04/06/19 - Θεσπρωτικοί Αντίλαλοι

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Σάββατο, 6 Απριλίου 2019

Υδρογονάνθρακες και η μάχη του αυτονόητου

Απριλίου 06, 2019 0

Της Θεοδότας Νάντσου 
Υπεύθυνης πολιτικής, WWF Ελλάς

Την περασμένη βδομάδα, σε συνάντηση που πραγματοποιήθηκε στο υπουργείο περιβάλλοντος με εκπροσώπους του τμήματος προστασίας της φύσης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και στην οποία συμμετείχε το WWF Ελλάς, ακούστηκε κάτι αυτονόητο: όλες ανεξαιρέτως οι εργασίες έρευνας και εξόρυξης για πετρέλαιο και φυσικό αέριο θα πρέπει να υποβάλλονται σε εκ των προτέρων εκτίμηση περιβαλλοντικών επιπτώσεων. Όχι μόνο όταν οι εν λόγω εργασίες είναι να πραγματοποιηθούν σε προστατευόμενες περιοχές Natura, αλλά οπουδήποτε. Αυτό άλλωστε είχε απαντήσει και ο ευρωπαίος επίτροπος για το περιβάλλον σε σχετική ερώτηση Έλληνα ευρωβουλευτή, με δεδομένη τη φύση των εργασιών αυτών και τις επιπτώσεις τους στο περιβάλλον.[1]

Τους τελευταίους μήνες, σε σειρά έγγραφων ερωτημάτων του WWF Ελλάς για τα αποτελέσματα περιβαλλοντικών ελέγχων στη μοναδική υπεράκτια ελληνική εγκατάσταση εξόρυξης πετρελαίου στη χώρα, λάβαμε μερικές διόλου αυτονόητες απαντήσεις: καμία υπηρεσία δεν κάνει τους υποχρεωτικούς από την περιβαλλοντική νομοθεσία ετήσιους ελέγχους. Μάλιστα, η ίδια η Ελληνική Διαχειριστική Εταιρεία Υδρογονανθράκων δηλώνει τα τελευταία δυο χρόνια στην Κομισιόν μηδενικούς ελέγχους στη συγκεκριμένη εγκατάσταση.[2] Επιπλέον, όπως ενημερωθήκαμε, οι περιφερειακές υπηρεσίες δεν έχουν την τελευταία πενταετία διενεργήσει κανέναν περιβαλλοντικό έλεγχο, ενώ από τους επιθεωρητές περιβάλλοντος έγινε μόνο μια επιθεώρηση, το 2016. Από τον μοναδικό αυτόν έλεγχο προέκυψαν ευρήματα και η ελεγχόμενη εταιρεία κλήθηκε σε απολογία, όμως το πόρισμα παραμένει απόρρητο, καθώς εκκρεμεί η διαδικασία σύνταξης της πράξης βεβαίωσης παράβασης. Ανεξάρτητα όμως από αυτό το περιστατικό που προέκυψε από τον έναν και μοναδικό έλεγχο της τελευταίας πενταετίας, κανένας δεν γνωρίζει πραγματικά εάν εκδηλώνονται, για παράδειγμα, μικρής ή μεσαίας κλίμακας διαρροές, από τις οποίες προκαλείται σωρευτική ρύπανση με επιπτώσεις στο περιβάλλον και όχι μόνο.

Δεν είναι αυτονόητο ότι κάθε μέρος κάθε σχεδίου εκμετάλλευσης ορυκτών υδρογονανθράκων πρέπει να περνάει από διαφανή διαδικασία εκτίμησης περιβαλλοντικών επιπτώσεων, με εξασφάλιση ανοιχτής δημόσιας διαβούλευσης; Δεν εξυπακούεται ότι κάθε εγκατάσταση εξόρυξης πετρελαίων πρέπει απαραιτήτως να υπόκειται σε συστηματικό έλεγχο περιβαλλοντικής ασφάλειας από τους αρμόδιους ελεγκτικούς μηχανισμούς του κράτους, πριν προβληθεί οποιοσδήποτε  ανυπόστατος κατά τ’ άλλα ισχυρισμός ότι οι εξορύξεις είναι μια ασφαλής δραστηριότητα;

Η μάχη που δίνουμε για να μη γεμίσει με γεωτρύπανα και πλατφόρμες εξόρυξης ορυκτών υδρογονανθράκων η δυτική πλευρά της Ελλάδας, από τα βουνά της Ηπείρου μέχρι τις θάλασσες του Ιονίου και της Νότιας Κρήτης, θα έπρεπε υπό κανονικές συνθήκες να είναι αγώνας για την κλιματική αλλαγή και μόνο. Θα έπρεπε να εστιάζει στο μεγάλο ρυπαντικό φορτίο και το βαρύ κλιματικό αποτύπωμα των υδρογονανθράκων, από την εξόρυξη μέχρι την καύση τους. Αυτή θα έπρεπε να ήταν η μάχη με απώτερο στόχο να κατακτήσουμε για τη χώρα μας ένα καθαρό και περιβαλλοντικά ασφαλές μέλλον. Αντίθετα, τώρα, δίνουμε αγώνα για να διεκδικήσουμε σημαντικά αυτονόητα που κατακτήθηκαν στο παρελθόν και καταστρατηγούνται επανειλημμένως: κεκτημένες νομικές δεσμεύσεις, όπως είναι η διαφάνεια και η δημόσια διαβούλευση, η εκτίμηση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων, και ο αυστηρός περιβαλλοντικός έλεγχος, περιβαλλοντικές κατακτήσεις που χάθηκαν μέσα στην παραζάλη των οικονομικών υποσχέσεων.

Διαβάστε περισσότερα στο: https://support.wwf.gr/action/say-no-to-oil

--------------------------------------
[1] Ερώτηση E-001191/2018. (2018, 23 Απριλίου). Απάντηση του κ. Vella εξ ονόματος της Επιτροπής.http://www.europarl.europa.eu/doceo/document/E-8-2018-001191-ASW_EL.html
[2] Ελληνική Εταιρεία Διαχείρισης Υδρογονανθράκων. [2016 και 2017]. Annual Reports. According to Article 24 of Law 4409/2016, the Competent Authority shall submit an annual report to the Commission containing the information specified in Annex IX, point 3. https://www.greekhydrocarbons.gr/en/OffshoreSafety_en.html

Συνέχεια...

Δήμος Φιλιατών! Πως θα ψηφίσουν στις Δημοτικές εκλογές!

Απριλίου 06, 2019 0

Του Σταύρου Κωστάρα*

Οι δημοτικές εκλογές θα γίνουν την Κυριακή 26 Μαΐου 2019 και οι επαναληπτικές την επόμενη Κυριακή 2 Ιουνίου 2019. Στις εκλογές αυτές ψηφίζουν για πρώτη φορά και οι νέοι 17 ετών, δηλαδή όσοι έχουν γεννηθεί μέχρι και 31 Δεκεμβρίου 2002. Για τις δημοτικές εκλογές δεν συντάσσονται εκλογικοί κατάλογοι ετεροδημοτών και οι εκλογείς ασκούν το εκλογικό τους δικαίωμα αποκλειστικά και μόνο στο δήμο όπου είναι δημότες.
Ο  Δήμος Φιλιατών συνεχίζει να αποτελείται από τις ίδιες εκλογικές περιφέρειες (δημοτικές ενότητες) των πρώην Δήμων Φιλιατών (εκλεγόμενοι 16) και Σαγιάδας (εκλεγόμενοι 5) που εκλέγουν και τους αντίστοιχα αναγραφόμενους σε παρένθεση δημοτικούς συμβούλους, οι οποίοι είναι και πάλι 21 συνολικά.
Οι κάτοικοι και των δύο εκλογικών περιφερειών (πρώην Καποδιστριακοί δήμοι Φιλιατών και Σαγιάδας) μπορούν να βάζουν μέχρι 3 σταυρούς σε υποψηφίους δημοτικούς συμβούλους της δικής τους εκλογικής περιφέρειας και 1 ακόμη σταυρό σε έναν υποψήφιο στην άλλη εκλογική περιφέρεια.
Για να εκλεγεί κάποιος δήμαρχος θα πρέπει ο συνδυασμός του να λάβει το την απόλυτη πλειοψηφία του συνολικού αριθμού των έγκυρων ψηφοδελτίων (50% +1 ψήφο) από την πρώτο γύρο της εκλογικής διαδικασίας. Αν δεν συμβεί αυτό τότε η διαδικασία επαναλαμβάνεται σε δεύτερο γύρο μεταξύ των δύο συνδυασμών που έλαβαν τις περισσότερες ψήφους στην αρχική εκλογική διαδικασία.
Για τις εκλογές αυτές ισχύει η απλή αναλογική στην εκλογή των δημοτικών συμβούλων. Το εκλογικό μέτρο, που προκύπτει από τα έγκυρα ψηφοδέλτια διαιρούμενα με το συνολικό αριθμό εδρών των εδρών (21), καθορίζει από τον πρώτο γύρο τον αριθμό των δημοτικών συμβούλων που θα εκλέξει η κάθε παράταξη. 
Για πρώτη φορά οι εκλογές θα γίνουν με βάση το μόνιμο πληθυσμό της χώρας. Αυτό έχει ως συνέπεια την εκλογή μόνο προέδρου τοπικής κοινότητας και όχι τοπικού συμβουλίου στην Κεστρίνη, αφού ο μόνιμος πληθυσμός της είναι 298 και ήτοι κάτω από το όριο των 300
Οι τοπικές κοινότητες οι οποίες έχουν πλέον των 300 κατοίκων και εκλέγουν τοπικά συμβούλια των οποίων ο αριθμός αναγράφεται δίπλα στην κάθε μία είναι οι: Φιλιατών (πλέον των 2.000 κατοίκων 7μελές), Ασπροκκλησίου και Σαγιάδας (πλέον των 300 κατοίκων 5μελή).
Όλες οι υπόλοιπες κοινότητες με πληθυσμό κάτω των 300 κατοίκων εκλέγουν μόνο τον πρόεδρο της τοπικής κοινότητας. σε χωριστή κάλπη, και με ενιαίο ψηφοδέλτιο στο οποίο αναγράφονται όλοι οι μεμονωμένοι υποψήφιοι. 
Για τα τοπικά συμβούλια που αποτελούνται από 7 και 5 μέλη οι ψηφίζοντες έχουν δικαίωμα να βάζουν μέχρι 2 σταυρούς.
Για τους προέδρους των τοπικών κοινοτήτων, με πληθυσμό έως 300 κατοίκους, για τους οποίους υφίσταται ενιαίο ψηφοδέλτιο, μπορούν να βάζουν 1 μόνο σταυρό στον υποψήφιο της αρεσκείας τους.
Στα ψηφοδέλτια των τοπικών κοινοτήτων άνω των 300 κατοίκων, που εκλέγουν τοπικά συμβούλια, δεν θα υπάρχει ξεχωριστός υποψήφιος για το αξίωμα του προέδρου του συμβουλίου κοινότητας, καθώς όλοι οι υποψήφιοι στις κοινότητες αυτές θα είναι υποψήφιοι σύμβουλοι. Οι πρόεδροι των συμβουλίων των κοινοτήτων αυτών θα εκλέγονται έμμεσα από τους εκλεγέντες συμβούλους της κοινότητας, μεταξύ των πρώτων σε σταυρούς συμβούλων των δύο πρώτων σε δύναμη συνδυασμών. Σε περίπτωση όμως που ο συνδυασμός που πλειοψήφησε στην κοινότητα έλαβε ποσοστό μεγαλύτερο του πενήντα τοις εκατό (50% + 1 ψήφος), τότε ο πρώτος σε σταυρούς υποψήφιος σύμβουλος του συνδυασμού αναδεικνύεται πρόεδρος του συμβουλίου της κοινότητας, και άρα δεν απαιτείται να γίνει εκλογή του από το συμβούλιο
Ο αριθμός των υποψηφίων συμβούλων των κοινοτήτων πρέπει να είναι τουλάχιστον ίσος με τον αριθμό των εδρών του συμβουλίου της οικείας κοινότητας,  με δυνατότητα προσαύξησης έως και πενήντα τοις εκατό (50%). Άρα οι υποψήφιοι για τα 5μελή μπορεί να είναι μέχρι 8 και για τα 7μελή μέχρι 11.  Τα ψηφοδέλτια των κοινοτήτων με πληθυσμό άνω των 300 κατοίκων πρέπει να περιλαμβάνουν ποσοστό τουλάχιστον ίσο με το 40% από κάθε φύλο (άνδρες- γυναίκες). Π.χ σε ψηφοδέλτιο με 8 υποψηφίους αντιστοιχούν 3 γυναίκες ενώ σε ψηφοδέλτιο 11 αντιστοιχούν 4.

                                            *Σταύρος Κωστάρας
Υποψήφιος Δημοτικός Σύμβουλος
με το συνδυασμό
Ανεξάρτητη Δημοτική Συνεργασία


Συνέχεια...

Επίσκεψη του Υπουργού Ναυτιλίας Φώτη Κουβέλη στο λιμάνι της Ηγουμενίτσας

Απριλίου 06, 2019 0


Την Πέμπτη 4 Απριλίου 2019, ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής  κ. Φώτης Κουβέλης συνοδευόμενος από τους Γενικούς Γραμματείς του Υπουργείου κ.κ. Διονύση Τεμπονέρα και Χρήστο Λαμπρίδη και τον Αρχηγό του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής Αντιναύαρχο Λ.Σ. Σταμάτιο Ράπτη, επισκέφθηκε το λιμάνι της Ηγουμενίτσας. Κατά την επίσκεψή του, επιθεώρησε τα έργα της επέκτασης του Λιμένα, τα οποία βρίσκονται σε εξέλιξη.

Τον Υπουργό υποδέχθηκε ο Πρόεδρος του ΟΛΗΓ κ. Ανδρέας Νταής,  ο Διοικητής της 3ης ΠΕΔΙΛΣ Ηπείρου και Ιονίων Νήσων κ. Κωνσταντίνος Λαμπρόπουλος, ο Κεντρικός Λιμενάρχης Ηγουμενίτσας κ. Αντώνης Μάζης και ο Αντιπρόεδρος του ΟΛΗΓς κ. Ευάγγελος Χίσσας.
Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης ο Υπουργός ενημερώθηκε από τον Πρόεδρο του ΟΛΗΓ, για τα σχέδια ανάπτυξης του λιμένα καθώς και για σημαντικά θέματα που αφορούν τη λειτουργία του Οργανισμού.
Ο Υπουργός εξέφρασε την ικανοποίησή του για την εξέλιξη της υλοποίησης των έργων και επεσήμανε τη μεγάλη σημασία που έχει για το λιμάνι αλλά και για την ευρύτερη περιοχή η ολοκλήρωση του πολυτροπικού εμπορευματικού κέντρου της Ηγουμενίτσας που γίνεται στο πλαίσιο της υλοποίησης του προγράμματος Adri-Up. 
Επεσήμανε επίσης, ότι η Διοίκηση του ΟΛΗΓ, αντιμετώπισε τα προβλήματα που είχαν δημιουργηθεί τις προηγούμενες δεκαετίες με την ανέγερση αυθαίρετων κατασκευών στη χερσαία ζώνη και έχει προχωρήσει στις απαραίτητες ενέργειες για την αποκατάσταση της νομιμότητας, ενώ βρίσκονται σε εξέλιξη και οι διαδικασίες για τον αποχαρακτηρισμό των τμημάτων της Χερσαίας Ζώνης Λιμένα Ηγουμενίτσας που θα αποδοθούν στο Δήμο. Αναφορικά με τη νομιμοποίηση λιμενικών εγκαταστάσεων, η Διοίκηση του ΟΛΗΓ υπέβαλε σχετικά αιτήματα προς το Υ.ΝΑ.Ν.Π. τα οποία και εγκρίθηκαν.
Τέλος, ο κ. Υπουργός δήλωσε ότι με τις διατάξεις του Νόμου 4597/2019 που καθόρισε το πλαίσιο για την αξιοποίηση των λιμένων με τη μέθοδο των υποπαραχωρήσεων λιμενικών δραστηριοτήτων, εξασφαλίζεται η δυνατότητα προσέλκυσης ιδιωτικών επενδύσεων για την ανάπτυξη του λιμένα της Ηγουμενίτσας όπου οι προκλήσεις για το θαλάσσιο τουρισμό είναι ιδιαίτερα σημαντικές, ενώ παράλληλα διασφαλίζεται η διατήρηση του δημόσιου χαρακτήρα του και η αξιοποίησή του προς όφελος του Δημοσίου.

Τέλος επεσήμανε ότι με τις διατάξεις του ίδιου νόμου, για πρώτη φορά, προβλέπεται η απόδοση προς τους Δήμους, του τέλους που καταβάλλουν οι Οργανισμοί Λιμένων στο Ελληνικό Δημόσιο επί του συνόλου των ετησίων εσόδων τους.
Την Τετάρτη 3 Απριλίου, ο κ. Κουβέλης εγκαινίασε την Πανηπειρωτική Έκθεση 2019 «ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟ ΠΑΝΟΡΑΜΑ – ΕΛΛΑΔΑ 365 ΜΕΡΕΣ». Στην έκθεση συμμετέχει ο Οργανισμός Λιμένος Ηγουμενίτσας με περίπτερο.
Στην ομιλία του ο κ. Κουβέλης αναφέρθηκε εκτενώς στο νευραλγικό ρόλο του λιμανιού της Ηγουμενίτσας για την ανάπτυξη της Ηπείρου. Αναφερόμενος στο ρόλο που μπορεί να διαδραματίσει το λιμάνι της Ηγουμενίτσας υπογράμμισε, ότι είναι ένα από τα σημαντικότερα λιμάνια της χώρας με παρουσία στις διεθνείς μεταφορές επιβατών, οχημάτων και εμπορευμάτων από και προς τη Δυτική Μεσόγειο και την Κεντρική Ευρώπη.
Όπως σημείωσε, το λιμάνι της Ηγουμενίτσας διαδραματίζει πρωταγωνιστικό ρόλο στις διεργασίες για την Ευρωπαϊκή Στρατηγική της Μακρο-Περιφέρειας Αδριατικής-Ιονίου σε συνεργασία με λιμάνια της Ιταλίας, της Σλοβενίας και της Κροατίας ενώ είναι ένα από τα πέντε λιμάνια της χώρας που έχουν ενταχθεί στο Κεντρικό Δίκτυο του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών.

Το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής-όπως επεσήμανε- έχει ξεκινήσει τις ενέργειες για την ανάπτυξη του διπολικού Εμπορευματικού Κέντρου που θα περιλαμβάνει μία περιοχή εντός της ζώνης του λιμένα της Ηγουμενίτσας και μία άλλη, στην περιοχή που καταλαμβάνεται σήμερα από το Βιοτεχνικό Πάρκο Θεσπρωτίας.
Συνέχεια...

Υπογράφηκε ο ηλεκτροφωτισμός του Δημοτικού Σταδίου Ηγουμενίτσας

Απριλίου 06, 2019 0

Υπογράφηκε η προγραμματική σύμβαση ανάμεσα στο Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού και στο Δήμο Ηγουμενίτσας, η οποία αφορά τον ηλεκτροφωτισμό του Δημοτικού Σταδίου της πρωτεύουσας, παρουσία του Υφυπουργού Αθλητισμού Γιώργου Βασιλειάδη, του Δημάρχου Ηγουμενίτσας Γιάννη Λώλου και του βουλευτή Θεσπρωτίας Μάριου Κάτση.
Υπενθυμίζεται ότι το έργο ύψους 255.000 ευρώ είναι ενταγμένο στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων του Υπουργείου Αθλητισμού και θα δημοπρατηθεί και εκτελεστεί υπό την επίβλεψη του Δήμου Ηγουμενίτσας.

Ο Μάριος Κάτσης δήλωσε σχετικά με τη θετική αυτή εξέλιξη: 
«Σήμερα είμαστε πολύ χαρούμενοι γιατί έγινε το τελευταίο βήμα από την πλευρά μας, ώστε το Δημοτικό Στάδιο Ηγουμενίτσας να αποκτήσει φωτισμό επαγγελματικού επιπέδου. Ήταν απαράδεκτο ότι τόσα χρόνια δεν είχε γίνει το αυτονόητο και είχαν εγκαταλειφθεί οι αθλητικές υποδομές στην τύχη τους. Το Δημοτικό Στάδιο, βυθισμένο στο σκότος περιόριζε τον ωφέλιμο χρόνο χρήσης του γηπέδου από τους πολίτες, τους αθλητές και τις ομάδες. Όταν το έργο ολοκληρωθεί, ελπίζω σύντομα, το στάδιο θα μπορεί να φιλοξενεί υψηλών προδιαγραφών αθλητικές δραστηριότητες αλλά και να γίνει πόλος αθλητισμού για τη νέα γενιά. Θέλω να ευχαριστήσω το Γιώργο Βασιλειάδη, που ανταποκρίθηκε σε ένα ακόμα αίτημα της τοπικής κοινωνίας της Θεσπρωτίας, μετά το γήπεδο στο Καστρί, το γήπεδο beachvolley και τον αύλειο χώρο του 2ου Λυκείου που έχουν ήδη δρομολογηθεί. Είναι πολιτική βούληση της κυβέρνησης να κατευθύνει πόρους σε μικρά χρήσιμα έργα σε όλη την Ελλάδα και η αποτελεσματικότητα που επιδεικνύει ο Υφυπουργός είναι παραδειγματική. Έπεται και συνέχεια στο ΦιλοΔΗΜΟΣ των αθλητικών εγκαταστάσεων όπου τις επόμενες μέρες θα ανακοινωθούν: 
· Γήπεδο στην Πλαταριά,
· Γήπεδο τένις στα Σύβοτα,
· Χλοοτάπητας και ταρτάν στην Παραμυθιά
· Αντικατάσταση παρκέ στο γήπεδο μπάσκετ Παραμυθιάς



Συνέχεια...

Ποια είναι τα κριτήρια ψήφου για τις τοπικές - περιφερειακές εκλογές;

Απριλίου 06, 2019 0

Στις τοπικές και περιφερειακές εκλογές, οι εργαζόμενοι και τα λαϊκά στρώματα καλούνται να ψηφίσουν για δημάρχους, περιφερειάρχες, δημοτικούς και περιφερειακούς συμβούλους.
Την ψήφο τους διεκδικούν πολλοί συνδυασμοί. Πρώτη φορά υπάρχουν τόσοι πολλοί «ανεξάρτητοι» και «ακομμάτιστοι» υποψήφιοι διεκδικώντας ψήφο για την επίλυση των «τοπικών προβλημάτων», την «καθημερινότητα» του πολίτη, την «ανάπτυξη» κλπ.
Είναι όμως έτσι; Μικρός ο τόπος και γνωριζόμαστε όλοι πολύ καλά.  
Ανεξάρτητοι, ακομμάτιστοι και αυτοδιοικητικοί δεν υπάρχουν.
Όλοι τους έχουν αναφορές σε κόμματα, μα πάνω απ' όλα σε πολιτικές.
Όλοι τους είναι με τις κατευθύνσεις της ΕΕ.
Όλοι τους στηρίζουν τα επιχειρηματικά σχέδια που υλοποιούνται (π.χ. εξόρυξη υδρογονανθράκων). Με την ανταποδοτικότητα που φορτώνει νέα οικονομικά βάρη στις λαϊκές οικογένειες.
Όλοι τους είναι με την ανατροπή των εργασιακών σχέσεων και των δικαιωμάτων των εργαζομένων, με αποτέλεσμα να αυξάνεται η εντατικοποίηση της εργασίας, να πληθαίνουν τα εργατικά ατυχήματα στους δήμους (πάνω από 2.000 εργαζόμενοι έχουν χάσει τη ζωή τους την τελευταία 20ετία στους χώρους δουλειάς).
Όλοι τους στηρίζουν την ανάκαμψη των κερδών του κεφαλαίου, τις ιδιωτικοποιήσεις(π.χ. ιδιωτικοποίηση λιμανιού, αποκομιδή απορριμμάτων), το μνημονιακό πλαίσιο και τις περικοπές δαπανών για βασικά έργα και παρεμβάσεις προς όφελος των λαϊκών στρωμάτων.
Όλοι λοιπόν συγκλίνουν στη στρατηγική του κεφαλαίου και γι' αυτό άλλωστε υπάρχει και η βάση για αλισβερίσια, με αποτέλεσμα να βλέπουμε σε κοινά ψηφοδέλτια υποψήφιους που προέρχονται από τη ΝΔ, το ΠΑΣΟΚ, τον ΣΥΡΙΖΑ η μεταγραφές και μεταπηδήσεις από χώρο σε χώρο που «βγάζουν μάτι».
Άρα, λοιπόν, είναι ψέμα και κοροϊδία τα περί τοπικών κριτηρίων.
Οι μόνοι που βρίσκονται απέναντι σε όλα αυτά είναι οι υποψήφιοι της «Λαϊκής Συσπείρωσης», των ψηφοδελτίων που στηρίζει το ΚΚΕ.
Τι συνθέτει τη λεγόμενη «καθημερινότητα του λαού»;
Η μη κάλυψη λαϊκών αναγκών σε Παιδεία, Υγεία, Πρόνοια, η ανεργία, η εργασιακή ανασφάλεια, η υποβάθμιση περιοχών, η ενεργειακή φτώχεια, η εμπορευματοποίηση των πάντων, η φοροληστεία, οι ελλείψεις υποδομών σε ζητήματα που αφορούν την προστασία της ζωής του λαού (π.χ. αντισεισμική, αντιπλημμυρική, αντιπυρική) και άλλα πολλά συνθέτουν τα προβλήματα με τα οποία έρχονται αντιμέτωποι καθημερινά οι εργαζόμενοι, οι επαγγελματίες, οι νέοι, οι γυναίκες.
Ποιος είναι ο χαρακτήρας όμως αυτών των προβλημάτων;
Είναι αποτελέσματα ανικανότητας, κακής διαχείρισης, αδιαφορίας;
Χωρίς να αγνοήσουμε και τέτοιες πλευρές, η ουσία είναι ότι όποια πέτρα και αν σηκώσεις θα βρεις από κάτω τα βασικά κεντρικά πολιτικά προβλήματα.
Ακόμα κι αυτή η ανικανότητα και η αδιαφορία κυβερνήσεων και τοπικών αρχόντων είναι επιλεκτική. Όταν πρόκειται για την υλοποίηση πολιτικών που συμφέρουν τους επιχειρηματικούς ομίλους, είναι ικανότατοι.
Στην πραγματικότητα, η ικανότητά τους στην υλοποίηση της πολιτικής υπέρ των κερδών των επιχειρήσεων έχει ως αποτέλεσμα η μεγάλη λαϊκή πλειοψηφία να ζει έναν Γολγοθά στη λεγόμενη καθημερινότητά της.
Ας δούμε ορισμένα παραδείγματα: Τα τελευταία περίπου δέκα χρόνια, κάθε προϋπολογισμός δήμου ή Περιφέρειας, κάθε Τεχνικό Πρόγραμμα, καταρτίζεται με συγκεκριμένες κατευθύνσεις που στέλνονται με εγκυκλίους και υπουργικές αποφάσεις προς τους δήμους και τις Περιφέρειες.(π.χ. Οικονομικό Παρατηρητήριο)
Οι εκατοντάδες μνημονιακοί νόμοι που ψήφισαν όλες οι κυβερνήσεις ΠΑΣΟΚ, ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ προβλέπουν «πάγωμα» προσλήψεων, περικοπές χρηματοδότησης που έχουν ξεπεράσει πλέον το 70%, δέσμευση των ταμειακών διαθέσιμων των δήμων ως εγγύηση προς τους δανειστές για το δημόσιο χρέος, ηλεκτρονικούς πλειστηριασμούς από τους δήμους.
Όλα αυτά «περνούν» και υλοποιούνται κατά γράμμα από εκείνους τους εκλεγμένους στα όργανα της Τοπικής και Περιφερειακής Διοίκησης που είτε ως κομματικοί, είτε ως δήθεν ακομμάτιστοι και ανεξάρτητοι υπηρετούν τις κατευθύνσεις της ΕΕ για τους ισοσκελισμένους προϋπολογισμούς, τη λογική οφέλους - κόστους, τις κατευθύνσεις για ευέλικτες εργασιακές σχέσεις.
Άρα το δίλημμα που αντικειμενικά μπαίνει είναι αν θα επιλέξουν οι ψηφοφόροι ποιοι και πώς θα υλοποιήσουν, θα εξειδικεύσουν σε τοπικό περιφερειακό επίπεδο την αντιλαϊκή πολιτική της ΕΕ, των εκάστοτε αστικών κυβερνήσεων και των κομμάτων που τις στηρίζουν, ή εάν θα επιλέξουν αγωνιστές, που θα συγκρουστούν με την κυρίαρχη αντιλαϊκή πολιτική, θα εναντιωθούν και θα διεκδικήσουν μέτρα στήριξης και ανακούφισης των εργατικών - λαϊκών οικογενειών.
Αν δηλαδή επιλέξουν να ενισχύσουν τη λαϊκή αντιπολίτευση σε αυτήν την πολιτική, είτε από τη θέση της μειοψηφίας, είτε από τη θέση της πλειοψηφίας σε κάθε Δημοτικό ή Περιφερειακό Συμβούλιο, όπως δηλαδή έδρασαν οι κομμουνιστές δημοτικοί και περιφερειακοί σύμβουλοι, αλλά και οι κομμουνιστές δήμαρχοι της Πάτρας, της Καισαριανής, της Ικαρίας, της Πετρούπολης, του Χαϊδαρίου.
Άρα και το  βασικό κριτήριο ψήφου για τις τοπικές - περιφερειακές εκλογές είναι:
Δημοτική και Περιφερειακή  αρχή που θα υπηρετεί την αντιλαϊκή πολιτική των κυβερνήσεων ή Δημοτική και Περιφερειακή αρχή που θα είναι δίπλα στο λαό της πόλης, στους αγώνες και τις αγωνίες του;
Η "ΛΑΪΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ" επιλέγει το δεύτερο δρόμο και διεκδικεί την ψήφο σας με σύνθημα «ΜΠΡΟΣΤΑ ΟΙ ΑΝΑΓΚΕΣ ΤΟΥ ΛΑΟΥ!».

Ηγουμενίτσα 6/4/2019
Για τη «Λαϊκή Συσπείρωση» Δήμου Ηγουμενίτσας
Δώρης Δήμας
Υποψήφιος Δήμαρχος




Συνέχεια...

Πως θα ψηφίσουμε στις Δημοτικές εκλογές στο Δήμο Ηγουμενίτσας!

Απριλίου 06, 2019 0

Γράφει ο Σταύρος Κωστάρας*

Οι δημοτικές εκλογές θα γίνουν την Κυριακή 26 Μαΐου 2019 και οι επαναληπτικές την επόμενη Κυριακή 2 Ιουνίου 2019. Στις εκλογές αυτές ψηφίζουν για πρώτη φορά και οι νέοι 17 ετών, δηλαδή όσοι έχουν γεννηθεί μέχρι και 31 Δεκεμβρίου 2002. Για τις δημοτικές εκλογές δεν συντάσσονται εκλογικοί κατάλογοι ετεροδημοτών και οι εκλογείς ασκούν το εκλογικό τους δικαίωμα αποκλειστικά και μόνο στο δήμο όπου είναι δημότες.. 
Ο  Δήμος Ηγουμενίτσας συνεχίζει να αποτελείται από τις ίδιες εκλογικές περιφέρειες (δημοτικές ενότητες) των πρώην Δήμων Ηγουμενίτσας (εκλεγόμενοι 19), Μαργαριτίου (εκλεγόμενοι 2), Παραποτάμου (εκλεγόμενος 1), Πέρδικας (εκλεγόμενοι 2) και Συβότων (εκλεγόμενοι 3) που εκλέγουν και τους αντίστοιχα αναγραφόμενους δημοτικούς συμβούλους οι οποίοι είναι και πάλι 27.
Οι κάτοικοι της εκλογικής περιφέρειας Ηγουμενίτσας (πρώην Καποδιστριακός δήμος Ηγουμενίτσας) μπορούν να βάζουν μέχρι 3 σταυρούς σε υποψηφίους δημοτικούς συμβούλους της δικής τους εκλογικής περιφέρειας και 1 ακόμη σταυρό σε έναν υποψήφιο από μία μόνο άλλη εκλογική περιφέρεια. Οι κάτοικοι των υπολοίπων εκλογικών περιφερειών (πρώην Καποδιστριακοί δήμοι Μαργαριτίου, Παραποτάμου, Πέρδικας, και Συβότων), μπορούν να βάζουν 1 σταυρό σε έναν υποψήφιο της δικής τους εκλογικής περιφέρειας και 1 ακόμη σταυρό σε έναν υποψήφιο από μία μόνο άλλη εκλογική περιφέρεια.
Για να εκλεγεί κάποιος δήμαρχος θα πρέπει ο συνδυασμός του να λάβει το την απόλυτη πλειοψηφία του συνολικού αριθμού των έγκυρων ψηφοδελτίων (50% +1 ψήφο) από τον πρώτο γύρο της εκλογικής διαδικασίας. Αν δεν συμβεί αυτό τότε η διαδικασία επαναλαμβάνεται σε δεύτερο γύρο μεταξύ των δύο συνδυασμών που έλαβαν τις περισσότερες ψήφους στην αρχική εκλογική διαδικασία.
Για τις εκλογές αυτές ισχύει η απλή αναλογική στην εκλογή των δημοτικών συμβούλων. Το εκλογικό μέτρο, που προκύπτει από τα έγκυρα ψηφοδέλτια διαιρούμενα με τον συνολικό αριθμό εδρών των εδρών (27), καθορίζει από τον πρώτο γύρο τον αριθμό των δημοτικών συμβούλων που θα εκλέξει η κάθε παράταξη. 
Για πρώτη φορά οι εκλογές θα γίνουν με βάση τον μόνιμο πληθυσμό της χώρας. Αυτό έχει ως συνέπεια την μείωση του αριθμού εκλεγομένων συμβούλων στην τοπική κοινότητα Ηγουμενίτσας, όπου θα εκλεγεί 7μελές συμβούλιο, (μόνιμος πληθυσμός 9.820 κάτοικοι).7μελές συμβούλιο θα εκλεγεί και στις τοπικές κοινότητες Γραικοχωρίου και Νέας Σελεύκειας  (2.172 και 2.624 κάτοικοι αντίστοιχα).
Οι  τοπικές κοινότητες, οι οποίες έχουν πλέον των 300 κατοίκων και εκλέγουν 5μελή τοπικά συμβούλια, είναι οι: Αγίας Μαρίνας, Καστρίου, Μαυρουδίου, Μαζαρακιάς, Μαργαριτίου, Παραποτάμου, Πέρδικας, Πλαταριάς, Συβότων, Φασκομηλιάς.
Όλες οι υπόλοιπες κοινότητες με πληθυσμό κάτω των 300 κατοίκων εκλέγουν μόνο τον πρόεδρο της τοπικής κοινότητας. σε χωριστή κάλπη, και με ενιαίο ψηφοδέλτιο στο οποίο αναγράφονται όλοι οι μεμονωμένοι υποψήφιοι. 
Για τα τοπικά συμβούλια που αποτελούνται από 7 και 5 μέλη οι ψηφίζοντες έχουν δικαίωμανα βάζουν μέχρι 2 σταυρούς.
Για τους προέδρους των τοπικών κοινοτήτων, με πληθυσμό έως 300 κατοίκους, για τους οποίους υφίσταται ενιαίο ψηφοδέλτιο, μπορούν να βάζουν 1 μόνο σταυρό στον υποψήφιο της αρεσκείας τους.
Στα ψηφοδέλτια των τοπικών κοινοτήτων άνω των 300 κατοίκων, που εκλέγουν τοπικά συμβούλια, δεν θα υπάρχει ξεχωριστός υποψήφιος για το αξίωμα του προέδρου του συμβουλίου κοινότητας, καθώς όλοι ο υποψήφιοι στις κοινότητες αυτές θα είναι υποψήφιοι σύμβουλοι. Οι πρόεδροι των συμβουλίων των κοινοτήτων αυτών θα εκλέγονται έμμεσα από τους εκλεγέντες συμβούλους της κοινότητας, μεταξύ των πρώτων σε σταυρούς συμβούλων των δύο πρώτων σε δύναμη συνδυασμών. Σε περίπτωση όμως που ο συνδυασμός που πλειοψήφησε στην κοινότητα έλαβε ποσοστό μεγαλύτερο του πενήντα τοις εκατό (50% + 1 ψήφος), τότε ο πρώτος σε σταυρούς υποψήφιος σύμβουλος του συνδυασμού αναδεικνύεται πρόεδρος του συμβουλίου της κοινότητας, και άρα δεν απαιτείται να γίνει εκλογή του από το συμβούλιο
Ο αριθμός των υποψηφίων συμβούλων των κοινοτήτων πρέπει να είναι τουλάχιστον ίσος με τον αριθμό των εδρών του συμβουλίου της οικείας κοινότητας,  με δυνατότητα προσαύξησης έως και πενήντα τοις εκατό (50%). Άρα οι υποψήφιοι για τα 5μελή μπορεί να είναι μέχρι 8 και για τα 7μελή μέχρι 11.  Τα ψηφοδέλτια των κοινοτήτων με πληθυσμό άνω των 300 κατοίκων πρέπει να περιλαμβάνουν ποσοστό τουλάχιστον ίσο με το 40% από κάθε φύλο (άνδρες- γυναίκες). Π.χ σε ψηφοδέλτιο με 8 υποψηφίους αντιστοιχούν 3 γυναίκες ενώ σε ψηφοδέλτιο 11 αντιστοιχούν 4.

                                                 *Σταύρος Κωστάρας
Υποψήφιος Δημοτικός Σύμβουλο με το συνδυασμό
Ανεξάρτητη Δημοτική Συνεργασία


Συνέχεια...

Post Top Ad

Your Ad Spot