03/22/23 - Θεσπρωτικοί Αντίλαλοι

https://picasion.com/
https://picasion.com/
https://picasion.com/
https://picasion.com/
https://picasion.com/
https://picasion.com/

Τετάρτη 22 Μαρτίου 2023

Κυρ. Μητσοτάκης: "Ποτέ δε θα φθάσει το τρένο στην Ηγουμενίτσα" (+ΒΙΝΤΕΟ)

Μαρτίου 22, 2023 0
Κυρ. Μητσοτάκης: "Ποτέ δε θα φθάσει το τρένο στην Ηγουμενίτσα" (+ΒΙΝΤΕΟ)

Τέλος στις διεκδικήσεις των Ηπειρωτών για τη“Σιδηροδρομική Εγνατία” και την έλευση τρένου στην Ήπειρο, έβαλε μιλώντας στην εκπομπή “Πρωταγωνιστές” με τον Σταύρο Θεοδωράκη στον τηλεοπτικό σταθμό Alpha το βράδυ της Τρίτης, ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης.

Ο πρωθυπουργός, αναφερόμενος στη διασύνδεση των λιμανιών της χώρας με τις σιδηροδρομικές υποδομές, σημείωσε:

“Για αυτό και η Ελλάδα ως διαμετακομιστικό κέντρο πρέπει να δίνει τη δυνατότητα για σιδηροδρομική σύνδεση των λιμανιών με το κυρίως δίκτυο. Είτε μιλάμε για την Αλεξανδρούπολη, είτε μιλάμε για την Καβάλα, είτε μιλάμε για το Βόλο, είτε μιλάμε για τη Θεσσαλονίκη.

Αν μιλάμε ας πούμε για την Ηγουμενίτσα δε θα γίνει αυτό, διότι δεν υπάρχει ποτέ περίπτωση να πάμε να φτιάξουμε μία σιδηροδρομική Εγνατία προς τα δυτικά παράλληλα με την οδική Εγνατία.

Είναι ένα έργο, το οποίο ακούω συχνά διάφορους να μιλούν. Είναι, όμως, σήμερα, στη σφαίρα της επιστημονικής φαντασίας”.



ΠΗΓΗ: www.ertnews.gr
Σύνταξη: Βάσω Γκόρου
Συνέχεια...

Ανακοίνωση του τομέα Ναυτιλίας ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ για την πώληση της ΟΛΗΓ ΑΕ

Μαρτίου 22, 2023 0
Ανακοίνωση του τομέα Ναυτιλίας ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ για την πώληση της ΟΛΗΓ ΑΕ

Η ανακοίνωση του ΤΑΙΠΕΔ σχετικά με την υπογραφή της Σύμβασης Αγοραπωλησίας Μετοχών για την απόκτηση του 67% του Οργανισμού Λιμένα Ηγουμενίτσας (ΟΛΗΓ) σε κοινοπραξία Ιταλικών Συμφερόντων δεν προσφέρεται για πανηγυρισμούς. Αντίθετα αποτελεί μια πράξη υπονόμευσης του δημόσιου συμφέροντος και της προοπτικής ανάπτυξης τόσο του λιμανιού της Ηγουμενίτσας όσο και της ευρύτερης περιοχής.

Στη σημερινή τελετή, λαλίστατοι οι Υπουργοί της κυβέρνησης μοίρασαν ανέξοδες υποσχέσεις για επενδύσεις, θέσεις εργασίας κλπ, ενώ ακόμα και σήμερα λειτουργούν εν κρυπτώ, αρνούμενοι να αποκαλύψουν το περιεχόμενο της συναλλαγής με τους νέους ιδιοκτήτες. Ήδη από τον Οκτώβριο του 2022 ο Υπουργός Οικονομικών κ. Σταϊκούρας αρνήθηκε διά του ΤΑΙΠΕΔ να αποκαλύψει το περιεχόμενο της Σύμβασης Παραχώρησης του λιμένα, απαντώντας σε Αίτηση Κατάθεσης Εγγράφων που είχε καταθέσει ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ - ΠΣ Μάριος Κάτσης.

Ωστόσο η αλήθεια είναι ότι, ο Οργανισμός Λιμένα Ηγουμενίτσας, πωλείται παρά το ότι:

- Το τίμημα που προσφέρθηκε είναι ευτελές καθώς έχουν ολοκληρωθεί σημαντικές δημόσιες επενδύσεις την ίδια στιγμή που ο ΟΛΗΓ εμφανίζει διαχρονικά κερδοφορία.

- Οι Ευρωπαϊκές και Διεθνείς Πρακτικές (ΕΕ, ΗΠΑ κα) συνιστούν τη διατήρηση των λιμένων υπό δημόσιο έλεγχο για λόγους αναπτυξιακούς και προάσπισης του δημοσίου συμφέροντος.

- Δεν υπάρχει καμία δέσμευση για την υλοποίηση συγκεκριμένων επενδύσεων στο λιμάνι.

- Δεν έχουν παραχωρηθεί στην τοπική κοινωνία οι χώροι του λιμανιού που είχαν συμφωνηθεί με την τοπική αυτοδιοίκηση.

- Παραδίδεται μονοπωλιακά το εξωτερικό εμπόριο της χώρας που διακινείται ακτοπλοικά, αφού εταιρείες ίδιων συμφερόντων θα διαχειρίζονται με κυρίαρχο τρόπο και τις υποδομές και την ακτοπλοϊκή σύνδεση με την Ιταλία, με κινδύνους για αύξηση στις τιμές των προϊόντων και για την ποιότητα των συνδέσεων.

- Χάνει η Ελλάδα ένα σημαντικό θεσμικό εργαλείο επιρροής στην ευαίσθητη περιοχή της Αδριατικής, που θα ευνοούσε την ανάπτυξη σχέσεων συνεργασίας με τις χώρες των Δυτικών Βαλκανίων στη βάση του αμοιβαίου οφέλους.

- Δημιουργούνται οι προϋποθέσεις για τη δημιουργία μονοπωλίου που θα εξοβελίσει τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις που εμπλέκονται στη λιμενική δραστηριότητα.

Ο ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ στηρίζει τις προοπτικές ανάπτυξης των περιφερειακών λιμανιών με γνώμονα την εξυπηρέτηση των αναγκών των τοπικών κοινωνιών και της περιφερειακής οικονομίας, με στόχο πάντα την υπεράσπιση του δημοσίου συμφέροντος. Η περίπτωση της εσπευσμένης πώλησης του ΟΛΗΓ πριν τις επερχόμενες εκλογές, αποδεικνύει την ανάγκη της άμεσης κυβερνητικής αλλαγής για να μπει τέλος στον καταστροφικό κατήφορο που έχει οδηγήσει τη χώρα η Νέα Δημοκρατία.
Συνέχεια...

ΜΛ-ΚΚΕ Θεσπρωτίας: Ξεπούλημα του Λιμανιού της Ηγουμενίτσας στον ιταλικό Όμιλο Grimaldi - Άλλη μια ιδιωτικοποίηση ενός μεγάλου λιμανιού ολοκληρώθηκε

Μαρτίου 22, 2023 0
ΜΛ-ΚΚΕ Θεσπρωτίας: Ξεπούλημα του Λιμανιού της Ηγουμενίτσας στον ιταλικό Όμιλο Grimaldi - Άλλη μια ιδιωτικοποίηση ενός μεγάλου λιμανιού ολοκληρώθηκε

Παρόντες στην αγοραπωλησία ο δήμαρχος, ο κυβερνητικός βουλευτής και ο διορισμένος από αυτόν διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΗΓ ΑΕ

Την Τρίτη 21/3/2023 η κυβέρνηση της ΝΔ, στα πλαίσια του ξεπουλήματος του δημόσιου πλούτου της χώρας, κατ΄ εντολή της ΕΕ και στη υπηρεσία των συμφερόντων του ξένου και του ντόπιου κεφαλαίου, συνεχίζοντας την πολιτική της προηγούμενης κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, μετά τα λιμάνια Πειραιά, Θεσσαλονίκης, Αλεξανδρούπολης, υπέγραψε την σύμβαση πώλησης του 67% του Οργανισμού Λιμένος Ηγουμενίτσας (ΟΛΗΓ Α.Ε.), έναντι συνολικού τιμήματος 84,17εκατ.€, όταν για την κατασκευή του έχουν δοθεί εκατοντάδες εκατομμύρια του ελληνικού λαού.

Η σύμβαση υπεγράφη μεταξύ του ΤΑΙΠΕΔ, και της μεγάλης ιταλικής ναυτιλιακής εταιρείας του Ομίλου Grimaldi, με έδρα τη Νάπολι, που έχει αγοράσει και τις «Mινωϊκές Γραμμές» και που στα 130 πλοία του στόλου της, έχουν εκδηλωθεί πάνω από έξι πυρκαγιές τα τελευταία χρόνια και ένα οχηματαγωγό τους βούλιαξε στο Βισκαϊκό, (μεταξύ αυτών, στις ελληνικές θάλασσες, στο «Norman Atlantic», το 2014 με δεκάδες νεκρούς και στο «Euroferry Olympia», το 2022.

Μάλιστα αυτό γίνεται την στιγμή που ο λαός μας είναι στους δρόμους για το έγκλημα που έγινε στους ιδιωτικοποιημένους στο Ιταλικό κρατικό μονοπώλιο σιδηροδρόμους, ενώ η κυβέρνηση της ΝΔ επιμένει να ιδιωτικοποιήσει και το νερό (ΕΥΔΑΠ-ΕΥΑΘ) και ένα άλλο νοσοκομείο (Παιδογκολογικό),.

Η ΟΛΗΓ ΑΕ ήταν κερδοφόρα εταιρεία του Ελληνικού Δημοσίου, που είχε περιέλθει στο ΤΑΙΠΕΔ, στον οποίο μέχρι τώρα πήγαιναν τα κέρδη της, για να ταΐσει τον μνημονιακό Μινώταυρο. Σαν προίκα, εκτός από το λιμάνι της Ηγουμενίτσας, δίνονται στους «Ναπολιτάνους» και τα λιμάνια της Πλαταριάς, των Συβότων με όλη τη χερσαία έκτασή τους και όλη η παραθαλάσσια Σκάλα Σαγιάδας, που με ένα μεθοδευμένο σχέδιο, τα προηγούμενα χρόνια, με την συναίνεση των τοπικών αρχών, μετατράπηκαν από αλιευτικά σε τουριστικά καταφύγια.

Ταυτόχρονα - πρωτοφανές και για τα διεθνή δεδομένα - δίνεται και το λιμάνι εσωτερικού για Κέρκυρα, ενώ στην αρχή του ποδηλατοδρόμου - πεζοδρόμου προς το Δρέπανο - και σε βάρος αυτού - έχει χωροθετηθεί η μαρίνα 340 τουριστικών σκαφών (άλλο δώρο προς τον αγοραστή), με κτιριακές εγκαταστάσεις 36.000τμ.

Στην προς πώληση έκταση περιλαμβάνονται και η ονομαζόμενη «χερσαία ζώνη» του Λιμανιού (λιμανάκι, γηπεδάκια, τμήματα πεζοδρόμου και του Δρεπάνου), που σήμερα απολαμβάνουν πολίτες της Ηγουμενίτσας, αφού όλα αυτά τα χρόνια, μέσα από ένα πραγματικό «γαϊτανάκι» - κοροϊδία όλων των κυβερνήσεων, με όλες τις δημοτικές αρχές, η «χερσαία ζώνη» όλο θα παραχωρούνταν στο Δήμο, χωρίς ποτέ να έχει παραχωρηθεί.

Μάλιστα η παρούσα Δημοτική Αρχή, που παραβρέθηκε με τον Δήμαρχο, τον κυβερνητικό βουλευτή και τον διορισμένο Διευθύνοντα Σύμβουλο του ΟΛΗΓ με καμάρι στην αγοραπωλησία, επαναπαύθηκε στις υποσχέσεις της κυβέρνησης ότι η «χερσαία ζώνη» θα δοθεί στο Δήμο πριν από την πώληση του Λιμανιού, εκτονώνοντας έτσι τις κινητοποιήσεις των κατοίκων.

Με την πώληση του Λιμανιού στο ιταλικό εφοπλιστικό κεφάλαιο, πέρα από το βάθεμα της εξάρτησης της χώρας, το καινούργιο «αφεντικό» θα μετατραπεί σε «κράτος εν κράτει», θα έχει στη διάθεσή του όλα αυτά τα φιλέτα και θα μετατρέψει την Ηγουμενίτσα μια παραλιακή πόλη και τα παραθαλάσσια χωριά Πλαταριά, Σύβοτα, Σαγιάδα, χωρίς μέτωπο στην παραλία, αποκλείοντας τους κατοίκους από κάθε δραστηριότητα σε αυτήν, ενώ άδηλο είναι το μέλλον των εργαζομένων στην ΟΛΗΓ ΑΕ.

Θεωρούμε ότι δεν χρειάζεται να μιλήσουμε σε καλόπιστους και λογικούς ανθρώπους για τις τεράστιες αρνητικές επιπτώσεις αυτού του ξεπουλήματος. Είναι ένα θέμα άλλωστε που έχει συζητηθεί και που οι φορείς και η Θεσπρωτική κοινωνία έχουν εκφράσει τις απόψεις των. Όλα αυτά τα χρόνια το Λιμάνι για πολλούς ήταν η «Μεγάλη Ιδέα» που θα έφερνε την «ανάπτυξη», μόνον που η ανάπτυξη δεν ήρθε και η φτώχεια και η ανεργία, σαν αποτέλεσμα των αντιλαϊκών πολιτικών, μεγάλωσε.

Απεναντίας είχαμε την κυκλοφοριακή συμφόρηση, λόγω μη ύπαρξης Περιφερειακής οδού, τις πλημμύρες στο Λαδοχώρι, τον θόρυβο και την αιθαλομίχλη των καραβιών, την καταστροφή των πράσινων λόφων της «Γωνιάς», την αύξηση της αξίας της γης, την ακρίβεια σε καύσιμα και σε όλα τα αγαθά, το κλείσιμο των περισσότερων Ναυτικών Πρακτορείων, όπου δούλευαν αρκετοί εργαζόμενοι, όλα σε όφελος των εφοπλιστικών εταιρειών,

Τώρα μας περιμένουν νέες απειλές. Ο αγώνας ενάντια στην ιδιωτικοποίηση και στο ξεπούλημα των Λιμανιού της Ηγουμενίτσας, της «χερσαίας ζώνης» και των μικρότερων λιμανιών της Θεσπρωτίας, για την υπεράσπιση των δικαιωμάτων των πολιτών στους δημόσιους αυτούς χώρους, ενάντια - τελικά - στην υποβάθμιση της ζωής μας, πρέπει να συνεχιστεί και να πάρει καινούργιες μορφές.

Ηγουμενίτσα 21-03-2023
Συνέχεια...

Αντίδραση του Βασίλη Τζίγκου για τη μεταφορά του σκάφους απο το λιμενικό σταθμό Σαγιάδας

Μαρτίου 22, 2023 0
Αντίδραση του Βασίλη Τζίγκου για τη μεταφορά του σκάφους απο το λιμενικό σταθμό Σαγιάδας

Με αγανάκτηση σήμερα πληροφορήθηκα ότι με απόφαση του αρχηγείου του λιμενικού σώματος το σκάφος που διέθετε ο λιμενικός σταθμός σαγιάδας το μετέφεραν και το διέθεσαν στο λιμεναρχείο Πρέβεζας αφήνοντας ένα δυσαναπλήρωτο κενό στη θαλάσσια περιοχή της Σαγιάδας.

Μία περιοχή με τεράστιες επενδύσεις ιχθυοκαλλιεργειών και η οποία θα θα στερηθεί των υπηρεσιών από θάλασσας του λιμενικού σώματος με ότι αυτό συνεπάγεται.

Ελπίζουμε αυτή που έλαβαν την απόφαση αυτή να ανακαλέσουν τη διαταγή τους και το σκάφος να επανέλθει στο λιμενικό σταθμό Σαγιάδας για να μπορούν να εκτελούν τα στελέχη του λιμενικού σώματος το σπουδαίο έργο τους στην ασφάλεια των θαλάσσιων συνόρων σε αυτή την παραμεθόρια περιοχή
Συνέχεια...

Ο Γιάννης Γόγολος για την πώληση του ΟΛΗΓ

Μαρτίου 22, 2023 0
Ο Γιάννης Γόγολος για την πώληση του ΟΛΗΓ

Χθες 21 Μαρτίου 2023, τέθηκε η υπογραφή της σύμβασης για την πώληση του Λιμένος Ηγουμενίτσας.

Στην «τελετή πού έλαβε χώρα» στο ΤΑΙΠΕΔ, έδωσαν «τελευταίον ασπασμόν», όσοι έχουν ως πολιτική σημαία το ξεπούλημα των υποδομών της χώρας.

Το Λιμάνι της Ηγουμενίτσας «πουλήθηκε» για το καλό της, όπως έλεγε εξ αρχής ο κ. Γιόγιακας και επιβεβαίωσε με τη σημερινή του ανακοίνωση.

Μάλιστα χωρίς αιδώ, φωτογραφήθηκαν περιχαρείς στο τέλος της τελετής, όλοι αυτοί που αποφάσισαν για μας, χωρίς εμάς.

Ο Υπουργός, ένα πλήθος από Διευθύνοντες Συμβούλους και ο κ. Γιόγιακας που όπως είναι γνωστό σε όλους τους Θεσπρωτούς, δεν απουσιάζει από καμία «τελετή»!

Από τη θέση του επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης του Δήμου Ηγουμενίτσας, έχω δηλώσει κατηγορηματικά την αντίθεσή μου σε όλη τη διαδικασία που προηγήθηκε της σημερινής υπογραφής πώλησης.

Όμως ως Θεσπρωτός πολίτης και ως υποψήφιος βουλευτής του ΣΥΡΙΣΑ – Π.Σ., είμαι από αυτούς που ασπάζονται την παροιμία που λέει ότι «…δεν έχει ουσία να κλαις, πάνω από χυμένο γάλα..»

….Καλώ τους εορτάζοντας για τη σημερινή υπογραφή, να μείνει η χαρά τους εντός των εγκαταστάσεων που απαιτούνται για τις ανάγκες του Λιμένος Ηγουμενίτσας.

Η Χερσαία Ζώνη να καθοριστεί και περιγραφεί πλήρως, πριν η σύμβαση υπογραφεί στην Βουλή των Ελλήνων και να παραχωρηθεί στο Δήμο Ηγουμενίτσας για χρονικό διάστημα τουλάχιστον ίσο με τον χρόνο παραχώρησης του Λιμένος.

Καλώ τους Θεσπρωτούς πολίτες, να πάψουν να πιστεύουν ότι η εκπροσώπησή τους στη μονοεδρική πλέον έδρα της Θεσπρωτίας από το «συνένοχο» της πώλησης, θα φέρει διαφορετικό αποτέλεσμα για τα υπόλοιπα προβλήματα της Θεσπρωτίας.

Σας καλώ όλους, στις επόμενες εκλογές να αποδώσετε με την ψήφο σας «τα του Καίσαρος τω Καίσαρι…» σε όσους πανηγυρίζουν σήμερα για την πώληση του Λιμένος Ηγουμενίτσας με αυτούς τους όρους.

Γιάννης Κ. Γόγολος
Υποψήφιος Βουλευτής
ΣΥΡΙΖΑ – Π.Σ.
Συνέχεια...