ΘΕΣΠΡΩΤΙΚΟΙ ΑΝΤΙΛΑΛΟΙ
Σεπτεμβρίου 09, 2023
0
Η Λαϊκή Συσπείρωση Ηγουμενίτσας για το ξεπούλημα του λιμανιού και την ...απόδοση της χερσαίας ζώνης!
«Μαζί με το λαό της Ηγουμενίτσας στους αγώνες για τις ανάγκες των πολλών και όχι για τα κέρδη των λίγων»
ΛΑΪΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑΣ
ΥΠΟΨΗΦΙΟΣ ΔΗΜΑΡΧΟΣ
ΔΩΡΗΣ ΔΗΜΑΣ
«Μπήκαν στην πόλη οι οχτροί ….. Μοιράσαν δώρα οι οχτροί….
…….. και μείς φωνάζαμε ζήτω και γεια σαν κάθε μέρα»(*)
Με τίτλο «Απόδοση χερσαίας ζώνης- Μία μεγάλη νίκη της Δημοτικής Αρχής για το Δήμο μας!» πανηγυρίζει με ανακοίνωση του ο συνδυασμός “ΔΥΝΑΜΗ ΠΡΟΟΠΤΙΚΗΣ” του Γ. Λώλου.
Στο ίδιο μοτίβο έγινε και η ενημέρωση του δημάρχου στη συνεδρίαση του Δ.Σ. Στους πανηγυρισμούς συμμετέχει και ο τοπικός βουλευτής της ΝΔ Β. Γίογιακας. Ας πούμε λοιπόν κάποιες αλήθειες:
1. Στα σχέδια του δήμου για Σ.Β.Α.Α. που ψήφισε πρόσφατα το Δ.Σ. (η Λ.Σ. το καταψήφισε) αποφασίστηκε ότι δύο είναι οι τομείς ανάπτυξης της περιοχής μας, το λιμάνι (Ηγουμενίτσα διαμετακομιστικό κέντρο) και ο τουρισμός. Στον ένα από τους δύο, το λιμάνι, από δω και πέρα κουμάντο θα κάνει ο όμιλος GRIMALDI με σκοπό την μεγιστοποίηση της κερδοφορίας του και μόνον, με ότι αυτό σημαίνει για τον λαό και τον τόπο. Αυτό που σίγουρα θα αναπτυχθεί θα είναι η κερδοφορία του «επενδυτή».
2. Άρα το ξεπούλημα του λιμανιού σε ιδιώτη είναι μια αρνητική εξέλιξη για το λαό και τον τόπο. Σε καμιά περίπτωση δεν προσφέρεται για χαρές και πανηγύρια. Γιατί “μπήκαν στην πόλη οι οχτροί”.
3. Στην αρνητική αυτή εξέλιξη συνεισέφεραν όλες οι μέχρι σήμερα Δημοτικές Αρχές (Δ.Α.) και όλα τα κυβερνητικά κόμματα. Μόνο το ΚΚΕ την αντιπάλεψε από την αρχή. Το ίδιο και η Λαϊκή Συσπείρωση με παρεμβάσεις της όλα τα χρόνια τόσο μέσα και όσο έξω από το Δ.Σ.
4. Από την απόφαση του Νομάρχη επί χούντας που παραχώρησε όλο το παραλιακό μέτωπο στο τότε Λιμενικό Ταμείο. Το μπάζωμα όλου του παραλιακού μετώπου της πόλης την δεκαετία του “70. Το ΠΑΣΟΚ που νομοθέτησε την ΟΛΗΓ Α.Ε. και της το έδωσε προίκα σαν «χερσαία ζώνη λιμένα Ηγουμενίτσας». Τον ΣΥΡΙΖΑ που το ενέταξε στο ΤΑΙΠΕΔ και μετέπειτα στο “υπερταμείο” για «αξιοποίηση». Τέλος η ΝΔ θιασώτης της “επιχειρηματικότητας”, που ήταν από κοντά και δίπλα σε αυτήν την προσπάθεια όλα αυτά τα χρόνια, έβαλε την ταφόπετρα με την πρόσφατη κύρωση στην βουλή της παραχώρησης του, στην γραμμή της “απελευθέρωσης των μεταφορών” της Ε.Ε..
Αυτήν εξέλιξη προσπαθούν να κρύψουν με τους πανηγυρισμούς τους για τα «δώρα» που κάνει η ΟΛΗΓ Α.Ε. στον δήμο.(Να το χρησιμοποιήσουν βέβαια και προεκλογικά λίγες ημέρες πριν τις εκλογές του Οκτώβρη.)
Για να δούμε όμως τι έχει αποφασισθεί με την κύρωση:
· Η ΟΛΗΓ Α.Ε. θα δίνει στο κράτος κάθε χρονιά το 3,5% των εσόδων της στο κράτος. Πιο συγκεκριμένα, με βάση τις δηλώσεις του υπουργού, αυτά τα έσοδα ήταν στα 6 εκ ευρώ τα τελευταία χρόνια, δηλαδή θα δίνονται 210.000 ευρώ τον χρόνο. Από αυτά το 85% θα πηγαίνει στους δήμους Ηγουμενίτσας και Φιλιατών δηλαδή 178.500 ευρώ και για τους δύο δήμους. Αυτά είναι τα «τριάκοντα αργύρια» για την στάση τους στην διαδικασία παραχώρησης. Τι μπορεί να καλυφθεί με αυτό το ποσό από τα έξοδα διαχείρισης των χώρων που θα παραχωρηθούν στο δήμο;
· Όσον αφορά τα 6.000 στρέμματα που γίνεται λόγος ότι παραχωρούνται στους δήμους. Η απόφαση αναφέρει μόνο ότι αυτά δεν τα παίρνει ο «επενδυτής». Αυτά παραμένουν στο Δημόσιο με σκοπό να δοθούν στους δήμους. Οι πανηγυρίζοντες όμως γνωρίζουν πάρα πολύ καλά ότι η μεταβίβαση στους δήμους δεν τόσο απλή υπόθεση. Εμπλέκονται μια σειρά φορείς και διατάξεις γραφειοκρατικές που δυσκολεύουν την υπόθεση. ( ΕΤΑΔ, αιγιαλός και παραλία, ΜΠΕ …). Και άλλη φορά το παραλιακό μέτωπο είχε παραχωρηθεί στο Δημόσιο, αλλά στον δήμο δεν ήλθε. Κρατάει χρόνια αυτή η ιστορία. Άρα είναι προς διερεύνηση ΤΙ, ΠΟΤΕ και με ΠΟΙΟΝ ΤΡΟΠΟ θα παραχωρηθεί στους δήμους.
· Έχει σημασία και τι έκταση είναι αυτή που παραχωρείται. Σε αυτήν έκταση ανήκουν και κεντρικοί δρόμοι του δήμου (π.χ. οδός Αγίων Αποστόλων). Δηλαδή μας κάνουν τη χάρη να μας παραχωρήσουν δρόμους που εξυπηρετούν την κίνηση του λιμανιού και να αναλάβει ο δήμος τη συντήρηση τους!!! Αυτό και αν δεν είναι δώρο στο δήμο!!!
· Αυτή έκταση των 6.000 στρεμμάτων έχει έξοδα συντήρησης που είναι αδύνατον να καλυφθούν από το δήμο (με πρόχειρους υπολογισμούς είναι πάνω από 500.000 ευρώ). Αν δεν υπάρξει γενναία χρηματοδότηση από το κράτος για αυτόν το σκοπό (που δεν φαίνεται να έχει τέτοια πρόθεση), ο δήμος θα αναπτύξει επιχειρηματική δράση σε αυτούς τους χώρους για να καλύψει τα έξοδα ( η Δημοτική Αρχή δεν το κρύβει, οι άλλοι συνδυασμοί τι λένε άραγε;).
Αυτό σημαίνει ότι δεν θα είναι ελεύθεροι χώροι για τους κατοίκους, όπως δεν είναι και σήμερα σε μεγάλο τους μέρος με τη εμπορευματοποιημένη ανάπτυξη τραπεζοκαθισμάτων και ομπρελοκαθισμάτων. Ο διαχειριστής μόνο θα αλλάξει αντί να τους εκμεταλλεύεται η ΟΛΗΓ Α.Ε. και η Κτηματική Δημοσίου, θα το κάνει δήμος. Άρα δεν παραχωρείται το παραλιακό μέτωπο στους κατοίκους, στην κοινωνία όπως λέει ο δήμαρχος, αλλά στα επιχειρηματικά συμφέροντα για εμπορευματική χρήση. Τότε πως γίνεται να ικανοποιηθούν με αυτήν την απόφαση οι λαϊκές ανάγκες για ανάπαυση, αναψυχή, αθλητισμό, πολιτισμό; Τι θα κερδίσει τελικά ο λαός; Και ο λύκος χορτάτος και τα πρόβατα σωστά δεν γίνεται.
· Τέλος η κατασκευή της μαρίνας, που τόσο διαφημίζουν και ανησυχούν αν και πότε θα γίνει, θα δημιουργήσει μια σειρά προβλήματα στο κέντρο της πόλης .
1. Η κατασκευή της θα προκαλέσει περιβαντολλογικά προβλήματα. (προβλήτες από το λιμανάκι μέχρι το πρώην ΤΕΙ)
2. Θα αποκόψει το λαό από μεγάλο μέρος του παραλιακού μετώπου που σήμερα είναι ελεύθερο για την ικανοποίηση λαϊκών αναγκών.
3. Θα οξύνει το ήδη κυκλοφοριακό πρόβλημα στην περιοχή. (τροφοδοσία, εφοδιασμός, μετακινήσεις…..)
4. Οι διαδικασίες της κατασκευής της θα δημιουργήσουν πρόβλημα στα παραλιακά καταστήματα και στους κατοίκους που χρησιμοποιούν τον χώρο για ένα, όχι μικρό, διάστημα.
5. Τα διαφημιζόμενα κέρδη για τους αυτοαπασχολούμενους, που περιμένουν να φάνε με «χρυσά κουτάλια», είναι αδύνατον να υπάρξουν. Τα σχέδια κατασκευής της προβλέπουν 6.000 τμ κτίσματα για εμπορική χρήση, δηλαδή καταστήματα που ανταγωνιστούν τα αντίστοιχα της πόλης. Καλό είναι να μελετηθούν τα σχέδια του master plan, να ενημερωθεί ο λαός τι πρόκειται να γίνει. Ίσως τότε αποκαλυφθεί ότι το όραμα των επιχειρηματικών ομίλων δεν μπορεί να είναι και όραμα του λαού.
· Δεν αναφέρανε βέβαια στις ανακοινώσεις ότι η ΟΛΗΓ Α.Ε. απαλλάσσεται με αυτήν την συμφωνία από κάθε λογής φόρους (δημοτικά τέλη, ΕΝΦΥΑ κλπ). Για τα τέλη ύδρευσης, το θέμα έχει «κανονισθεί» από πιο παλιά.
Από την από την απόφαση της βουλής γίνεται καθαρό ότι μοναδικό κριτήριο, για το τι έργα, ποιες υποδομές θα πραγματοποιηθούν στο λιμάνι και στο παραλιακό μέτωπο δεν είναι οι ανάγκες του λαού, αλλά τα κέρδη και τα συμφέροντα των μεγάλων επιχειρηματικών ομίλων.
Για να γίνουν τα λιμάνια μοχλός πραγματικής ευημερίας για τους εργαζόμενους και για τον λαό της περιοχής απαιτείται να αξιοποιούνται όχι για το κέρδος των λίγων αλλά για τις ανάγκες των πολλών, στο πλαίσιο μιας άλλης εξουσίας και οικονομίας.
Το ΚΚΕ και η Λαϊκή Συσπείρωση θα αγωνιστούν για να βελτιωθεί η ζωή του λαού, δίνοντας τη μάχη και στις δημοτικές εκλογές, καλώντας τον λαό να παλέψει για σταθερή δουλειά, ανάπτυξη του λιμανιού για τα συμφέροντα του λαού και όχι τα κέρδη των λίγων.
Ηγουμενίτσα 07/09/2023
(*) Επίκαιρο όσο ποτέ. Σε στίχους του Γ. Σκούρτη, μουσική Μαρκόπουλου που τραγούδησε ο Ν. Ξυλούρης.
.