήμερα αποτίμηση της παραχώρησης του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης.

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,
Στη συζήτηση για την τροποποίηση της σύμβασης παραχώρησης του λιμανιού του Πειραιά – νομοσχέδιο που είχα την τιμή να εισηγηθώ – είχαμε πει ότι για να αντιμετωπιστεί η καθυστέρηση της υλοποίησης συμφωνημένων επενδύσεων υπάρχουν δύο δρόμοι:

Ο ένας είναι η ενεργοποίηση – εφ’ όσον συντρέχουν οι προϋποθέσεις - των προβλεπόμενων κυρώσεων η οποία αναπόφευκτα οδηγεί στη διαιτητική επίλυση των διαφορών και πιθανότατα σε δικαστική διαμάχη.

Κάτι που θα προκαλούσε νέες καθυστερήσεις και θα συντηρούσε την αβεβαιότητα για τον χρόνο ολοκλήρωσης των υποχρεωτικών επενδύσεων.
Ο άλλος δρόμος είναι ο δρόμος της συνεννόησης και της κατανόησης.
Όπου, στην περίπτωση της Θεσσαλονίκης, πρέπει να ληφθούν υπόψη οι έκτακτες συνθήκες της πανδημίας και οι επιπτώσεις της.

Με τον δρόμο αυτό, η ολοκλήρωση των επενδύσεων μπαίνει σε ρεαλιστικό χρονικό πλαίσιο και παράλληλα βελτιώνονται κάποιες παρεμβάσεις ως αντιστάθμισμα – θα έλεγε κανείς – της παράτασης.

Όσοι, επομένως, συνάδελφοι από την αντιπολίτευση, εύλογα ή καλοπροαίρετα, βάζουν θέμα ενεργοποίησης ποινικών ρητρών, θα πρέπει να σκεφθούν το αυξημένο ρίσκο που μπορεί να σημαίνει αυτό για το ελληνικό Δημόσιο - και κατ’ επέκταση για το δημόσιο συμφέρον - σε σχέση με την επιλογή της χρονικής παράτασης.

Πόσο μάλλον όταν - και έρχομαι στο δεύτερο σημείο, για την ουσία των αλλαγών - η επέκταση των προθεσμιών ολοκλήρωσης έρχεται μαζί με τη βελτίωση του φυσικού αντικειμένου της σύμβασης.

Έτσι, στο έργο για το εμβληματικό κτήριο του Παλαιού Τελωνειακού Σταθμού θα συμπεριλαμβάνεται, εκτός από τη στατική αποκατάσταση, η πλήρης αποκατάσταση, χρήση και εκμετάλλευση του κτιρίου.

Επίσης, η αλλαγή των διαστάσεων του Προβλήτα 6 υπόσχεται να διευρύνει τις εμπορευματικές υπηρεσίες του λιμανιού και να φέρει περισσότερα φορτία, αναβαθμίζοντας τη σημασία του και αυξάνοντας έσοδα και ανταλλάγματα για το ελληνικό Δημόσιο.
Η τεχνολογική αναβάθμιση του εξοπλισμού θα είναι επίσης ωφέλιμη, για την εξυπηρέτηση των πλοίων, την αποδοτικότητα, την ασφάλεια, τη φιλικότητα προς το Περιβάλλον και τους κατοίκους της πόλης.
Η θετική κατεύθυνση των αλλαγών αυτών, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, αναγνωρίζεται άλλωστε από τους παραγωγικούς φορείς της Θεσσαλονίκης και της Βόρειας Ελλάδας, αλλά και από την αρμόδια Ανεξάρτητη Αρχή.

Αναφορικά, τώρα, με το πώς πάει η παραχώρηση του ΟΛΘ η οποία όπως γνωρίζουμε, ψηφίστηκε επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ:
Ακούγοντας κανείς ορισμένους συναδέλφους, μπορεί να έβγαζε το συμπέρασμα ότι η παραχώρηση δεν αποδίδει ή, τουλάχιστον, θα μπορούσε να αποδώσει καλύτερα.

Η αλήθεια είναι ότι, παρά τη δύσκολη συγκυρία του 2020-2021, υπήρξε αισθητή βελτίωση στα βασικά μεγέθη της δραστηριότητας του Οργανισμού Λιμένα Θεσσαλονίκης.

Η σύγκριση των αριθμών ανάμεσα στο 2017 – τελευταία χρονιά πριν την παραχώρηση και το 2021 – μάς λέει ότι:

ο κύκλος εργασιών αυξήθηκε κατά περίπου 45% και γενικότερα όλα τα οικονομικά στοιχεία – όπως τα κέρδη, το ενεργητικό, τα ίδια κεφάλαια - βελτιώθηκαν αισθητά.

Το τίμημα παραχώρησης που αποδόθηκε στο Δημόσιο ανέβηκε 2,5 φορές.

Ο αριθμός των επιβατών στα εσωτερικά δρομολόγια έχει αυξηθεί πάνω από το 1/3.

Προστέθηκαν πάνω από 100 μόνιμες θέσεις εργασίας, πέραν των 250 εργαζομένων σε υπεργολαβίες.

Η διακίνηση τόσο των εμπορευματοκιβωτίων όσο και του συμβατικού φορτίου αυξήθηκε κατά 17 με 18%.

Το ίδιο και με τις προσεγγίσεις των πλοίων, είχαμε αύξηση πάνω από 25%.

Τα 4 κρουαζιερόπλοια θα γίνουν φέτος 60 και του χρόνου 80, με τα περισσότερα από αυτά να ξεκινούν από και να ολοκληρώνουν τη διαδρομή στο Λιμάνι της Θεσσαλονίκης.

Αυτά, σε ό,τι αφορά τη σύγκριση πριν και μετά την παραχώρηση.
Βρίσκονται επίσης σε εξέλιξη επενδύσεις για την αναβάθμιση των εγκαταστάσεων και των υποδομών του λιμένα που το 2021 έφτασαν περίπου τα δεκαεφτάμιση εκατομμύρια ευρώ.
Με λίγα λόγια, το σύνολο των υποχρεωτικών και μη επενδύσεων - που σύμφωνα με τα όσα ανέφερε ο κύριος Υπουργός έχουν αγγίξει τα 56 εκατομμύρια ευρώ - έχει ήδη αποδώσει αξιόλογα αποτελέσματα.
Αυτό λένε οι αριθμοί και αυτό παραδέχονται, έστω και με αστερίσκους, συνάδελφοι από την αντιπολίτευση.

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,
Η σημερινή συζήτηση για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης συμπίπτει με τη αποσφράγιση των οικονομικών προσφορών για την πώληση των μετοχών του Οργανισμού Λιμένος Ηγουμενίτσας, μαζί με την αποσφράγιση της αποτίμησης της αξίας της εταιρείας, από ανεξάρτητο εξωτερικό σύμβουλο του ΤΑΙΠΕΔ.

Μπαίνει έτσι στην τελική ευθεία η διαδικασία για την ανάδειξη του παραχωρησιούχου η οποία, ακόμα και με τη διαδικασία των βελτιωμένων προσφορών, εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί σύντομα.

Η σύμπραξη με τον ιδιώτη επενδυτή είναι απολύτως αναγκαία για να συνεχιστεί η ανάπτυξη του λιμανιού της Ηγουμενίτσας.

Που, με τη σειρά της, αναμένεται να αποφέρει πολλαπλά οφέλη, άμεσα και έμμεσα:

θα αναβαθμίσει το τουριστικό προϊόν της Ηγουμενίτσας,

θα αυξήσει γενικότερα το τουριστικό ρεύμα στην ευρύτερη περιοχή,

θα τονώσει την εμπορική κίνηση της πόλης,

θα δημιουργήσει νέες επιχειρήσεις για την εξυπηρέτηση του θαλάσσιου τουρισμού,

θα προσφέρει περισσότερες ευκαιρίες απασχόλησης.

Παράλληλα με τη διαγωνιστική διαδικασία, φτάνει στο τέλος και ένας τεράστιος αγώνας δρόμου που ξεκίνησε πριν 3 χρόνια για να αποδοθούν σημαντικά τμήματα της χερσαίας ζώνης του λιμανιού στην τοπική κοινωνία, σύμφωνα με τις ανάγκες της.

Η κυβέρνησή μας δρομολογεί λοιπόν αναγκαίες, νέες επενδύσεις στα λιμάνια μας, και κάνει αναγκαίες προσαρμογές στις υπάρχουσες.
Με σκοπό να πετύχει τα μεγαλύτερα δυνατά οφέλη για την οικονομία, την απασχόληση και τη γεωπολιτική σημασία της χώρας μας.

ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΣΧΕΤΙΚΟ VIDEO ΕΔΩ
Συνέχεια...

Ο καιρός στην Ηγουμενίτσα σήμερα