04/08/22 - Θεσπρωτικοί Αντίλαλοι
https://picasion.com/
https://picasion.com/
https://picasion.com/
https://picasion.com/
https://picasion.com/
https://picasion.com/

Παρασκευή 8 Απριλίου 2022

Συλλυπητήριο μήνυμα του ΚΚΕ Θεσπρωτίας για την απώλεια της Κλεοπάτρας Διαμάντη

Απριλίου 08, 2022 0
Συλλυπητήριο μήνυμα του ΚΚΕ Θεσπρωτίας για την απώλεια της Κλεοπάτρας Διαμάντη

Η Τ.Ε Θεσπρωτίας του ΚΚΕ, με ιδιαίτερη θλίψη αποχαιρετά τη συντρόφισσα Κλεοπάτρα Διαμάντη που έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 78 ετών. 

Η συντρόφισσα Κλεοπάτρα ήταν αγωνίστρια και μαχητική. Πορεύτηκε με συνέπεια και σταθερότητα στις αρχές και τις αποφάσεις του Κόμματος, καθ' όλη τη διάρκεια της ζωής της.
Η Τ.Ε εκφράζει τα θερμά της συλλυπητήρια σε όλους τους οικείους της.
Συνέχεια...

Τα κρούσματα σήμερα Παρασκευή στη Θεσπρωτία

Απριλίου 08, 2022 0
Τα κρούσματα σήμερα Παρασκευή στη Θεσπρωτία

Αναλυτικά η σημερινή κατανομή των κρουσμάτων στην Ήπειρο
ΠΕ Άρτας  58
ΠΕ Θεσπρωτίας  47
ΠΕ Ιωαννίνων  202
ΠΕ Πρέβεζας  56
Συνέχεια...

Θεσπρωτία: Εντοπίστηκαν 6 κιλά εκρηκτικών ΤΝΤ και 3 καλάσνικοφ στα σύνορα (+ΒΙΝΤΕΟ)

Απριλίου 08, 2022 0
Θεσπρωτία: Εντοπίστηκαν 6 κιλά εκρηκτικών ΤΝΤ και 3 καλάσνικοφ στα σύνορα (+ΒΙΝΤΕΟ)

Οπλισμός και ποσότητα εκρηκτικής ύλης κατασχέθηκαν σε παραμεθόρια περιοχή της Θεσπρωτίας

Σε εξέλιξη οι έρευνες για τον εντοπισμό ατόμων που σχετίζονται με την υπόθεση

Στην κατάσχεση οπλισμού και ποσότητας εκρηκτικής ύλης προχώρησαν αστυνομικοί της Υποδιεύθυνσης Ασφάλειας Ιωαννίνων χθες (07-04-2022) το απόγευμα.

Ειδικότερα, σε δυσπρόσιτο σημείο του Νομού Θεσπρωτίας, κοντά στα ελληνοαλβανικά σύνορα, εντοπίστηκαν επιμελώς κρυμμένοι δύο μαύροι σάκοι, εντός των οποίων βρέθηκαν και κατασχέθηκαν:

-3- πολεμικά τυφέκια τύπου ΑΚ-47 Kalashnikov με ισάριθμους γεμιστήρες,

-1- ξιφολόγχη, ενσωματωμένη στο ένα από τα πολεμικά τυφέκια,

-15- τεμάχια εκρηκτικής ύλης «ΤΝΤ», συνολικού βάρους -6- κιλών,

-25- ταχυγεμιστήρες χωρητικότητας 10 φυσιγγίων και

-250- φυσίγγια.

Προανάκριση για την υπόθεση ενεργείται από την Υποδιεύθυνση Ασφάλειας Ιωαννίνων, ενώ οι έρευνες για τον εντοπισμό ατόμων που εμπλέκονται στην υπόθεση βρίσκονται σε εξέλιξη.



Συνέχεια...

Μήνυμα της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας Θεσπρωτίας για τις καύσεις υπολειμμάτων καλλιεργειών και τους κινδύνους πυρκαγιάς

Απριλίου 08, 2022 0
Μήνυμα της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας Θεσπρωτίας για τις καύσεις υπολειμμάτων καλλιεργειών και τους κινδύνους πυρκαγιάς

Στο πλαίσιο της διαρκούς ενημέρωσης των πολιτών, η Διοίκηση Πυροσβεστικών Υπηρεσιών Νομού (ΔΙ.Π.Υ.Ν.) Θεσπρωτίας, έχοντας ως στόχο την εξάλειψη των κινδύνων πυρκαγιάς για ξένες περιουσίες και κυρίως για την προστασία της ανθρώπινης ζωής, τη μείωση του αριθμού εκδήλωσης πυρκαγιών υπαίθρου και τον περιορισμό των καμένων εκτάσεων, ανακοινώνει ότι:

Το τελευταίο χρονικό διάστημα έχουν εκδηλωθεί αρκετές δασικές και αγροτοδασικές πυρκαγιές κυρίως κατά την καύση υπολειμμάτων καλλιεργειών.

Εφιστούμε την προσοχή όλων των πολιτών ώστε, να λαμβάνονται όλα τα απαραίτητα μέτρα όπως προβλέπονται στην υπ’ αρ. 9/2021 Πυροσβεστική Διάταξη «Καθορισμός μέτρων για την πρόληψη και αποφυγή εκδήλωσης πυρκαγιών σε δασικές, αγροτικές εκτάσεις και οικοπεδικούς χώρους» καθώς και στην υπ’ αρ. 20/2022 Πυροσβεστική Διάταξη «Καθορισμός προληπτικών μέτρων πυροπροστασίας οικοπεδικών και λοιπών ακάλυπτων χώρων εντός εγκεκριμένων ρυμοτομικών σχεδίων και οικισμών». Τονίζουμε ότι, πριν την καύση οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να απευθύνονται στις κατά τόπους Πυροσβεστικές Υπηρεσίες, ώστε να ενημερώνονται για τις καιρικές συνθήκες που θα επικρατήσουν, τα υποχρεωτικά μέτρα πρόληψης καθώς και κάθε άλλη πρόσθετη πληροφορία.

Ήδη πραγματοποιούνται εκτεταμένοι έλεγχοι – περιπολίες, προς διαπίστωση της τήρησης των συγκεκριμένων μέτρων.

Σε περίπτωση μη τήρησης των διαλαμβανομένων στα ανωτέρω θα επιβάλλονται τα προβλεπόμενα διοικητικά πρόστιμα σύμφωνα με την υπ’ αρ. 19/2020 Πυροσβεστική Διάταξη «Διαδικασία επιβολής διοικητικών προστίμων για παραβάσεις επί κανονιστικών διατάξεων νομοθεσίας πυροπροστασίας».

Τονίζουμε ότι, η πιστή τήρηση των ανωτέρω είναι απαραίτητη για την ασφάλεια και την προστασία όλων μας!


Συνέχεια...

Η διαθήκη του Θεμιστοκλή Ρίγγα και το χρέος των Παραμυθιωτών - Γράφει ο Σπύρος Εργολάβος

Απριλίου 08, 2022 0
Η διαθήκη του Θεμιστοκλή Ρίγγα και το χρέος των Παραμυθιωτών - Γράφει ο  Σπύρος Εργολάβος

Όπως ίσως είναι γνωστό σε ορισμένους Ηπειρώτες, ο Θεμιστοκλής Ρίγγας, που ανήκε στη γνωστή αρχοντική οικογένεια της Παραμυθιάς Θεσπρωτίας, άφησε την τεράστια για τα δεδομένα εκείνης της εποχής περιουσία του, με την εντολή να χρησιμοποιούνται τα έσοδα από την αξιοποίησή της για τους μαθητές του Δημοτικού Σχολείου Παραμυθιάς, το κτίριο του οποίου -σημειωτέον -είχε ανεγερθεί με δαπάνες του άλλου Παραμυθιώτη ευεργέτη και δημιουργού της φημισμένης ανά τον κόσμο δυναστείας πολυτελών κοσμημάτων,του Σωτήριου Βούλγαρη.

Είχε ασχοληθεί παλιότερα με το Κληροδότημα του Θεμιστοκλή Ρίγγα, η τοπική εφημερίδα «Παραμυθιώτικα Νέα», που εξέδιδε ο μακαρίτης αδελφός μου και από εκεί είχα ενημερωθεί για το Κληροδότημα του Θεμιστοκλή Ρίγγα. Σύμφωνα με την ιδιόχειρη διαθήκη του, συνταγμένη τη δεκαετία του 1930, όλα τα ακίνητά του, αστικά και αγροτικά, μετά το θάνατο της συζύγου του -που είχε, όσο ζούσε την επικαρπία- περιέρχονταν στο Δημοτικό Σχολείο Παραμυθιάς προς όφελος των μαθητών, η δε διαχείρισή της θα γινόταν από Διαχειριστική Επιτροπή αποτελούμενη από το Μητροπολίτη Παραμυθιάς, το Δήμαρχο της πόλης -τότε Πρόεδρος της Κοινότητας- ένα μέλος της Οικογένειας Ρίγγα, ένα μέλος της κοινωνίας της Παραμυθιάς και το Διευθυντή του Δημοτικού Σχολείου.

Από το δημοσίευμα εκείνο προέκυπτε ότι η περιουσία -που καταχωριζόταν στην εφημερίδα- ήταν τεράστια, αλλά η αξιοποίησή της δεν ήταν η ενδεδειγμένη. Συνάντησα, λίγο αργότερα, το δικηγόρο Λάζαρο Μπέση που είχε αναλάβει τη διεκπεραίωση των νομικών υποθέσεων του Κληροδοτήματος και σε σχετική ερώτησή μου, πήρα την απάντηση ότι υπάρχουν πολλές γραφειοκρατικές διαδικασίες που δεν επιτρέπουν την πλήρη και άμεση αξιοποίηση της περιουσίας.

Είχα όμως αρκετή εμπειρία γύρω από τα Κληροδοτήματα και την τύχη τους στην Ελλάδα, και είχα καταλήξει στο συμπέρασμα -το οποίο μάλιστα κατά καιρούς έχω κοινοποιήσει, με βάση οδυνηρές εμπειρίες, ότι η απαράδεκτη για ένα στοιχειωδώς ευνομούμενο κράτος κατάσταση που επικρατεί, σε πανελλήνια κλίμακα, στο χώρο των Εθνικών Κληροδοτημάτων, δεν οφείλεται τόσο στη γραφειοκρατία, όσο στην «εγκληματική»αδιαφορία που επέδειξε όλα αυτά τα χρόνια της μεταπολίτευσης -για να μείνουμε σ’αυτά- το επίσημο Κράτος, με κύριο φορέα το αρμόδιο για τα Κληροδοτήματα Υπουργείο Οικονομικών. 

Οφείλεται έπειτα, άλλοτε σε μικρότερο, άλλοτε σε μεγαλύτερο βαθμό, στις διαχειριστικές Επιτροπές των Κληροδοτημάτων. Η ευθύνη αυτής της κατάστασης είναι μεγαλύτερη όταν από τις διατάξεις των διαθηκών, το όφελος από τα έσοδα αφορά αποδέκτες οι οποίοι δεν είναι σε θέση να προασπιστούν τα δικαιώματά τους, όπως συμβαίνει με τους μαθητές του Δημοτικού Σχολείου Παραμυθιάς και με το Κληροδότημα του Θεμιστοκλή Ρίγγα.

Τότε την ευθύνη δεν την έχει ούτε το Κράτος, ούτε η Διαχειριστική Επιτροπή. Τότε την ευθύνη την έχουν οι πολίτες που σχετίζονται με τους αποδέκτες και με τον Ευεργέτη. Στην προκειμένη δε περίπτωση του Κληροδοτήματος του Θεμιστοκλή Ρίγγα, αν κάτι δεν πάει καλά, και γι' αυτό πρέπει να υπάρξει άμεση, επίσημη και τεκμηριωμένη πληροφόρηση, η ευθύνη βαρύνει στο ακέραιο τους πολίτες της Παραμυθιάς, και μάλιστα, κατά κύριο λόγο, τους γονείς και κηδεμόνες των μαθητών του Δημοτικού Σχολείου της Παραμυθιάς.

Επειδή δε πιστεύω πως η Ευεργεσία για την Πατρίδα μας, και ιδιαίτερα για μας τους Ηπειρώτες, αποτελεί ύψιστη κοινωνική και ηθική αρετή -ένα ανεκτίμητο εθνικό κεφάλαιο- και πρέπει να έχει ως αντίδοτο την ευγνωμοσύνη, που εκδηλώνεται με το σεβασμό της βούλησης του διαθέτη, επειδή επί δεκατετίες ολόκληρες, μέσα από μαζικούς φορείς της Ηπείρου αγωνίζομαι για τα περιφρονημένα και ταλαίπωρα Ηπειρωτικά Κληροδοτήματα, και επειδή από το επίσημο Κράτος δεν περιμένω να δείξει κάποια ευαισθησία γιατί εδώ επικρατεί μια κατάσταση που δεν περιγράφεται, προτείνω: 

Να συνέλθει άμεσα η Διαχειριστική Επιτροπή του Κληροδοτημάτος, να συζητήσει όλα τα προβλήματα που απασχολούν το Κληροδότημα, να προτείνει συγκεκριμένες λύσεις και, χωρίς καμιά καθυστέρηση να εκδώσει επίσημη ανακοίνωση με την οποία να ενημερώνει τους πολίτες για την κατάσταση που επικρατεί στο Κληροδότημα. Αν αυτό δε γίνει,τότε η ευθύνη μεταφέρεται, αρχικά στο Δημοτικό Συμβούλιο της πόλης, στο οποίο να κληθεί και να καταθέσει προτάσεις και τυχόν παράπονα ο Σύλλογος γονέων και κηδεμόνων των μαθητών του Δημοτικού Σχολείου Παραμυθιάς. Αν πάλι και εδώ δεν υπάρξει ανταπόκριση, τότε ό λόγος και η ευθύνη μεταφέρεται στους Παραμυθιώτες, σε όλους εμάς τους πολίτες.

Αυτό το τελευταίο το επισημαίνω ιδιαίτερα, καθώς έχω υπόψη μου πολλούς διαθέτες με εκκλήσεις προς τους πολίτες, ανάμεσα στους οποίους ξεχωρίζει ο Εθνικός Ευεργέτης Ευάγγέλος Ζάππας ο οποίος τελειώνει τη διαθήκη του με τη φράση:
«Πας Έλλην χωρίς εξαίρεσιν έχει το δικαίωμα να επαγρυπνήση την εκτέλεσιν των διατάξεων της παρούσης διαθήκης μου, και τους εναντίους αυτής να υποχρεώση δια του νόμου προς αποζημίωσιν και αποκατάστασιν των ειρημένων διατάξεων».

Διαφορετικά, αν μένουμε «με τα χέρια δεμένα» και αποτελούμε «στα βαθιά άκραχτα κρατικά μεσάνυχτα», μια «πολιτεία κοιμισμένη», είμαστε άξιοι της τύχης μας.

Σπύρος Εργολάβος.
Συνέχεια...

Αχέροντας: Τα νερά που γέννησαν μύθους…!!!

Απριλίου 08, 2022 0
Αχέροντας: Τα νερά που γέννησαν μύθους…!!!

Ένα ποτάμι με σπάνιες ομορφιές και μοναδικά οικοσυστήματα κρυμμένος καλά στους μίτους του μύθου και στα κάθετα φαράγγια που τον αγκαλιάζουν

Κρυμμένος καλά στους μίτους του μύθου και στα κάθετα φαράγγια που τον αγκαλιάζουν, ο μεγάλος ποταμός της Βορειοδυτικής Ελλάδας λικνίζεται μαιανδρικά πριν καταλήξει στο Ιόνιο, συμβολίζοντας με τους θρύλους του τις ανεξέλεγκτες δυνάμεις της φύσης. Γιος της Γης, ο μυθικός ποταμός Αχέροντας έκανε το μοιραίο λάθος ενώ εξελισσόταν η Τιτανομαχία να προσφέρει νερό στους Τιτάνες για να σβήσουν τη δίψα τους. Ο Δίας έγινε έξαλλος. Μαύρισε τα νερά του και τον καταδίκασε να γίνει για πάντα το όριο μεταξύ του κόσμου των ζωντανών και των νεκρών.

Εκεί που ο Αχέροντας συναντούσε τον ποταμό των δακρύων, Κωκυτό, τοποθέτησε η λαϊκή φαντασία την είσοδο του υποχθόνιου κόσμου. Στην πύλη του στεκόταν ο φοβερός Κέρβερος, αδελφός της Λερναίας Υδρας και γιος της Εχιδνας. Αυτός είναι ο μύθος που χάνεται στους αιώνες.

Η σημερινή αλήθεια είναι ότι ο υπέροχος, δυνατός Αχέροντας, είναι ένα ποτάμι με σπάνιες ομορφιές και μοναδικά οικοσυστήματα στο Δέλτα, στις πηγές και στις απότομες χαράδρες του, που πηγάζει από τα όρη του Σουλίου και διανύοντας με διαδοχικούς μαιανδρισμούς μια υδάτινη διαδρομή 64 χιλιομέτρων εκβάλλει στο Ιόνιο πέλαγος, στον κόλπο του Γλυκέα.


Ψυχοπομπός Ερμής και Χάροντας

Η απολαυστική περιήγηση στον Αχέροντα δεν μπορεί παρά να ξεκινήσει με μια ιχνηλασία στα απομεινάρια του αρχαίου παρελθόντος. Σε ανασκαφές που άρχισαν το 1958 στο λόφο πάνω από τη συμβολή του ποταμού με τον Κωκυτό ανακαλύφθηκε το αρχαιότερο ελληνικό νεκρομαντείο… Εδώ οι ζωντανοί έρχονταν σε επαφή με τους νεκρούς με διάφορες τελετουργίες και παρακάλια προς τους θεούς του Κάτω Κόσμου, αλλά και τους ίδιους τους νεκρούς. Νεκρομαντεία στον ελλαδικό χώρο κατά την αρχαιότητα υπήρχαν πολλά όπως του Ταίναρου, της Ερμιόνης, της Φιγαλείας, της Ιεράπολης στη Φρυγία και της Κύμης στην Κάτω Ιταλία. Απ’ όλα όμως το πιο αρχαίο, φημισμένο κι ονομαστό ήταν αυτό της Εφύρας στη γη της Θεσπρωτίας. Το ταξίδι προς το αιώνιο σκοτάδι δεν ήταν απλό.

Ο ψυχοπομπός Ερμής, ως θεός της πορείας ήταν αυτός που μετέφερε τις ψυχές των θνητών μέχρι τις πύλες του Αδη, στην αρχή του φαραγγιού του Γκορίλα κοντά στο χωριό Σεριζιανά. Για να διαπλεύσουν οι ψυχές το ποτάμι έπρεπε να προσφύγουν στις υπηρεσίες του θλιβερού περαματάρη Χάροντα. Πρώτη του φροντίδα είναι να λάβει τον οβολό που κάθε «επιβάτης» όφειλε να έχει στο στόμα του. Οσοι νεκροί δεν είχαν το κόμιστρο των πορθμείων καταδικάζονταν σε αιώνια περιπλάνηση στις τραχιές χαράδρες και στα σκιερά φαράγγια του Αχέροντα. 

Ποταμός Αχέροντας: Τα νερά που γέννησαν τους μύθους Ο βαρκάρης κατέβαινε βιαστικά το ποτάμι κουβαλώντας τις ψυχές για να τις παραδώσει με τη σειρά του στον Άδη. Στη μακριά διαδρομή του στη χώρα των Θεσπρωτών ο Αχέροντας εξαφανιζόταν εδώ κι εκεί μέσα σε βαθιές αβύσσους και ξανάβγαινε στην επιφάνεια, φτάνοντας κοντά στην αρχαία πόλη Εφύρα, που σχηματιζόταν η Αχερουσία λίμνη. 

Τα αρχαία δρώμενα του Νεκρομαντείου της Εφύρας: Ανηφόρισα το λόφο στο χωριό Μεσοπόταμος και πέρασα την πύλη του Νεκρομαντείου. Από εδώ ψηλά αποκαλύπτεται το πανόραμα της μυθικής χώρας του Άδη που περιβάλλεται από βουνά και ράχες και διαρρέεται από τρία ποτάμια που σμίγουν κι ενωμένα χύνονται στον κόλπο του Γλυκέα. Ο Αχέροντας, ο Κωκυτός και ο βουβός Πυριφλεγέθοντας που στα παρόχθια λιβάδια του, τα γεμάτα ασφόδελους, έκαναν βόλτες οι ψυχές των νεκρών (οι φερτές φωσφορικές ύλες που κατεβάζει έχουν σαν αποτέλεσμα να λαμπυρίζει μέσα στη νύχτα). Είναι συγκλονιστικό πόσο οι αρχαίες παραδόσεις για τον Αχέροντα συγχωνεύτηκαν με τις μετέπειτα χριστιανικές. Σύμφωνα με παλιούς θρύλους στη σπηλιά του βουνού Γκορίλα κοντά στο σημερινό χωριό Γλυκή, όπου βρίσκονται και πολλές πηγές του ποταμού, ζούσε ένας δράκος που έκανε το νερό πικρό και θανατηφόρο (ο Αχέροντας ονομάζεται και Μαυροπόταμος).


Η μικρή εκκλησία της Αγίας Παρασκευής στο ηρωικό Κούγκι.

Για να τον καλοπιάσουν οι γύρω κάτοικοι του πρόσφεραν κάθε χρόνο μια κόρη για να την καταβροχθίσει. Ο άνθρωπος που σύμφωνα με την παράδοση μπόρεσε και σκότωσε το δράκο που μόλυνε τα νερά του ποταμού λεγόταν Αηδονάτος και ήταν επίσκοπος Ευροίας, ο μετέπειτα Αϊ-Δονάτος που η γιορτή του στις 30 Απριλίου πανηγυρίζεται και σήμερα με μεγαλοπρέπεια σε όλα τα χωριά που βρίσκονται κοντά στον Αχέροντα. Το νερό έγινε πάλι γλυκό και το χωριό που βρισκόταν στην έξοδο του φαραγγιού του Αχέροντα ονομάστηκε Γλυκή. Από το όνομα του Αϊ-Δονάτου η πόλη της Παραμυθιάς και τα περίχωρά της ονομάζονταν Αϊδονάτι. Καζάς Αηδονάτου γραφόταν η επαρχία στα τούρκικα κατάστιχα. Το Νεκρομαντείο της Εφύρας είναι κτίσμα του 3ου προχριστιανικού αιώνα. Μέχρι και ένα σεληνιακό μήνα παρέμεναν οι χρηστηριαζόμενοι για να μυηθούν στην πολύπλοκη διαδικασία επαφής με τους αγαπημένους τους νεκρούς. Μια διαδικασία σκοτεινή και απόλυτα σιωπηλή. Προτού εισέλθουν στην ιερή αίθουσα μασούσαν σπόρους, φύλλα και κουκιά που προκαλούσαν ζάλη και οπτασίες, στα πλαίσια της στέρησης των αισθήσεων που επέβαλε η όλη διαδικασία. Με τέτοια κουκιά και σπόρους βρέθηκαν γεμάτα πιθάρια στο Νεκρομαντείο. Για τον εξαγνισμό του ιερού χώρου θυμιάτιζαν με καιόμενο θειάφι. Ο χρηστηριαζόμενος περνούσε από το ιερό της Περσεφόνης, όπου άφηνε το τάμα του, εισερχόταν στον περίβολο και δια της μεγάλης δυτικής πύλης στο βόρειο διάδρομο. Έχανε πια το φως της ημέρας και προετοιμαζόμενος για την επαφή με τους νεκρούς υποβαλλόταν σε μυστηριακές τελετές. Έτρωγε ορισμένο φαγητό (χοιρινό, θαλασσινά, οστρακοειδή), πλενόταν, μασούσε ναρκωτικούς καρπούς και φέροντας μαζί του το αγγείο με τα άλφιτα (χοντροαλεσμένα δημητριακά) και δύο λιθάρια προχωρούσε για τον ανατολικό διάδρομο. Αποτροπιαστικά σύμβολα και ιερές σπονδές.


Ειδυλλιακή βαρκάδα κοντά στις εκβολές του Αχέροντα.

Προτού εισέλθει στο δεύτερο διάδρομο έριχνε δεξιά του τη μία πέτρα για να αφήσει το κακό πίσω του (αποτρόπαια λίθος) και έπλενε συμβολικά τα χέρια του σε πιθάρι με νερό που ήταν τοποθετημένο στην είσοδο (η πρακτική επιβιώνει μέχρι και τις μέρες μας, καθώς στην Ήπειρο εξακολουθούν μετά τις κηδείες να ρίχνουν νερό πίσω τους). Ο οδηγός-μαντολόγος ψιθύριζε ευχές και ιερά, ακατάληπτα λόγια επικαλώντας και προτρέποντας τους χθόνιους θεούς να επιτρέψουν την επικοινωνία του χρηστηριαζομένου με τα φαντάσματα των νεκρών. Στον ανατολικό διάδρομο που ακούγονταν τα μακάβρια γαβγίσματα του Κέρβερου ο χρηστηριαζόμενος προχωρούσε σε ένα μαιανδρικό λαβύρινθο που συμβόλιζε την περιπλάνηση των ψυχών στον Άδη και το αδιέξοδο της ανθρώπινης ζωής και από εκεί εισερχόταν στο κυρίως ιερό. Μπαίνοντας έριχνε και τον δεύτερο αποτρόπαιο λίθο για να εξορκιστεί το κακό από πάνω του και έκανε σπονδές με μέλι, κρασί, γάλα και λάδι θέλοντας να εξευμενίσει τη ζήλια των νεκρών για τους ζωντανούς και τον Επάνω Κόσμο. Την ίδια στιγμή που οι ιερείς έκαιγαν δάφνες και λιβάνια ο χρηστηριαζόμενος αντίκριζε στο βάθος της ιερής αίθουσας τη σκιά του ειδώλου του νεκρού. Εδώ προκύπτει και το μεγάλο ερώτημα. Ήταν οι ιερείς μύστες και πνευματιστές που νόμιζαν ότι πράγματι έρχονταν σε επαφή με την άλλη πλευρά ή μήπως έστηναν μια καλοστημένη παράσταση θεάτρου σκιών εκμεταλλευόμενοι τη συγκίνηση και τις παραισθήσεις των χρηστηριαζομένων;


Οι πρωταγωνιστές του μύθου

Κάποιοι πιο επώνυμοι, πάντως, είχαν την ευκαιρία να πραγματοποιήσουν απευθείας επίσκεψη στον Κάτω Κόσμο. Ο μουσικός Ορφέας μην αντέχοντας τον χωρισμό της πολυαγαπημένης του Ευρυδίκης κατέβηκε στον Άδη και με τη λύρα του συγκίνησε τον Πλούτωνα και την Περσεφόνη που του επέτρεψαν να την πάρει μαζί του με την προϋπόθεση να μη γυρίσει να την κοιτάξει μέχρι να ανέβει στη γη. Ο ανυπόμονος Ορφέας αθέτησε την υπόσχεση και η Ευρυδίκη εξαφανίστηκε. Από κοντά και τα πρωτοπαλίκαρα του αρχαίου κόσμου. Ο Ηρακλής και ο Θησέας. Συγκλονιστική, ίσως η συγκλονιστικότερη απ’ όλες, είναι και η κάθοδος του Οδυσσέα στον Άδη ύστερα από τη συμβουλή της Κίρκης να συναντήσει εκεί το νεκρό μάντη Τειρεσία για να μάθει τι ακόμα του επιφυλάσσει η μοίρα στο ταξίδι του για την Ιθάκη.


Ενας παλιός, πέτρινος νερόμυλος στο μονοπάτι για το Σούλι.

«Έμπα στο καράβι σου και ο βοριάς θα σε οδηγήσει στον Αχέροντα. Μη φοβηθείς. Έμπα μέσα στον ωκεανό του ποταμού δέσε το καράβι σου και πεζός τράβα για τον Άδη. Θα δεις δάσος από λεύκες και ιτιές. Είναι το δάσος στο βασίλειο της Περσεφόνης. Εκεί που ο Πυριφλεγέθοντας πέφτει στον Αχέροντα και σμίγουν με τον Κωκυτό υπάρχει βράχος, κομμάτι της Στύγας. Ανέβα ψηλά και κάνε σπονδές και θα δεις να πετάγονται μέσα από το Έρεβος μιλιούνια οι ψυχές των νεκρών μαζί με την ψυχή του Τειρεσία.» 
Εφτασε ο Οδυσσέας, ακολουθώντας κατά γράμμα τις συμβουλές της Κίρκης και εξιλέωσε την Περσεφόνη με παρακάλια, θυσιάζοντας στους νεκρούς, χύνοντας κρασί και μέλι. Πετάχτηκαν από τη χαράδρα του βράχου μελίσσι οι ψυχές. Ο Οδυσσέας μιλάει με τον Τειρεσία, συναντιέται με τον Αγαμέμνονα που κλαίει σαν παιδί για τη δολοφονία του, συναντά τον Αχιλλέα που επιστρέφει απ’ το λιβάδι με τους ασφόδελους, γεμάτος χαρά που άκουσε καλά λόγια για το γιο του, Νεοπτόλεμο. Βλέπει ακόμα τον Τάνταλο να σκύβει σκασμένος από τη δίψα να πιει νερό κι εκείνο να χάνεται και τον Σίσυφο να παιδεύεται στο απέναντι βουνό να ανεβάσει το θεόρατο λιθάρι και μόλις το φτάνει στην κορυφή, να του κατρακυλάει. Τέλος, συναντά και συνομιλεί με τη μητέρα του, Αντίκλεια, που είχε αφήσει ζωντανή φεύγοντας από την Ιθάκη, στη λυρικότερη και συγκινητικότερη ίσως στιγμή της Οδύσσειας. -«Την είδα και τα μάτια μου γέμισαν δάκρυα, η ψυχή μου λύπη» -«Γιε μου πώς ήλθες ζωντανός στο ζοφερό σκοτάδι δύσκολο είναι όσοι ζουν να δουν τον κόσμο τούτο…» 


Οι πλούσιοι βιότοποι του άγριου ποταμού

Το οδοιπορικό στον Αχέροντα θα ακολουθήσει πορεία ανάποδη από τη ροή του ποταμού και το πλωτό ταξίδι του Χάροντα. Με αφετηρία το χωριό Γλυκή θα επιχειρούσα την «Αχέροντος ανάβαση» στις Πύλες του Άδη. Ο ποταμός, εγκαταλείποντας το, σχεδόν μονίμως σκιερό φαράγγι του μετά τη Γλυκή, κυλούσε προς τα δυτικά, τροφοδοτούσε τη βαλτώδη λίμνη Αχερουσία και από εκεί συνέχιζε την πορεία του έως τις κοντινές εκβολές του. Μετά την οριστική αποξήρανση της λίμνης Αχερουσίας τη δεκαετία του ’50 με σκοπό τη δημιουργία της εύφορης πεδιάδας του Φαναρίου, ο μυθικός ποταμός συνεχίζει πλέον απευθείας τη ροή του προς το μεγάλης φυσικής αξίας οικοσύστημα του Δέλτα του. Δύο αξιοσημείωτοι ελώδεις υγρότοποι σχηματίζονται. Το μεγάλο έλος της Αμμουδιάς και το μικρότερο της Βελανιδοράχης καλύπτονται από χιλιάδες καλαμιές, βούρλα, σκλήθρα, φράξους και αλμυρίκια. Περισσότερα από 150 είδη πουλιών έχουν παρατηρηθεί στην περιοχή των εκβολών του Αχέροντα καθιστώντας ιδιαίτερα αξιόλογη την ορνιθοπανίδα της περιοχής. 


Τα περίφημα πηγάδια του Σουλίου.

Η χλωρίδα του Δέλτα περιλαμβάνει 415 είδη. Ανάμεσά τους και είδη με περιορισμένη εξάπλωση, όπως το ρακοβότανο, η λουίζα, η κραμπουτσάνα, αλλά και ο πανέμορφος λευκός κρίνος της θάλασσας που σχηματίζει μικρά λιβάδια στις αμμούδες των εκβολών. Η μαγεία της περιοχής των εκβολών του ποταμού συμπληρώνεται από την εντυπωσιακή παραλία της Αμμουδιάς, του Αμονιού, της Λούτσας και του κόλπου του Οδυσσέα. Ισως ο καλύτερος τρόπος για τη γνωριμία με την περιοχή του Δέλτα να είναι το μικρό ποταμόπλοιο που πραγματοποιεί εκδρομές από το ποτάμιο λιμάνι της Αμμουδιάς μέχρι και το χωριό Μεσοπόταμος. Πρόκειται μάλιστα για την ίδια διαδρομή που ακολούθησε κι ο Οδυσσέας αναζητώντας τον νεκρό μάντη Τειρεσία στο βασίλειο του Πλούτωνα…


Το δυσπρόσιτο ανάγλυφο στα περίφημα Στενά

Από το χωριό Γλυκή (περίπου 20 χλμ. από τις εκβολές) ξεκινά το μονοπάτι που διασχίζει το περίφημο φαράγγι του Αχέροντα. Η Σκάλα της Τζαβέλαινας ανηφορίζει στα στενά και το αχολόγημα του ποταμού γίνεται όλο και εντονότερο. Το δυσπρόσιτο ανάγλυφο της περιοχής των Στενών του Αχέροντα, η τραχύτητα των γύρω βουνών, η πλούσια βλάστηση και τα καθαρά και ορμητικά νερά του ποταμού συνθέτουν ένα τοπίο ιδιαίτερης ομορφιάς. Σε αρκετά τμήματα εκεί που η ροή του το καλοκαίρι είναι ομαλή, σχηματίζονται νερόλακκοι και μικρές λίμνες, τόποι ιδανικοί για τη διαβίωση πολλών αμφιβίων και ψαριών. Σε άλλες πλευρές, ο ποταμός κυλά ορμητικά μέσα από κατακόρυφους και ψηλούς βράχους. Κάποιες φορές το ύψος τους ξεπερνά κατά πολύ τα 100 μέτρα, ενώ το πλάτος του ποταμού στα σημεία αυτά φτάνει τα δύο μέτρα. Στις βραχώδεις πλαγιές των Στενών του Αχέροντα φωλιάζουν πολλά είδη αρπακτικών πουλιών, όπως γερακίνες, ξεφτέρια, βραχοκιρκίνεζα, ασπροπάρηδες και φιδαετοί. Μεγάλα θηλαστικά, όπως λύκοι και αγριογούρουνα, αναζητούν τροφή και καταφύγιο στις δασωμένες πλαγιές του φαραγγιού, ενώ άλλα θηλαστικά της περιοχής των Στενών είναι η αλεπού, ο ασβός, το πετροκούναβο, η νυφίτσα, η αγριόγατα και ο δασοποντικός. Στα νερά του ποταμού ζει η βίδρα, ένα σπάνιο υδρόβιο θηλαστικό που ζει μόνο σε καθαρά νερά με πλούσια παρόχθια βλάστηση. Τέλος, στα νερά του Αχέροντα αναπαράγονται περισσότερα από εννέα είδη ψαριών, ένα από τα οποία είναι ο περίφημος αχερωνογοβιός, ένα ενδημικό είδος που πήρε το όνομα του ποταμού. 


Περπατώντας στον περίβολο στο Κούγκι.

Με πενήντα λεπτά πορεία φτάνω στη γέφυρα του Ντάλα. Άσπρα βράχια σκαλισμένα από το χρόνο και το νερό. Το μονοπάτι διακόπτεται από το Τσαγγαριώτικο ρέμα. Από εδώ, μία ώρα ανηφορική διαδρομή οδηγεί στο ιστορικό χωριό Σαμονίβα, στο Μέσα Σούλι. Τα ανυπότακτα Σουλιωτοχώρια αντιστάθηκαν για χρόνια σθεναρά στον Αλή Πασά και τελικά -όπως σε πολλές περιπτώσεις στην Ιστορία μας- βρέθηκε ο προδότης για να δώσει τη λύση. Ο Πήλιος Γούσης πρόδωσε το Σούλι και ο καλόγερος Σαμουήλ ανατίναξε το Κούγκι στέλνοντας στον άλλο κόσμο Τούρκους και Σουλιώτες. Ηρωικοί τόποι γεμάτοι κάστρα, δάση και γεφύρια Το εντυπωσιακό Κάστρο της Κιάφας (μαζί με τα χωριά Σαμονίβα, Αβαρίκο και Σούλι αποτελούσαν το περίφημο τετραχώρι, τον πυρήνα της αυτόνομης ομοσπονδίας των Σουλιωτών) με άφησε άφωνο με το μέγεθος και την οχύρωσή του πάνω στο απόκρημνο βουνό. Μετά την πτώση του Σουλίου, ο Αλή Πασάς επισκεύασε το κάστρο και εγκατέστησε μόνιμη φρουρά. Το φρούριο της Κιάφας -που σώζεται σχεδόν ακέραιο- αποτελεί και το ύστατο σημείο άμυνας των Σουλιωτών κατά τη δεύτερη και οριστική εκδίωξή τους το 1822.


Ποταμός Αχέροντας: Τα νερά που γέννησαν τους μύθους

Επιστροφή στη γέφυρα του Ντάλα και περπάτημα σε μονοπάτι με νοτιοανατολική κατεύθυνση και επίπονη πορεία που οδηγεί στις Πύλες του Αδη κοντά στο χωριό Σεριζιανά. Στη θέση Ταμπουράκια στη χαρακτηριστική στροφή του ποταμού προς την Ανατολή ένα δάσος με πυκνές ιτιές που αχνίζει από την πρωινή δροσιά. Μια εικόνα συναρπαστική και συνάμα απόκοσμη που ταιριάζει απόλυτα με την περιγραφή της Κίρκης για το δάσος της Περσεφόνης. Κυκλάμινα, ίριδες, ανεμώνες, νάρκισσοι αλλά και φτέρες, ασφάκες και σκυλοκρεμμύδες. Το Κάστρο της Κιάφας κρέμεται στα βράχια του φαραγγιού. Η θέα και η βοή του ποταμού γίνονται πιο συγκλονιστικές. Το μονοπάτι παρουσιάζει κάποιες δυσκολίες, ιδιαίτερα για όσους υποφέρουν από υψοφοβίες. Σκαλοπάτια και προστατευτικά κιγκλιδώματα έχουν τοποθετηθεί για το πέρασμα των δύσκολων σημείων. Αντικρίζω επιτέλους τις Πύλες του Άδη, το λιμάνι του θλιβερού βαρκάρη Χάροντα, τον τόπο όπου ο Ηρακλής πάλεψε με τον Κέρβερο. Τα λόγια τα δικά μου μάλλον περιττεύουν μπροστά στην εικόνα άγριας ομορφιάς και την τρομακτική βοή του μυθικού ποταμού που κυλά με ορμή ανάμεσα στα βράχια, οδηγώντας τις ψυχές στο βασίλειο του Πλούτωνα. Καλύτερα να μιλήσουν οι στίχοι από την ανεπανάληπτη δημοτική μας παράδοση. 

"Στο χαροπόταμο πλέει η κόρη σκιά ωχρόλυπη με τ’ άξιο αγόρι Στη μαύρη βάρκα του στέκετ’ ο Χάρος και στον Αχέροντα πάει κουρσάρος. Ακούει το μούγκρισμα το ερημάδι του στοιχειού τ’ άγριου κάτου στον Αδη και τρέμει σύγκορμη κατασκιασμένη που παίνει η άμοιρη, τι την προσμένει";

Κείμενο:  Αντώνης Δήμας
Συνέχεια...

Εκλογές Συλλόγου Ηπειρωτών Ν. Ιωνίας Αττικής «ΑΠΕΙΡΟΣ ΓΑΙΑ»

Απριλίου 08, 2022 0
Εκλογές Συλλόγου Ηπειρωτών Ν. Ιωνίας Αττικής «ΑΠΕΙΡΟΣ ΓΑΙΑ»

Οι εκλογές του Συλλόγου Ηπειρωτών Ν. Ιωνίας Αττικής «ΑΠΕΙΡΟΣ ΓΑΙΑ», για την ανάδειξη του νέου Διοικητικού Συμβουλίου, της εξελεγκτικής επιτροπής και των αντιπροσώπων στην Πανηπειρωτική Σ.Ε., θα πραγματοποιηθούν το δεύτερο δεκαπενθήμερο του Μαΐου 2022, όπως είχε αποφασισθεί ομόφωνα στη Γενική Συνέλευση της 7ης Νοεμβρίου 2021.

Σύμφωνα με το Καταστατικό, δικαίωμα υποβολής υποψηφιότητας, έχουν τα τακτικά μέλη, ειδικότερα: 

1) Οι γεννηθέντες στην Ήπειρο και οι σύζυγοί τους. 

2) Οι καταγόμενοι, είτε από πατέρα, είτε από μητέρα γεννηθέντες και καταγόμενοι στην Ήπειρο καθώς και οι σύζυγοί τους και οι κατευθείαν γραμμή απόγονοί τους, έχοντες συμπληρώσει το 18ο έτος της ηλικίας τους.

Η συμμετοχή όλων στην εκλογική διαδικασία, είναι εξαιρετικά σημαντική για την ομαλή & εύρυθμη λειτουργία και απαραίτητη προϋπόθεση για την πολιτιστική δράση και συνέχεια του Συλλόγου.

Με την παρούσα ανακοίνωση, κάνουμε παράλληλα κάλεσμα σε όλες τις Ηπειρώτισσες και Ηπειρώτες της πόλης μας, να πλαισιώσουν το Σύλλογο, για ένα δυναμικό ξεκίνημα πολιτιστικών δράσεων που θα έχουν σχέση τόσο με την Ήπειρο, όσο και με τη Νέα Ιωνία, την πόλη που ζούμε και εργαζόμαστε.

Οι υποψηφιότητες θα δηλώνονται εγγράφως, είτε δια ζώσης και κατόπιν επικοινωνίας με το τηλέφωνο 6972 334988 (κα ΛΙΑΠΗ Χρυσαυγή), είτε με αποστολή στο e - mail του Συλλόγου: syl.hpeirwtwn.ni@gmail.com (αρμόδιος παραλαβής: ΒΕΛΛΗΣ Ιωάννης). Δεκτές γίνονται μέχρι και την 15 Μαΐου 2022.


Συνέχεια...

ΕΙΡΗΝΗ ή ΠΟΛΕΜΟΣ; - Της Ελένης Κύρκου-Σαφάκα

Απριλίου 08, 2022 0
ΕΙΡΗΝΗ ή ΠΟΛΕΜΟΣ; - Της Ελένης Κύρκου-Σαφάκα

Και τώρα.... νεκρική σιγή!
Ο κόσμος, κρατάει την ανάσα!
Των πληγωμένων βογγητά
ακούγονται μονάχα!

Το χιόνι έλιωσε απ' το αίμα!
Παντού καπνός κι ερείπια!
Φωτιά και θάνατος παντού,
τρόμος και δυστυχία!

Κουφάρια αρμάτων σιδερένια
και όλμοι και οβίδες,
που "έκλεψαν" ανθρώπινες ζωές,
παντού παρατημένα!

Το πρόσωπό του έκρυψε ο ήλιος,
τα έργα των ανθρώπων να μη δει!
Μην αποτρέψει και ο Κύριος,
το πρόσωπό Του από τη γη.

Κι ένα πουλί που ξέμεινε,
κοιτάει κι αναρωτιέται,
τώρα τάχα τί έγινε;
Οι άνθρωποι πού πήγαν;

Δεν τρέχουν, δε δουλεύουνε,
δεν παίζουν, ούτε γελάνε,
μόνο ψυχές αγκομαχούν
στα ερείπια του τρόμου!

Ποιος κέρδισε απ' τον πόλεμο;
όλοι "χαμένοι" είναι!
Μα πάνω απ' όλους, οι λαοί
το "μάρμαρο " πληρώνουν!

Με τούτη την καταστροφή,
ποιος τάχα θα μπορέσει
να ξαναφτιάξει τα χωριά,
τις πόλεις, τα σχολεία;

Θα έρθει κάποτε ο καιρός,
να καταλάβουν όλοι,
πως του πολέμου τα δεινά,
όλους μας καταστρέφουν;

Ο πόλεμος είναι "όνειδος"
και φρίκη κουβαλάει.
Μόνο η ΕΙΡΗΝΗ στη ζωή,
γλυκούς καρπούς γεννάει!!!

10 -3 -2022
Ελένη Κύρκου-Σαφάκα
Συνέχεια...

Ηγουμενίτσα: Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις την Κυριακή για τον αγώνα ορεινής ποδηλασίας

Απριλίου 08, 2022 0
Ηγουμενίτσα: Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις την Κυριακή για τον αγώνα ορεινής ποδηλασίας

Στο πλαίσιο του αγώνα ορεινής ποδηλασίας «LEAGUE XCO / WESTCOAST MTB RACE 2022», που θα πραγματοποιηθεί την Κυριακή 10 Απριλίου στο Αστικό Αλσύλλιο Ηγουμενίτσας, καθώς και στην πλατεία Δημαρχείου, θα ισχύσουν κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, από ώρα 08:00 μέχρι 16:00, ως εξής:

1) Απαγόρευση στάσης, στάθμευσης και κυκλοφορίας οχημάτων επί της οδού Ελευθερίας, από τη συμβολή της με την οδό Κύπρου μέχρι και τη συμβολή της με την οδό Σελλών.

2) Απαγόρευση στάσης και στάθμευσης οχημάτων από τη δεξιά πλευρά της οδού Ελευθερίας από τη συμβολή της με την οδό Σελλών μέχρι και τη συμβολή της με την οδό Ερυθρού Σταυρού.

3) Απαγόρευση στάσης και στάθμευσης οχημάτων από τη δεξιά πλευρά της οδού Ερυθρού Σταυρού από τη συμβολή της με την οδό Ελευθερίας μέχρι και την συμβολή της με την οδό Σελλών.

4) Απαγόρευση κυκλοφορίας, στάσης και στάθμευσης των οχημάτων επί της οδού Σελλών από τη συμβολή της με την οδό Ερυθρού Σταυρού, μέχρι και την συμβολή της με την οδό Ελευθερίας.

5) Απαγόρευση στάσης, στάθμευσης και κυκλοφορίας οχημάτων, επί της οδού, που οδηγεί στο κτήριο της Δ/νσης Δασών Θεσπρωτίας.

6) Απαγόρευση στάσης και στάθμευσης των οχημάτων επί της οδού Σουλίου στο ύψος της πλατείας με εξαίρεση τα οχήματα της διοργάνωσης.
Συνέχεια...

Ο καιρός στην Ηγουμενίτσα σήμερα

Θεσπρωτία: Ιδρύθηκε Σωματείο εργαζομένων στην εστίαση και τον τουρισμό - Το Σάββατο η Γενική Συνέλευση

Απριλίου 08, 2022 0
Θεσπρωτία: Ιδρύθηκε Σωματείο εργαζομένων στην εστίαση και τον τουρισμό - Το Σάββατο η Γενική Συνέλευση

ΣΥΝΔΙΚΑΤΟ ΕΡΓΑΤΟΫΠΑΛΛΗΛΩΝ ΕΠΙΣΙΤΙΣΜΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ
ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΩΝ ΚΑΙ ΣΥΝΑΦΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΩΝ Ν. ΘΕΣΠΡΩΤΙΑΣ

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ – ΚΑΛΕΣΜΑ

Συναδέλφισες, συνάδελφοι,

Εργαζόμενοι σε καφέ, ταβέρνες, ψητοπωλεία, μπάρ, ξενοδοχεία, τουριστικά καταλύματα, μάγειρες-ισες, σερβιτόροι-ες, λαντζέριδες, ντελιβεράδες, ρεσεψιονίστ και σε οποιοδήποτε άλλο πόστο,

ιδρύθηκε το Σωματείο μας.

Μέσα απ΄αυτό θα εκφράσουμε συλλογικά την αντίθεση μας για τις συνθήκες που επικρατούν στους χώρους εργασίας μας:

- Για τις Συλλογικές Συμβάσεις που δεν έχουν αντίκρισμα και υπάρχουν μόνο για τους τύπους στα αρχεία των εργοδοτών μας.

- Για τα χαμηλά μεροκάματα που παίρνουμε.

- Για το μισό ένσημο που μας κολλάνε.

- Για τα δώρα Χριστουγέννων, Πάσχα και τα επιδόματα αδείας που οι εργοδότες μας τα ζητάνε πίσω, μετά την κατάθεση τους, στο λογαριασμό μας.

- Για να σπάσουμε το φόβο στους χώρους δουλειάς.

- Γιατί διαφωνούμε με την ακρίβεια στα τρόφιμα, στα καύσιμα και στο ρεύμα.

- Γιατί διαφωνούμε με τον πόλεμο που διεξάγεται στην Ουκρανία και την εμπλοκή της χώρας μας στο ΝΑΤΟ και την Ε.Ε. γιατί ο λαός μας και όλοι οι λαοί, μόνο πίκρες έχουν να κερδίσουν απ΄αυτές τις συμμαχίες.

- Γιατί κουραστήκαμε να περιμένουμε να μας σώσουν «οι σωτήρες» και αποφασίσαμε να σώσουμε μόνοι μας τους εαυτούς μας.

- Για όλα αυτά συνάδελφοι και συναδέλφισες, γινόμαστε μέλη στο Σωματείο μας.

- Το δυναμώνουμε με την παρουσία μας και τη συμμετοχή μας.

- Το κάνουμε φόβο και τρόμο της εργοδοσίας.

- Δεν επαναπαυόμαστε στα ψίχουλα που μας δίνουν.

- Διεκδικούμε το δικαίωμα μας στη ζωή και την εργασία.

- Δεν είναι λύση να το βάζουμε στα πόδια, να ψάχνουμε διαρκώς για δουλειά, λες και ο επόμενος εργοδότης θα είναι καλύτερος.

- Όλοι μαζί θα αγωνιστούμε για την ισχύ και την αύξηση των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας των κλάδων μας.

Το Σάββατο 9 Απρίλη καλείστε όλοι στη Γενική Συνέλευση του Συνδικάτου στις 7.00 μ.μ. στο Εργατικό Κέντρο επί της Ζωσιμαδών 4 στην Ηγουμενίτσα.
Να είστε όλοι παρόντες

Η προσωρινή Διοίκηση
Συνέχεια...