04/05/21 - Θεσπρωτικοί Αντίλαλοι

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Δευτέρα, 5 Απριλίου 2021

6 νέα κρούσματα στη Θεσπρωτία - Η εικόνα σε όλη τη χώρα

Απριλίου 05, 2021 0
6 νέα κρούσματα στη Θεσπρωτία - Η εικόνα σε όλη τη χώρα

Αναλυτικά η σημερινή κατανομή των κρουσμάτων στην Ήπειρο
ΠΕ Άρτας 2
ΠΕ Θεσπρωτίας 6
ΠΕ Ιωαννίνων 23
ΠΕ Πρέβεζας 1

Ανακοίνωση ΕΟΔΥ
Τα νέα εργαστηριακά επιβεβαιωμένα κρούσματα της νόσου που καταγράφηκαν τις τελευταίες 24 ώρες είναι 1.866, εκ των οποίων 13 εντοπίστηκαν κατόπιν ελέγχων στις πύλες εισόδου της χώρας. Ο συνολικός αριθμός των κρουσμάτων ανέρχεται σε 277.277 (ημερήσια μεταβολή +0.7%), εκ των οποίων 51.4% άνδρες. Με βάση τα επιβεβαιωμένα κρούσματα των τελευταίων 7 ημερών, 69 θεωρούνται σχετιζόμενα με ταξίδι από το εξωτερικό και 2.935 είναι σχετιζόμενα με ήδη γνωστό κρούσμα.

Οι νέοι θάνατοι ασθενών με COVID-19 είναι 73, ενώ από την έναρξη της επιδημίας έχουν καταγραφεί συνολικά 8.453 θάνατοι. Το 95.7% είχε υποκείμενο νόσημα ή/και ηλικία 70 ετών και άνω.

Ο αριθμός των ασθενών που νοσηλεύονται διασωληνωμένοι είναι 759 (65.0% άνδρες). Η διάμεση ηλικία τους είναι 68 έτη. To 84.1% έχει υποκείμενο νόσημα ή/και ηλικία 70 ετών και άνω. Από την αρχή της πανδημίας έχουν εξέλθει από τις ΜΕΘ 1.771 ασθενείς. Οι εισαγωγές2 νέων ασθενών Covid-19 στα νοσοκομεία της επικράτειας είναι 438 (ημερήσια μεταβολή -22.06%). Ο μέσος όρος εισαγωγών του επταημέρου είναι 493 ασθενείς.Η διάμεση ηλικία των κρουσμάτων είναι 44 έτη (εύρος 0.2 έως 105 έτη), ενώ η διάμεση ηλικία των θανόντων είναι 79 έτη (εύρος 0 έως 103 έτη).
Συνέχεια...

Παραμυθιά: Με δημοτική επιτροπή, ομάδα πραγματογνώμων & δικαστικές ενέργειες, το μέτωπο κατά των βιομαζών

Απριλίου 05, 2021 0
Παραμυθιά: Με δημοτική επιτροπή, ομάδα πραγματογνώμων & δικαστικές ενέργειες, το μέτωπο κατά των βιομαζών 

 
Η απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου


Η σύσταση δημοτική επιτροπής, η σύσταση ομάδα εργασίας με ειδικούς πραγματογνώμονες, η εξοιοδότηση για ενέργειες προς κάθε διοικητική και δικαστική αρχή καθώς και η εγγραφή ποσού 10.000€ για τις ανάγκες που θα προκύψουν σχετικά με την ανάθεση – διερεύνηση των αδειοδοτήσεων από τους πραγματογνώμονες, ήταν η απόφαση του δημοτικού συμβουλίου σχετικά με τις 2 μονάδες παραγωγής ενέργειας με βιομάζα.

Πιο συγκεκριμένα η απόφαση:
Συστήνει Επιτροπή από τον Δήμαρχο και τους επικεφαλής των παρατάξεων του Δημοτικού Συμβουλίου, συν τριών μελών της επιτροπής αγώνα συνεπικουρούμενη από τους προέδρους των τοπικών κοινοτήτων.
Συστήνει ομάδα με ειδικούς πραγματογνώμονες για τις ανάγκες διερεύνησης τόσο των συγκεκριμένων αδειοδοτήσεων όσο και των μελλοντικών που πρόκειται να λάβουν χώρα στα διοικητικά όρια του Δήμου μας, διότι το νομοθετικό πλαίσιο δεν προβλέπει δημόσια διαβούλευση.
Εξουσιοδοτεί την επιτροπή για κάθε ενέργεια που θα αποφασιστεί στην όλη διαδικασία προς κάθε διοικητική και δικαστική αρχή.
Εγκρίνει την δημιουργία Κ.Α. ποσού 10.000€ στον προϋπολογισμό του Δήμου Σουλίου οικονομικού έτους 2021 για τις ανάγκες που θα προκύψουν σχετικά με την ανάθεση – διερεύνηση των αδειοδοτήσεων από τους πραγματογνώμονες.

Εν κατακλείδι:

Από το αριθμ. 7/29-03-2021 πρακτικό συνεδρίασης του Δημοτικού Συμβουλίου Σουλίου, που περιέχει την αριθμ. 16/2021 απόφαση αυτού, περί: Συζήτηση – Έκδοση ψηφίσματος για την εγκατάσταση και λειτουργία ΜΟΝΑΔΩΝ ΚΑΥΣΗΣ ΒΙΟΜΑΖΑΣ (ΒΙΟΡΕΥΣΤΩΝ-ΒΙΟΕΛΑΙΩΝ) παραθέτουμε το ψήφισμα – απόφαση:

Το Δημοτικό Συμβούλιο Σουλίου λαμβάνοντας σοβαρά υπόψη τις ανησυχίες και τους προβληματισμούς των δημοτών – κατοίκων του Δήμου μας ομόφωνα αποφασίζει και εκφράζει την αντίθεσή του στην εγκατάσταση και τη λειτουργία των Μονάδων Καύσης Βιομάζας ( βιορευστών – βιοελαίων ) στις θέσεις των Δ.Δ. Προδρομίου και Δ.Δ. Γαρδικίου και θα εξαντλήσει κάθε νόμιμο δικαίωμα και πρόσφορο μέτρο ενώπιον πάσης αρμόδιας διοικητικής αρχής αλλά και πάσης αρμόδιας δικαστικής αρχής προκειμένου να πετύχει την ανάκληση των αποφάσεων με βάση τις οποίες εγκρίθηκαν οι περιβαλλοντικοί όροι και να αποτρέψει την έναρξη εργασιών.

Επίσης, λόγω έλλειψης χωροταξικού σχεδίου για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, ομόφωνα εκφράζει την αντίθεσή του στην οποιαδήποτε εγκατάσταση και λειτουργία όμοιων δραστηριοτήτων και έργων σε θέσεις που δεν υποδεικνύονται από τον Δήμο και μπορεί να θέσουν εν αμφιβόλω την υγεία των κατοίκων, την προστασία του περιβάλλοντος, τις αγροτικές, κτηνοτροφικές και οικοτουριστικές δραστηριότητες.

Επιπλέον στηρίζει ομόφωνα και έμπρακτα όλες τις ενέργειες που έγιναν από πλευράς της Δημοτικής Αρχής, των κατοίκων, Προέδρων Τοπικών Συμβουλίων και της “Επιτροπής Αγώνα”.

Απο το πρακτικό της συνεδρίασης που προκάλεσαν οι παρατάξεις “Τοπος Αξιών” και “Λαϊκή Συσπείρωση”:

Ο Πρόεδρος του Δ.Σ. έδωσε τον λόγο στους επικεφαλής των Δημοτικών παρατάξεων «ΤΟΠΟΣ ΑΞΙΩΝ», κ. Κάτσιο Νικόλαο, και «ΛΑΪΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ », κ. Ηλία Κουτσή, οι οποίοι και εισηγήθηκαν το θέμα.

Η παράταξη «Τόπος Αξιών», σε συνεργασία με την παράταξη «Λαϊκή Συσπείρωση» Δήμου Σουλίου που προκάλεσαν και τη σημερινή συνεδρίαση, υπέβαλαν στο Δημοτικό Συμβούλιο την παρακάτω εισήγηση η οποία έχει ως εξής:

Εισήγηση για το θέμα: Συζήτηση – Έκδοση ψηφίσματος για την εγκατάσταση και λειτουργία ΜΟΝΑΔΩΝ ΚΑΥΣΗΣ ΒΙΟΜΑΖΑΣ (ΒΙΟΡΕΥΣΤΩΝ-ΒΙΟΕΛΑΙΩΝ)
Για τη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου της Δευτέρας 29 Μαρτίου 2021

Εισηγητές του θέματος θα είναι οι επικεφαλής των δύο παρατάξεων που αιτήθηκαν την συζήτηση του θέματος. Μετά τις εξελίξεις των τελευταίων δύο μηνών κατά τους οποίους έχει εκφραστεί ποικιλοτρόπως η έντονη ανησυχία και διαμαρτυρία των κατοίκων του Προδρομίου, του Ζερβοχωρίου και της Χόικας αλλά και ευρύτερα του δήμου μας, σχετικά με την εγκατάσταση και λειτουργία
μονάδων καύσης βιομάζας για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας, κρίνουμε ότι το θέμα πρέπει να απασχολήσει το Δημοτικό Συμβούλιο.
Ανάλογη συνεδρίαση είχαμε προτείνει και πριν έναν μήνα όμως το θέμα δεν συζητήθηκε.
Έτσι μετά και από σχετικό αίτημα που λάβαμε (όλες οι παρατάξεις) από την “Επιτροπή Αγώνα Πολιτών Δήμου Σουλίου κατά των μονάδων βιορευστών Προδρομίου- Χόικας” επαναφέραμε το αίτημα αρχικά με κατάθεση ξεχωριστών εγγράφων και στη συνέχεια με κοινό, ώστε να καλύπτεται η απαίτηση του ενός τρίτου των δημοτικών συμβούλων.
Στους δύο λοιπόν αυτούς μήνες έχουν προηγηθεί και συνεχίζονται μαζικές κινητοποιήσεις των κατοίκων των εν λόγω κοινοτήτων, ανακοινώσεις διαμαρτυρίας και συλλογή υπογραφών.

Επίσης, επίσημη θέση έχουν λάβει και οι δημοτικές μας παρατάξεις “Τόπος Αξιών” και “Λαϊκή Συσπείρωση”. Επιπροσθέτως το θέμα έχει απασχολήσει και άλλα τοπικά συμβούλια του Δήμου μας (με πιο πρόσφατη τη σχετική απόφαση της Τοπικής Κοινότητας Παραμυθιάς, υπ. αριθμ 2/2021, απόφαση 4) αλλά και μαζικούς φορείς και οργανώσεις που έχουν εκδώσει σχετικές
ανακοινώσεις (Πολιτικά Κόμματα, Εργατικό Κέντρο, Πολιτιστικοί Σύλλογοι κ.α).
Κοινή συνισταμένη η διαφωνία με την εγκατάσταση τέτοιων μονάδων και η στήριξη του δίκαιου αγώνα των κατοίκων. Εκτιμούμε ότι πλέον έχουν ενημερωθεί όλες οι δημοτικές παρατάξεις επαρκώς.
Ιδιαίτερα χρήσιμη στην κατεύθυνση αυτή ήταν και η διοργάνωση τηλεδιάσκεψης υπό την αιγίδα της “Επιτροπής Αγώνα Πολιτών” στην οποία, επί του θέματος, τοποθετήθηκαν ειδικοί επιστήμονες (χημικοί, περιβαλλοντολόγοι και νομικοί) και στην οποία συμμετείχε η Δημοτική Αρχή, όλοι οι επικεφαλής των παρατάξεων και πολλοί πρόεδροι τοπικών κοινοτήτων. Στην τηλεδιάσκεψη έγινε εκτενής αναφορά στους ενδεχόμενους κινδύνους από τη λειτουργία μονάδων καύσης βιομάζας και στις διάφορες δράσεις που έχει αναλάβει η “επιτροπή αγώνα πολιτών”.
Θέλουμε να τονίσουμε ότι το υπό συζήτηση θέμα δεν είναι ούτε απλό, ούτε στενά τοπικό. Δεν αφορά μόνο τις πληττόμενες κοινότητες αλλά ολόκληρη την περιοχή μας και ολόκληρη την χώρα.

Μάλιστα ιδιαίτερα ανησυχητικό είναι το γεγονός ότι δεν μιλάμε μόνο για δύο άδειες αλλά για πολύ περισσότερες (2 υλοποιούνται, 6 είναι ενεργές και αρκετές ακόμη προς αδειοδότηση). Αφορά λοιπόν το μέλλον αυτού του τόπου και των κατοίκων του και σχετίζεται άμεσα με την προώθηση μίας άναρχης πολιτικής εγκατάστασης και λειτουργίας ΑΠΕ, όσο ΑΠΕ θα μπορούσε να χαρακτηριστεί με πραγματικούς όρους η παραγωγή ενέργειας με καύση βιομάζας.
Αυτή η άναρχη χωροθέτηση κάθε λογής ΑΠΕ έρχεται να προκαλέσει μια βίαιη αλλαγή χρήσεων γης, να θέσει εν αμφιβόλω την προστασία του περιβάλλοντος και της υγείας των κατοίκων, να πλήξει γεωργικές, κτηνοτροφικές και οικοτουριστικές δραστηριότητες. Σε όλα αυτά δεν θα πρέπει να ξεχάσουμε ότι υπάρχει και άμεσος οικονομικός αντίκτυπος- επιβάρυνση σε όλους μας, μιας που ενώ οι ΑΠΕ (οργανικό τμήμα της περίφημης “πράσινης ανάπτυξης”) καταλαμβάνουν όλο και μεγαλύτερο μερίδιο στην “πίτα” της ενεργειακής παραγωγής, το ρεύμα γίνεται όλο και ακριβότερο.

Με βάση το παραπάνω σκεπτικό αλλά και τις επιμέρους απόψεις και θέσεις που έχουν διαμορφώσει Δημοτική Αρχή και δημοτικές παρατάξεις θεωρούμε ότι στην σημερινή συνεδρίαση πρέπει να συζητηθούν όλες τις τελευταίες εξελίξεις (περιθώρια αντίδρασης, ενέργειες δημοτικής αρχής, πολιτικές ευθύνες μη συζήτησης του θέματος) και επίσημα να πάρουν θέση όλοι οι δημοτικοί
σύμβουλοι και οι δημοτικές παρατάξεις.
Επίσης πρέπει να συζητηθεί η διαμόρφωση και έγκριση ψηφίσματος στήριξης του αγώνα των κατοίκων που κατά την άποψή μας είναι δίκαιος.

Οι Δημοτικές Παρατάξεις
Τόπος Αξιών
Λαϊκή Συσπείρωση>>

Στη συνέχεια ακολούθησε διαλογική συζήτηση και έλαβαν τον λόγο και εξέφρασαν τις απόψεις τους, όλοι οι συμμετέχοντες στη συνεδρίαση.

Ύστερα ο λόγος δόθηκε στο Δήμαρχο, κ. Ιωάννη Σπ. Καραγιάννη, ο οποίος έκανε εκτενή ενημέρωση σχετικά με το θέμα και τις ενέργειες του Δήμου και ανέφερε:

Με βάση τις από 15/12/2016 ( ΑΔΑ: 692ΓΟΡ1Γ-ΛΦΑ ) & 20/3/2017 ( ΑΔΑ :6ΘΝΧΟΡ1Γ-ΡΕΣ) αποφάσεις του Γενικού Γραμματέα της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Ηπείρου –Δυτικής Μακεδονίας εγκρίθηκαν οι περιβαλλοντικοί όροι που αφορούν την λειτουργία των μονάδων καύσης βιομάζας ( Βιορευστών – βιοελαίων), ισχύος 500 ΚW, οι οποίες πρόκειται να εγκατασταθούν στην θέση ΤΕΜ 612 του Δ.Δ. Προδρομίου του Δήμου Σουλίου και στη θέση <ΠΟΓΚΑ ΑΡ. ΤΕΜ. 309 Β > της Τ.Κ. Γαρδικίου του Δήμου Σουλίου.

Στις ανωτέρω αποφάσεις γίνεται μνεία ότι με βάση το υπ΄αριθμ. 54910/2016 έγγραφο της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Ηπείρου- Δυτικής Μακεδονίας ( Γενική Διεύθυνση Χωροταξικής και Περιβαλλοντικής Πολιτικής – Διεύθυνση Περιβαλλοντικού και Χωρικού Σχεδιασμού Ηπείρου – Τμήμα Περιβαλλοντικού και Χωρικού Σχεδιασμού ) ζητήθηκε από τον Δήμο Σουλιου να
γνωμοδοτήσει και να εκφέρει άποψη επί των περιβαλλοντικών επιπτώσεων των θέσεων της εγκατάστασης των ανωτέρω μονάδων με το υποβληθέν παράρτημα, εντός της προβλεπόμενης προθεσμίας, ωστόσο από πλευράς του Δήμου και της τότε Δημοτικής Αρχής, δεν υποβλήθηκαν στο στάδιο αυτό έγγραφες παρατηρήσεις , εντάσεις ή διαμαρτυρίες για τις εν λόγω δραστηριότητες ούτε τέθηκε το θέμα προς διαβούλευση.

Πριν την έκδοση απόφασης περί έγκρισης των περιβαλλοντικών όρων των έργων και δραστηριοτήτων που έχουν σημαντικές επιπτώσεις στο περιβάλλον , προβλέπεται σύμφωνα με την υπ΄αρ 1649/45/2014 (ΦΕΚ 45/Β/15-1-2014) ΚΥΑ, η δημοσιοποίηση των μελετών περιβαλλοντικών επιπτώσεων και η ενημέρωση και συμμετοχή του κοινού στη διαβούλευση, οι οποίες διαδικασίες δημοσιοποίησης και ενημέρωσης , ενεργούνται και ελέγχονται κατά κύριο λόγο από την ευρύτερη διοικητική μονάδα της Περιφέρειας και όχι του οικείου Δήμου , του οποίου Δήμου εξάλλου η όποια γνωμοδότηση ή άποψη απλώς δύναται να συνεκτιμηθεί από την οικεία Περιφέρεια ( παρ. 6.(β) του άρθρου 4 της με αριθμό 1649/45/2014 ΚΥΑ (ΦΕΚ 45/Β/15-01- 2014).

Με βάση το υπ΄αριθμ. 1460/18/2/2021 έγγραφο μας προς τον Κο Συντονιστή της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Ηπείρου- Δυτικής Μακεδονίας, ζητήσαμε να εξεταστεί η δυνατότητα επανελέγχου των περιβαλλοντικών όρων που αφορούν τις ανωτέρω μονάδες καθώς και την τυχόν αναγκαιότητα επκαιροποίησής τους με την εθνική και ευρωπαϊκή νομοθεσία και να χορηγηθούν αντίγραφα της μελέτης των περιβαλλοντικών όρων των εν λόγω δραστηριοτήτων προκειμένου να λάβει πλήρη γνώση η νυν δημοτική αρχή, διότι το θέμα αυτό έχει δημιουργήσει στους κατοίκους εύλογες ανησυχίες και προβληματισμούς.

Στη συνέχεια και με βάση το υπ΄αριθμ. 1560/22/2/2021 έγγραφο μας προς τον Κο Συντονιστή της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Ηπείρου- Δυτικής Μακεδονίας , ζητήσαμε να μας γνωστοποιηθεί αν έχουν εγκριθεί ή βρίσκονται στο στάδιο της προέγκρισης και άλλες μελέτες περιβαλλοντικών όρων με όμοιες δραστηριότητες και έργα ( καύσης βιομάζας κ.α ) στην ευρύτερη περιοχή του Δήμου Σουλίου, εν όψει ότι τέτοιου είδους έργα και δραστηριότητες μπορούν να έχουν σημαντικές επιπτώσεις στο περιβάλλον , προκειμένου να αποκτήσει η νυν Δημοτική Αρχή μια σαφής εικόνα και ενημέρωση.

Ακολούθως και με βάση το υπ΄αριθμ. 2308 /09/03/2021 έγγραφο μας προς τον Κο Βασίλειο Μιχελάκη, Συντονιστή της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Ηπείρου- Δυτικής Μακεδονίας, τον Κο Αλέξανδρο Καχριμάνη, Περιφερειάρχη Ηπείρου και τον Κο Σκρέκα Κωνσταντίνο, Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας , αναφέραμε τα εξής :

< Επειδή ο κύριος του έργου έχει εγκατασταθεί και ετοιμάζεται να προβεί σε έναρξη εργασιών , γεγονός που έχει δημιουργήσει στους κατοίκους των εν λόγω δημοτικών διαμερισμάτων εντονότατες ανησυχίες και προβληματισμούς, παρακαλούμε να προβείτε σε επανέλεγχο των ανωτέρω εγκρίσεων , όπως ήδη έχουμε ζητήσει και με τα υπ΄αριθμ. 1460/18/2/2021 & 1560/22/2/2021 έγγραφά μας προς τον Κο Συντονιστή της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Ηπείρου – Δυτικής Μακεδονίας , λαμβάνοντας υπόψη τα εξής:

Τα ζητήματα σχετικά με την εγκατάσταση και λειτουργία βιομηχανικών και βιοτεχνικών εγκαταστάσεων ρυθμίζονται με τον ν. 3325/2005 ( Ίδρυση και λειτουργία βιομηχανικών – βιοτεχνικών εγκαταστάσεων στο πλαίσιο της αειφόρου ανάπτυξης και άλλες διατάξεις) αλλά και τον νεότερο ν. 3982/2011 .

Ειδικότερα, σχετικά με την εγκατάσταση προβλέπεται στο άρθρο 6 του ν. 3325/2005 (του οποίου οι παράγραφοι 1, 2 και 7 εξακολουθούν να ισχύουν σύμφωνα με το άρθρο 40 περ. α΄ του ν. 3982/2011) ότι: «1. α) Από τη δημοσίευση του παρόντος νόμου απαγορεύεται η εγκατάσταση δραστηριοτήτων που διέπονται από αυτόν σε περιοχές όπου, σύμφωνα με τις διατάξεις της
πολεοδομικής νομοθεσίας, έχει καθορισθεί χρήση γης μη συμβατή με τη συγκεκριμένη δραστηριότητα… 2. α) Για τη χορήγηση άδειας εγκατάστασης για δραστηριότητες που υπάγονται στον παρόντα νόμο σε περιοχές, όπου δεν έχει καθορισθεί από τις πολεοδομικές διατάξεις συγκεκριμένη χρήση γης ή σε περιοχές, όπου η συγκεκριμένη δραστηριότητα είναι συμβατή με τις
χρήσεις που υπάρχουν, πρέπει να λαμβάνονται υπόψη: αα) Οι διατάξεις του ν. 1650/1986 όπως ισχύει καθώς και τυχόν περιορισμοί που ισχύουν με βάση κείμενες διατάξεις για την προστασία του περιβάλλοντος. ββ) Οι αναγκαίες γνώμες ή εγκρίσεις άλλων υπηρεσιών ή αρχών, όπως αυτές ορίζονται στην υπουργική απόφαση της παραγράφου 3. β) Τα κριτήρια, με βάση τα οποία χορηγείται η άδεια εγκατάστασης στις δραστηριότητες του παρόντος νόμου, είναι τα εξής: αα) … ββ) Η φυσιογνωμία της περιοχής και οι επιπτώσεις της δραστηριότητας στο περιβάλλον…».

Επειδή έχει κριθεί ότι η διάταξη του άρθρου 6 του Ν. 3325/2005 είναι αντίθετη στο άρθρο 24 του Συντάγματος ( ΣΤΕ 3218/2010 ) παρόλο που διατηρήθηκε σε ισχύ ( άρθρο 40 του Ν. 3982/2011 ) με αποτέλεσμα οι άδειες εγκατάστασης που έχουν εκδοθεί βάσει του Νόμου 3982/2011 να κρίνονται ακυρωτέες από το Συμβούλιο της Επικρατείας .

Επειδή οι νομοθετικές ή κανονιστικές ρυθμίσεις που αφορούν στην χωροθέτηση επιχειρήσεων έχουν κριθεί αντισυνταγματικές από τα αρμόδια δικαστήρια , συνεπώς η έκδοσης αδειών ή εγκρίσεων , οι οποίες στηρίζονται σε αυτές, διατρέχουν τον κίνδυνο να ακυρωθούν σε περίπτωση ενδεχόμενη προσβολής τους

Επειδή κατά την έννοια λοιπόν των ανωτέρω διατάξεων του ν. 3325/2005 και του ν. 3982/2011, σε συνδυασμό με εκείνες του άρθρου 4 του ν. 1650/1986, όπως έχει αντικατασταθεί με τον ν. 4014/2011, οι οποίες πρέπει να ερμηνεύονται εν όψει των επιταγών του άρθρου 24 του Συντάγματος, η εγκατάσταση βιομηχανικής ή βιοτεχνικής επιχειρήσεως είναι επιτρεπτή μόνο σε ειδικώς εκ των προτέρων καθορισμένες περιοχές, και όχι σε όσες περιοχές απλώς και μόνο δεν απαγορεύεται ρητά η συγκεκριμένη χρήση.

Ειδικότερα, η εγκατάσταση, που από τη φύση της επάγεται οχλήσεις και για τις οικιστικές περιοχές και για το περιβάλλον, είναι επιτρεπτή, εν όψει των ορισμών των άρθρων 24 παρ. 2 και 106 παρ. 1 του Συντάγματος, μόνο σε περιοχές που εκ των προτέρων και με βάση νόμιμα κριτήρια έχουν καθορισθεί ως περιοχές προοριζόμενες για την ανάπτυξη της οικείας δραστηριότητας. Τα κριτήρια αυτά πρέπει να ανάγονται τόσο στην ανάγκη αναπτύξεως της παραγωγικής αυτής δραστηριότητας, όσο και στην ανάγκη προστασίας του φυσικού, οικιστικού και πολιτιστικού περιβάλλοντος, ούτως ώστε η ανάπτυξη που επιδιώκεται με την εγκατάσταση της επιχειρηματικής μονάδας να παραμένει στο πλαίσιο της αρχής της αειφορίας.

Επειδή, στις περιπτώσεις, στις οποίες με χωροταξικό ή ρυθμιστικό σχέδιο προβλέπονται περιοχές όπου είναι κατ` αρχήν επιτρεπτή η άσκηση βιομηχανικής ή βιοτεχνικής δραστηριότητας, για την εγκατάσταση και λειτουργία ορισμένης μονάδας στις περιοχές αυτές, εφόσον δεν έχουν καθορισθεί βιομηχανικές ή βιοτεχνικές ζώνες ή ανάλογες περιοχές ή ζώνες αναγνωριζόμενες κατά
τρόπο συγκεκριμένο ως προοριζόμενες για τον ανωτέρω σκοπό με διοικητική πράξη κατ’ εφαρμογή των οικείων διατάξεων, απαιτείται η αξιολόγηση της καταλληλότητας της συγκεκριμένης θέσης εγκαταστάσεως της μονάδας κατά τη διαδικασία περιβαλλοντικής αδειοδότησης υπό τους όρους του ν.4014/2011 «Περιβαλλοντική αδειοδότηση έργων και δραστηριοτήτων, ρύθμιση αυθαιρέτων σε συνάρτηση με δημιουργία περιβαλλοντικού ισοζυγίου και άλλες διατάξεις αρμοδιότητας Υπουργείου
Περιβάλλοντος» .

Επειδή η έλλειψη ενός ολοκληρωμένου χωροταξικού σχεδιασμού , η έλλειψη θεσμοθετημένων χρήσεων γης , ή έλλειψη ενός ολοκληρωμένου σχεδίου περιβαλλοντικών επιθεωρήσεων, οδηγεί επιχειρήσεις εντός των οικισμών και σε άμεση γειτνίαση με κατοικίες , ενισχύοντας εν προκειμένου την εύλογη ανησυχία των κατοίκων αλλά και την πρόθεση τους να προσφύγουν ενώπιον κάθε αρμόδιας δικαστικής αρχής.

Επειδή θα πρέπει για όλους τους προαναφερόμενους λόγους να εξεταστεί άμεσα η δυνατότητα επανελέγχου των ανωτέρω αποφάσεων, με βάση τις οποίες εγκρίθηκαν οι μελέτες των περιβαλλοντικών όρων και πριν προβεί ο φορέας του έργου στην έναρξη εργασιών και τούτο διότι τόσο η μέριμνα για την προστασία του περιβάλλοντος άλλα όσο και η εξασφάλιση της βιώσιμης
ανάπτυξης αποτελούν υποχρέωση της πολιτείας και όπου οι γνώμες των Δήμων, για τέτοιου είδους έργα και δραστηριότητες, τα οποία μπορούν να οδηγήσουν σε υποβάθμιση του φυσικού περιβάλλοντος και των περιοχών που εγκαθίστανται, καθώς μπορεί να προκαλέσουν περιβαλλοντικές ζημιές , θα πρέπει να είναι ΟΥΣΙΩΔΕΙΣ και όχι απλά να δύναται να συνεκτιμηθούν>

Κατά των αποφάσεων του Συντονιστή της Αποκεντρωμένης Διοίκησης με βάση τις οποίες εγκρίνονται οι περιβαλλοντικοί όροι , προβλέπεται σύμφωνα με το άρθρο 1 παρ 2 του Ν.2503/1997, η άσκηση προσφυγής ενώπιον του Υπουργού Περιβάλλοντος και Κλιματιστικής Αλλαγής μέσα σε αποκλειστική προθεσμία τριάντα ημερών από την ημερομηνία ανάρτησης των αποφάσεων σε ειδικό δικτυακό τόπο ( Στη δικτυακή διεύθυνση diavgeia.gov.gr, σύμφωνα με το Ν. 3861/2010 (ΦΕΚ 112/Α) και Στο δικτυακό τόπο aepo.ypeka.gr, όπως αυτός ιδρύθηκε και λειτουργεί με την ΚΥΑ 21398/2012 ) Περαιτέρω κατά την κείμενη νομοθεσία προβλέπεται το ένδικο βοήθημα αίτηση ακυρώσεως ) ενώπιον του Συμβουλίου Επικρατείας εντός της αποκλειστικής προθεσμίας των εξήντα ημερών.

Επειδή οι αποφάσεις του Συντονιστή της Αποκεντρωμένης Διοίκησης για την έγκριση των περιβαλλοντικών όρων που αφορούν τις επίμαχες μονάδες στις Τ.Κ. Προδρομίου και Γαρδίκιου εκδόθηκαν τα έτη 2016 &2017 και αναρτήθηκαν στην διαύγεια στις 16/12/2016 και 23/03/2017 αντίστοιχα, καθίστανται σαφές, ότι οι προθεσμίες ακύρωσης των εν λόγω αποφάσεων με τηννπροβλεπόμενη στο άρθρο 1 παρ. 2 του Ν. 2503/1997 προσφυγή ενώπιον του Υπουργού Περιβάλλοντος καθώς και του ενδίκου βοηθήματος (αίτηση ακυρώσεως) ενώπιον του Συμβουλίου της Επικρατείας ,έχουν παρέλθει για τον Δήμο Σουλίου, υφίστανται όμως η δυνατότητα για την Αποκεντρωμένη Διοίκηση Ηπείρου – Δυτικής Μακεδονίας να προβεί σε επανέλεγχο των ανωτέρω αποφάσεων με βάση τις οποίες εγκρίθηκαν οι περιβαλλοντικοί όροι και να επανεξετάσει την νομιμότητά τους, αίτημα νόμιμο και εύλογο και συμβατό με τις πρόνοιες της Οδηγίας 85/3376 , σύμφωνα με την οποία «τα κράτη μέλη λαμβάνουν όλα τα αναγκαία μέτρα ώστε να διασφαλισθεί ότι πριν χορηγηθεί άδεια, τα έργα τα οποία ενδέχεται να έχουν σημαντικές επιπτώσεις στο περιβάλλον λόγω, μεταξύ άλλων, της φύσεως, του μεγέθους ή της θέσεώς τους, υπόκεινται σε υποχρέωση αδειοδότησης και εκτίμησης των επιπτώσεων τους» και αναμένεται η απάντηση στο ως άνω και με αριθμό πρωτοκόλλου 2308 /09/03/2021 έγγραφο μας με αποδέκτες τον Κο Βασίλειο Μιχελάκη, Συντονιστή της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Ηπείρου- Δυτικής Μακεδονίας, τον Κο Αλέξανδρο Καχριμάνη, Περιφερειάρχη Ηπείρου και τον Κο Σκρέκα Κωνσταντίνο, Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας.

Η Γενική Διεύθυνση Χωροταξικής & Περιβαλλοντικής Πολιτικής- Διεύθυνση Περιβάλλοντος και Χωρικού Σχεδιασμού Ηπείρου – Τμήμα Περιβαλλοντικού & Χωρικού Σχεδιασμού της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Ηπείρου- Δυτικής Μακεδονίας και με βάση το υπ. αριθμ. 27012/12/3/2021 έγγραφό της και αφού έλαβε υπόψη τα υπ΄αριθμ. 1460/18/2/2021 και 1560/22/2/2021 αιτήματα του Δήμου Σουλίου καθώς την υπ΄αριθμ. 2/3/2021 αίτηση εκπροσώπου της Τ.Κ. Προδρομίου αναφέρει το ιστορικό της περιβαλλοντικής αδειοδότησης των μονάδων καύσης βιομάζας ( βιορευστών – βιοελαίων στην Τ.Κ. Προδρομίου και Χοίκας ( όπως αυτό αναφέρεται και στις ως άνω αποφάσεις του Συντονιστή της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Ηπείρου- Δυτικής Μακεδονίας ) και καταλήγει στις ακόλουθες επισημάνσεις:

Σύμφωνα με το τελευταίο εδάφιο της παραγράφου 2 του άρθρου 1 του Ν.2503/1997(ΦΕΚ 107/Α), κατά της ΑΕΠΟ ,επιτρέπεται, προσφυγή στον Υπουργό ΠΕΚΑ με αποκλειστική ημερομηνία 30 ημερών. Μπορεί επίσης και να γίνει χρήση των μέσων ένδικής προστασίας του κοινού ,όπως αναφέρονται στο άρθρο 3 της ΚΥΑ 9269/2007 (ΦΕΚ 286/Β).
Με την περιβαλλοντική αδειοδότηση των δραστηριοτήτων εγκρίθηκαν όροι, μέτρα και περιορισμοί που πρέπει να λαμβάνονται για την ελαχιστοποίηση και αντιμετώπιση των δυνητικών περιβαλλοντικών επιπτώσεων. Η εφαρμογή των όρων περιορισμών και κατευθύνσεων αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση για το έργο και βαρύνει το φορέα της. Σε περίπτωση πρόκλησης οποιασδήποτε ρύπανσης ή άλλης υποβάθμισης του περιβάλλοντος ή παράβασης των όρων της ΑΕΠΟ επιβάλλονται στους υπεύθυνους του έργου οι κυρώσεις που προβλέπονται από τις διατάξεις των άρθρων 28,29 και 30 του Ν.1650/1986,όπως τροποποιήθηκε με τους Νόμους
3010/2002,4014/2011 και 4042/2012 και ίσχυε.

Σύμφωνα με το άρθρο 26 (Παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας σε αγροτική γη υψηλής παραγωγικότητας με αξιοποίηση βιομάζας, βιοαερίου ή βιορρευστών) του Ν. 4496/2017 ( ΦΕΚ170 Α/ 8/11/2017 ) ορίζονται τα εξής:
Κατά παρέκκλιση της περίπτωσης α της παρ. 6 του άρθρου 56 του ν. 2637/1998 (Α 200):
α) σε αγροτεμάχια, που βρίσκονται σε περιοχές της Επικράτειας εκτός Αττικής και χαρακτηρίζονται από τη Διεύθυνση Αγροτικής Οικονομίας και Κτηνιατρικής της οικείας Περιφερειακής Ενότητας ως αγροτική γη υψηλής παραγωγικότητας, η εγκατάσταση σταθμών για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας από βιομάζα, βιοαέριο ή βιορρευστά, επιτρέπεται υπό την προϋπόθεση ότι «οι απαιτούμενες ποσότητες πρώτης ύλης προέρχονται από αγροτικές ή κτηνοτροφικές ή δασικές εκμεταλλεύσεις και ποσοστό τουλάχιστον 85% εξ αυτών προέρχεται από εκμεταλλεύσεις που βρίσκονται σε απόσταση μικρότερη των τριάντα (30) χιλιομέτρων».
β) σε αγροτεμάχια, που βρίσκονται σε περιοχές της Επικράτειας εκτός Αττικής και έχουν ήδη καθοριστεί ως αγροτική γη υψηλής παραγωγικότητας από εγκεκριμένες Ζώνες Οικιστικού Ελέγχου (Ζ.Ο.Ε.) του άρθρου 29 του ν. 1337/1983 (Α 33), η εγκατάσταση σταθμών για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας από βιομάζα ή βιοαέριο εγκατεστημένης ηλεκτρικής ισχύος έως και
500 kW, επιτρέπεται υπό την προϋπόθεση ότι: αα) οι απαιτούμενες ποσότητες πρώτης ύλης προέρχονται από αγροτικές ή κτηνοτροφικές ή δασικές εκμεταλλεύσεις που βρίσκονται σε απόσταση μικρότερη των τριάντα (30) χιλιομέτρων και ββ) οι σταθμοί ανήκουν σε φυσικά ή νομικά πρόσωπα εγγεγραμμένα στο Μητρώο Αγροτών και Αγροτικών Εκμεταλλεύσεων του ν. 3874/2010 (Α 151) και είναι εγκατεστημένοι εντός της Περιφερειακής Ενότητας στην οποία βρίσκονται οι αγροτικές
εκμεταλλεύσεις τους, όπως αυτές ορίζονται στο ν. 3874/2010.

Η τήρηση των προϋποθέσεων των περιπτώσεων α και β εξετάζεται κατά το στάδιο της περιβαλλοντικής αδειοδότησης των σταθμών. Οι προϋποθέσεις αυτές πρέπει να συντρέχουν και για αιτήματα έκδοσης ή τροποποίησης απόφασης έγκρισης περιβαλλοντικών όρων που έχουν υποβληθεί και δεν έχει εκδοθεί απόφαση μέχρι την έναρξη ισχύος του παρόντος.
«Οι προϋποθέσεις της περίπτωσης α` δεν απαιτείται να συντρέχουν για μονάδες που κατά την έναρξη ισχύος του παρόντος είχαν ήδη άδεια λειτουργίας και είχαν υποβάλλει ή υποβάλλουν αίτηση τροποποίησης της ΑΕΠΟ.»
Από το ανωτέρω άρθρο καθίσταται σαφές ότι για τις μονάδες που κατά την έναρξη ισχύος του Νόμου 4496/2017 , ήτοι την 8/11/2017 είχαν ήδη άδεια λειτουργίας , δεν ισχύει ο περιορισμός των τριάντα χιλιομέτρων για τις απαιτούμενες ποσότητες των πρώτων υλών .
Επίσης με την ψήφιση του νόμου 4685/2020 με τίτλο «Εκσυγχρονισμός περιβαλλοντικής νομοθεσίας, ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία των Οδηγιών 2018/844 και 2019/692 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου και λοιπές διατάξεις» (ΦΕΚ Α’ 92/07-05-2020 ) επήλθαν μεγάλες αλλαγές αναφορικά με τις περιβαλλοντικές αδειοδοτήσεις, τις αδειοδοτήσεις εγκαταστάσεων παραγωγής ενέργειας από ΑΠΕ και την έγκριση επενδύσεων σε ΑΠΕ.

Ειδικότερα :
Άρθρο 1 παρ. 1: Η αύξηση της διάρκειας ισχύος των ΑΕΠΟ (Αδεια έγκρισης περιβαλλοντικών όρων ) από δέκα (10) σε δεκαπέντε (15) χρόνια.
Η αύξηση αυτή όμως δεν παρίσταται συμβατή με τις ταχύτατες περιβαλλοντικές, αλλά και τεχνολογικές μεταβολές συνθηκών και δεδομένων που επιτελούνται σήμερα. Μάλιστα, αξιοποιείται και η εξάχρονη παράταση του ν. 4014/2011 για όσες δραστηριότητες διαθέτουν Σύστημα Περιβαλλοντικής Διαχείρισης, και είναι οι πιο επιβαρυντικές στο περιβάλλον. Αυτό γίνεται, ήπαρ’ όλο που η λογική του αρ. 2 παρ. 8 ν. 4014/2011 έχει αποδοκιμαστεί από το ΣτΕ (ΣτΕ 2944/2016, 1616/2019 κλπ.) ακριβώς γιατί η ευρωπαϊκή και η διεθνής τάση είναι η χρονική διάρκεια των ΑΕΠΟ να γίνεται μικρότερη και όχι μεγαλύτερη, ώστε να μπορεί να υπάρχει έγκαιρη προσαρμογή στα νέα δεδομένα και να διασφαλίζεται αποτελεσματικότερος έλεγχος.. . Άρθρο 2 παρ. 1: Ο χρόνος ελέγχου πληρότητας των φακέλων της ΜΠΕ μειώνεται κατά πέντε (5) εργάσιμες ημέρες.
Αυτό οδηγεί σε μία συντετμημένη προθεσμία για έλεγχο ουσίας των μελετών. Η Οδηγία 2011/92 δεν αναφέρει συγκεκριμένους χρόνους διεκπεραίωσης αλλά «εύλογα χρονοδιαγράμματα για τα διάφορα στάδια, επαρκούς διάρκειας».
Άρθρο 2 παρ. 2: Στο εδάφιο προβλέπεται ότι σε περίπτωση που η αρμόδια υπηρεσία δεν προχωρήσει είτε σε απόρριψη του φακέλου ΜΠΕ λόγω ελλείψεων αυτού είτε σε θετική γνωμοδότηση εντός αποκλειστικής προθεσμίας πέντε (5) ημερών, ο φάκελος θεωρείται πλήρης. Άρθρο 8: Η δημόσια διαβούλευση, στις περιπτώσεις όπου απαιτείται, θα διεξάγεται πλέον
μέσω του Ηλεκτρονικού Περιβαλλοντικού Μητρώο Ήτοι σύμφωνα με το άρθρο 8 ( Ηλεκτρονικό Περιβαλλοντικό Μητρώο) ορίζεται ότι :

Στο άρθρο 18 του ν. 4014/2011 (Α` 209) προστίθεται παράγραφος 6 ως εξής:
«6. Από την 1η Ιανουαρίου 2021 όλα τα έγγραφα που αφορούν στην έκδοση, ανανέωση ή τροποποίηση ΑΕΠΟ και ΠΠΔ, περιλαμβανομένων των αιτήσεων, μελετών περιβαλλοντικών επιπτώσεων, γνωμοδοτήσεων των φορέων της Διοίκησης, σχεδίων ΑΕΠΟ, καθώς και κάθε σχετική αλληλογραφία, διακινούνται αποκλειστικά μέσω του Ηλεκτρονικού Περιβαλλοντικού Μητρώου
(ΗΠΜ). Η δημόσια διαβούλευση στις περιπτώσεις όπου απαιτείται, θα διεξάγεται μέσω του ΗΠΜ.
Από τη ρύθμιση των προηγούμενων εδαφίων της παρούσας παραγράφου εξαιρούνται οι ΑΕΠΟ και ΠΠΔ που αφορούν σε κατασκευές κεραιών, οι αιτήσεις ή/και δηλώσεις των οποίων διεκπεραιώνονται μέσω του Συστήματος Ηλεκτρονικής Υποβολής Αιτημάτων (ΣΗΛΥΑ), μέχρι τη διασύνδεση του τελευταίου με το ΗΠΜ.»
Συμπερασματικά, ενώ δεν έχει ακόμα ολοκληρωθεί το νέο Χωροταξικό πλαίσιο για τις ΑΠΕ είναι σαφές ότι ένα μεγάλο τμήμα των έργων , αν όχι το σύνολό τους, θα σχεδιαστεί και θα υλοποιηθεί χωρίς να υπάρχει το αντίστοιχο χωροταξικό πλαίσιο όταν ήδη με τον ως άνω πρόσφατο Νόμο , δεσμεύεται ο φυσικός χώρος που καταλαμβάνει το προτεινόμενο έργο ήδη κατά την πρώτη
φάση της αδειοδότησης των ΑΠΕ χωρίς όμως να έχει αξιολογηθεί περιβαλλοντικά η δυνατότητα εγκατάστασης στην θέση αυτή.
Ήδη σχετικά με το θέμα ττης εγκατάστασης και λειτουργίας μονάδων καύσης βιομάζας (βιορευστών – Βιοελαίων ) σας έχω ενημερώσει για τις μέχρι τώρα γενόμενες ενέργειες από πλευράς δημοτικής αρχής και σας έχω αποστείλει τα παρακάτω έγγραφα:

αντίγραφα των υπ΄αριθμ. 1460/18/2/2021 & 1560/22/2/2021 εγγράφων μας προς τον Κο Συντονιστή της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Ηπείρου- Δυτικής Μακεδονίας
αντίγραφο του υπ΄αριθμ. 27012/12/3/2021 εγγράφου της Γενικής Διεύθυνσης Χωροταξικής και Περιβαλλοντικής Πολιτικής της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Ηπείρου – Δυτικής Μακεδονίας, , το οποίο περιήλθε στον Δήμο Σουλίου και έλαβε αριθμό πρωτοκόλλου 3032/26/3/2021 ,
αντίγραφο του υπ άριθμ. 2308 /09/03/2021 έγγραφο μας προς τον Κο Βασίλειο Μιχελάκη, Συντονιστή της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Ηπείρου- Δυτικής Μακεδονίας, τον Κο Αλέξανδρο Καχριμάνη, Περιφερειάρχη Ηπείρου και τον Κο Σκρέκα Κωνσταντίνο, Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας και
αντίγραφο του υπ΄αριθμ. 2977/24/3/2021 έγγραφό μας προς τον Κο Αλέξανδρο Καχριμάνη , Περιφερειάρχη Ηπείρου

Ακολούθησε και δεύτερος κύκλος συζητήσεων και τοποθετήσεων και το δημοτικό Συμβούλιο Σουλίου λαμβάνοντας σοβαρά υπόψη τις ανησυχίες και τους προβληματισμούς των δημοτών –κατοίκων του Δήμου μας

Ομόφωνα αποφασίζει και εκφράζει την αντίθεσή του στην εγκατάσταση και τη λειτουργία των Μονάδων Καύσης Βιομάζας (βιορευστών – βιοελαίων) στις θέσεις των Δ.Δ. Προδρομίου και Δ.Δ. Γαρδικίου και θα εξαντλήσει κάθε νόμιμο δικαίωμα και πρόσφορο μέτρο ενώπιον πάσης αρμόδιας διοικητικής αρχής αλλά και πάσης αρμόδιας δικαστικής αρχής προκειμένου να πετύχει
την ανάκληση των αποφάσεων με βάση τις οποίες εγκρίθηκαν οι περιβαλλοντικοί όροι και να αποτρέψει την έναρξη εργασιών.

Επίσης, λόγω έλλειψης χωροταξικού σχεδίου για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, ομόφωνα εκφράζει την αντίθεσή του στην οποιαδήποτε εγκατάσταση και λειτουργία όμοιων δραστηριοτήτων και έργων σε θέσεις που δεν υποδεικνύονται από τον Δήμο και μπορεί να θέσει εν αμφιβόλω την υγεία των κατοίκων, την προστασία του περιβάλλοντος, τις αγροτικές, κτηνοτροφικές και
οικοτουριστικές δραστηριότητες.
Στηρίζει ομόφωνα και έμπρακτα όλες τις ενέργειες που έγιναν από πλευράς της Δημοτικής Αρχής, των κατοίκων, Προέδρων Τοπικών Συμβουλίων και της επιτροπής αγώνα.

Στη συνέχεια ο πρόεδρος κάλεσε το Συμβούλιο ν΄ αποφασίσει σχετικά.
Το Συμβούλιο μετά από διαλογική συζήτηση και αφού έλαβε υπόψη του, όλες τις απόψεις και τοποθετήσεις των συμμετεχόντων στη συνεδρίαση,

ΟΜΟΦΩΝΑ ΑΠΟΦΑΣΙΖΕΙ

1.-Συστήνει Επιτροπή από τον Δήμαρχο και τους επικεφαλείς των παρατάξεων του Δημοτικού μας Συμβουλίου, συν τριών μελών της επιτροπής αγώνα συνεπικουρούμενη από τους προέδρους των τοπικών κοινοτήτων .

2-.Συστήνει ομάδα με ειδικούς πραγματογνώμονες για τις ανάγκες διερεύνησης τόσο των συγκεκριμένων αδειοδοτήσεων όσο και των μελλοντικών που πρόκειται να λάβουν χώρα στα διοικητικά όρια του Δήμου μας, διότι το νομοθετικό πλαίσιο δεν προβλέπει δημόσια διαβούλευση.

3.-Εξουσιοδοτεί την επιτροπή για κάθε ενέργεια που θα αποφασιστεί στην όλη διαδικασία προς κάθε διοικητική και δικαστική αρχή.

4.- Εγκρίνει την δημιουργία Κ.Α. ποσού 10.000€ στον προϋπολογισμό του Δήμου Σουλίου οικονομικού έτους 2021 για τις ανάγκες που θα προκύψουν σχετικά με την ανάθεση – διερεύνηση των αδειοδοτήσεων από τους πραγματογνώμονες.
Συνέχεια...

Με μεγάλη συμμετοχή η χθεσινή εννημέρωση - διαμαρτυρία στο Καμίνι για τις μονάδες ενέργειας με βιομάζα (ΦΩΤΟ+ΒΙΝΤΕΟ)

Απριλίου 05, 2021 0
Με μεγάλη συμμετοχή η χθεσινή εννημέρωση - διαμαρτυρία στο Καμίνι για τις μονάδες ενέργειας με βιομάζα (ΦΩΤΟ+ΒΙΝΤΕΟ)

Χθες Κυριακή 4/4 το πρωί έλαβε χώρα στο Καμίνι μεγάλη ανοιχτή συζήτηση- ενημέρωση της Επιτροπής Αγώνα προς τους κατοίκους των κοινοτήτων Καμινίου- Ζερβοχωρίου και Προδρομίου για τις έως τώρα εξελίξεις στο ζήτημα της λειτουργίας των μονάδων καύσης βιορευστών και των περαιτέρω δράσεων.

Οι κάτοικοι δώσανε δυναμικό παρόν, εκφράστηκαν προβληματισμοί και ανησυχία αλλά κυρίως η διάθεση και η ανάγκη για την ένταση των κινητοποιήσεων.

Στη συνάντηση αποτυπώθηκε ξεκάθαρα η κατεύθυνση στην οποία πρέπει να κινηθεί η Επιτροπή Αγώνα με την ολόπλευρη συμπόρευση του κόσμου και δεν είναι άλλη από την κλιμάκωση των κινητοποιήσεων μας και την ακόμη μεγαλύτερη συμμετοχή των κατοίκων όλου του Δήμου μας.


Συντονισμένοι και απερίσπαστοι στέλνουμε ηχηρό μήνυμα προς πάσα αρμόδια αρχή και υπηρεσία ότι αντιστεκόμαστε και εντείνουμε τον αγώνα μας κατά της λειτουργίας των μονάδων καύσης βιορευστων στις κοινότητες μας αλλά και σε όλο τον Δήμο Σουλίου.

Η συγκέντρωση κατέληξε σε αυθόρμητο συμβολικό κλείσιμο του δρόμου με πορεία όλων των παρευρισκόμενων.


Ο αγώνας μας συνεχίζεται και κλιμακώνεται με νέες κινητοποιήσεις και τη συμμετοχή εκατοντάδων κατοίκων που συμπαραστέκεται ενεργά!
Οι επόμενες κινητοποιήσεις της Επιτροπής Αγώνα θα ανακοινωθούν άμεσα!
Μείνετε συντονισμένοι!

Συνέχεια...

Θεσπρωτία: Πρεμιέρα σήμερα για το λιανεμπόριο - Πως θα λειτουργήσει η αγορά

Απριλίου 05, 2021 0
Θεσπρωτία: Πρεμιέρα σήμερα για το λιανεμπόριο  - Πως θα λειτουργήσει η αγορά

Ανοίγουν σήμερα τα καταστήματα λιανικού εμπορίου και στη Θεσπρωτία, με ιδιοκτήτες και υπαλλήλους να ετοιμάζονται να υποδεχτούν πελατεία μετά από καιρό.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των εμπόρων, ο κόσμος θα ανταποκριθεί στο άνοιγμα της αγοράς και θα προσέλθει πάντα τηρώντας τα μέτρα να αγοράσει τα είδη που έχει ανάγκη.

Να θυμίσουμε ότι ανοίγουν όλα τα εμπορικά καταστήματα, εκτός από τα εμπορικά κέντρα, τα malls, τα εκπτωτικά χωριά, τα outlets και τα shop in shop.

Η επανεκκίνηση του λιανεμπορίου θα γίνει με τις μεθόδους click away και click in shop.
Με άλλα λόγια, ο καταναλωτής για να πραγματοποιήσει τα ψώνια του θα πρέπει να κλείσει ραντεβού με την επιχείρηση επιλέγοντας είτε παραλαβή εντός (π.χ. σε περίπτωση που επιθυμεί να δοκιμάσει το προϊόν) είτε εκτός αυτής.

Η επιχείρηση θα του αποστέλλει απαντητικό μήνυμα (με την ημέρα και την ώρα του ραντεβού), το οποίο και θα επιδεικνύει ο καταναλωτής σε περίπτωση ελέγχου.
Εντός του καταστήματος θα επιτρέπεται ένας πελάτης ανά 25 τ.μ., με μέγιστο όριο τους 20 πελάτες κατά περίπτωση.

Για να κάνει τις αγορές του ο πελάτης -είτε με click away είτε με click in shop- οφείλει για να μετακινηθεί να αποστείλει μήνυμα στο ειδικό, νέο πενταψήφιο αριθμό (13032) που θα τεθεί σε λειτουργία, αποκλειστικά, για το λιανικό εμπόριο.

Ο καταναλωτής θα έχει δικαίωμα να αποστείλει ένα μήνυμα ημερησίως, ενώ θα πρέπει να πραγματοποιήσει τα ψώνια του εντός τριών ωρών.
Συνέχεια...

Διακοπή ρεύματος σήμερα στη Λωρίδα Σαγιάδας

Αίτημα της Λαϊκής Συσπείρωσης για συζήτηση για την προωθούμενη εγκατάσταση ανεμογεννητριών στα όρη Σουλίου

Απριλίου 05, 2021 0
Αίτημα της Λαϊκής Συσπείρωσης για συζήτηση για την προωθούμενη εγκατάσταση ανεμογεννητριών στα όρη Σουλίου
Προς τον Πρόεδρο του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Σουλίου
κοινοποίηση: Δημοτική Αρχή, Δημοτικές Παρατάξεις, ΜΜΕ Θεσπρωτίας.

Αίτημα συζήτησης θέματος για την προωθούμενη εγκατάσταση ανεμογεννητριών

Κε. Πρόεδρε,
είναι γνωστό σε όλους ότι το τελευταίο διάστημα βρίσκονται σε εξέλιξη διαδικασίες χωροθέτησης και αδειοδότησης Αιολικών Πάρκων (ΑΠ) σε όλη την Ήπειρο. Σε αρκετά Δημοτικά Συμβούλια (Δ.Δωδώνης, Δ.Μετσόβου, Δ.Ζηρού) έχει συζητηθεί το θέμα και έχουν παρθεί αρνητικές αποφάσεις, ενώ έντονη είναι η ανησυχία των κατοίκων των χωριών. Εκτιμούμε λοιπόν, ότι ως Δημοτικό Συμβούλιο πρέπει να τοποθετηθούμε, μιας που μέρος των σχεδιαζόμενων επενδύσεων αφορά και την περιοχή μας. Χαρακτηριστικό είναι το έγγραφο της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας («Αδειοδότηση ανεμογεννητριών στις δημοτικές ενότητες Μετσόβου, Ζαγορίου, Δωδώνης» (αριθ. ερωτ. 4078/11.02.2021, αριθ. πρωτ. ΡΑΕ Ι296636/12.02.2021) προς την Ελληνική Βουλή όπου και επιβεβαιώνεται επένδυση τμήμα της οποίας θα χωροθετηθεί στα Όρη Σουλίου εντός των ορίων του δήμου μας.

Το πλαίσιο της επένδυσης:

Η προτεινόμενη επένδυση που επεκτείνεται σε 3 δήμους της περιοχής, περιλαμβάνει την ανάπτυξη δυο αιολικών πάρκων συνολικής ισχύος 117.6 και 140 MW και τη διασύνδεσή τους με το Εθνικό Σύστημα Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας. Πρόκειται για μια τεράστια μονάδα παραγωγής ρεύματος καθώς, σύμφωνα με την «Στατιστική της Αιολικής Ενέργειας στην Ελλάδα για το 2020» που ανακοίνωσε η Ελληνική Επιστημονική Ένωση Αιολικής Ενέργειας (ΕΛΕΤΑΕΝ), τα συγκεκριμένα αιολικά πάρκα, συνολικά, θα αποδίδουν ενέργεια ίση με το 51,89% των ανεμογεννητριών που τοποθετήθηκαν το 2020 πανελλαδικά, και 16,5% της συνολικής παραγόμενης αιολικής ενέργειας στη χώρα μας.

Το έργο που εκτείνεται μέχρι τα όρη Σουλίου είναι συνολικής ισχύος 117.6 MW, έχει λάβει τη σχετική άδεια της ΡΑΕ (παραγωγού) και αναμένεται η τελική αδειοδότηση. Πρόκειται ουσιαστικά για τη δημιουργία βιομηχανικών τύπου αιολικών πάρκων, χάριν των οποίων πρόκειται να ανοιχθούν χιλιόμετρα νέων δρόμων, να ριχθούν χιλιάδες κυβικά μέτρα τσιμέντο, να στηθούν μεταλλικά τέρατα-βιομηχανικές τουρμπίνες που θα ξεπερνούν τα 200 μέτρα ύψος. Κατατάσσονται στην κατηγορία Α1 και άρα οι άδειες εξετάζονται από το ΥΠΕΝ.

Στόχος της συγκεκριμένης επένδυσης δεν είναι φυσικά οι ανάγκες του πληθυσμού της περιοχής για εργασία και φθηνή ενέργεια, αλλά τα υψηλά κέρδη της εταιρείας, η οποία θα δει τις αξίες των μετοχών της να φουσκώνουν. Στην ουσία, στήνεται με κρατική επιδότηση, «τζάμπα μαγαζί» και με την πολιτική των εγγυημένων τιμών για τους παραγωγούς ΑΠΕ, η εταιρεία θα κερδοσκοπεί από το υστέρημά μας, έχοντας εξασφαλισμένη πελατεία για πολλά χρόνια.

Απελευθέρωση Ενέργειας και ΑΠΕ:

Η απελευθέρωση της ενέργειας είναι μια πραγματική «αρένα». Οι ιδιωτικοί όμιλοι επιλέγουν πότε και πού θα επενδύσουν, ποιο θα είναι το μέγεθος της επένδυσης, ποιο καύσιμο θα χρησιμοποιήσουν, με μοναδικό γνώμονα τη μέγιστη κερδοφορία τους. Σ’ αυτή τη «ζούγκλα» ο κρατικός ενεργειακός σχεδιασμός, στρέφεται πάντα ενάντια στις λαϊκές ανάγκες και τα συμφέροντα. Έτσι, η νομοθεσία των εκάστοτε κυβερνήσεων όπως και της σημερινής της Νέας Δημοκρατίας, αποσκοπεί στην παροχή διευκολύνσεων προς τα επενδυτικά κεφάλαια, παραβλέποντας τις καταστροφικές συνέπειες που έχουν τέτοιου τύπου επενδύσεις στο φυσικό και κοινωνικό περιβάλλον.

Το έχουμε δει αυτό στην πράξη, στα Άγραφα, στο Αιγαίο, στην Εύβοια κ.α. Είναι χαρακτηριστική επίσης, η στάση της προηγούμενης κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, όπου πήγε πολλά βήματα παραπέρα την πολιτική της «απελευθέρωσης» στην Ενέργεια, βάζοντας στόχο την αύξηση της ηλεκτροπαραγωγής από ανεμογεννήτριες κατά δυο επιπλέον γιγαβάτ.

Περιβαλλοντικές Επιπτώσεις:

Οι επιπτώσεις στο περιβάλλον της περιοχής θα είναι καταστροφικές και ανεπανόρθωτες.

Θα διανοιχτούν, δρόμοι 8,5 χμ, μέσα σε δάσος, επιπλέον των υπαρχόντων δασικών ή αγροτικών δρόμων. Χιλιάδες στρέμματα δασών θα δεσμευτούν και εκατοντάδες στρέμματα δάσους θα αποψιλωθούν.

Το μέγεθος της καταστροφής που θα προκληθεί, το ομολογούν οι ίδιοι οι «επενδυτές»: 46 ανεμογεννήτριες (και για τα 2 έργα) ύψους 116 μέτρων όπου μόνο τα τσιμέντα, θα καταλαμβάνουν 28 στρ δασικής έκτασης, εκτός από αυτά των δρόμων, ενώ για να μεταφερθεί το ρεύμα από τις ΑΓ στο δίκτυο, θα απαιτηθεί να κατασκευαστεί από το ΑΠ υπόγεια γραμμή 18χμ μέχρι το ΚΥΤ Αράχθου!

Για να μεταφερθούν τα κομμάτια των Α/Γ και οι γερανοί για να τις συναρμολογήσουν, με βαρέως τύπου οχήματα (έως 80μ), θα διανοιχτούν δρόμοι που θα φτάνουν τα 10 μ πλάτος μέσα σε δάσος.

Όλα τα αιολικά πάρκα, όπως καταγράφεται σε μελέτες, εξαιτίας της περιστροφής των πτερυγίων των ΑΓ και των καταβατικών ρευμάτων αέρα, προκαλούν αφύγρανση της εδαφικής ζώνης. Λίγο-λίγο δηλαδή αφού δεν υπάρχει υγρασία, η περιοχή γύρω από κάθε ΑΓ, γίνεται κρανίου τόπος.

Οι επιπτώσεις που θα προκληθούν στο μικροκλίμα της περιοχής, στη χλωρίδα και την πανίδα, θα είναι ανεπανόρθωτες (πχ ξηρασία, θανάτωση αποδημητικών πουλιών κλπ). Σημειώνουμε ότι στα βουνά του Σουλίου εδώ και πολλά χρόνια ζουν άγρια άλογα, για τα οποία η πολιτεία έχει μεριμνήσει τουλάχιστον παλαιότερα με υποδομές (ταΐστρες κλπ.).

Πάντα υπάρχει και είναι πολύ πιο σοβαρή υπόθεση, η εκπομπή υποήχων, οι οποίοι έχουν σοβαρότατες επιπτώσεις στη μελισσοκομία, αλλά και στην υγεία των ανθρώπων, σύμφωνα με επιστημονικές έρευνες. Να έχουμε υπόψη μας, ότι εκτός από τους υπόηχους, οι ΑΓ δεν είναι αθόρυβες. Συγκεκριμένα μια ΑΓ κατά τη λειτουργία παράγει συνεχή θόρυβο περί τα 90-105db (όσα ένα αλυσοπρίονο).

Σε όλα τα έργα τέτοιου μεγέθους, τα ποσά των αερίων του θερμοκηπίου που εξοικονομούνται με τη λειτουργία τους δεν αφαιρούνται από τα ποσά των αερίων του θερμοκηπίου που προκλήθηκαν από την κατασκευή των ανεμογεννητριών, έως τη μεταφορά και τοποθέτησή τους. Η όποια εξοικονόμηση του CO2 (του σημαντικότερου πλανητικού ρύπου) έχει θηριώδη περιβαλλοντικό αντίκτυπο σε βάρος της βιοποικιλότητας τόσο σε επίπεδο χώρας, όσο και παγκοσμίως.

Τέλος, το να καταστρέφεις υψηλής περιβαλλοντικής αξίας τοπικά οικοσυστήματα (ίσως από τα πιο παρθένα πανελλαδικά, στη συγκεκριμένη περίπτωση) να διαταράσσεις και να υποβαθμίζεις τέτοιες περιοχές -περίπου «για το τίποτα»- αποδεικνύει ότι οι ΑΠΕ, όπως προωθούνται από την ΕΕ και την Ελληνική κυβέρνηση, άναρχα και χωρίς κεντρικό σχεδιασμό, κάθε άλλο παρά φιλικές για το περιβάλλον είναι και μόνο αρνητικές επιπτώσεις μπορούν να επιφέρουν στο λαό.

Άλλες Επιπτώσεις:

Επειδή η ευρύτερη περιοχή (Όρη Σουλίου και Θεσπρωτικά Όρη) αποτελεί μια περιοχή με ιστορική, πολιτιστική, παραδοσιακή και παραγωγική συνέχεια και σύνδεση, θα προκύψουν και ευρύτερες επιπτώσεις πέρα από τις στενά περιβαλλοντικές (αν και είναι δύσκολο να τις ξεχωρίσουμε από το ευρύτερο πλαίσιο του ανθρωπογενούς, πολιτιστικού και φυσικού περιβάλλοντος). Ενδεικτικά:

Ανεξερεύνητες αρχαιολογικές θέσεις και τόποι με ιστορική σημασία είτε θα χαθούν είτε θα αλλοιωθούν ανεπανόρθωτα υπό το βάρος των βίαιων επεμβάσεων.

Παραδοσιακά μονοπάτια των Σουλιωτών θα χαθούν και δραστηριότητες όπως η πεζοπορία και το κυνήγι ουσιαστικά θα απαγορευτούν (απαγορεύεται η προσέγγιση ανθρώπων στα ΑΠ).

Ισχυρό πλήγμα θα δεχθούν οι εναπομείναντες κτηνοτρόφοι των Σουλιωτοχωρίων καθώς θα περιοριστούν οι εκτάσεις βόσκησης αιγοπροβάτων και βοοειδών, ενώ απρόβλεπτες θα είναι οι συνέπειες στους βοσκότοπους της ευρύτερης περιοχής από τη αλλαγή του μικροκλίματος.
Η μελισσοκομική δραστηριότητα της περιοχής θα επηρεαστεί αρνητικά.

Σχετικά με τα δήθεν αντισταθμιστικά οφέλη:

Κανένας δεν πρέπει να πιστέψει τους λογής– λογής «γυρολόγους» που βρισκόμενοι σε διατεταγμένη υπηρεσία, περιδιαβαίνουν τα χωριά προσπαθώντας να πείσουν προέδρους και κατοίκους με γελοία επιχειρήματα του τύπου: «θα έχουμε τσάμπα ρεύμα», «θα ανεβαίνουμε με άσφαλτο στα βουνά» κ.α.

Ξεκαθαρίζουμε ότι και να υπήρχαν «αντισταθμιστικά οφέλη», πάλι δεν θα έπρεπε να δεχθούμε την τοποθέτηση Α/Γ στην περιοχή μας, εκτιμώντας την τεράστια περιβαλλοντική και όχι μόνο καταστροφή που θα προκληθεί. Το μεγάλο μέγεθος του έργου, είναι ακριβώς αυτό που προσδιορίζει τις επιπτώσεις στο τοπίο και στη μορφολογία του εδάφους, ως μόνιμες, μη αναστρέψιμες και σημαντικές.

Σχετικά με τον τρόπο αντίδρασης και διεκδίκησης:

Ως Λαϊκή Συσπείρωση, στηρίζουμε χωρίς προκαταλήψεις κάθε μορφή λαϊκής διεκδίκησης και αγώνα. Παράλληλα όμως εφιστούμε την προσοχή ως προς τη «νομική διεκδίκηση» που προτάσσεται –καλοπροαίρετα πολλές φορές- από ορισμένους, ως λύση. Έχοντας την Πανελλαδική εμπειρία από αντίστοιχες νομικές προσφυγές, γνωρίζουμε πολύ καλά ότι οι νόμοι του αστικού κράτους δεν έχουν φτιαχτεί για να υπερασπίζονται το δίκιο του «αδυνάτου». Τυχόν αρνητική έκβαση των προσφυγών, θα φέρει απογοήτευση, θα αφοπλίσει έναν κόσμο που δεν έχει εμπειρία από αγώνες, με αποτέλεσμα οι «επενδυτές» να υλοποιήσουν ανενόχλητοι το έργο τους.

Φυσικά και δεν είμαστε πολέμιοι των Ανανεώσιμων («καθαρών») Πηγών Ενέργειας, όμως -όπως συμβαίνει και με κάθε παραγωγική διαδικασία- τα κριτήρια «ωφελιμότητας» είναι πάντα δυο: ενέργεια για τη μεγιστοποίηση των κερδών των λίγων ή φθηνή ενέργεια για το λαό με σεβασμό στο φυσικό και ανθρώπινο περιβάλλον; Και τα δύο δεν μπορούμε να τα έχουμε.

Με βάση τα παραπάνω, προτείνουμε τη συζήτηση και έκδοση ψηφίσματος του Δημοτικού μας Συμβουλίου, που να αντιτίθεται κατηγορηματικά στις σχεδιαζόμενες επενδύσεις:

Προτεινόμενο Ψήφισμα:

Σχετικά με την προωθούμενη τοποθέτηση ανεμογεννητριών στην περιοχή μας και συγκεκριμένα στα Όρη Σουλίου, ως μέρους ενός ευρύτερου επενδυτικού σχεδίου χωροθέτησης αιολικών πάρκων σε περιοχές των Δήμων Δωδώνης, Ζηρού, Πρεβέζης και Σουλίου, ως Δημοτικό Συμβούλιο δηλώνουμε ότι:

1. Οι συγκεκριμένες επενδύσεις μεγάλης κλίμακας, σε καμία περίπτωση δεν στοχεύουν στην εξυπηρέτηση των αναγκών των κατοίκων της περιοχής για εργασία με δικαιώματα και προσιτή ενεργεία, με σεβασμό στο περιβάλλον. Αντιθέτως, συνδέονται με την πολιτική απορρύθμισης, ιδιωτικοποίησης και απελευθέρωσης του ενεργειακού κλάδου. Το μόνο που εγγυώνται είναι η υψηλή κερδοφορία σε μεγάλους επιχειρηματικούς ομίλους με την αρωγή γενναιόδωρων κρατικών επιδοτήσεων.

2. Ιδιαίτερη ανησυχία και προβληματισμό προκαλούν οι σχεδιαζόμενες επενδύσεις ως προς τις τεράστιες περιβαλλοντικές επιπτώσεις που θα έχουν στα οικοσυστήματα των ορεινών μας όγκων. Επιπτώσεις σοβαρές και ανεπανόρθωτες σε μια από τις πλέον παρθένες περιοχές της χώρας μας που θα έχουν αρνητικό αντίκτυπο και σε όλο το ανθρωπογενές, ιστορικό και πολιτιστικό περιβάλλον της ευρύτερης περιοχής.

Με βάση τα παραπάνω δηλώνουμε την πλήρη αντίθεσή μας στη συγκεκριμένη επένδυση και απαιτούμε να σταματήσει κάθε διαδικασία υλοποίησης των έργων.

Καλούμε του μαζικούς φορείς του τόπου μας, τα εργατικά σωματεία, τους πολιτιστικούς και αθλητικούς φορείς, του συνδημότες μας συνολικά, να πούμε συλλογικά ένα βροντερό ΟΧΙ στα κυβερνητικά και επιχειρηματικά σχέδια.

Συνέχεια...

Δωρεάν rapid test καθημερινά στην Ηγουμενίτσα από σήμερα

Απριλίου 05, 2021 0
Δωρεάν rapid test καθημερινά στην Ηγουμενίτσα από σήμερα

Ο Δήμος Ηγουμενίτσας ενημερώνει ότι σύμφωνα με τις αναθεωρημένες οδηγίες του ΕΟΔΥ, τροποποιείται το προηγούμενο πρόγραμμα των rapid test και διαμορφώνεται ως εξής: Δευτέρα 5 Απριλίου έως και Παρασκευή 9 Απριλίου, από τις 10:00 έως τις 14:00, το κλιμάκιο του ΕΟΔΥ θα βρίσκεται στην πλατεία Δημαρχείου, στην Ηγουμενίτσα και θα πραγματοποιεί δωρεάν ελέγχους ταχείας ανίχνευσης αντιγόνου (rapid test) Covid-19 σε πεζούς, στο πλαίσιο των μέτρων πρόληψης και προστασίας της υγείας του πληθυσμού από το νέο κορωνοϊό.

Όσοι επιθυμούν να υποβληθούν σε τεστ θα πρέπει να έχουν στείλει μήνυμα για μετακίνηση 1 στο 13033, να γνωρίζουν τον ΑΜΚΑ τους, τον αριθμό ταυτότητας και τον αριθμό του τηλεφώνου στο οποίο θα αποσταλεί το αποτέλεσμα του rapid test.

Τα τεστ θα πραγματοποιηθούν σύμφωνα με όλες τις οδηγίες που προβλέπονται από τα υγειονομικά πρωτόκολλα και οι πολίτες θα πρέπει να προσέρχονται φορώντας μάσκες και τηρώντας τις αποστάσεις ασφαλείας.
Συνέχεια...

Θεσπρωτία: Αναλυτικά τα δρομολόγια των Κινητών Αστυνομικών Μονάδων της εβδομάδας (5-11/4)

Απριλίου 05, 2021 0
Θεσπρωτία: Αναλυτικά τα δρομολόγια των Κινητών Αστυνομικών Μονάδων της εβδομάδας (5-11/4)

Ανακοινώνεται ότι για την εβδομάδα 5 ως 11 Απριλίου 2021 τα δρομολόγια των Κινητών Αστυνομικών Μονάδων της Γενικής Περιφερειακής Αστυνομικής Διεύθυνσης Ηπείρου θα είναι τα ακόλουθα:

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ ΘΕΣΠΡΩΤΙΑΣ

ΗΜΕΡΑ

ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ

ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΟ

ΩΡΑΡΙΟ

ΔΕΥΤΕΡΑ

05/04/2021

Φοινίκι - Δάφνη - Άνω Ξέχωρο - Ριζό (Αράχωβα) – Κοκκινο Λιθάρι - Νεροχώρι-Κεραμίτσα - Αχουρία Κεραμίτσας - Μαλούνι - Αχουρία Μαλουνίου

18:00-01:00

ΤΡΙΤΗ

06/04/2021

Φανερωμένη - Γηρομέρι - Μαυρονέρι - Κάτω Ξέχωρο - Κερασοχώρι - Παλαμπάς - Άγιος Νικόλαος - Άγιοι Πάντες - Κρυονέρι - Αμπελώνας

08:00-15:00

ΤΕΤΑΡΤΗ

07/04/2021

Τσαμαντάς - Βαβούρι - Λιάς - Λίστα- Κουρεμάδι- Κεφαλοχώρι - Μηλέα - Γαρδίκι Φιλιατών - Αναβρυτός.

18:00-01:00

ΠΕΜΠΤΗ

08/04/2021

Γεροπλάτανος-Πηγαδούλια - Άγιος Αρσένιος-Σμπόκια - Κυπάρισσος-Παλαιοχώρι–Δονάτος – Γολά - Ροδοστίβα.

08:00-15:00

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ

09/04/2021

Αετός - Άνω Παλαιοκκλήσι - Κάτω Παλαιοκκλήσι - Κοκκινιά (Τσατσουλέϊκα) – Χλωμός - Αχλαδιά.

18:00-01:00

ΚΥΡΙΑΚΗ

11/04/2021

Σαμονίβα - Τσαγκάρι - Φροσύνη - Αυλότοπος - Κουκλιοί - Γλυκή

08:00-15:00

Συνέχεια...

Ο καιρός στην Ηγουμενίτσα σήμερα

Post Top Ad

Your Ad Spot