11/02/21 - Θεσπρωτικοί Αντίλαλοι

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Τρίτη 2 Νοεμβρίου 2021

Πολλά νέα κρούσματα σήμερα στη Θεσπρωτία - Η κατάσταση πανελλαδικά

Νοεμβρίου 02, 2021 0
Πολλά νέα κρούσματα σήμερα στη Θεσπρωτία - Η κατάσταση πανελλαδικά

Αναλυτικά η σημερινή κατανομή των κρουσμάτων στην Ήπειρο
ΠΕ Άρτας 14
ΠΕ Θεσπρωτίας 16
ΠΕ Ιωαννίνων 76
ΠΕ Πρέβεζας 22

Ημερήσια έκθεση covid-19 του ΕΟΔΥ
Τα νέα εργαστηριακά επιβεβαιωμένα κρούσματα της νόσου που καταγράφηκαν τις τελευταίες 24 ώρες είναι 6.700, εκ των οποίων 16 εντοπίστηκαν κατόπιν ελέγχων στις πύλες εισόδου της χώρας. Ο συνολικός αριθμός των κρουσμάτων ανέρχεται σε 754.451 (ημερήσια μεταβολή +0.9%), εκ των οποίων 50.8% άνδρες. Με βάση τα επιβεβαιωμένα κρούσματα των τελευταίων 7 ημερών, 143 θεωρούνται σχετιζόμενα με ταξίδι από το εξωτερικό και 2.568 είναι σχετιζόμενα με ήδη γνωστό κρούσμα

Οι νέοι θάνατοι ασθενών με COVID-19 είναι 59, ενώ από την έναρξη της επιδημίας έχουν καταγραφεί συνολικά 16.050 θάνατοι. Το 95.4% είχε υποκείμενο νόσημα ή/και ηλικία 70 ετών και άνω.

Ο αριθμός των ασθενών που νοσηλεύονται διασωληνωμένοι είναι 434 (60.4% άνδρες). Η διάμεση ηλικία τους είναι 64 έτη. To 79.5% έχει υποκείμενο νόσημα ή/και ηλικία 70 ετών και άνω. Μεταξύ των ασθενών που νοσηλεύονται διασωληνωμένοι, 370 (85.25%) είναι ανεμβολίαστοι ή μερικώς εμβολιασμένοι και 64 (14.75%) είναι πλήρως εμβολιασμένοι. Από την αρχή της πανδημίας έχουν εξέλθει από τις ΜΕΘ 3.324 ασθενείς. Οι εισαγωγές νέων ασθενών Covid-19 στα νοσοκομεία της επικράτειας είναι 321 (ημερήσια μεταβολή +28.92%). Ο μέσος όρος εισαγωγών του επταημέρου είναι 286 ασθενείς.Η διάμεση ηλικία των κρουσμάτων είναι 38 έτη (εύρος 0.2 έως 106 έτη), ενώ η διάμεση ηλικία των θανόντων είναι 78 έτη (εύρος 0.2 έως 106 έτη).
Συνέχεια...

Το χειμερινό ωράριο λειτουργίας του Αρχαιολογικού Μουσείου Ηγουμενίτσας και των αρχαιολογικών χώρων της Θεσπρωτίας

Νοεμβρίου 02, 2021 0
Το χειμερινό ωράριο λειτουργίας του Αρχαιολογικού Μουσείου Ηγουμενίτσας και των αρχαιολογικών χώρων της Θεσπρωτίας

Η Εφορεία Αρχαιοτήτων Θεσπρωτίας σας ενημερώνει ότι από 1η Νοεμβρίου 2021 έως 31η Μαρτίου 2022 καθορίζεται χειμερινό ωράριο λειτουργίας για το Αρχαιολογικό Μουσείο Ηγουμενίτσας και τους επισκέψιμους αρχαιολογικούς χώρους Π.Ε. Θεσπρωτίας ως ακολούθως:

Δευτέρα, Τετάρτη έως Κυριακή: 8:30-15:30
Τρίτη: κλειστό

Αρχαιολογικός χώρος Γιτάνων
Τετάρτη έως Κυριακή: 08:30-15:30
Δευτέρα-Τρίτη: κλειστός

Αρχαιολογικός χώρος Ελέας
Σαββάτο-Κυριακή: 08:30-15:30
Δευτέρα-Παρασκευή επισκέψιμος κατόπιν συνεννόησης με την ΕΦ.Α. Θεσπρωτίας - τηλ.: 26650.29177/8, e-mail: efathe@culture.gr

Αρχαιολογικοί χώροι Ντόλιανης, Πύργου Ραγίου και Κούλιας Παραμυθιάς
Δευτέρα-Παρασκευή (09:00-14:00), επισκέψιμοι κατόπιν συνεννόησης με την ΕΦ.Α. Θεσπρωτίας - τηλ.: 26650.29177/8, e-mail: efathe@culture.gr
Αρχαιολογικός χώρος Δυμοκάστρου, Αρχαιολογικό Πάρκο Ουζντίνας
Ελεύθερη είσοδος

Επίσης υπενθυμίζεται ότι το Αρχαιολογικό Μουσείο Ηγουμενίτσας την 21η των μηνών Νοεμβρίου και Δεκεμβρίου του τρέχοντος έτους θα δέχεται τους επισκέπτες με ελεύθερη είσοδο, στο πλαίσιο της συμμετοχής του στον εορτασμό της επετείου των 200 χρόνων από την επανάσταση του 1821. 

Επιπλέον, την πρώτη Κυριακή των μηνών Νοεμβρίου, Δεκεμβρίου, Ιανουαρίου, Φεβρουαρίου και Μαρτίου η είσοδος στο μουσείο και τους αρχαιολογικούς χώρους είναι ελεύθερη για το κοινό.

Για το διάστημα από 1η Νοεμβρίου 2021 έως 31η Μαρτίου 2022 ισχύει το μειωμένο εισιτήριο (2 ευρώ) για όλους τους επισκέπτες των παραπάνω χώρων, πλην όσων απαλλάσσονται από την καταβολή αντιτίμου εισιτηρίου. Συμπληρωματικά σας ενημερώνουμε ότι το εκδοτήριο του αρχαιολογικού χώρου των Γιτάνων δε διαθέτει επί του παρόντος μηχάνημα POS.

Για την ασφαλή λειτουργία, στο πλαίσιο της λήψης μέτρων περιορισμού της διασποράς του COVID-19, θα τηρούνται οι προβλεπόμενες οδηγίες για τους επισκέπτες, το προσωπικό και τις εγκαταστάσεις εξυπηρέτησης του κοινού.
Η προσέλευση των επισκεπτών επιτρέπεται έως και δεκαπέντε (15΄) λεπτά πριν τη λήξη του ωραρίου.
Συνέχεια...

Στη Βουλή φέρνει ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ τα μειωμένα ποσά της Βασικής Ενίσχυσης που έλαβαν οι παραγωγοί

Νοεμβρίου 02, 2021 0
Στη Βουλή φέρνει ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ τα μειωμένα ποσά της Βασικής Ενίσχυσης που έλαβαν οι παραγωγοί

Ερώτηση προς τον Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, κατέθεσαν 53 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, μεταξύ των οποίων και ο Μάριος Κάτσης, σχετικά με τα μειωμένα ποσά της Βασικής Ενίσχυσης που καταβλήθηκαν πρόσφατα στους δικαιούχους.

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία η φετινή πληρωμή είναι μειωμένη κατά 63 εκ ευρώ, σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή, και αυτή η μείωση δεν αφορά στις κατηγορίες που αναφέρονται στην ανακοίνωση του ΟΠΕΚΕΠΕ και στις διευκρινίσεις που έδωσε το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης, για παραγωγούς οι οποίοι θα πληρωθούν κατά την εκκαθάριση και ακόμα εξετάζονται οι φάκελοί τους ή υπάρχουν εκκρεμότητες στην εκκαθάριση φόρου εισοδήματος. Αφορά παραγωγούς που κατά την ενεργοποίηση των δικαιωμάτων τους δεν άλλαξε τίποτα ως προς τα στοιχεία τους σε σχέση με πέρυσι.

Σε μια περίοδο όπως η σημερινή, όπου ο αγροτικός κόσμος βιώνει μια πρωτοφανή αύξηση στο κόστος παραγωγής, η Βασική Ενίσχυση αποτελεί μια σημαντική βοήθεια, με την οποία μπορεί να καλυφθεί μέρος από τις κύριες ανάγκες των δικαιούχων παραγωγών. Οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ ζητούν εξηγήσεις από τον αρμόδιο Υπουργό και την κυβέρνηση, για τον λόγο αυτής της μείωσης, που επιδεινώνει ακόμα περισσότερο την ήδη δύσκολη οικονομική κατάσταση της συντριπτικής πλειοψηφίας των γεωργών και των κτηνοτρόφων.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της Ερώτησης:

ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς τον Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων

Θέμα: «Καταβολή Βασικής Ενίσχυσης 2021»

Την 26η Οκτωβρίου 2021 έγινε η καταβολή του 70% της προκαταβολής της Βασικής Ενίσχυσης του 2021, σε δικαιούχους παραγωγούς (γεωργούς - κτηνοτρόφους) σε όλη την επικράτεια.

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, η φετινή πληρωμή είναι μειωμένη κατά 63 εκ ευρώ, σε σχέση με την αντίστοιχη της 20ης Οκτωβρίου του 2020 και αυτή η μείωση δεν αφορά στις κατηγορίες που αναφέρονται στην ανακοίνωση του ΟΠΕΚΕΠΕ και στις διευκρινίσεις που έδωσε το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης, για παραγωγούς οι οποίοι θα πληρωθούν κατά την εκκαθάριση και ακόμα εξετάζονται οι φάκελοί τους, ή υπάρχουν εκκρεμότητες στην εκκαθάριση φόρου εισοδήματος.

Επειδή, υπάρχει μείωση σε παραγωγούς που κατά την ενεργοποίηση των δικαιωμάτων τους δεν άλλαξε τίποτα ως προς τα στοιχεία τους σε σχέση με πέρυσι

Επειδή, η Βασική Ενίσχυση είναι ένα σημαντικό βοήθημα προς τους παραγωγούς, με το οποίο καλύπτονται βασικές ανάγκες για τις απαιτήσεις παραγωγής

Ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός:

Για ποιο λόγο υπάρχουν οι συγκεκριμένες μειώσεις στις πληρωμές σε σχέση με πέρυσι, σε παραγωγούς των οποίων τα στοιχεία που κατέθεσαν δεν έχουν αλλάξει τη φετινή χρονιά;
Συνέχεια...

Με 8 αντιδημάρχους το "νέο" Δημαρχιακό σχήμα

Νοεμβρίου 02, 2021 0
Με 8 αντιδημάρχους το "νέο" Δημαρχιακό σχήμα

Σύμφωνα με την με αρίθμ. 985/2021 Απόφαση του Δημάρχου Ηγουμενίτσας κ. Ιωάννη Λώλου ορίστηκαν οι νέοι Αντιδήμαρχοι και τους μεταβιβάστηκαν οι αντίστοιχες αρμοδιότητες. Πιο συγκεκριμένα με την ανωτέρω απόφαση ορίσθηκαν οι ακόλουθοι:

· Η κα Χριστίνα Τζέλλου Αντιδήμαρχος Οικονομικών και Διοικητικών Υπηρεσιών
· Ο κ. Κωνσταντίνος Τσουμάνης, Αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων και Δόμησης
· Ο κ. Ηλίας Λώλης, Αντιδήμαρχος Επιχειρηματικότητας, Εμπορικών Δραστηριοτήτων
· Ο κ. Μιχαήλ Γκίκας, Αντιδήμαρχος Καθαριότητας, Περιβάλλοντος, Κυκλικής Οικονομίας και Πρωτογενούς Τομέα
· Η κα Βασιλική Τσώτου, Αντιδήμαρχος Κοινωνικής & Ψηφιακής Πολιτικής
· Ο κ. Απόστολος Τζώρτζης, Αντιδήμαρχος Πολιτικής Προστασίας
· Ο κ. Βασίλειος Γκόλιας, Αντιδήμαρχος Προγραμματισμού και Εξυπηρέτησης Πολιτών
· Ο κ. Ελευθέριος Κώστας, Αντιδήμαρχος Τουριστικής Ανάπτυξης

Αναλυτικά οι αρμοδιότητες των Αντιδημάρχων:

A. Ορίζουμε τους κατωτέρω Δημοτικούς Συμβούλους της πλειοψηφίας, Αντιδημάρχους του Δήμου Ηγουμενίτσας, με θητεία από 01-11-2021 μέχρι και 31-10-2022, διατηρώντας ο Δήμαρχος το δικαίωμα τροποποίησης της παρούσας απόφασής του με αιτιολογημένη νέα απόφαση μετά το πέρας του προβλεπόμενου στο Νόμο εξαμήνου:

1. Την κα Χριστίνα Τζέλλου, έμμισθο Αντιδήμαρχο Οικονομικών και Διοικητικών Υπηρεσιών και της μεταβιβάζουμε τις παρακάτω αρμοδιότητες:
i. Την εποπτεία και την ευθύνη των Οικονομικών Υπηρεσιών του Δήμου όπως αναφέρονται στον Ο.Ε.Υ. και στις ισχύουσες διατάξεις, εξαιρουμένου του Γραφείου Προϋπολογισμού και του Τμήματος Επιχειρηματικότητας & Εμπορικών Δραστηριοτήτων και ειδικότερα:
· Την έκδοση του τεκμηριωμένου αιτήματος, την έγκριση των δαπανών και τη διάθεση όλων των εγγεγραμμένων στον προϋπολογισμό πιστώσεων, συμπεριλαμβανομένων των πιστώσεων που εγγράφονται σε αυτόν με αναμόρφωση, με την έκδοση της σχετικής απόφασης ανάληψης υποχρέωσης σύμφωνα με τα οριζόμενα στην περιπτ. ε΄ της παρ. 1 του άρθρου 58 του Ν. 3852/2010 όπως αντικαταστάθηκε από την παρ. 1 του άρθρου 203 του Ν.4555/18 (ΦΕΚ 133/19-07-2018 τεύχος Α’).
· Την καταγραφή, διασφάλιση και αξιοποίηση της Δημοτική Περιουσίας
ii. Την εποπτεία και ευθύνη των θεμάτων διαχείρισης του Ανθρωπίνου Δυναμικού και των Διοικητικών Υπηρεσιών και συγκεκριμένα της Διεύθυνσης Διοικητικών Υπηρεσιών του Δήμου σύμφωνα με το Ο.Ε.Υ. καθώς και την υπογραφή κάθε είδους βεβαιώσεων προς το προσωπικό για θέματα που άπτονται της απασχόλησης του στον Δήμο, τις υπηρεσιακές μεταβολές του προσωπικού και τις παραπομπές υπαλλήλων στις αρμόδιες υγειονομικές επιτροπές.
iii. Την ευθύνη των θεμάτων Πολιτισμού.

2. Τον κ. Κωνσταντίνο Τσουμάνη, έμμισθο Αντιδήμαρχο Τεχνικών Έργων και Δόμησης και του μεταβιβάζουμε τις παρακάτω αρμοδιότητες:
i. Την εποπτεία και την ευθύνη της Δ/νσης Τεχνικών Υπηρεσιών και Σχεδίου Πόλης, όπως αναφέρονται στον εγκεκριμένο Ο.Ε.Υ.
ii. Την εποπτεία και ευθύνη του Αυτοτελούς Τμήματος Δόμησης όπως αναφέρονται στον εγκεκριμένο Ο.Ε.Υ καθώς και την υπογραφή των διοικητικών πράξεων που αφορούν στις αυθαίρετες κατασκευές.

3. Τον κ. Ηλία Λώλη, έμμισθο Αντιδήμαρχο Επιχειρηματικότητας και Εμπορικών Δραστηριοτήτων και του μεταβιβάζουμε τις παρακάτω αρμοδιότητες:
i. Την ευθύνη των Εμπορικών Δραστηριοτήτων και Καταστημάτων Υγειονομικού Ενδιαφέροντος και την υπογραφή των αποφάσεων:
· Αδειοδότησης εμπορικών δραστηριοτήτων και καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος.
· Οριστικής σφράγισης καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος.
· Οριστικής αφαίρεσης αδειών λειτουργίας καταστημάτων.
· Αποσφράγισης καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος.
· Ακύρωσης αποφάσεων προσωρινών αφαιρέσεων καταστημάτων
· Επιβολής προστίμου για καταλήψεις κοινοχρήστων χώρων
· Όλες τις αποφάσεις που απορρέουν από τις αρμοδιότητες που του έχουν ανατεθεί, σύμφωνα με τον Οργανισμό Εσωτερικής Υπηρεσίας.
ii. Την ευθύνη θεμάτων Προώθησης Απασχόλησης και Προσέλκυσης Επενδύσεων και ενίσχυση της επιχειρηματικότητας.
iii. Τη λειτουργία Δημοτικών και λαϊκών αγορών, εμποροπανηγύρεων, την άσκηση υπαίθριων εμπορικών δραστηριοτήτων και τη χορήγηση των σχετικών αδειών.
iv. Τη Διαφήμιση, και τους χώρους για την τοποθέτηση πλαισίων προβολής υπαίθριας διαφήμισης.
v. Την επιβολή πρόστιμων για τα παράνομα πλαίσια και τις παράνομες πινακίδες (ν.2946/2001, ΦΕΚ 224Α'/2001).
vi. Την ευθύνη και την εποπτεία του Τμήματος Επιχειρηματικότητας & Εμπορικών Δραστηριοτήτων του Δήμου σύμφωνα με το Ο.Ε.Υ.

4. Τον κ. Μιχαήλ Γκίκα, έμμισθο Αντιδήμαρχο Καθαριότητας, Περιβάλλοντος, Κυκλικής Οικονομίας και Πρωτογενούς Τομέα και του μεταβιβάζουμε τις παρακάτω αρμοδιότητες:
i. Την ευθύνη της καθαριότητας όλων των κοινόχρηστων χώρων του Δήμου, της αποκομιδής και διαχείρισης των αποβλήτων, και της οργάνωσης και διάθεσης των μέσων και του ανθρώπινου δυναμικού που απαιτούνται κάθε φορά σε κεντρικό επίπεδο.
ii. Την εποπτεία και ευθύνη των κοιμητηρίων.
iii. Την ευθύνη των εγκαταλελειμμένων οχημάτων.
iv. Την προαγωγή της κυκλικής οικονομίας και της ανακύκλωσης.
v. Την Καθαριότητα Σχολικών Κτηρίων.
vi. Την ευθύνη των θεμάτων Αγροτικής Ανάπτυξης.
vii. Για τις ανωτέρω αρμοδιότητες εξουσιοδοτείται για την επιβολή προστίμων.
viii. Την ευθύνη και την εποπτεία των αντίστοιχων οργανικών μονάδων του Δήμου σύμφωνα με το Ο.Ε.Υ. και συγκεκριμένα του Αυτοτελούς Γραφείου Στήριξης του Πρωτογενούς Τομέα καθώς και της Διεύθυνσης Καθαριότητας, Περιβάλλοντος & Κυκλικής Οικονομίας εκτός του Γραφείου Αδέσποτων Ζώων και Διαχείρισης Κυνοκομείου.

5. Την κα Βασιλική Τσώτου, έμμισθο Αντιδήμαρχο Κοινωνικής & Ψηφιακής Πολιτικής και της μεταβιβάζουμε τις παρακάτω αρμοδιότητες:
i. Την ευθύνη και την εποπτεία των υπηρεσιών Κοινωνικής Πολιτικής και κοινωνικής Πρόνοιας.
ii. Την ευθύνη των δομών Κοινωνικής Φροντίδας και την ανάπτυξη νέων.
iii. Την ευθύνη θεμάτων Ισότητας και Οικογενειακού Προγραμματισμού.
iv. Την ευθύνη των θεμάτων Παιδείας, Νέας Γενιάς και Αθλητισμού.
v. Την ευθύνη των θεμάτων εθελοντισμού.
vi. Την ευθύνη των θεμάτων Προστασία τρίτης Ηλικίας.
vii. Την ευθύνη των θεμάτων Πρόληψης και Προαγωγής Υγείας.
viii. Την ευθύνη των θεμάτων Ψηφιακής Πολιτικής.
ix. Την ευθύνη και την εποπτεία του Αυτοτελές Τμήμα Ψηφιακής Πολιτικής και της Διεύθυνσης Κοινωνικής Πρόνοιας, Προαγωγής Υγείας, Παιδείας και Νέας Γενιάς εξαιρουμένης της αρμοδιότητας για τον Πολιτισμό, του Δήμου σύμφωνα με το Ο.Ε.Υ.

6. Τον κ. Απόστολο Τζώρτζη, έμμισθο Αντιδήμαρχο Πολιτικής Προστασίας και του μεταβιβάζουμε τις παρακάτω αρμοδιότητες:
i. Την ευθύνη τον συντονισμό και την επίβλεψη του έργου της πολιτικής προστασίας.
ii. Την εκτέλεση έργων με αυτεπιστασία.
iii. Την ευθύνη και την εποπτεία της συντήρηση του ηλεκτροφωτισμού.
iv. Τον συντονισμό και την επίβλεψη των θεμάτων Κίνησης και Οχημάτων.
v. Το πρόγραμμα αδέσποτων ζώων και την λειτουργία του καταφυγίου αδέσποτων
vi. Την ευθύνη και την εποπτεία των αντίστοιχων οργανικών μονάδων του Δήμου σύμφωνα με το Ο.Ε.Υ. και συγκεκριμένα του Αυτοτελούς Τμήματος Πολιτικής Προστασίας, καθώς και του Γραφείου Αδέσποτων Ζώων και Διαχείρισης Κυνοκομείου.

7. Τον κ. Βασίλειο Γκόλια, άμισθο Αντιδήμαρχο Προγραμματισμού και Εξυπηρέτησης Πολιτών και του μεταβιβάζουμε τις παρακάτω αρμοδιότητες:
i. Την ευθύνη των θεμάτων προγραμματισμού του Δήμου και ειδικότερα του Αυτοτελούς Τμήματος Προγραμματισμού και Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων του Δήμου σύμφωνα με το Ο.Ε.Υ.
ii. Την ευθύνη και εποπτεία της Διεύθυνσης Κέντρων Εξυπηρέτησης Πολιτών του Δήμου σύμφωνα με το Ο.Ε.Υ.
iii. Την ευθύνη και εποπτεία του Γραφείου Προϋπολογισμού του Δήμου σύμφωνα με το Ο.Ε.Υ.

8. Τον κ. Ελευθέριο Κώστα, άμισθο Αντιδήμαρχο Τουριστικής Ανάπτυξης και του μεταβιβάζουμε τις παρακάτω αρμοδιότητες:
i. Την ευθύνη των θεμάτων Τουριστικής Ανάπτυξης.
ii. Την συνεργασία με τους Προέδρους των Κοινοτήτων για τον συντονισμό και την επίλυση των προβλημάτων.
iii. Την ευθύνη και την εποπτεία των αντίστοιχων οργανικών μονάδων του Δήμου σύμφωνα με το Ο.Ε.Υ..

Β. Οι Αντιδήμαρχοι:
i. Τελούν τους πολιτικούς γάμους και υπογράφουν τις δηλώσεις τελέσεως των πολιτικών γάμων, αρμοδιότητα που διατηρεί και ο Δήμαρχος.
ii. Υπογράφουν έγγραφα ή πράξεις με εντολή Δημάρχου στα πλαίσια των αρμοδιοτήτων τους.
iii. Εκπροσωπούν το Δήμο στα δικαστήρια στα πλαίσια των αρμοδιοτήτων τους.
iv. Ασκούν τις αρμοδιότητες που αναφέρονται σε θέματα Διαφάνειας και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης.
v. Δεν μπορούν να εκλεγούν μέλη του Προεδρείου του Δημοτικού Συμβουλίου κατά τη διάρκεια της θητείας τους.

Γ. Σε περίπτωση απουσίας ή κωλύματος του Δημάρχου αναπληρωτής για την άσκηση των καθηκόντων του ορίζεται ο Αντιδήμαρχος Μιχαήλ Γκίκας και σε περίπτωση που και αυτός απουσιάζει ή κωλύεται, τα καθήκοντα θα ασκούνται από τον Αντιδήμαρχο Ηλία Λώλη.
Σε περίπτωση απουσίας ή κωλύματος Αντιδημάρχου, τις αρμοδιότητες του ασκεί ο Δήμαρχος ή ο αναπληρωτής του Δημάρχου.

Δ. Η παρούσα απόφαση να δημοσιευθεί σε μία (1) ημερήσια και δύο (2) εβδομαδιαίες τοπικές εφημερίδες, να αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του Δήμου, στην Διαύγεια, καθώς και στον Πίνακα Ανακοινώσεων του Δήμου.
Συνέχεια...

Ηγουμενίτσα: Σεμινάρια i-Thea για επαγγελματίες & επιχειρηματίες

Νοεμβρίου 02, 2021 0
Ηγουμενίτσα: Σεμινάρια i-Thea για επαγγελματίες & επιχειρηματίες

Ο Αναπτυξιακός Οργανισμός «ΗΠΕΙΡΟΣ ΑΕ», Φορέας Λειτουργίας της Πολιτιστικής Διαδρομής στα Αρχαία Θέατρα της Ηπείρου, διοργανώνει Επιμορφωτικό-Εκπαιδευτικό σεμινάριο για επαγγελματίες-επιχειρηματίες του τουρισμού, της παραγωγής και μεταποίησης τοπικών προϊόντων και για φορείς και οργανώσεις πολιτιστικού χαρακτήρα την Δευτέρα, 8 Νοεμβρίου 2021 στην Ηγουμενίτσα (Πάνθεον Πολιτιστικό Πνευματικό Κέντρο).

Το σεμινάριο απευθύνεται κυρίως στα εγγεγραμμένα μέλη του Τοπικού Δικτύου της Πολιτιστικής Διαδρομής στα Αρχαία Θέατρα της Ηπείρου καθώς και σε όσους επιχειρηματίες ενδιαφέρονται μελλοντικά να γίνουν μέλη του Δικτύου.

Στο τετράωρο Εκπαιδευτικό Σεμινάριο (10:00-14:00) θα παρουσιασθούν προτεινόμενα τουριστικά πακέτα με βάση την Πολιτιστική Διαδρομή, η σύνδεση της γαστρονομίας με τον πολιτιστικό τουρισμό, θέματα σχετικά με την διαχείριση Ξενοδοχειακών Μονάδων & Επισιτιστικών Επιχειρήσεων και τρόπους ψηφιακού μάρκετινγκ, καθώς και η δυναμική των Συνεργατικών Σχηματισμών.

Η παρουσία σας θα μας τιμήσει ιδιαίτερα.

Για την είσοδο στον χώρο του σεμιναρίου είναι απαραίτητο πιστοποιητικό εμβολιασμού ή νόσησης.

Το σεμινάριο υλοποιείται στο πλαίσιο του έργου «Integrated Approaches for Cultural Heritage Promotion: Ancient Theatres & Sites Route as Branded Destination» («Ολοκληρωμένες Προσεγγίσεις για την Προώθηση της Πολιτιστικής Κληρονομιάς: Η Διαδρομή των Αρχαίων Θεάτρων και Χώρων ως Επώνυμος Προορισμός») με ακρωνύμιο i-Thea (INTERREG Ελλάδα-Αλβανία 2014–2020).
Συνέχεια...

Β. Γιόγιακας: "Ηλεκτρονική προκήρυξη νέων αδειών για το υπαίθριο εμπόριο, δεν επηρεάζονται οι υπάρχουσες άδειες"

Νοεμβρίου 02, 2021 0
Β. Γιόγιακας: "Ηλεκτρονική προκήρυξη νέων αδειών για το υπαίθριο εμπόριο, δεν επηρεάζονται οι υπάρχουσες άδειες" 

Ηλεκτρονική προκήρυξη αδειών και θέσεων για τους νεοεισερχόμενους παραγωγούς και πωλητές, κίνητρα σε ενδιαφερόμενους νεότερης ηλικίας και ευάλωτων πληθυσμιακών ομάδων και ενημέρωση του καταναλωτή για τις τιμές των προϊόντων σε κάθε λαϊκή αγορά φέρνει το νέο ρυθμιστικό πλαίσιο για το υπαίθριο εμπόριο, τόνισε ο Βασίλης Γιόγιακας κατά την ομιλία του κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου στην Ολομέλεια της Βουλής.

Ο βουλευτής Θεσπρωτίας υπογράμμισε ότι η είσοδος των νέων πωλητών σε όλες τις μορφές του υπαίθριου εμπορίου γίνεται με αντικειμενικές διαδικασίες και με κανόνες που ισχύουν για όλους ανεξαιρέτως τους ενδιαφερόμενους. Για τις νέες άδειες πωλητή προβλέπεται αυξημένη μοριοδότηση αστέγων, ανέργων, μονογονέων καθώς και ατόμων με αναπηρία και των γονέων τους. Ως προς τις άδειες παραγωγού προβλέπεται η δυνατότητα αδειοδότησης μελών αγροτικών και γυναικείων συνεταιρισμών καθώς και κοινωνικών συνεταιριστικών επιχειρήσεων με παραγωγικό σκοπό. Για όλες τις άδειες δίνεται αυξημένη μοριοδότηση για ηλικίες έως τα 30.

Ο βουλευτής Θεσπρωτίας τόνισε επίσης ότι οι ηλεκτρονικές προκηρύξεις θα αφορούν αποκλειστικά τις νέες άδειες, δεν επηρεάζονται οι υπάρχουσες άδειες και οι υπάρχουσες θέσεις ενώ όσοι έχουν άδειες παραγωγής αλλά χωρίς θέση, θα την αποκτήσουν κατά προτεραιότητα εκτός της διαδικασίας προκήρυξης νέων θέσεων. «Η ψύχραιμη και προσεχτική ανάγνωση των νέων ρυθμίσεων για το υπαίθριο εμπόριο δείχνει ότι, ούτε αποκλεισμός των σημερινών πωλητών υπάρχει, ούτε δυσχεραίνεται η είσοδος νέων. Αντίθετα, διασφαλίζονται οι σημερινοί αδειούχοι, υπάρχει καθαρή και ισότιμη αντιμετώπιση όσων ενδιαφερόμενων πληρούν τις προϋποθέσεις, στηρίζονται οι πιο νέοι, στηρίζονται οι πιο αδύναμοι και οι όσοι συμμετέχουν σε παραγωγικά συνεργατικά σχήματα, παρέχεται πληροφόρηση στον καταναλωτή για να έχει τη δύναμη της επιλογής. Είμαστε εδώ για να δούμε την εφαρμογή ενός νέου πλαισίου, που φιλοδοξεί να βάλει το υπαίθριο εμπόριο στα δεδομένα του 21ου αιώνα, αναγνωρίζοντας την ιστορία του, την προσφορά και την απήχησή του στην ελληνική κοινωνία.», ανέφερε ο κ. Γιόγιακας. Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ομιλίας:

Κύριοι Υπουργοί,
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,
Το νέο ρυθμιστικό πλαίσιο για το υπαίθριο εμπόριο θα μπορούσε να συνοψιστεί σε λίγες μόνο λέξεις:
Διαφάνεια, κοινωνικό και αναπτυξιακό πρόσημο, ασφάλεια.
Διαφάνεια γιατί η είσοδος των νέων πωλητών σε όλες τις μορφές του υπαίθριου εμπορίου γίνεται με διαδικασίες τυποποιημένες, ορατές και αντικειμενικές.
Με κανόνες που ισχύουν για όλους ανεξαιρέτως τους ενδιαφερόμενους.

Κανόνες οι οποίοι διασφαλίζουν την ισότιμη μεταχείρισή τους και δίνουν τη δυνατότητα συμμετοχής σε περισσότερους.
Με την ηλεκτρονική προκήρυξη αδειών και θέσεων οι λαϊκές αγορές γίνονται αυτό που λέει ο τίτλος του πληροφοριακού συστήματος που τις υποστηρίζει, δηλαδή πιο «ανοιχτές αγορές».

Γίνονται πιο «διαφανείς αγορές».
Γιατί στο σύστημα αυτό θα καταχωρούνται το ολοκληρωμένο προφίλ, τα ειδικά χαρακτηριστικά και τα απαραίτητα νομιμοποιητικά έγγραφα για τις αγορές του υπαίθριου εμπορίου και τους δραστηριοποιούμενους σε αυτό.

Όπως επίσης θα καταχωρείται η πληροφορία για τις τιμές και την ποσότητα συγκεκριμένων φρέσκων προϊόντων – λαχανικών, φρούτων, ψαριών – που πωλούνται σε συγκεκριμένες θέσεις μέσα στην κάθε λαϊκή αγορά.
Έτσι ώστε ο καταναλωτής να μπορεί να γνωρίζει, να συγκρίνει και να αξιολογεί αν και που τον συμφέρει να κάνει τα ψώνια του.
Γλιτώνοντας κόπο, χρόνο και χρήμα.

Παράλληλα, με την εφαρμογή ανοιχτών και δομημένων διαδικασιών, θεσπίζονται κριτήρια για τις νέες άδειες πωλητών που συνδυάζουν το κοινωνικό στοιχείο με το αναπτυξιακό:
Από τη μία, λαμβάνεται υπόψη η ανάγκη στήριξης πιο ευάλωτων συμπολιτών μας όπως οι άστεγοι, οι άνεργοι, οι μονογονείς και, βέβαια, τα άτομα και οι γονείς των ατόμων με αναπηρία.
Από την άλλη, στηρίζεται η ντόπια παραγωγή, στηρίζεται η κοινωνική και αγροτική επιχειρηματικότητα, με την αδειοδότηση μελών αγροτικών και γυναικείων συνεταιρισμών καθώς και κοινωνικών συνεταιριστικών επιχειρήσεων με παραγωγικό σκοπό.

Επίσης σημαντικό είναι ότι ενθαρρύνεται η νεανική απασχόληση, με αυξημένη μοριοδότηση για ηλικίες μέχρι τα 30, καθώς και η απασχόληση όσων έχουν πανεπιστημιακό πτυχίο σχετικό με την πρωτογενή παραγωγή.

Σε αυτό το σημείο έγινε δυστυχώς από μερίδα της αντιπολίτευσης αρκετή «σπέκουλα», ότι δήθεν θα έρθουν κάποιοι νεότεροι οι οποίοι μάλιστα δεν έχουν επαφή με το χωράφι για πάρουν τις θέσεις των μη σπουδασμένων βιοπαλαιστών που πουλάνε σήμερα στις λαϊκές…

Αυτά που στην πραγματικότητα θα ισχύουν είναι τα εξής:
Οι ηλεκτρονικές προκηρύξεις θα αφορούν αποκλειστικά τις νέες άδειες.
Δεν επηρεάζονται καθόλου οι υπάρχουσες άδειες, ούτε οι υπάρχουσες θέσεις.
Όσοι έχουν άδειες παραγωγής αλλά χωρίς θέση, θα αποκτήσουν θέση κατά προτεραιότητα εκτός της διαδικασίας προκήρυξης νέων θέσεων.
Για να δοθεί τέλος στην αγωνία των παραγωγών να αναζητούν κάθε πρωί καινούργια θέση σε μία αγορά.
Αυτό, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι είναι ξεκάθαρο.

Όπως ξεκάθαρο είναι ότι ανάκληση άδειας - και αυτή για έναν χρόνο – προβλέπεται μόνο για όσους, ενώ υποχρεούνται, δεν έχουν ταμειακή μηχανή.
Κατά τα άλλα, προβλέπεται ανάκληση θέσης - και όχι άδειας - για 15 ημέρες όταν βρεθεί κάποιος σε επιτόπιο έλεγχο να μην έχει εκδώσει για τρίτη φορά απόδειξη.

Εδώ, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, επιτρέψτε μου ένα σχόλιο:
Συμφωνούμε ότι ο βασικός σκοπός των κυρώσεων πρέπει να είναι η αποτροπή μιας παράβασης και η συμμόρφωση με το νόμο, όχι η εκδικητική τιμωρία.
Θα πρέπει να συμφωνήσουμε όμως, ότι, το ύψος και το είδος της κύρωσης επηρεάζουν σημαντικά αν και κατά πόσο ο υπόχρεος θα συμμορφώνεται με το νόμο.
Πόσο μάλλον όταν, όπως ακούσαμε από τους εκπροσώπους της Αυτοδιοίκησης, δεν είναι πάντα και παντού εύκολο να γίνονται συνεχείς και εντατικοί έλεγχοι σε όλες τις λαϊκές αγορές που λειτουργούν σε μια μέρα.
Αφού, λοιπόν, η πιθανότητα ελέγχου και άρα η διαπίστωση της παράβασης είναι σχετικά μικρή, είναι θεμιτή η πρόβλεψη κυρώσεων και προστίμων που μπορεί να «πονέσουν», και άρα να λειτουργήσουν ως ουσιαστικά αντικίνητρα για την παράβαση.
Προς όφελος του υγιούς ανταγωνισμού και, τελικά, των συμπολιτών μας που επιλέγουν να ψωνίζουν στις λαϊκές αγορές.

Θα ήθελα να κλείσω, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, με μια παρατήρηση για την επεξεργασία του νομοσχεδίου από την αρμόδια Επιτροπή την προπερασμένη εβδομάδα.
Είδα συναδέλφους να προσέρχονται με ειλικρινή διάθεση και με συγκεκριμένες προτάσεις για διάφορα σημεία του νομοσχεδίου.
Όπως και είδα την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου πρόθυμη να ακούσει να συζητήσει αλλαγές, εξηγώντας παράλληλα το σκεπτικό κάποιων ρυθμίσεων.
Το αποτέλεσμα αυτής της γόνιμης συζήτησης ήταν ορισμένες αλλαγές στο προς ψήφιση κείμενο.

Ενδεικτικά αναφέρω, την αύξηση της διάρκειας ισχύος της άδειας παραγωγού στα 5 έτη ώστε να συμβαδίζει με αυτή του εμπόρου, η αύξηση της συχνότητας γνωστοποίησης των διαθέσιμων κενών θέσεων, η δήλωση από τον ίδιο τον παραγωγό της ποσότητας της παραγωγής που επιθυμεί να διαθέσει προς πώληση, η αύξηση - από δύο σε τρεις τον χρόνο - των φορών που κάποιος θα βρεθεί στο έλεγχο να έχει πουλήσει χωρίς απόδειξη.
Αν μη τι άλλο, και αυτές οι αλλαγές δηλώνουν την πρόθεση του Υπουργείου να βοηθήσει την παρουσία των παραγωγών μας στο υπαίθριο εμπόριο.

Η ψύχραιμη και προσεχτική ανάγνωση των νέων ρυθμίσεων για το υπαίθριο εμπόριο, κυρίες και κύριες συνάδελφοι, δείχνει ότι, ούτε αποκλεισμός των σημερινών πωλητών υπάρχει, ούτε δυσχεραίνεται η είσοδος νέων.
Αντίθετα, διασφαλίζονται οι σημερινοί αδειούχοι.

Υπάρχει καθαρή και ισότιμη αντιμετώπιση όσων ενδιαφερόμενων πληρούν τις προϋποθέσεις.
Στηρίζονται οι πιο νέοι, στηρίζονται οι πιο αδύναμοι και οι όσοι συμμετέχουν σε παραγωγικά συνεργατικά σχήματα.
Παρέχεται πληροφόρηση στον καταναλωτή για να έχει τη δύναμη της επιλογής.
Είμαστε εδώ για να δούμε την εφαρμογή ενός νέου πλαισίου, που φιλοδοξεί να βάλει το υπαίθριο εμπόριο στα δεδομένα του 21ου αιώνα, αναγνωρίζοντας την ιστορία του, την προσφορά και την απήχησή του στην ελληνική κοινωνία.


Συνέχεια...

Post Top Ad

Your Ad Spot