03/31/23 - Θεσπρωτικοί Αντίλαλοι

https://picasion.com/
https://picasion.com/
https://picasion.com/
https://picasion.com/
https://picasion.com/
https://picasion.com/

Παρασκευή 31 Μαρτίου 2023

Ρεμπέτικη βραδιά απόψε στο Family tavern

Κάτσης προς Πλακιωτάκη: "Αποκαλύψτε τη σύμβαση πώλησης του ΟΛΗΓ να δούμε τι ακριβώς πουλήσατε" (+ΒΙΝΤΕΟ)

Μαρτίου 31, 2023 0
Κάτσης προς Πλακιωτάκη: "Αποκαλύψτε τη σύμβαση πώλησης του ΟΛΗΓ να δούμε τι ακριβώς πουλήσατε" (+ΒΙΝΤΕΟ)

Παρέμβαση στη Βουλή και στον Υπουργό Ναυτιλίας κ. Πλακιωτάκη έκανε ο βουλευτής Θεσπρωτίας του ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ. Μάριος Κάτσης, αμέσως μετά την παρουσίαση των κυβερνητικών διατάξεων για άρον άρον νομιμοποιήσεις εκτάσεων αρμοδιότητας Οργανισμού Λιμένος Ηγουμενίτσας (ΟΛΗΓ), με νομικές ακροβασίες που αποδεικνύουν ότι επί 4 χρόνια κυβέρνησης ΝΔ δεν έγινε τίποτα για να προχωρήσει η απόδοση τμημάτων της χερσαίας ζώνης στην τοπική κοινωνία. 

Σημειώνεται ότι οι κυβερνητικές αυτές μεθοδεύσεις έρχονται με αφορμή την πρόσφατη πώληση του λιμανιού σε Ιταλούς ιδιώτες, ως προσπάθεια να φέρουν τις αμέσως επόμενες ημέρες ως τετελεσμένο γεγονός το περιεχόμενο της σύμβασης πώλησης στη Βουλή για κύρωση, ενώ μέχρι σήμερα την κρατούν κρυφή από τον Θεσπρωτικό λαό.

Ο Μάριος Κάτσης, συγκεκριμένα, απαίτησε ως αντιπρόσωπος των Θεσπρωτών στο κοινοβούλιο, την άμεση απάντηση του Υπουργού στο ερώτημα αν η χάραξη αιγιαλού και οι νομιμοποιήσεις, έστω και με αυτό τον αλλοπρόσαλλο τρόπο που γίνονται με τις συγκεκριμένες διατάξεις, αφορούν μόνο το τμήμα της χερσαίας ζώνης από το ΤΕΙ μέχρι και το Μακρυγιάλι, όπως αυτές αναφέρουν. 

Διότι, όπως εξήγησε, έτσι αφήνονται τελείως στον αέρα τα υπόλοιπα τμήματα εντός της Ηγουμενίτσας (Πλατάνια κ.ά.), τα οποία αποτελούν μερικά από τα πραγματικά φιλέτα του ΟΛΗΓ.

Επιπλέον, ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ. ζήτησε από τον Υπουργό εξηγήσεις για το πώς είναι δυνατόν να προχωρά σε νομιμοποιήσεις στο τμήμα ΤΕΙ-Μακρυγιάλι, από τη στιγμή που ο ΟΛΗΓ μόλις προχθές πήρε απόφαση να γίνει η απαιτούμενη μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων, κάτι που θα παραμένει ως εκκρεμότητα. «Πώς το κάνετε αυτό; Το κάνετε μήπως άρον άρον για να μπορεί να μεταβιβαστεί ή ΟΛΗΓ και τίποτα παραπάνω;», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Ο Μάριος Κάτσης έθεσε για μια ακόμα φορά τα γαλάζια στελέχη προ των ευθυνών τους, ζητώντας επιτακτικά να αποκαλυφθεί επιτέλους το περιεχόμενο της σύμβασης πώλησης του λιμανιού στους Ιταλούς, προτού έρθει στη Βουλή για κύρωση ως τετελεσμένο γεγονός, όπου πλέον δε θα τροποποιείται. Κάτι που τόνισε ότι δεν έκαναν όταν ο ίδιος ζήτησε με αίτηση κατάθεσης εγγράφων, επικαλούμενοι λόγους απορρήτου. 

Να δοθεί στη δημοσιότητα η σύμβαση, ώστε να γνωρίζουν οι πολίτες της Θεσπρωτίας τι πούλησε η ΝΔ μπιτ παρά από την περιουσία τους και την περιουσία όλου του ελληνικού λαού. Ώστε να βγει στο φως και να τεθεί στην κρίση των πολιτών, το αν επιβεβαιώνονται ή διαψεύδονται όσα τους τάζει η ΝΔ εδώ και 4 χρόνια που έβαλε μπρος και ολοκλήρωσε το έγκλημα του ξεπουλήματος του 3ου λιμανιού της χώρας μαζί με την προίκα των φιλέτων της χερσαίας ζώνης.

Δυστυχώς για το Θεσπρωτικό λαό, η κυβέρνηση διά του κ. Πλακιωτάκη, απέφυγε για μία ακόμα φορά να δώσει απαντήσεις στα ερωτήματα του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ., εντείνοντας το φόβο ότι σε λίγες μέρες στη Βουλή, η σύμβαση θα επιφυλάσσει δυσάρεστες ειδήσεις.

Το video της τοποθέτησης-παρέμβασης του Μάριου Κάτση στη Βουλή:





Συνέχεια...

Συνεχίζει τα ψέμματα και στη Βουλή...(+ΒΙΝΤΕΟ)

Μαρτίου 31, 2023 0
Συνεχίζει τα ψέμματα και στη Βουλή...(+ΒΙΝΤΕΟ)

Συνεχίζει να κάνει τον τσαρλατάνο ο βουλευτής Θεσπρωτίας Β. Γιόγιακας, ακόμη και στη βουλή, λίγες ημέρες πριν ψηφιστεί η σύμβαση παραχώρησης μετοχών του ΟΛΗΓ.

Στη χθεσινή ψηφοφορία που αφορούσε τη νομιμοποίηση των αυθαίρετων εγκαταστάσεων και την οριοθέτηση του αιγιαλού (που δεν είχαν γίνει εδώ και 20 χρόνια) επανήλθε με ψέματα ο αναφέροντας ότι τμήματα της χερσαίας ζώνης θα αποδοθούν στην τοπική κοινωνία...

Χωρίς να αναφέρει ποια τμήματα θα είναι αυτά, χωρίς να δώσει στη δημοσιότητα τη σύμβαση παραχώρησης, συνεχίζει να κάνει λόγο για απόδοση στην τοπική κοινωνία.... 

Γιατί όμως δεν λέει τα πράγματα με το όνομά τους; Γιατί δεν κάνει λόγο για απόδοση της χερσαίας ζώνης στο Δήμο Ηγουμενίτσας
Ποιος φορέας άραγε εκπροσωπεί την τοπική κοινωνία;;; 
Μήπως η κτηματική Υπηρεσία του δημοσίου που υπάγεται στο Υπουργείο Οικονομικών;

Διαβάστε την τοποθέτηση του Βασίλη Γιόγιακα...

ΔΕΙΤΕ ΤΟ VIDEO ΤΗΣ ΟΜΙΛΙΑΣ ΕΔΩ

Β. Γιόγιακας: Λύνονται εκκρεμότητες χρόνων για να αποδοθούν τμήματα της χερσαίας ζώνης στην τοπική κοινωνία

Στην επίλυση χρόνιων εκκρεμοτήτων σχετικά με τη Χερσαία Ζώνη Λιμένα στην Ηγουμενίτσα και στα μικρότερα λιμάνια που υπάγονται στον ΟΛΗΓ αναφέρθηκε ο Βασίλης Γιόγιακας σε ομιλία του κατά τη συζήτηση πολυνομοσχεδίου του Υπουργείου Ανάπτυξης στη Βουλή.

Με αφορμή διατάξεις του νομοσχεδίου σχετικά με τη νομιμοποίηση λιμενικών έργων και ενός μεγάλου τμήματος του παραλιακού μετώπου της Ηγουμενίτσας, ο βουλευτής Θεσπρωτίας της Νέας Δημοκρατίας αναφέρθηκε στις ενέργειες που έγιναν τα τελευταία 3,5 χρόνια την αδειοδότηση, τη νομιμοποίηση έργων και προσχώσεων, τη χάραξη και επαναχάραξη γραμμής αιγιαλού και παραλίας με σκοπό τμήματα της χερσαίας ζώνης λιμένα να απενταχθούν και να αποδοθούν νόμιμα στην τοπική κοινωνία. 

Σημείωσε επίσης την εξαίρεση, από την παραχώρηση στον επενδυτή πρόσθετων χώρων της χερσαίας ζώνης όπως ο παραλιακός δρόμος της Ηγουμενίτσας, κτίρια που χρησιμοποιούνται από δημόσιες υπηρεσίες, εγκαταστάσεις άθλησης και αναψυχής και χώροι για τη λειτουργία παραλιακών καταστημάτων στα Σύβοτα, την Πλαταριά και τη Σαγιάδα. Μάλιστα τόνισε ότι η παραχώρηση των εξαιρούμενων τμημάτων προς τους Δήμους Ηγουμενίτσας και Φιλιατών θα προβλέπεται με διάταξη στο νομοσχέδιο με το οποίο θα κυρώνεται η τροποποιημένη σύμβαση παραχώρησης.

Ο βουλευτής Θεσπρωτίας – σε συνέχεια ερώτησης του Μάριου Κάτση προς τον Γιάννη Πλακιωτάκη αν έχουν εκδοθεί περιβαλλοντικοί όροι για το Βόρειο Τμήμα της Χερσαίας Ζώνης Λιμένα (από το παλιό λιμάνι μέχρι το ΤΕΙ) – κατέθεσε στα πρακτικά την Απόφαση Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων για το συγκεκριμένο τμήμα, που εκδόθηκε τον φετινό Φεβρουάριο.

«Ολοκληρώνονται και τα τελευταία βήματα προκειμένου, από τη μία, τα εξαιρούμενα από την παραχώρηση τμήματα να περάσουν με ασφάλεια στα χέρια της τοπικής κοινωνίας. Και, από την άλλη, να ξεκινήσει η νέα φάση ανάπτυξης του λιμανιού της Ηγουμενίτσας και των μικρότερων λιμανιών, με ό,τι αυτή σημαίνει για την ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής μας.», έκλεισε την τοποθέτησή του ο Βασίλης Γιόγιακας, η οποία είχε ως εξής:

Κύριοι Υπουργοί,
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,
Τις μέρες που ακολούθησαν το δυστύχημα στα Τέμπη η κυβέρνηση ανέλαβε μια διπλή δέσμευση:

Πρώτον, να συμβάλει –εκεί που έχει αρμοδιότητα- ώστε τα αίτια να διερευνηθούν μέχρι τέλους, η κοινωνία να γνωρίζει την αλήθεια, και να αποδοθεί Δικαιοσύνη.
Δεύτερον, να κάνει ό,τι χρειάζεται προκειμένου να μην ξανασυμβεί ποτέ στη χώρα μας κάτι ανάλογο.

Ήδη έχουν ληφθεί συγκεκριμένα μέτρα ώστε ο σιδηρόδρομος να λειτουργήσει ξανά με ασφάλεια, το συντομότερο δυνατό.

Ειδικά με αυτό το νομοσχέδιο, επιχειρείται να αντιμετωπιστεί ένα ζήτημα που επηρεάζει την ασφαλή λειτουργία των μέσων σταθερής τροχιάς, και δεν είναι άλλο από την οργανωμένη λεηλασία υλικών της σιδηροδρομικής υποδομής.

Επιχειρείται επίσης να αντιμετωπιστεί η ανάγκη να καλυφθούν - με αξιοπιστία και δίχως σπατάλη χρόνου - κενά που υπάρχουν στον ΟΣΕ σε ειδικότητες κρίσιμες για την ασφάλεια των συγκοινωνιών, όπως είναι οι Κλειδούχοι και οι Σταθμάρχες.

Ασφαλώς γνωρίζουμε ότι η εμπιστοσύνη προς τον ελληνικό σιδηρόδρομο - εμπιστοσύνη που κλονίστηκε σε μια βραδιά - δεν είναι εύκολο να αποκατασταθεί.
Είμαστε ωστόσο αποφασισμένοι να κάνουμε ό,τι περνά από το χέρι μας για να το πετύχουμε.
Την ίδια στιγμή, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, δεν πρέπει να ξεχάσουμε τα θύματα, τις οικογένειές τους και τους οικείους τους, όσες και όσους έμειναν πίσω.
Οι ζωές τους ύστερα από εκείνο το βράδυ δεν είναι ποτέ πια ίδιες.

Η στήριξή τους -από όποια πλευρά και με οποίο τρόπο χρειάζεται- είναι μια αυτονόητη ηθική υποχρέωση όσο και μια ελάχιστη ένδειξη σεβασμού της Πολιτείας προς αυτούς τους συνανθρώπους μας.

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,
έχουμε πει, και από αυτό το βήμα, ότι η σημερινή Κυβέρνηση τόλμησε και τολμά να αναμετρηθεί με ζητήματα που σέρνονταν επί δεκαετίες.

Και αυτό δεν αφορά μόνο θέματα γενικού ενδιαφέροντος, όπως η ψηφιοποίηση των συναλλαγών με το Δημόσιο και η ταχύτερη έκδοση των συντάξεων.

Αφορά και ζητήματα σε τοπικό επίπεδο.
Όπως ήταν οι εκκρεμότητες σχετικά με τη Χερσαία Ζώνη Λιμένα Ηγουμενίτσας, η επίλυση των οποίων έγινε πιο επιτακτική λόγω του διαγωνισμού για την παραχώρηση πλειοψηφικού πακέτου του Οργανισμού Λιμένος Ηγουμενίτσας.

Ένας διαγωνισμός που, θυμίζουμε, ανέδειξε παραχωρησιούχο με τίμημα το οποίο ξεπέρασε και τις πιο αισιόδοξες εκτιμήσεις, περίπου 84,2 εκατομμύρια ευρώ…
Οι τοπικές δημοτικές αρχές διεκδικούσαν τμήματα της χερσαίας λιμενικής ζώνης τα οποία δεν εξυπηρετούν λιμενικές δραστηριότητες.

Τμήματα τα οποία αφορούσαν τόσο το παραλιακό μέτωπο της Ηγουμενίτσας, όσο και τα μικρότερα λιμάνια στα Σύβοτα, στη Σαγιάδα και την Πλαταριά που υπάγονται στον Οργανισμό Λιμένα.
Για να μπορέσουν τα τμήματα αυτά να αποδοθούν νόμιμα στην τοπική κοινωνία, έπρεπε να αντιμετωπιστούν σοβαρά προβλήματα τα οποία εκκρεμούσαν για πολλά χρόνια.

Να ολοκληρωθούν περιβαλλοντικές αδειοδοτήσεις και άδειες λειτουργίας.
Να νομιμοποιηθούν μη αδειοδοτημένες προσχώσεις και έργα.

Θα ήθελα να καταθέσω για τα Πρακτικά προς απάντηση στο συνάδελφο Βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ που ρώτησε και τον Υπουργό τον κ. Πλακιωτάκη, τη μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων η οποία έχει ολοκληρωθεί και εγκριθεί στις 2.2.2023.
Έπρεπε να χαραχτεί γραμμή αιγιαλού και παραλίας, που σε πολλά τμήματα δεν υπάρχει ενώ σε κάποια άλλα έπρεπε να καθοριστεί ξανά με βάση τα έργα και τις προσχώσεις που νομιμοποιήθηκαν.

Για να ακολουθήσει η απένταξή τους από τη δικαιοδοσία του Οργανισμού Λιμένος Ηγουμενίτσας και, στη συνέχεια, η απόδοσή τους στην τοπική κοινωνία.

Η παραχώρηση προς τους οικείους Δήμους – Ηγουμενίτσας και Φιλιατών - θα προβλέπεται με διάταξη στο νομοσχέδιο με το οποίο θα κυρώνεται η τροποποιημένη σύμβαση παραχώρησης.
Σήμερα, μετά την ψήφιση των Άρθρων 54 και 55 στο νομοσχέδιο που συζητούμε, προχωρά η νομιμοποίηση λιμενικών έργων αλλά και ενός μεγάλου τμήματος του παραλιακού μετώπου της Ηγουμενίτσας.

Πέρα από το ξεκαθάρισμα του καθεστώτος της Χερσαίας Ζώνης Λιμένα, τα τελευταία τρεισήμισι χρόνια, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, εξαιρέθηκαν πρόσθετοι χώροι της χερσαίας ζώνης από την παραχώρηση στον επενδυτή.

Είναι ο παραλιακός δρόμος της Ηγουμενίτσας, είναι κτίρια που χρησιμοποιούνται από δημόσιες υπηρεσίες, είναι εγκαταστάσεις άθλησης και αναψυχής, είναι χώροι για τη λειτουργία παραλιακών καταστημάτων στα μικρότερα λιμάνια που διαχειρίζεται ο Οργανισμός Λιμένος.

Επίσης διατηρήθηκε η δωρεάν στάθμευση στο πάρκινγκ του λιμανιού, το οποίο ο επενδυτής αναλαμβάνει την υποχρέωση να εκσυγχρονίσει και να συντηρεί όσο διαρκεί η σύμβαση παραχώρησης.

Αυτά, λοιπόν, έγιναν τα τελευταία τριάμισι χρόνια, για το θέμα της Χερσαίας Ζώνης στον Οργανισμό Λιμένα Ηγουμενίτσας.
Έκλεισαν εκκρεμότητες χρόνων.
Ικανοποιείται ένα δίκαιο αίτημα της τοπικής κοινωνίας.
Διατηρήθηκε ακέραια η προοπτική ανάπτυξης του λιμανιού.

Με αφορμή τα σχετικά άρθρα στο σημερινό νομοσχέδιο, θέλω και από αυτό το βήμα να ευχαριστήσω όλους όσοι συνέβαλαν για να διευθετηθούν τα θέματα της Χερσαίας Ζώνης Λιμένα Ηγουμενίτσας:

τον κύριο Πλακιωτάκη, τον κύριο Σταϊκούρα και τον κύριο Κυριαζόπουλο – Γενικό Γραμματέα Νησιωτικής Πολιτικής.

Τον Γενικό Γραμματέα Δημόσιας Περιουσίας κύριο Μαστρομανώλη και την προκάτοχό του κυρία Καλύβα, την διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ και του Οργανισμού Λιμένος Ηγουμενίτσας.

Ολοκληρώνονται και τα τελευταία βήματα προκειμένου, από τη μία, τα εξαιρούμενα από την παραχώρηση τμήματα να περάσουν με ασφάλεια στα χέρια της τοπικής κοινωνίας. Και δεν είναι εδώ μέσα να λογοδοτούμε χωρίς να παίρνουμε υπεύθυνη στάση, όταν λέμε ότι για τη χερσαία ζώνη είναι τέτοιες αυτές οι διατάξεις που βοηθούν τις τοπικές κοινωνίες και λύνουν μακροχρόνια προβλήματα

Και, από την άλλη, να ξεκινήσει η νέα φάση ανάπτυξης του λιμανιού της Ηγουμενίτσας και των μικρότερων λιμανιών, με ό,τι αυτή σημαίνει για την ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής μας.


Συνέχεια...

Χοντρό δούλεμα Γιόγιακα στους αστυνομικούς της Θεσπρωτίας...

Μαρτίου 31, 2023 0
Χοντρό δούλεμα Γιόγιακα στους αστυνομικούς της Θεσπρωτίας...

Το ψέμα έχει κοντά ποδάρια, όπως λέει ο λαός. Είναι συνήθειο των βουλευτών της αντιπολίτευσης να κάνουν ερωτήσεις (κατά ριπάς) προς τα υπουργεία σχετικά με θέματα και ζητήματα των εκλογικών τους περιφερειών.

Όταν όμως έρχονται στην κυβέρνηση, ξαφνικά ξεχνάνε τις προεκλογικές τους ερωτήσεις και δεσμεύσεις, ενώ έρχεται πλέον η ώρα, όχι μόνο να απαντήσουν οι ίδιοι, αλλά και να εφαρμόσουν, αυτά που ζητούσαν ως βουλευτές της αντιπολίτευσης...

Κλασική περίπτωση, ο βουλευτής Θεσπρωτίας ΝΔ, Β. Γιόγιακας.

Τον Οκτώβριο του 2017 με ερώτησή του προς τους υπουργούς Εθνικής Άμυνας, Εσωτερικών κι Οικονομικών, ο κ. Γιόγιακας ζητούσε να μάθει για ποιο λόγο οι αστυνομικοί υπάλληλοι Θεσπρωτίας δε λαμβάνουν το επίδομα παραμεθορίου και τι προτίθενται να κάνουν γι' αυτό...


Αυτό που ζητούσε ουσιστικά ήταν η επέκταση του επιδόματος παραμεθορίου και στους αστυνομικούς υπαλλήλους Θεσπρωτίας το οποίο είχε εφαρμόσει η κυβέρνηση ΣΥΡΖΑ για τους αστυνομικούς του Έβρου και της Βορείου Ελλάδας.

Από τότε, πέρασαν 6 χρόνια. Ο κ. Γιόγιακας είναι εδώ και 4 χρόνια σχεδόν ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΟΣ βουλευτής.
Κι όμως.... Όχι μόνο ερωτήσεις δεν κάνει, αλλά δεν είναι σε θέση να δώσει απαντήσεις...

Παρά τις συχνές υπενθυμίσεις των συνδικαλιστών των αστυνομικών υπαλλήλων Θεσπρωτίας, ο ίδιος σφυρίζει αδιάφορα, αφήνοντας την υπόσχεσή του για την ...επόμενη τετραετία!

Τόσο οι αστυνομικοί, όσο και οι υπόλοιποι πολίτες της Θεσπρωτίας, ας βγάλουν τα συμπεράσματά τους..

Πάντως, έχουμε την εντύπωση πως αν ήταν άλλη κυβέρνηση, οι συνδικαλιστές των αστυνομικών θα ήταν πιο ενοχλητικοί προς την πολιτική ηγεσία...

Συνέχεια...

Ηγουμενίτσα: Πασχαλινό Bazaar της ΦΛΟΓΑΣ σήμερα κι αύριο

Άσκηση της πυροσβεστικής στο Γυμνάσιο Νέας Σελεύκειας (+ΒΙΝΤΕΟ)

Μαρτίου 31, 2023 0
Άσκηση της πυροσβεστικής στο Γυμνάσιο Νέας Σελεύκειας (+ΒΙΝΤΕΟ)

Ασφάλεια στο Σχολικό Περιβάλλον από Φυσικές Καταστροφές

Την Τετάρτη 29/3/2023 στο Γυμνάσιο της Νέας Σελεύκειας πραγματοποιήθηκε ημερίδα με θέμα «Ασφάλεια στο Σχολικό Περιβάλλον από Φυσικές Καταστροφές». 

Μαθητές και εκπαιδευτικοί ενημερώθηκαν από την Πυροσβεστική Υπηρεσία Ηγουμενίτσας και την Πολιτική Προστασία ΠΕ Θεσπρωτίας σχετικά με τις φυσικές καταστροφές και τα μέτρα προστασίας.

Στο πλαίσιο της καλύτερης προετοιμασίας και ετοιμότητας για τη διαχείριση σεισμικού κινδύνου στις σχολικές μονάδες, υλοποιήθηκε με επιτυχία άσκηση πεδίου από την Πυροσβεστική Υπηρεσία σε συνεργασία με τη σχολική μονάδα.

Στις 11:00π.μ πραγματοποιήθηκε άσκηση εκκένωσης του σχολείου. Μαθητές και εκπαιδευτικοί εξήλθαν του σχολικού κτιρίου και συγκεντρώθηκαν συντεταγμένα στον προκαθορισμένο χώρο ασφάλειας σύμφωνα με το σχέδιο αντιμετώπισης του σεισμικού φαινομένου της σχολικής μονάδας. 

Το υποθετικό σενάριο της άσκησης περιελάμβανε τον απεγκλωβισμό τραυματισμένου μαθητή, από το κτίριο του σχολείου, μετά από σεισμική δόνηση. 


Ο απεγκλωβισμός και η απομάκρυνσή του τραυματισμένου μαθητή έγινε από το προσωπικό της πυροσβεστικής και η παροχή πρώτων βοηθειών από το Ε.Κ.Α.Β.
Στη συνέχεια οι μαθητές συμμετείχαν σε δράση κατάσβεσης πυρκαγιάς με τη χρήση πυροσβεστήρα.


Εκπαιδευτικοί και μαθητές αποκόμισαν ιδιαίτερες γνώσεις και συμμετείχαν ενεργά στην άσκηση ετοιμότητας. Τα παιδιά έδειξαν ιδιαίτερο ενδιαφέρον και ενθουσιασμό παρακολουθώντας το άρτια εκπαιδευμένο προσωπικό της πυροσβεστικής και βίωσαν μια εξαιρετική εμπειρία, ένα μάθημα ζωής.

Η Δ/νση του Γυμνασίου Νέας Σελεύκειας ευχαριστεί θερμά την Πυροσβεστική Υπηρεσία Ηγουμενίτσας, την Πολιτική Προστασία και το ΕΚΑΒ για το αξιέπαινο έργο τους και ευελπιστούν να συνεργαστούμε ξανά για την πραγματοποίηση και άλλων ανάλογων ενεργειών διαχείρισης κινδύνου στο χώρο του σχολείου.

Συνέχεια...

Ο καιρός στην Ηγουμενίτσα σήμερα

Ηγουμενίτσα: Αλίευαν ..."αγγούρια της θάλασσας" χωρίς ειδική άδεια

Μαρτίου 31, 2023 0
Ηγουμενίτσα: Αλίευαν ..."αγγούρια της θάλασσας" χωρίς ειδική άδεια 

Κατά τη διάρκεια προγραμματισμένης περιπολίας, από περιπολικό σκάφος Λ.Σ. - ΕΛ.ΑΚΤ., εντοπίστηκε, βραδινές ώρες χθες, επαγγελματικό αλιευτικό σκάφος στη θαλάσσια περιοχή όρμου Ηγουμενίτσας, να αλιεύει το είδος ''ΟΛΟΘΟΥΡΙΟ'', χωρίς να διαθέτει την ειδική άδεια αλίευσης.

Συγκεκριμένα, είχαν αλιευθεί τριακόσια έντεκα (311) άτομα ολοθούριων, με χρήση μη επιτρεπόμενου για το συγκεκριμένο είδος αλιευτικού εργαλείου (αργαλειός).

Από το Κεντρικό Λιμεναρχείο Ηγουμενίτσας, κατασχέθηκαν τα ανωτέρω αλιεύματα, τα οποία στη συνέχεια ποντίστηκαν στη θάλασσα, ενώ κινήθηκε η διαδικασία επιβολής των προβλεπόμενων διοικητικών κυρώσεων.

Τα Ολοθούρια, ή Ολοθουροειδή, (Holothuroidea), είναι ομοταξία θαλάσσιων Εχινόδερμων με μακρύ σώμα. Απαντώνται στις θερμές και στις εύκρατες θάλασσες. Είναι περισσότερα γνωστά με την κοινή ονομασία "αγγούρια της θάλασσας" εξαιτίας του σχήματός τους, που θυμίζει το ομώνυμο λαχανικό. Κάτω από το δέρμα τους έχουν ενδοσκελετό. Ζουν μέσα στην άμμο ή σε ρωγμές βράχων αλλά και σε κοραλλιογενείς υφάλους.

Το γεγονός ότι για τους Κινέζους αποτελούν εκλεκτό μεζέ, αλλά και εξαιτίας του τεράστιου ενδιαφέροντος από δυτικές φαρμακευτικές εταιρείες, η τιμή τους φτάνει μέχρι και 3.000 ευρώ το κιλό, γι' αυτό και πολλοί αλιείς και δύτες ασχολούνται με την αλιεία του ολοθούριου, ακόμη κι αν δεν έχουν ειδκή άδεια που δίνεται από το λιμεναρχείο, αλλά για περιορισμένες ποσότητες...!

Κ.Τ.
Συνέχεια...