03/30/24 - Θεσπρωτικοί Αντίλαλοι
https://picasion.com/
https://picasion.com/
https://picasion.com/
https://picasion.com/
https://picasion.com/
https://picasion.com/

Σάββατο 30 Μαρτίου 2024

Ο καιρός στην Ηγουμενίτσα σήμερα

Παραχώρησαν και την Εγνατία οδό...

Μαρτίου 30, 2024 0
Παραχώρησαν και την Εγνατία οδό...

Μετά το λιμάνι της Ηγουμενίτσας σε ιδιώτες καταλήγει και ο μεγαλύτερος αυτοκινητόδρρμος της χώρας, η Εγνατία οδός που έχει αφετηρία το λιμάνι της Ηγουμενίτσας.

Υπογράφηκε σήμερα η σύμβαση για την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού στην κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε. και EGIS PROJECTS S.A. Η σύμβαση υπεγράφη αφενός μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και του ΤΑΙΠΕΔ, εταιρείας-μέλος του Υπερταμείου, και αφετέρου της εταιρείας ΝΕΑ ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε. ως παραχωρησιούχου της κοινοπραξίας και των αρχικών μετόχων, έναντι προσφοράς ύψους 1.496. δις ευρώ, η οποία θα ...επαναϋπολογιστεί με βάση τις προβλέψεις της σύμβασης παραχώρησης κατά την ημερομηνία έναρξης παραχώρησης.

Με την υπογραφή της Σύμβασης Παραχώρησης ολοκληρώνεται ο διαγωνισμός που διενήργησε το ΤΑΙΠΕΔ και τίθεται σε τροχιά ολοκλήρωσης η παραχώρηση της Εγνατίας Οδού και των τριών καθέτων οδικών αξόνων. Κατόπιν πλήρωσης των προβλεπόμενων αναβλητικών αιρέσεων, ο παραχωρησιούχος, με τις εγγυήσεις των αρχικών μετόχων και την εποπτεία του Ελληνικού Δημοσίου, θα αναλάβει για 35 έτη το δικαίωμα χρήσης και εκμετάλλευσης της Εγνατίας Οδού και των τριών καθέτων οδικών αξόνων.

Η έναρξη της παραχώρησης θα γίνει εφόσον επιλυθούν σοβαρές εκκρεμότητες μεταξύ των οποίων η αδειοδότηση των σηράγγων και η λειτουργία των τελευταίων σταθμών διοδίων. Υπολογίζεται ότι η σύμβαση θα κυρωθεί από τη Βουλή το φθινόπωρο ώστε έως τα τέλη του έτους να έχει ολοκληρωθεί και η καταβολή του τιμήματος.

Στην τελετή παρευρέθηκαν, μεταξύ άλλων, ο υπουργός Οικονομικών, Κωστής Χατζηδάκης, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, η πρέσβειρα της Γαλλίας στην Ελλάδα, Laurence Auer, ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Νίκος Ταχιάος, ο διευθύνων σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ, Δημήτρης Πολίτης, ο πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου του Υπερταμείου, Στέφανος Θεοδωρίδης, o πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε., Γεώργιος Περιστέρης, ο πρόεδρος της ΝΕΑ ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε., Εμμανουήλ Μουστάκας, ο διευθύνων σύμβουλος της EGIS PROJECTS S.A.S, Renaud Beziade, η γενική διευθυντής Χρηματοοικονομικών Υπηρεσιών και εκτελεστικό μέλος Δ.Σ. της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε. Πηνελόπη Λαζαρίζου και εκπρόσωποι των διοργανωτριών τραπεζών (Τράπεζα Πειραιώς, Τράπεζα Eurobank).

Όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση του ΤΑΙΠΕΔ, εντός πέντε ετών από την έναρξη της παραχώρησης θα ολοκληρωθούν σημαντικές επενδύσεις άνω των 420 εκατ. ευρώ για την ανάταξη του οδικού άξονα και την αναβάθμιση των κάθετων αξόνων. Κατά τη διάρκεια των 35 ετών της σύμβασης παραχώρησης προβλέπεται να εκτελεστούν εργασίες βαριάς συντήρησης συνολικού κόστους 1,8 δισ. ευρώ. Οι εργασίες αυτές αφορούν κυρίως αντικαταστάσεις ασφαλτικών και οδοστρωμάτων, βαριά συντήρηση τεχνικών έργων (γέφυρες, σήραγγες), αντικαταστάσεις οριζόντιας και κάθετης σήμανσης (πινακίδες, διαγράμμιση) και αντικατάσταση μεταλλικών στηθαίων ασφαλείας. Η Σύμβαση προβλέπει επίσης την κατασκευή και 16 Σταθμών Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (ΣΕΑ) και 12 σύγχρονων χώρων στάθμευσης και αναψυχής κατά μήκος του οδικού άξονα.

Ούτε κουβέντα για το ποιος θα πληρώσει το μάρμαρο

Μπορεί η κυβέρνηση να χαίρεται γι΄αυτή την εξέλιξη, ωστόσο δεν κάνει κουβέντα για το ποιος θα πληρώσει το μάρμαρο.
Αν προσθέσουμε τα ποσά που δηλώνουνε πως θα καταβάλει η ΤΕΡΝΑ τόσο για την παραχώρηση όσο και το κόστος συντήρησης ξεπερνούνε τα 3,3 δις ευρώ σε 35 χρόνια. Οπότε για να έχουνε κέρδος και μάλιστα μεγάλο θα εκτοξευθεί το κόστος των διοδίων.

Αυξήσανε τα διόδια λίγη ώρα πριν την παραχώρηση

Λίγες ώρες πριν την υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης η κοινή υπουργική απόφαση του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστου Σταικούρα και του υφυπουργού Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Αθανασίου Πετραλιά για αυξήσεις στα διόδια, οι οποίες φτάνουν αρχικώς σε ποσοστό έως και 35%, αλλά έπονται και άλλες...

Η αύξηση του αντιτίμου των διοδίων σε πρώτη φτάσει καθορίζεται στα 4 λεπτά/χλμ. από 3 λεπτά/χλμ. που είναι σήμερα. 

Μετά την έναρξη της παραχώρησης, για την οποία υπάρχουν ακόμα σημαντικές εκκρεμότητες, η χρέωση θα αυξηθεί σε 5 λεπτά/χλμ., ενώ τρία χρόνια μετά θα φτάσει τη χιλιομετρική χρέωση των υπολοίπων παραχωρημένων αυτοκινητοδρόμων, που είναι στα 6,5 λεπτά του ευρώ. Πρόκειται για μια συνολική αύξηση της τάξης του 116,6% στην τριετία από την έναρξη της παραχώρησης.

«Πρόκειται για ένα προδιαγεγραμμένο έγκλημα σε βάρος του δημόσιου συμφέροντος και της δημόσιας οικονομίας που ξεκίνησε από το 2011 και λιθαράκι – λιθαράκι έβαλαν όλες οι κυβερνήσεις ώστε να φτάσουμε, μέσα από αδιαφανείς διαδικασίες του ΤΑΙΠΕΔ, σε αυτό το σημείο υπογραφής σύμβασης παραχώρησης», επισημαίνει σε ανακοίνωσή του ο Σύλλογος Εργαζομένων στην Εγνατία Οδό, ο οποίος είχε προκηρύξει απεργία για σήμερα.

Οι εργαζόμενοι υπενθυμίζουν πως είχαν δημοσιεύσει εγκαίρως μελέτη «με την οποία, για άλλη μία φορά, αποδείχθηκε το ανυπόστατο και ατεκμηρίωτο της παραχώρησης. Ενημερώσαμε έγκαιρα ότι με τη σύμβαση παραχώρησης το κόστος διοδίων της Εγνατίας Οδού από τα 3 λεπτά ανά χιλιόμετρο θα αυξηθεί σταδιακά σε περίπου 7,5 λεπτά, δηλ. δυόμιση φορές πάνω», αναφέρουν.

Εύστοχη η τοποθέτηση των εργαζομένων στην Εγνατία, δεδομένου ότι η διαδικασία παραχώρησης έχει ξεκινήσει πολλά χρόνια πριν. Ολοκληρώθηκε όμως από την κυβέρνηση Μητσοτάκη, δια στόματος του οποίου πριν λίγους μήνες μάθαμε ότι αποκλείει το σιδηρόδρομο προς Ηγουμενίτσα, φτηνό εναλλακτικό μέσο μεταφοράς το οποίο η Ε.Ε. πιέζει όλες τις ελληνικές κυβερνήσεις της τελευταίας εικοσαετίας και έχουνε δαπανηθεί πολλά εκατομμύρια σε μελέτες, αλλά φαίνεται πως κάποιους δεν συμφέρει...!

Σήμερα μάθαμε ποιους!
Συνέχεια...