11/11/22 - Θεσπρωτικοί Αντίλαλοι

https://picasion.com/
https://picasion.com/
https://picasion.com/
https://picasion.com/
https://picasion.com/
https://picasion.com/

Παρασκευή 11 Νοεμβρίου 2022

Δεν έχει την ευθυξία να παραιτηθεί...;;;

Νοεμβρίου 11, 2022 0
Δεν έχει την ευθυξία να παραιτηθεί...;;;

Τα όμορφα που συμβαίνουν με την κυβέρνηση της ΝΔ, φαίνεται θα συνεχίσουν μέχρι και την τελευταία στιγμή που θα κλείσουν την πόρτα του Μαξίμου, αν βέβαια έχουν αφήσει το πόμολο στη θέση του.

Τα ίδια βέβαια συμβαίνουν και στη Θεσπρωτία, με τον ανεπανάληπτο στο είδος του, Βασίλη Γιόγιακα και τα πολιτικά του καμάρια...!

Μια ακόμη σκανδαλώδης απόφαση της Διοίκησης του ΟΛΗΓ (παρόλο που ολοκληρώθηκε ο διαγωνισμός για την πώλησή του, εκείνοι συνεχίζουν ακάθεκτοι) ήταν η αιτία για την παραίτηση του Διευθυντή του πολιτικού γραφείου του Βασίλη Γιόγιακα στην Αθήνα.

Τι συνέβη

Στις 8 Νοεμβρίου ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΛΗΓ Θανάσης Πορφύρης προχώρησε στην απευθείας ανάθεση της υπηρεσίας προετοιμασίας και παρουσίασης ομιλίας –συγγραφή κειμένου και παρουσία σε Power Point- με θέμα τις «πράσινες δράσεις» στην εταιρεία PUBLICIS CONSULTANTS ATHENS, που έχει έδρα στην Αθήνα.

Το ποσό της ανάθεσης ήταν 2.400 ευρώ πλέον του ΦΠΑ. 
Μόνο και μόνο το κόστος για ένα power point, αποτελεί σκανδαλώδης απόφαση. Ωστόσο έχει και καλύτερο. 
Στην εταιρεία που πήρε την ανάθεση μετέχει, σε διοικητική μάλιστα θέση, ο διευθυντής του πολιτικού γραφείου του Βασίλη Γιόγιακα στην Αθήνα.

Όταν ο Β. Γιόγιακας ρωτήθηκε για το θέμα από το δημοσιογράφο Β. Αναστασίου στο πλαίσιο του ρεπορταζ, δήλωσε άγνοια και ζήτησε άμεσα την παραίτηση του συνεργάτη του από το πολιτικό του γραφείο.

Με λίγα λόγια, οι Διοικούντες του ΟΛΗΓ, οι εκλεκτοί της ΝΔ και του Βασίλη Γιόγιακα, μεταξύ των 2.000 αναθέσεων που έχουν μοιράσει, έδωσαν και μια στο στενό συνεργάτη του Βουλευτή, κάτι το οποίο ο ίδιος δε γνώριζε, όπως δήλωσε.

Θα μπορούσε βέβαια, αν θεωρεί ότι παίχτηκε κάποιο περίεγο παιχνίδι πίσω από την πλάτη του, να ζητούσε και την παραίτηση του Διευθύνοντα Συμβούλου της ΟΛΗΓ, κάτι όμως που δεν έκανε...

Η απάντηση του Βασίλη Γιόγιακα

Λίγη ώρα μετά το δημοσίευμα του thespro.gr ο κυβερνητικός βουλευτής, απέστειλε δελτίο Τύπου στα τοπικά ΜΜΕ, σχετικά με το θέμα, στο οποίο αναφέρει:

Απάντηση Β. Γιόγιακα σε δημοσίευμα τοπικού Μέσου: «καμία σχέση με όσα υπονοούνται»

Ο βουλευτής Θεσπρωτίας Βασίλης Γιόγιακας έκανε την ακόλουθη δήλωση σχετικά με δημοσίευμα του τοπικού Τύπου σχετικά με υπόθεση απ’ ευθείας ανάθεσης του ΟΛΗΓ:

«Όσοι με ξέρουν, καταλαβαίνουν ότι ποτέ δεν είχα ούτε θα έχω σχέση με όσα υπονοούνται στο δημοσίευμα τοπικού Μέσου.

Οι σχέσεις μου ήταν και είναι καθαρές.

Επειδή δεν θέλω να μείνει στον αέρα ακόμα και η πιο ασήμαντη, και η πιο κακόβουλη καταγγελία, επιχείρησα αμέσως να διερευνήσω τη σχέση του συνεργάτη μου με τα όσα γράφονται, ο οποίος είχε την ευθιξία να θέσει στη διάθεσή μου την παραίτησή του, εξηγώντας μου τις ενέργειές του, για τις οποίες ωστόσο δεν ήμουν ενήμερος.

Πέραν αυτού δεν νομίζω ότι αξίζει να πούμε κάτι άλλο.».

Προσπαθεί να το μπαλώσει με την παραίτηση του συνεργάτη

Ο βουλευτής λοιπόν, θεωρεί, ότι με την παραίτηση του συνεργάτη του, το θέμα θεωρείται λήξαν. Αλλά δεν εξήγησε ο κ. Γιόγιακας, γιατί ζήτησε την παραίτηση του συνεργάτη του. Έπραξε κάτι παράνομο ή παραδέχεται ότι η ανάθεση ήταν φωτογραφική για το συνεργάτη του; Ή μήπως για λόγους ηθικής τάξης;; Ό,τι κι αν ισχύει, προκύπτει ένα πολύ σημαντικό ερώτημα προς τον κ. Γιόγιακα...

Αφού και ο ίδιος κάνει δουλειές με το δημόσιο και συγκεκριμένα μισθώνει κτίριο ιδιοκτησίας του -όσο κυβερνάει η ΝΔ- στην Περιφέρεια και μάλιστα η πρώτη μίσθωση ήταν με εξοργιστικούς όρους, γιατί δεν καταθέτει και ο ίδιος την παραίτησή του;;;

Μάλλον, ο γαλάζιος βουλευτής πορεύεται στα χνάρια του Μητσοτάκη, ο οποίος  παραίτησε πρόσφατα το διευθυντή του γραφείου του, πετώντας από πάνω του την ευθύνη για τις υποκλοπές...

Οι συνεργάτες του δηλαδή μοιράζονται δημόσιο χρήμα και ο ίδιος δεν ξέρει τι γίνεται;; Ακόμη και σε αυτή την περίπτωση, ομολογεί ανικανότητα να τους ελέγξει...

Ίσως πάλι, όταν αναφέρει στην ανακοίνωσή του, ότι ο συνεργάτης του "είχε την ευθιξία να θέσει την παραίτησή του", αυτομάτως ομολογεί ότι ο ίδιος δεν έχει την ευθυξία να παραιτηθεί με τη σειρά του...!

Συνέχεια...

Ματαιώθηκε η ιδιωτικοποίηση του Λιμένα Αλεξανδρούπολης - Αλλαγές και στην παραχώρηση της Καβάλας - Μόνο η Ηγουμενίτσα προχωράει…

Νοεμβρίου 11, 2022 0
Ματαιώθηκε η ιδιωτικοποίηση του Λιμένα Αλεξανδρούπολης - Αλλαγές και στην παραχώρηση της Καβάλας - Μόνο η Ηγουμενίτσα προχωράει…

Τη ματαίωση της διαγωνιστικής διαδικασίας για την πώληση πλειοψηφικού ποσοστού του μετοχικού κεφαλαίου του Οργανισμού Λιμένος Αλεξανδρούπολης ανακοίνωσε και επίσημα την Πέμπτη το απόγευμα το ΤΑΙΠΕΔ.

Στη σχετική ανακοίνωση σημειώνει ακόμα ότι “σε συνεργασία με τα υπουργεία Οικονομικών και Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, θα αναλάβει άμεσα όλες τις απαραίτητες πρωτοβουλίες για την περαιτέρω ανάπτυξη του Ο.Λ.Α. Α.Ε.”

Την ίδια στιγμή, αλλάζουν τα μέχρι τώρα γνωστά δεδομένα για το θέμα της παραχώρησης του λιμανιού της Καβάλας ΦΙΛΙΠΠΟΣ Β σύμφωνα με δημοσίευμα της ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗΣ, στο οποίο μεταξύ άλλων αναφέρεται ότι:

«Μετά την απόφαση για την ακύρωση του διαγωνισμού παραχώρησης της πλειοψηφίας του μετοχικού κεφαλαίου για τον Οργανισμό Λιμένος Αλεξανδρούπολης και αντ’ αυτού την ανάπτυξη των υποδομών του μέσω δημοσίων επενδύσεων που θα αναλάβει ο βασικός μέτοχός του, το ΤΑΙΠΕΔ, η κυβέρνηση αποφάσισε να προχωρήσει με αντίστοιχο μοντέλο και στον Οργανισμό Λιμένος Καβάλας”.

Οπως η Αλεξανδρούπολη έτσι και η Καβάλα χαρακτηρίζεται κρίσιμης γεωπολιτικής σημασίας λιμενική υποδομή που γειτνιάζει με σημαντικές ενεργειακές εγκαταστάσεις και πόρους, αλλά και με μεταφορικούς άξονες.

Οι υποδομές περιλαμβάνουν το μοναδικό εν ενεργεία παραγωγικό κοίτασμα υδρογονανθράκων στη χώρα, αυτό του Πρίνου, την υποθαλάσσια κοιλότητα στα ανοιχτά της Καβάλας που μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως αποθήκη στρατηγικών αποθεμάτων φυσικού αερίου (ο διαγωνισμός για την οποία βρίσκεται σε εξέλιξη), επίσης την προοπτική ανάπτυξης χώρων υποθαλάσσιας αποθήκευσης διοξειδίου του άνθρακα και τον Διαδριατικό Αγωγό Φυσικού αερίου TAP.

Η Καβάλα επίσης διαθέτει αεροδρόμιο, βρίσκεται δίπλα στην Εγνατία Οδό και πλησίον των κάθετων αξόνων που θα αναπτυχθούν και θα τη συνδέουν με τα Βαλκάνια, ενώ η εγγύτητα της πόλης με την Αλεξανδρούπολη είναι τέτοια που συχνά το λιμάνι της αντιμετωπίζεται ως συμπληρωματικό του ομολόγου του στα ανατολικά των ακτών της Βορείου Ελλάδος.

Ο Οργανισμός Λιμένος Καβάλας Α.Ε., το 100% του μετοχικού κεφαλαίου του οποίου ελέγχει το ΤΑΙΠΕΔ, έχει την ευθύνη ενός λιμενικού συστήματος αποτελούμενου από τέσσερις αλληλοσυμπληρούμενους λιμένες:Το λιμάνι «Απόστολος Παύλος» της Καβάλας, το οποίο εξυπηρετεί την επιβατική κίνηση, την ακτοπλοΐα, την κρουαζιέρα, το yachting και την αλιεία.
Το λιμάνι της Κεραμωτής του Δήμου Νέστου, στο οποίο εξυπηρετούνται εμπορευματική κίνηση και ακτοπλοΐα.
Το λιμάνι της Νέας Περάμου, το οποίο επίσης αποτελεί αλιευτικό καταφύγιο.
Και, τέλος, το λιμάνι «Φίλιππος Β΄», το οποίο προορίζεται για την εξυπηρέτηση εμπορευματικής κίνησης.

Το σύμπλεγμα των τεσσάρων αυτών λιμένων έχει χαρακτηρισθεί διεθνούς σημασίας, καθώς μπορεί να λειτουργήσει ως κόμβος της Ανατολικής Βαλκανικής Χερσονήσου.

Υπογραμμίζεται πως η μία από τις παραπάνω υποδομές του Οργανισμού Λιμένος Καβάλας, ο προβλήτας «Φίλιππος Β΄», βρίσκεται σε διαδικασία υπoπαραχώρησης με διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ στην κοινοπραξία International Port Investments Kavala, η οποία απαρτίζεται από τις εταιρείες ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Black Summit Financial Group και EFA Group. Για την υπoπαραχώρηση αυτή, αν και ο προτιμητέος επενδυτής, έχει αναδειχθεί από τις 6 Μαΐου, ο σχετικός φάκελλος της διαγωνιστικής διαδικασίας δεν έχει ακόμα διαβιβαστεί στο Ελεγκτικό Συνέδριο για έλεγχο, καθώς, σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες, “εκκρεμεί ο επανακαθορισμός του αιγιαλού”.

Φαίνεται λοιπόν, ότι από την πρώτη φάση “αξιοποίησης” των 10 Περιφερειακών Λιμένων, μόνο ο διαγωνισμός πώλησης του πλειοψηφικού πακέτου μετοχών του Οργανισμού Λιμένος Ηγουμενίτσας στον όμιλο Grimaldi, προχωράει… καθώς στη Θεσπρωτική πρωτεύουσα τα έχουμε όλα… λυμένα!

Οσον αφορά τον Οργανισμό Λιμένος Καβάλας, το επόμενο διάστημα αναμένεται να ξεκινήσουν διαδικασίες για την εκπόνηση και έγκριση περιβαλλοντικής μελέτης, τη θεώρηση ολοκληρωμένου σχεδίου ανάπτυξης του λιμανιού, δηλαδή master plan, και την εκπόνηση επιχειρηματικού σχεδίου, ώστε κατόπιν να προχωρήσουν οι απαραίτητες επενδύσεις που θα χρηματοδοτήσει το ΤΑΙΠΕΔ για τη μεγέθυνση των υποδομών του και την εκβάθυνση των λιμενολεκανών του ώστε να μπορούν να ελλιμενίζονται μεγαλύτερα πλοία, και η προμήθεια και ο εκσυγχρονισμός του εξοπλισμού του.


ΠΗΓΗ: vdella.com
Συνέχεια...

Χωρίς εξασφαλισμένη καθημερινή μεταφορά οι μαθητές στα χωριά του Σουλίου - Στη Βουλή το θέμα από το Μ. Κάτση

Νοεμβρίου 11, 2022 0
Χωρίς εξασφαλισμένη καθημερινή μεταφορά οι μαθητές στα χωριά του Σουλίου - Στη Βουλή το θέμα από το Μ. Κάτση

Ερώτηση προς τους αρμόδιους Υπουργούς Εσωτερικών, Παιδείας και Θρησκευμάτων κατέθεσε ο βουλευτής Θεσπρωτίας Μάριος Κάτσης σχετικά με τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι μαθητές των χωριών του Σουλίου στην καθημερινή τους μεταφορά από και προς τις σχολικές τους μονάδες. Ο βουλευτής προχώρησε στην ακόλουθη δήλωση για το θέμα:

«Τον τελευταίο μήνα υπάρχει σοβαρό πρόβλημα με τις καθημερινές μετακινήσεις των λιγοστών μαθητών των απομονωμένων χωριών του Σουλίου, από και προς τα σχολεία του Τσαγγαρίου. 

Δυστυχώς η Πολιτεία δεν έχει μεριμνήσει για τη σταθερή, νόμιμη και ασφαλή μεταφορά τεσσάρων παιδιών, ρίχνοντας έτσι το βάρος στους γονείς, οι οποίοι δυσκολεύονται να καλύψουν την καθημερινή αυτή ανάγκη. Αποτέλεσμα όλων αυτών είναι τα παιδιά πολλές φορές να μην πηγαίνουν καν σχολείο, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την εξέλιξη και το μέλλον τους.

Με την Ερώτηση που κατέθεσα ζητώ από τους αρμόδιους Υπουργούς να προχωρήσουν άμεσα σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες ώστε να εξασφαλιστεί η σταθερή, νόμιμη και ασφαλής μετακίνηση των μαθητών. Δεν είναι δυνατόν το 2022 να υπάρχουν παιδιά που δεν μπορούν να πάνε στο σχολείο τους λόγω έλλειψης μεταφορικού μέσου».

Ακολουθεί το κείμενο της Ερώτησης όπως κατατέθηκε στη Βουλή:

ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς τους κ. κ. Υπουργούς:

- Εσωτερικών

- Παιδείας και Θρησκευμάτων

Θέμα: Χωρίς εξασφαλισμένη καθημερινή μετακίνηση οι μαθητές στα χωριά του Σουλίου

Στην περιοχή του ιστορικού Σουλίου, στον ομώνυμο Δήμο του νομού Θεσπρωτίας, λειτουργεί ένα μονοθέσιο δημοτικό σχολείο όπως επίσης και ένα μονοθέσιο νηπιαγωγείο, τα οποία έχουν έδρα το χωριό Τσαγγάρι και εξυπηρετούν τις ανάγκες των γειτονικών Σουλιοτοχωρίων.

Τον τελευταίο μήνα υπάρχει σοβαρό πρόβλημα με τις καθημερινές μετακινήσεις των μαθητών των παρακείμενων χωριών από και προς τα σχολεία του Τσαγγαρίου. Η Πολιτεία δεν έχει μεριμνήσει για τη σταθερή, νόμιμη και ασφαλή μεταφορά τεσσάρων παιδιών, από και προς το δημοτικό σχολείο και το νηπιαγωγείο Τσαγγαρίου. Οι γονείς των μαθητών, οι οποίοι απασχολούνται κυρίως σε βαριές αγροτικές εργασίες, δυσκολεύονται να καλύψουν την καθημερινή ανάγκη μετακίνησης, με αποτέλεσμα τα παιδιά πολλές φορές να μην μπορούν να πάνε στο σχολείο τους. Το κακό οδικό δίκτυο της περιοχής εντείνει ακόμα περισσότερο το πρόβλημα.

Επειδή δε νοείται το 2022 να υπάρχουν μαθητές που δεν έχουν εξασφαλισμένη πρόσβαση στο σχολείο

Επειδή ο εν μέρει αποκλεισμός των παιδιών από το σχολείο, επηρεάζει αρνητικά τη μαθησιακή τους πορεία και βάζει εμπόδια στην εξέλιξη τους

Επειδή το πρόβλημα της μετακίνησης των μαθητών έχει προκαλέσει αναστάτωση στις οικογένειες των μαθητών και στην τοπική κοινωνία

Ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί:

Σε ποιες ενέργειες θα προβούν ώστε να εξασφαλιστεί η σταθερή, νόμιμη και ασφαλής μετακίνηση των μαθητών της περιοχής του ιστορικού Σουλίου, από και προς το δημοτικό σχολείο και το νηπιαγωγείο Τσαγγαρίου;

Ο ερωτών Βουλευτής
Κάτσης Μάριος
Συνέχεια...

Ο καιρός στην Ηγουμενίτσα σήμερα