11/22/22 - Θεσπρωτικοί Αντίλαλοι

https://picasion.com/
https://picasion.com/
https://picasion.com/
https://picasion.com/
https://picasion.com/
https://picasion.com/

Τρίτη 22 Νοεμβρίου 2022

Ηγουμενίτσα: Συνελήφθησαν στο λιμάνι δύο νεαροί αλλοδαποί και ο διακινητής τους

Νοεμβρίου 22, 2022 0
Ηγουμενίτσα: Συνελήφθησαν στο λιμάνι δύο νεαροί αλλοδαποί και ο διακινητής τους

Στη σύλληψη δύο (2) αλλοδαπών, ηλικίας 18 και 19 ετών, καθώς και του 40χρονου αλλοδαπού διακινητή τους, προέβησαν, βραδινές ώρες χθες, τα στελέχη της Λιμενικής Αρχής Ηγουμενίτσας.

Συγκεκριμένα, σε έλεγχο που πραγματοποιήθηκε από στελέχη του Γραφείου Ασφάλειας της οικείας Λιμενικής Αρχής στην πύλη εισόδου του λιμένα εξωτερικού Ηγουμενίτσας, διαπιστώθηκε ότι ο 40χρονος οδηγός Φ/Γ οχήματος με επικαθήμενο, μετέφερε στο χώρο του επικαθήμενου τους δύο (2) αλλοδαπούς, οι οποίοι στερούνταν ταξιδιωτικών εγγράφων, με σκοπό να τους μεταφέρει παράνομα στο εξωτερικό.

Από το Κεντρικό Λιμεναρχείο Ηγουμενίτσας που διενεργεί την προανάκριση, κατασχέθηκε το ανωτέρω Φ/Γ όχημα - επικαθήμενο.
Συνέχεια...

Προκλητικοί και αμετανόητοι...!!! (+ΒΙΝΤΕΟ)

Νοεμβρίου 22, 2022 0
Προκλητικοί και αμετανόητοι...!!! (+ΒΙΝΤΕΟ)

Με αερολογίες, συκοφαντίες και ανύπαρκτα στοιχεία προσπαθούν να καλύψουν την υπόθεση με τα κουτάβια που εγκαταλείφθηκαν και να καθαρίσει το όνομα του Δήμου, επιχειρύν οι φαεινοί εγκέφαλοι της δημοτικής αρχής Φιλιατών.

Σε επίσημο ενημερωτικό δελτίο το μεσημέρι της Τρίτης, αποκρύπτουν την ουσία της υπόθεσης, αλλά και βασικά στοιχεία, κάνοντας λόγο -για ακόμη μια φορά- για παραπληροφόρηση...

Αφού παραδέχονται ότι πρόκειται για εγκατάλειψη, αφετέρου προσπαθούν με ψεύδη να ρίξουν την ευθύνη του θέματος στους δημοσιογράφους, αποκρύπτοντας την πραγματική ευθύνη της δημοτικής αρχής.

Δημοσιεύουμε αυτούσια την ανακοίνωσή τους, ώστε να καταγραφούν τα γραφόμενά τους. Άλλωστε θα κληθούν να δώσουν εξηγήσεις για όσα αναφέρουν...

Διαβάστε τι αναφέρει στην ανακοίνωσή τους:

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
«Ενημέρωση πολιτών σχετικά με το θέμα των νεογέννητων κουταβιών»

Τις τελευταίες αυτές ημέρες έγινε αρκετή συζήτηση και γράφτηκαν αρκετά σχόλια από ανεύθυνους «δοκησίσοφους» με παράλληλη παραπληροφόρηση σχετικά με τη δήθεν θανάτωση έξι (6) νεογέννητων κουταβιών, στην οποία εφέρετο ως εμπλεκόμενος πρώην συμβασιούχος εργαζόμενος του Δήμου Φιλιατών καθώς κι ο αρμόδιος αντιδήμαρχος.

Μάλιστα δε, μερικοί ανεύθυνοι στη σκόπιμη προσπάθεια της εμπλοκής του Δήμου Φιλιατών στο θέμα αυτό, δε δίστασαν να εμφανίσουν σε site και στην τοπική δημοσιογραφία κάδους απορριμμάτων στους οποίους εμφανίζουν τέσσερα κουταβάκια θανατωμένα, τα οποία δήθεν είχε θανατώσει πρώην συμβασιούχος υπάλληλος κατ’ εντολή του Αντιδημάρχου Φιλιατών.

Κατά του πρώην εργαζόμενου και του αρμόδιου Αντιδημάρχου σχηματίστηκε δικογραφία με την κατηγορία ότι, ο δεύτερος αυτών, έδωσε εντολή εγκατάλειψης (και όχι θανάτωσης) με ενδεχόμενο να υπάρξει κίνδυνος υγείας αυτών.

Τα κουταβάκια αυτά, για την τύχη των οποίων δεν είχε καμία προσωπική εμπλοκή ο Δήμος Φιλιατών κι ο αρμόδιος Αντιδήμαρχος, άμεσα ανευρέθηκαν, ζουν και υπάρχουν χωρίς κανένα απολύτως πρόβλημα και η υγεία τους είναι σε πολύ καλή κατάσταση, σύμφωνα με τη βεβαίωση της Κτηνιατρικής υπηρεσίας της Περιφερειακής Ενότητας θεσπρωτίας.

Κατά συνέπεια, καμία θανάτωση κανενός κουταβιού δεν υπήρξε και είναι εντελώς ακατανόητη και ανεξήγητη η παραπάνω θέση αυτών που σκόπιμα και εκ του πονηρού διέδωσαν τη σχετική είδηση της δήθεν θανάτωσης αυτών.

Πρέπει να γνωρίζουν οι συμπολίτες μας ότι ο Δήμος Φιλιατών ουδεμία επιχορήγηση έχει λάβει για τη διαχείριση των αδέσποτων και όλες οι δαπάνες για τα εμβόλια, τις στειρώσεις και τις τροφές προέρχονται από το υστέρημα των πολιτών.

Χθες 21/11/2022, ολοκληρώθηκε η σχετική διαδικασία των κατηγορουμένων και, με τη σύμφωνη γνώμη της κ. εισαγγελέως και της κ. ανακρίτριας του Πρωτοδικείου Θεσπρωτίας στη σχηματισθείσα δικογραφία, και οι δύο αφέθηκαν ελεύθεροι.

Οι συμπολίτες μας ας εξάγουν τα δικά τους συμπεράσματα για την πέραν της πραγματικής διάστασης και της σχετικής παραπληροφόρησης του θέματος.

..........................................................................................

Αξίζει να σημειώσουμε ότι η ανακοίνωση ήταν ανυπόγραφη, κι επειδή τους έχουμε μάθει πόσο ανυπόληπτοι είναι πλέον, ρωτήσαμε τον ειδικό συνεργάτη του Δημάρχου που μας έστειλε το δελτίο Τύπου, ο οποίος μας ενημέρωσε ότι το δελτίο Τύπου, το υπογράφει ο αντιδήμαρχος επικοινωνίας Δημ. Τσότσης. Λίγη ώρα όμως αργότερα ο ίδιος ο αντιδήμαρχος ανήρτησε το ίδιο δελτίο στο προφίλ του στο facebook βάζοντας από κάτω την υπογραφή του Δημάρχου... Ίσως αντιλήφθηκε τι θα ακολουθήσει...

Παρόλα αυτά που αναφέρουν στην ανακοίνωσή τους για τα 6 κουτάβια που εγκαταλείφθηκαν κι ακόμη αγνοείται η τύχη τους, έχουν προβεί και σε άλλες δηλώσεις, δυστυχώς γι' αυτούς...

Διότι το απόγευμα της Πέμπτης στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Φιλιατών, ο δήμαρχος Σπ. Παππάς, ερωτώμενος για το θέμα από το δημοτικό σύμβουλο Σπ. Φερεντίνο σχετικά με το θέμα, κι αφού μόλις είχε φθάσει στη συνεδρίαση από το ΑΤ Φιλιατών όπου γινόταν η προανάκριση, έκανε λόγο για 4 κουτάβια που βρέθηκαν και για "κάποιους που το παίζουν φιλόζωοι", αποδεικύοντας για ακόμη μια φορά ότι η έπαρση και η αλαζονεία τους έχει χτυπήσει κόκκινο...

Στην όλη τους την προσπάθεια συγκάλυψης της υπόθεσης, όμως, έχουν πέσει σε συνεχόμενες γκάφες και ανακολουθίες, τις οποίες θα πρέπει να διευκρινίσουν, όπως και πλήθος ερωτημάτων για τις ευθύνες της δημοτικής αρχής, που όσο κι αν προσπαθήσουν, δεν θα τις αποφύγουν...

Ακόμη μια φορά, αντί να πουν τα πράγματα με το όνομά τους, επιχειρούν με επιθετικότητα να διαχειριστούν επικοινωνιακά και μόνο το θέμα...

Ο κατηγορούμενος αντιδήμαρχος

Ο ίδιος ο αντιδήμαρχος Μ. Πανταζάκος, ο οποίος κατηγορείται σε βαθμό κακουργήματος για το περιστατικό της εγκατάλειψης των κουταβιών, δεν έχει ακόμη τοποθετηθεί δημόσια, ως οφείλει και να δώσει τη δική του εξήγηση για το συμβάν
, όπως οφείλει να κάνει όποιος ασχολείται με τα κοινά και κατέχει δημόσιο ρόλο ευθύνης.

Χθες Δευτέρα, μετά την απολογία του στον ανακριτή και εισαγγελέα, αφέθηκε ελεύθερος με περιοριστικούς όρους, όπως την παρουσία του στο ΑΤ, δύο φορές το μήνα και να του αφαιρεθούν οι αρμοδιότητες σχετικά με την προστασία των ζώων. 
Ήδη του έχει επιβληθεί διοικητικό πρόστιμο από το ΑΤ Φιλιατών ύψους 180.000 ευρώ για το συμβάν.


Δείτε τι είπε ο δήμαρχος Φιλιατών Σπ. Παππάς στο δημοτικό συμβούλιο την Πέμπτη, άρτι αφιχθείς από το ΑΤ Φιλιατών όπου είχε ήδη ενημερωθεί για την υπόθεση... Τα κουτάβια τότε ήταν 4, μετά έγιναν 6...!!!

Συνέχεια...

Την Κυριακή τα εγκαίνια της Έκθεσης χειροτεχνημάτων της ΦΛΟΓΑΣ Θεσπρωτίας

Νοεμβρίου 22, 2022 0
Την Κυριακή τα εγκαίνια της Έκθεσης χειροτεχνημάτων της ΦΛΟΓΑΣ Θεσπρωτίας
Σας προσκαλούμε στα Εγκαίνια της 30ής Ετήσιας Έκθεσης Χειροτεχνημάτων της ΦΛΟΓΑΣ στο Πάνθεον την Κυριακή 27 Νοεμβρίου στις 11 π.μ., για να χτίσουμε μαζί μια γέφυρα αγάπης για το παιδί με καρκίνο.

Η παρουσία σας θα μας τιμήσει.

Με εκτίμηση,
ΦΛΟΓΑ
Τμήμα Θεσπρωτίας
Συνέχεια...

Ψήφισμα του Δημοτικού Συμβουλίου Ηγουμενίτσας για το ΤΕΠ: "Ουδέποτε λειτούργησε ως ΤΕΠ, παρά μόνο στέγασε το Κέντρο Υγείας Ηγουμενίτσας "

Νοεμβρίου 22, 2022 0
Ψήφισμα του Δημοτικού Συμβουλίου Ηγουμενίτσας για το ΤΕΠ: "Ουδέποτε λειτούργησε ως ΤΕΠ, παρά μόνο στέγασε το Κέντρο Υγείας Ηγουμενίτσας "



Ψ Η Φ Ι Σ Μ Α
Δημοτικού Συμβουλίου Δήμου Ηγουμενίτσας
(απόφαση Δ.Σ. αρ. 160/2022)

Ο Δήμος Ηγουμενίτσας αποτελεί τη μοναδική πρωτεύουσα Νομού της χώρας, η οποία δεν διαθέτει μονάδα δευτεροβάθμιας νοσηλείας, παρότι για το σκοπό αυτό έχει παραχωρήσει δημοτικές εκτάσεις.

Η υβριδική λύση της κατασκευής Τμήματος Επειγόντων Περιστατικών στην Ηγουμενίτσα δεν κατάφερε να δώσει λύση στο πρόβλημα, καθώς το ΤΕΠ ουδέποτε λειτούργησε ως ΤΕΠ, παρά μόνο στέγασε το Κέντρο Υγείας Ηγουμενίτσας, ενώ το μοναδικό Νοσοκομείο βρίσκεται ήδη σε μεγάλη απόσταση από την πόλη της Ηγουμενίτσας, αλλά και από το παραλιακό τουριστικό μέτωπο.

Ως εκ τούτου, διαφωνούμε με τη μεταφορά ιατρονοσηλευτικού προσωπικού σε νοσηλευτικά ιδρύματα πέραν της Θεσπρωτίας και παράλληλα αλληλέγγυοι στα αιτήματα της Ιατρικής Κοινότητας ζητάμε:

1. Να εφαρμοστεί ο αρχικός σχεδιασμός, στελεχώνοντας και εξοπλίζοντας το ΤΕΠ, ώστε να λειτουργήσει ως Νοσοκομειακό Τμήμα.

2. Να υλοποιηθεί η επέκταση του ΤΕΠ, προκειμένου να λειτουργήσουν επί μέρους τμήματα.

3. Μόνιμη και σταθερή εργασία του ιατρικού προσωπικού.

4. Αύξηση μισθών τους.

5. Κάλυψη των όποιων κενών υπάρχουν σε οργανικές θέσεις.

Η μετακίνηση ιατρονοσηλευτικού προσωπικού, ως παγιωμένη τακτική για κάλυψη αναγκών, όχι μόνο δεν λύνει επί μέρους προβλήματα, αλλά δημιουργεί κλίμα αγωνίας και ανασφάλειας τόσο στο μετακινούμενο προσωπικό αλλά και στους πολίτες.

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ
ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑΣ
ΠΑΚΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ
Συνέχεια...

Έκθεση φωτογραφίας: "Το νήμα του χρόνου" - Η Πέρδικα, από το παρελθόν στο μέλλον»

Νοεμβρίου 22, 2022 0
Έκθεση φωτογραφίας: "Το νήμα του χρόνου" - Η Πέρδικα, από το παρελθόν στο μέλλον»
Ο Μορφωτικός και Εκπολιτιστικός Σύλλογος Πέρδικας σε συνεργασία με το ΠΑΚΠΠΟ Δήμου Ηγουμενίτσας, στo πλαίσιo διοργάνωσης της Έκθεσης Φωτογραφίας με τίτλο «Το νήμα του χρόνου: Η Πέρδικα, από το παρελθόν στο μέλλον» καλεί τους Περδικιώτες φωτογράφους να υποβάλλουν υλικό για την έκθεση.

Οι φωτογραφίες θα πραγματεύονται την ιστορική συνέχεια του χωριού, χωρίς να είναι δεσμευτικές σε πορτρέτα, φύση ή ασχολίες. Μόνο οι φωτογραφίες που θα επιλέγουν από Επιτροπή που θα συγκροτηθεί για τον σκοπό αυτό, θα προβληθούν στην Έκθεση που θα πραγματοποιηθεί μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2023. 

Επιπλέον, καλούνται οι κάτοικοι του χωριού που διαθέτουν παλιές έγχρωμες ή ασπρόμαυρες φωτογραφίες και επιθυμούν να τις παραχωρήσουν στον πολιτιστικό σύλλογο για τη δημιουργία ενός ψηφιακού ιστορικού φωτογραφικού αρχείου να επικοινωνήσουν με την Πρόεδρο του Συλλόγου κα Μαρκιανίδου Ραχήλ (τηλ. 6996 552 353) και με το φωτογράφο κ. Λαχανίδη Γεώργιο (τηλ. 6937 174 663).

Η βοήθειά σας είναι απαραίτητη για να γνωρίζουν οι επόμενες γενιές την καταγωγή τους, τα ήθη, τα έθιμα, την ιστορία και την ανθρωπογεωγραφία της Πέρδικας.
Συνέχεια...

"Οι δημιουργοί της Τέχνης και ο κοινωνικός τους ρόλος" - Εισήγηση του Άλκη Φάτσιου στο 1ο Ηπειρωτικό Συμπόσιο για το ερασιτεχνικό θέατρο στην Παραμυθιά

Νοεμβρίου 22, 2022 0
"Οι δημιουργοί της Τέχνης και ο κοινωνικός τους ρόλος" - Εισήγηση του Άλκη Φάτσιου στο 1ο Ηπειρωτικό Συμπόσιο για το ερασιτεχνικό θέατρο στην Παραμυθιά

ΟΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΙ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ ΚΑΙ Ο ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΤΟΥΣ ΡΟΛΟΣ

ΕΙΣΗΓΗΣΗ
στο 1ο Ηπειρωτικό Συμπόσιο:
ΓΙΑ ΤΟ ΕΡΑΣΙΤΕΧΝΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ (Θεατό Παραμυθιάς)

Του Άλκη Φάτσιου
δικηγόρου

ΚΕΦ. 1:
‘Υστερα από το διάβα τόσων αιώνων, έχει αποδειχθεί με τον πλέον αξιόπιστο τρόπο ότι η Τέχνη, σε όλες τις εκφράσεις και οι ενασχολούμενοι με αυτήν, οι δημιουργοί δηλαδή –όπως συγγραφείς, ποιητές, ζωγράφοι, θεατράνθρωποι, μουσικοί και διανοούμενοι εν γένει– είναι αυτοί, που όταν η σκέψη τους είναι γεμάτη κοινωνική αλήθεια, όταν η σκέψη τους δεν είναι αποστεωμένη, ψεύτικη ή δήθεν, όταν η σκέψη τους εμπνέει δημιουργικά κοινωνικές ομάδες με θετικό πρόσημο, τότε αυτοί, οι δημιουργοί, αποτελούν την ΚΙΝΗΤΗΡΙΑ δύναμη, για να γίνουν οι άνθρωποι ελεύθεροι, καλύτεροι, να γίνουν ΠΟΛΙΤΕΣ, κι έτσι οι κοινωνίες να προχωρήσουν προς τα εμπρός…

Η Τέχνη και οι δημιουργοί της –και βεβαίως και το θέατρο, από τις βασικές εκφράσεις αυτής, είναι αναμφίβολα ένα σημαντικότατο ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ. Είναι ΑΝΑΓΚΗ αλλά όχι του ‘’περιττού’’, μα του ‘’απαραίτητου’’, όπως έχει αναφέρει σχετικά ο μεγάλος μας διανοητής – ποιητής ΚΩΣΤΑΣ ΒΑΡΝΑΛΗΣ και δεν μπορεί να απουσιάζει κοινωνικά, έτσι όπως δεν μπορούν να απουσιάζουν η ηθική, το δίκαιο, η αλήθεια…

Κατά την άποψή μου, η ΤΕΧΝΗ και οι δημιουργοί της εξυπηρετούν σκοπούς κοινωνικούς. Όταν δε, οι σκοποί συντελούν και προάγουν την ιστορική πορεία ατόμων και κοινωνιών, τότε ο κοινωνικός σκοπός εμπεριέχει θετικό πρόσημο και εν τέλει ωφέλεια για την ίδια την κοινωνία. Όταν αντίθετα, η ΤΕΧΝΗ –και οι φερόμενοι ως δημιουργοί της– είναι ΨΕΥΤΙΚΗ και ΝΕΚΡΗ, τότε είναι ένας ακόμα μοχλός που φρενάρει την κοινωνική αφύπνιση και ανάταση…

Ας θυμηθούμε τον Αριστοτέλη όταν πολύ χαρακτηριστικά αναφέρει στην ‘’ΠΟΙΗΤΙΚΗ‘’ του, ότι: "Η τέχνη, άρα και το θέατρο, είναι το φιλοσοφικότερο και σπουδαιότερο της Ιστορίας". Επίσης το μεγάλο Βησσαρίωνα Μιελίνσκιν, Ρώσο λογοτέχνη – κριτικό, όταν τον περασμένο αιώνα διατύπωνε τη θέση ότι: "Το ΥΨΙΣΤΟ και ΙΕΡΟ συμφέρον της κοινωνίας, είναι η προκοπή της, που αγκαλιάζει ΟΛΑ τα μέλη της. Όμως, ο δρόμος προς την προκοπή αυτή, είναι η συνειδητοποίηση των ΠΟΛΙΤΩΝ, και η ΤΕΧΝΗ –άρα και το θέατρο- είναι αυτή που μπορεί να δημιουργήσει και να προχωρήσει τη συνειδητοποίηση, όχι λιγότερο, από οποιαδήποτε επιστήμη"!!!

Δεν νομίζω ότι πρέπει ν’ αναφέρω διεξοδικότερα, το γιατί είναι ανάγκη απαραίτητη για τις κοινωνίες η Τέχνη και οι δημιουργοί της, είναι σαν να προσπαθώ να ανοίξω "θύρες ανοιχτές", είναι δε κάτι περισσότερο από βεβαιότητα ότι: η ΤΕΧΝΗ έχει έναν βαθύτατο κοινωνικό και παιδαγωγικό χαρακτήρα!!!

Όμως στο σημείο αυτό θεωρώ αναγκαίο ν’αναφέρω, ότι για να συντρέξουν τα παραπάνω, για να μπορεί η ΤΕΧΝΗ και οι δημιουργοί της να επιτελούν τον ‘’παιδαγωγικό‘’ τους ρόλο, πρέπει να μη θέτουν ΠΟΤΕ τη σκέψη τους, προφορικά ή γραπτά, και τα γεννήματα, της ειδικότερης Τέχνης τους, στην υπηρεσία οποιασδήποτε ΕΞΟΥΣΙΑΣ και κύρια ΚΡΑΤΙΚΗΣ ή ΚΟΜΜΑΤΙΚΗΣ…

Πρέπει ο δημιουργός της ΤΕΧΝΗΣ να διεκδικεί την ΑΤΟΜΙΚΟΤΗΤΑ του, την ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑ του, την ΑΥΘΥΠΑΡΚΤΗ ΜΟΝΑΔΙΚΟΤΗΤΑ του, να επιθυμεί –και πολύ σωστά– να διατηρεί και να διαδίδει ΕΛΕΥΘΕΡΑ τη δική του άποψη, τη δική του αντίληψη με στόχευση το προχώρημα της κοινωνίας, μιας κοινωνίας πολιτών, και όχι κοινωνίας ενός αθροίσματος ατόμων, μιας κοινωνίας με ελεύθερους ανθρώπους, δηλαδή πολίτες που να είναι έτοιμοι να αμφισβητούν και να αμφιβάλλουν για όλα τα μέχρι τότε κοινωνικά θέσφατα.

Με τα παραπάνω που αναφέρω, σε καμία περίπτωση δεν εννοώ φυσικά ότι ο δημιουργός που υπηρετεί την ΤΕΧΝΗ, πρέπει να είναι απολιτικός, και συνεπώς δεν πρέπει να έχει θέση και άποψη για όλα τα κοινωνικά προβλήματα. Αντίθετα: Έχει ΧΡΕΟΣ προς τούτο, σε μεγαλύτερο βαθμό και ποιότητα, από οποιονδήποτε άλλο πολίτη… Άλλο όμως αυτό, και άλλο να γίνεται όργανο κυβερνητικών ή κομματικών σκοπιμοτήτων. Άλλο να έχει θέση για όλα τα κοινωνικά προβλήματα –και επιβάλλεται αυτό– και άλλο να αποδέχεται θέσεις και κομματικά ή κρατικά αξιώματα, αποδεχόμενος και υπηρετών άκριτα την ανάλογη κρατική ή κομματική εξουσία…

Είναι λοιπόν χρέος, του δημιουργού της Τέχνης, και συνεπώς του θεατρικού δημιουργού, του κάθε διανοούμενου, ανεπηρέαστα και ελεύθερα να δημιουργεί χωρίς καμιά εξάρτηση από οποιαδήποτε μορφή εξουσίας, να λέει θαρρετά και ελεύθερα την άποψή του, είτε με το έργο του είτε με το λόγο του, για οποιοδήποτε κοινωνικό ζήτημα… αμφιβάλλοντας για τα πάντα, χωρίς να κάνει εξαίρεση ούτε για τον εαυτό του.

Από τα παραπάνω λοιπόν, νομίζω προκύπτει αναμφίβολα, ότι οι θεράποντες της ΤΕΧΝΗΣ, άρα και οι θεατράνθρωποι, είτε ερασιτεχνικών είτε επαγγελματικών σχημάτων, όντας ενεργοί πολίτες και με εντονότερο το κοινωνικό χρέος τους, πρέπει να έχουν θέση για τα κοινωνικά ζητήματα, διατηρώντας όμως ταυτόχρονα την ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ των απόψεών τους και την ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ τους. Μόνο έτσι ο δημιουργός σε κάθε εξειδικευμένη ΤΕΧΝΗ, θα μπορεί ή έστω θα προσπαθεί βάσιμα, να ερμηνεύει όλες τις ΕΤΕΡΟΤΗΤΕΣ μιας κοινωνίας και όλες τις διαφορετικές αναγνώσεις αυτής, εκφράζοντας με τον τρόπο αυτό, τον εαυτό του βέβαια, αλλά και μέσα από αυτόν, το κοινωνικό σύνολο.

Σύμφωνα δε με όλες τις παραπάνω σκέψεις, γίνεται νομίζω σαφές γιατί ο δημιουργός της ΤΕΧΝΗΣ δεν μπορεί, δεν επιτρέπεται να αποδέχεται είτε να του υπαγορεύει, είτε να του απαγορεύει –οποιαδήποτε μορφή ΕΞΟΥΣΙΑΣ ή ΘΕΣΜΟΣ- συγκεκριμένους αισθητικούς κανόνες. Δεν είναι τυχαία εν προκειμένω, η διατυπωθείσα άποψη, την οποία και υιοθετώ πλήρως ότι:

Η ΤΕΧΝΗ μπορεί, και είναι ο μεγάλος σύμμαχος για την πρόοδο της κοινωνίας ΕΦΟΣΟΝ ΘΑ ΜΕΝΕΙ ΠΙΣΤΗ ΣΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΤΗΣ!!! Οι σκέψεις και οι αναφορές που είχα την τιμή να παραθέσω, κατά την ταπεινή μου άποψη, δίνουν ταυτόχρονα και μια απάντηση, στο ζήτημα το κατά καιρούς αναδυόμενο, περί της έννοιας της ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ και της ΣΤΡΑΤΕΥΣΗΣ των δημιουργών της ΤΕΧΝΗΣ και διανοούμενων εν γένει. Μια Τέχνη απελευθερωτική, μια Τέχνη που να λειτουργεί ως προωθητική δύναμη για τον Πολιτισμό, έναν Πολιτισμό για τους πολλούς, για τον Λαό.

Στις παραπάνω αναφορές χρήσιμο είναι να προσθέσουμε το ρητό του φλογερού ΡΗΓΑ ΦΕΡΑΙΟΥ: «Όποιος ελεύθερα συλλογάται, συλλογάται καλά». Με αυτόν τον τρόπο, θα έχουμε, μια βαθειά ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ τέχνη, ένα γήινα προσανατολισμένο θέατρο, έτσι ώστε να απελευθερώνει όλες τις δυνατότητες του ανθρώπου».

Όταν λοιπόν συντρέξουν τα παραπάνω, αναφορικά με την ΤΕΧΝΗ άρα και τους θεατρικούς δημιουργούς της, όταν επίσης αποφευχθεί ο ΕΛΙΤΙΣΜΟΣ και ο ΛΑΪΚΙΣΜΟΣ από αυτούς, τότε πράγματι θα βρεθούμε μπροστά σε μία θεατρική δημιουργία απελευθερωτική, σε ένα θέατρο που θα συμβάλλει αποφασιστικά, στην δημιουργία ενεργών πολιτών και ανθρώπων, ανθρώπους και πολίτες ικανούς να προχωρήσουν την κοινωνία προς τα εμπρός, και γιατί όχι, όταν χρειάζεται, να την ΑΛΛΑΞΟΥΝ…

Στο σημείο αυτό, μιλώντας για το θέατρο, είναι χρήσιμη μια μικρή αλλά ταυτόχρονα μακρινή αναδρομή.

ΚΕΦ 2: Στην Αρχαιότητα

Η έννοια του θεάτρου, ή μάλλον προστάδια του θεάτρου, συναντώνται για πρώτη φορά, σίγουρα στην Αττική, αλλά και στη Μεγαρίδα, στην Κόρινθο, στη Σικυώνα, στις Συρρακούσες. Όμως το θέατρο προσέλαβε την ώριμη μορφή του, στην Αττική, και τούτο επειδή υπήρχε σε αυτό συνάφεια με τη Δημοκρατία, με άλλα λόγια είναι θεσμός, είναι βασικός θεσμός, είναι κύτταρο της Δημοκρατίας…

Και τα τρία δε -και ισχύουν αυτά μέχρι σήμερα– θεατρικά είδη, δηλ. τραγωδία, το σατυρικό δράμα και η κωμωδία, είχαν λαϊκή προέλευση και εξελίχθηκαν από αγροτικές εορτές, και κυρίως τα 2 πρώτα είδη κατάγονται από τελετουργικά δρώμενα, περί τον θεό Διόνυσο και τους συνοδούς του, τους Σατύρους, εγένοντο δε και διαγωνισμοί για τον νικητή ποιητή.

Χρονικά δε, στην εποχή των προσταδίων του θεάτρου, και ειδικότερα το 535 π.Χ. έχουμε την πρώτη μνεία τελέσεως διαγωνισμών στα πλαίσια των εορτών με την ονομασία ΜΕΓΑΛΑ ΔΙΟΝΥΣΙΑ… με την μέριμνα της Πολιτείας. Η μέριμνα αυτή συνεχίστηκε και επί δημοκρατίας, όπου πια, είναι καταλυτικός ο δημόσιος και πολιτικός χαρακτήρας των θεατρικών παραστάσεων, και διαγωνισμών, και μάλιστα η μέριμνα αυτή επεκτάθηκε και στην κωμωδία, αφού καταρχήν υπήρχε μόνο, η τραγωδία και το σατυρικό δράμα, και έτσι οι θεατρικοί διαγωνισμοί περιελάμβαναν πλέον και τα (3) είδη, και ξεκινούν το 486 π.Χ. στα πλαίσια πάντα, των Μεγάλων Διονυσίων…

Είναι δε χαρακτηριστικό, ότι η Αθηναϊκή Δημοκρατία αλλά και οι πολίτες αυτής προσέδιδαν κατά τον χρόνο των θεατρικών παραστάσεων, και πολιτικά χαρακτηριστικά, με το να παρουσιάζουν την πρώτη μέρα πριν την παράσταση, υπό την μορφή του θεσμού, όπως οικονομικό απολογισμό του έτους, τους φόρους που πλήρωναν οι σύμμαχοι, αλλά και παρέλαση των αγοριών που ενηλικιώνονται, και που ήταν παιδιά πεσόντων στρατιωτών για την υπεράσπιση της πατρίδας, έτσι ώστε να τονώνεται το στοιχείο της φιλοπατρίας. Οι θεατρικές παραστάσεις είναι προφανές, ότι προορίζονταν για τους πολίτες, για όλους τους πολίτες. Μάλιστα η ίδια η Πολιτεία, και ιδιαίτερα επί αρχηγίας του Περικλή στην Αττική, περίπου το 355 π.Χ., ίδρυσε ένα ταμείο, όπου εισάγοντο και περιείχε, αδιάθετα κονδύλια του προϋπολογισμού.

Εξαιτίας λοιπόν της αξίας που έδινε η Πολιτεία, στο να μπορούν οι πολίτες να παρακολουθούν τις Θεατρικές Παραστάσεις, από το ταμείο αυτό, χρηματοδοτούσε ένα είδος Δωρεάν εισιτηρίου, τα ΘΕΩΡΙΚΑ λεγόμενα, τα οποία διανέμονταν δωρεάν σε όλους τους φτωχούς.

Αυτό ήταν ένα αυταπόδεικτο στοιχείο, όχι μόνο της Δημοκρατικής πολιτείας και της κοινωνικής ευαισθησίας αυτής, αλλά και της σημασίας, κοινωνικής και πολιτικής, που απέδιδε στην ύπαρξη των Θεατρικών Παραστάσεων.

Είναι δε χαρακτηριστική η αναφορά του Αριστοφάνη, στους περίφημους ΒΑΤΡΑΧΟΥΣ του (στίχοι 1007 έως 1009). Εκεί αναφέρεται μια συνομιλία του Αισχύλου και του Ευριπίδη. Ειδικότερα, ο Αισχύλος ζητάει από τον Ευριπίδη να του πει, για ποιον λόγο, πρέπει να θαυμάζεται ένας ποιητής, που παρουσιάζει μια θεατρική δημιουργία.

Και ο Ευριπίδης απαντάει: "Γιατί με κατάλληλες νουθεσίες και κατάλληλους τρόπους στην γραφή και την παρουσίαση μιας θεατρικής δημιουργίας, κάνουμε καλύτερους τους ανθρώπους, τους πολίτες, και συνεπώς τις Πόλεις".

ΚΕΦ 3:
Ας μου επιτραπεί τώρα, το πως βιώνω και εννοώ, εντελώς αυστηρά προσωπικά, τη θέαση μιας θεατρικής παραστάσεως και ιδιαίτερα ενός ερασιτεχνικού θεατρικού σχήματος. Πάντα πίστευα και πιστεύω, πάντα αισθάνομαι την ώρα εκείνη, ότι βρίσκομαι μπροστά σε μια ‘’ΙΔΙΟΤΥΠΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΗ ΑΝΑΜΕΤΡΗΣΗ’’, στη διάρκεια της οποίας, αναμετρώνται δύο (2) πρωταγωνιστές, από τη μια ο ΘΕΑΤΗΣ, και από την άλλη ο ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΣ της, με επιδιωκόμενο στόχο και από τις δύο πλευρές, την πολιτιστική άρα και κοινωνική μέθεξη, μέσω της αμφίδρομης επικοινωνίας και με στόχευση να συμβάλλουν και οι δύο, έστω και σε κάποιο βαθμό, στη δημιουργία του κοινωνικού ατόμου, του σκεπτόμενου πολίτη, και στο προχώρημα της ίδιας της κοινωνίας… Χαρακτηρίζω δε μια θεατρική παράσταση, σαν μια ΙΔΙΟΤΥΠΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΗ ΑΝΑΜΕΤΡΗΣΗ, γιατί σε αντίθεση με οποιαδήποτε άλλη αναμέτρηση, εδώ θα υπάρξουν στο τέλος αναγκαστικά ή και οι ΔΥΟ νικητές ή και οι ΔΥΟ ηττημένοι…

Αν στο τέλος της παραστάσεως, ο θεατής αισθάνθηκε μία δημιουργική και ταυτόχρονα συγκινησιακή φόρτιση, ε τότε αυτός ο (θεατής), έχει κερδίσει, έχει νικήσει. Είναι δε βέβαιον ότι η νίκη του αυτή, οφείλεται στον δημιουργό της παραστάσεως, που με αυτή την έννοια, ΠΡΟΦΑΝΩΣ είναι και αυτός νικητής…

Εντέλει, όταν συντρέξει το παραπάνω συναισθηματικό στοιχείο σε ΘΕΑΤΗ και ΔΗΜΙΟΥΡΓΟ μιας Θεατρικής Παράστασης, τότε δεν μπορεί παρά να είναι ΕΥΤΥΧΕΣ το ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ…

Με βάση όλες τις παραπάνω σκέψεις, γίνεται κατανοητό ότι, η οποιαδήποτε θεατρική δημιουργία, οποιουδήποτε ερασιτεχνικού σχήματος, σε οποιαδήποτε πόλη, κωμόπολη ή χωριό της χώρας, είναι πολιτιστικά και κοινωνικά επιβεβλημένη και αναγκαία, και εξ’ ορισμού θα έλεγα επιτυχημένη. Απλά, εν προκειμένω, παρέθεσα κάποιες γενικές και προσωπικές μου σκέψεις και απόψεις, οι οποίες κατά την ταπεινή μου άποψη, μπορεί να φέρουν ίσως, κάποιο καλύτερο αποτέλεσμα. Κλείνοντας, θεωρώ ότι οι δημιουργοί της Τέχνης, και ειδικότερα οι θεατρικοί δημιουργοί, μας ταξιδεύουν, όχι μόνο στον γήινο κόσμο, αλλά και σε έναν άλλο, φαντασιακό χώρο, σε έναν ονειρικό κόσμο, έτσι ώστε να μεταμορφώνονται, σε υφαντές ονείρων…

ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΟΛΥ ΚΑΙ ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΠΟΜΟΝΗ ΣΑΣ.

ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ 19/11/2022

ΑΛΚΗΣ ΦΑΤΣΙΟΣ
ΔΙΚΗΓΟΡΟΣ
Συνέχεια...

Ηγουμενίτσα: 700 χιλάδες ευρώ για βελτίωση πρόσβασης σε γεωργική γη και κτηνοτροφικές εγκαταστάσεις δικτύου 4,85 χλμ...

Νοεμβρίου 22, 2022 0
Ηγουμενίτσα: 700 χιλάδες ευρώ για βελτίωση πρόσβασης σε γεωργική γη και κτηνοτροφικές εγκαταστάσεις δικτύου 4,85 χλμ...

Δύο νέα έργα με τίτλο «ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΠΡΟΣΒΑΣΗΣ ΣΕ ΓΕΩΡΓΙΚΗ ΓΗ ΚΑΙ ΚΤΗΝΟΤΡΟΦΙΚΕΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΣΤΟ ΔΗΜΟ ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑΣ» (προϋπολογισμού 500.000,00 € συμπεριλαμβανομένου Φ.Π.Α) και «ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΠΡΟΣΒΑΣΗΣ ΣΕ ΓΕΩΡΓΙΚΗ ΓΗ ΚΑΙ ΚΤΗΝΟΤΡΟΦΙΚΕΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΣΤΟ ΔΗΜΟ ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑΣ ΔΕ ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑΣ, ΤΚ ΚΑΤΑΒΟΘΡΑΣ» (προϋπολογισμού 200.000,00 € συμπεριλαμβανομένου Φ.Π.Α) εντάχθηκαν στο πρόγραμμα Αγροτικής Ανάπτυξης 2014 – 2020 του Υπουργείου Ανάπτυξης και Τροφίμων (ΑΔΑ: 6ΡΘ04653ΠΓ-5ΦΕ).

Τα έργα, η μελέτη των οποίων συντάχθηκε από την Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου Ηγουμενίτσας, έχουν συνολικό προϋπολογισμό 700.000,00 € συμπεριλαμβανομένου Φ.Π.Α και αφορούν σε παρεμβάσεις και έργα βελτίωσης στο υφιστάμενο αγροτικό δίκτυο συνολικού μήκους 4,85 Km.

Με την έγκριση ένταξης των έργων ο Δήμαρχος Ηγουμενίτσας κ. Ιωάννης Λώλος ανέφερε τα εξής:

«Οι εντατικές μας προσπάθειες για την ολοκλήρωση ενός λειτουργικού τομέα αγροτικής ανάπτυξης στον Δήμο μας ανταμείβονται διαρκώς. Η εν λόγω ένταξη έρχεται να απαντήσει στην πάγια ανάγκη για βελτίωση της πρόσβασης στη γεωργική γη και στις κτηνοτροφικές εγκαταστάσεις του Δήμου Ηγουμενίτσας, μέσω δύο ακόμη έργων, που αναμένεται να διασφαλίσουν την ομαλή και ασφαλή πρόσβαση στις γεωργικές και κτηνοτροφικές εκμεταλλεύσεις της περιοχής, την ταχύτερη πρόσβαση των γεωργικών μηχανημάτων καθώς και τη μείωση του κόστους μεταφοράς των προϊόντων.

Έχοντας βασικό στόχο τη στήριξη και αναβάθμιση του πρωτογενούς μας τομέα, αλλά και τη βελτιστοποίηση του λειτουργικού του μοντέλου, συνεχίζουμε με ισχυρές και δομημένες συνέργειες, ώστε οι προσπάθειές μας να αποδώσουν τα βέλτιστα προς όφελος των αγροτών και της τοπικής μας οικονομίας».

Συνέχεια...

Ο καιρός στην Ηγουμενίτσα σήμερα

Ελεύθεροι με περιοριστικούς όρους οι δύο κατηγορούμενοι για τα κουτάβια στο Φιλιάτι

Νοεμβρίου 22, 2022 0
Ελεύθεροι με περιοριστικούς όρους οι δύο κατηγορούμενοι για τα κουτάβια στο Φιλιάτι

Ελεύθεροι με περιοριστικούς όρους αφέθηκαν ο αντιδήμαρχος Φιλιατών και ο φερόμενος υπάλληλος που κατηγορούνται για την εγκατάλειψη έξι νεογέννητων κουταβιών.

Η πράξη αυτή προκάλεσε έντονες αντιδράσεις στην τοπική κοινωνία ενώ το θέμα πήρε διαστάσεις πανελλαδικά.

Και οι δύο οδηγήθηκαν στις εισαγγελικές αρχές με κατηγορίες κακουργηματικού χαρακτήρα.

Μετά την πολύωρη απολογία τους εισαγγελέας και ανακριτής αποφάσισαν να αφεθούν ελεύθεροι –θα οριστεί τακτική δικάσιμος- με την υποχρέωση της παρουσίας στο αστυνομικό τμήμα δύο φορές το μήνα ο αντιδήμαρχος και μία ο φερόμενος ως υπάλληλος του δήμου.

Επίσης από τον αντιδήμαρχο πρέπει να αφαιρεθούν όλες οι αρμοδιότητες που είχε μέχρι τώρα και αφορούν στη διαχείριση των ζώων.

Σημειώνεται ότι μέχρι στιγμής δεν υπήρξε καμία επίσημη αντίδραση από το Δήμο Φιλιατών ο οποίος υποχρεώνεται ουσιαστικά από τις δικαστικές αρχές να απαλλάξει τον συγκεκριμένο αντιδήμαρχο από τις αρμοδιότητες για τα αδέσποτα.
Συνέχεια...