10/14/22 - Θεσπρωτικοί Αντίλαλοι
https://picasion.com/
https://picasion.com/
https://picasion.com/
https://picasion.com/
https://picasion.com/
https://picasion.com/

Παρασκευή 14 Οκτωβρίου 2022

Συνεννοηθείτε ρε παιδιά! Πόσο πουλήσατε τελικά τον ΟΛΗΓ;;;

Οκτωβρίου 14, 2022 0
Συνεννοηθείτε ρε παιδιά! Πόσο πουλήσατε τελικά τον ΟΛΗΓ;;;

Πέρασε μια εβδομάδα από την ημέρα που το ΤΑΙΠΕΔ αποσφράγισε τις οικονομικές προσφορές των επενδυτών για την απόκτηση του 67% του μετοχικού κεφαλαίου της ΟΛΗΓ Α.Ε. Μια διαδικασία που θα δούμε αν τελικά ολοκληρωθεί, όπως την έχουν σχεδιάσει, δεδομένου ότι υπάρχουν πολλά κενά στην όλη υπόθεση...

Ωστόσο, τα κυβερνητικά στελέχη της ΝΔ ακόμη δεν έχουν αποσαφηνίσει το ποσό το οποίο δόθηκε για την απόκτηση του ΟΛΗΓ.
Το ΤΑΙΠΕΔ, το οποίο διενήργησε το διαγωνισμό, από την πρώτη στιγμή ανακοίνωσε ότι το ποσό που πρόσφερε ο προτιμητέος επενδυτής ανέρχεται στα 84,17 εκατομμύρια ευρώ. Παρόλο που δεν ανέφερε τις προσφορές των υπόλοιπων επενδυτών, ανέφερε τουλάχιστον ένα συγκεκριμένο ποσό.


Ωστόσο, άλλα κυβερνητικά στελέχη έρχονται να μας μπερδέψουν -ή έχουν μπερδευτεί (;) και οι ίδιοι- σχετικά με το συνολικό προσφερόμενο ποσό...

Λίγη μόλις ώρα μετά την ανακοίνωση του ΤΑΙΠΕΔ, ο αρμόδιος Υπουργός Ναυτιλίας Γιάννης Πλακιωτάκης, με ανάρτησή του στο facebook, βγήκε να πανηγυρίσει για την εξέλιξη, αναφέροντας όμως διαφορετικό ποσό από αυτό που ανακοίνωσε το ΤΑΙΠΕΔ. 
Ανακοίνωσε λοιπόν το ποσό των 87 εκατομμυρίων ευρώ, δηλαδή 3 εκατομμύρια ευρώ περισσότερα από το ποσό που ανακοίνωσε το ΤΑΙΠΕΔ...



Λίγη ώρα αργότερα το διόρθωσε, αναγράφοντας το ποσό των 84 εκατομμυρίων ευρώ. 
Να υποθέσουμε ότι ο ... δαίμονας του πληκτρολογίου μπέρδεψε τον Υπουργό ή τους συνεργάτες του;;;


Πέρασε μια εβδομάδα από τότε και σήμερα ήταν η σειρά του βουλευτή ΝΔ Θεσπρωτίας Βασίλη Γιόγιακα να "χτυπήσει"...

Σε δελτίο τύπου που απέστειλε ο βουλευτής στα τοπικά ΜΜΕ σχετικά με μια ημερίδα του ΟΛΗΓ (το λιμάνι πουλήθηκε κι αυτοί ακόμη κάνουν ημερίδες-χοροεσπερίδες) μεταξύ άλλων περίεργων αναλύσεων που κάνει σχετικά με την αποτίμηση της αξίας του ΟΛΗΓ, αναφέρει ως ποσό πώλησης τα 89,17 εκατομμύρια ευρώ, δηλαδή 5 εκατομμύρια ευρώ περισσότερα από το ποσό που ανακοίνωσε το ΤΑΙΠΕΔ...


Μετά από λίγη ώρα βέβαια, το διόρθωσε κι αυτός....


Θα πει κανείς, που κολλάτε τώρα; 
Σε πιθανά τυπογραφικά λάθη;;;

Κι όμως. 
Δεν είναι δυνατόν να έχει πλέον ολοκληρωθεί μια διαγωνιστική διαδικασία βάσει της οποίας εκποιείται κερδοφόρος δημόσιος οργανισμός και παραχωρείται για μισό αιώνα η μισή Θεσπρωτία και να μην μαθαίνει κανείς, ούτε τους όρους του διαγωνισμού, ούτε την αποτίμηση  των εκτιμητών για την αξία του ΟΛΗΓ, ούτε τις προσφορές που κατέθεσαν οι ενδιαφερόμενοι αγοραστές και να βγαίνουν μετά βουλευτές και υπουργοί και να αναφέρουν εντελώς διαφορετικά ποσά πώλησης από αυτό που ανακοίνωσε το ΤΑΙΠΕΔ.

Μήπως υπάρχει πρόσθετο κόστος του αγοραστή για άλλες διαδικασίες;
Μήπως στα αυξημένα ποσά που αναφέρουν, συμπεριλαμβάνουν και την προμήθεια του εκτιμητή ή άλλων;
Γιατί τέλος πάντων δεν τους βγαίνουν τα νούμερα;;;

Αν μη τι άλλο, οφείλουν να δώσουν μια απάντηση...!
Ας δώσουν στη δημοσιότητα τους όρους του διαγωνισμού, την αποτίμηση του εκτιμητή, καθώς και τις προσφορές των επιχειρηματιών τόσο στην Α', όσο και στη Β' φάση του διαγωνισμού, ώστε να λυθούν οι απορίες, αλλά και να μην υπάρχουν σύννεφα στη σοβαρή αυτή εξέλιξη για τη Θεσπρωτία.

Όσο σιωπαίνουν και ...μπερδεύονται με τα νούμερα, υπερισχύουν οι φήμες για μεθοδεύσεις στην εξέλιξη του διαγωνισμού και φυσικά θα πρέπει να αναλάβουν τις όποιες ευθύνες...! 
Συνέχεια...

Γραπτός χαιρετισμός Β. Γιόγιακα στο Συνέδριο του ΟΛΗΓ για την παρουσίαση του προγράμματος ενεργειακής αναβάθμισης του Λιμένα Ηγουμενίτσας

Οκτωβρίου 14, 2022 0
Γραπτός χαιρετισμός Β. Γιόγιακα στο Συνέδριο του ΟΛΗΓ για την παρουσίαση του προγράμματος ενεργειακής αναβάθμισης του Λιμένα Ηγουμενίτσας

Θέλω να ευχαριστήσω τη διοίκηση του Οργανισμού Λιμένος Ηγουμενίτσας για την πρόσκληση και για τη δυνατότητα να απευθύνω ένα σύντομο χαιρετισμό, καθώς λόγω συμμετοχής μου σε αποστολή της Βουλής στο εξωτερικό δεν είναι δυνατόν να είμαι μαζί σας.

Η σημερινή εκδήλωση γίνεται λίγες μέρες μετά την επιλογή του Προτιμητέου Επενδυτή για την παραχώρηση του 67% των μετοχών του ΟΛΗΓ, έναντι τιμήματος 84,17 εκατομμυρίων ευρώ.

Θα μου επιτρέψετε να επαναλάβω, και με αυτή την ευκαιρία, ότι το τίμημα ξεπέρασε κάθε προσδοκία, κάθε εκτίμηση.

Αξίζει να συγκρατήσουμε ότι το ποσό αναλογεί στο ένα τέταρτο της αποτίμησης του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς –που είναι 360 εκατομμύρια ευρώ– ο οποίος όμως έχει 25 φορές μεγαλύτερο τζίρο.
Το ποσό επίσης ισοδυναμεί με 53 φορές τα κέρδη προ φόρων του ΟΛΗΓ το 2019, που ήταν η τελευταία χρονιά πριν την πανδημία.
Το ύψος του τιμήματος λέει πολλά για την προοπτική, για τη δυναμική ανάπτυξης που έχει ο ΟΛΗΓ με τη συμβολή του ιδιώτη επενδυτή.

Λέει πολλά για την κομβική θέση του λιμανιού της Ηγουμενίτσας στο θαλάσσιο διάδρομο της Νοτιοανατολικής Ευρώπης που συνδέει την Αδριατική Θάλασσα με την Ανατολική Μεσόγειο και την Κύπρο, αλλά και την κομβική θέση του στο κεντρικό δίκτυο του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών.

Όσοι, επομένως, συγκρίνουν το ποσό του τιμήματος με άσχετα μεγέθη – όπως το συνολικό ποσό των επενδύσεων που έχουν γίνει μέχρι σήμερα στο λιμάνι - είτε δεν γνωρίζουν με ποιο τρόπο αποτιμάται η αξία τέτοιων υποδομών σε ανάλογες περιπτώσεις, είτε επιδιώκουν να παραπλανήσουν, για προφανείς σκοπούς...

Άγνοια ή δόλος κρύβεται επίσης όταν δεν λέγεται ότι, μέσα από την απόκτηση του πλειοψηφικού πακέτου μετοχών, ο επενδυτής έχει δικαιώματα χρήσης και λειτουργίας γηπέδων, κτιρίων και εγκαταστάσεων της χερσαίας λιμενικής ζώνης.

Όχι δικαιώματα κυριότητας!

Όπως είχε πει ο κύριος Πλακιωτάκης σε επίσκεψή του στο λιμάνι της Ηγουμενίτσας τον Φεβρουάριο του 2020, «δεν μιλάμε για πώληση, άλλα για ενοίκιο».

Παράλληλα με την άστοχη κριτική για το τίμημα της παραχώρησης – ή ακριβώς επειδή η κριτική αυτή δεν έχει σοβαρή οικονομική βάση – ξεκίνησε πάλι η κινδυνολογία για τα τμήματα της Χερσαίας Ζώνης Λιμένα που δεν εξυπηρετούν λιμενικές δραστηριότητες.

Γνωρίζετε -τουλάχιστον οι περισσότεροι– ότι εδώ και 3 χρόνια γίνεται μια πρωτοφανής προσπάθεια για την αδειοδότηση, τη νομιμοποίηση, τον επανακαθορισμό του αιγιαλού και τελικά τον αποχαρακτηρισμό συγκεκριμένων εκτάσεων με σκοπό να αποδοθούν στον Δήμο Ηγουμενίτσας και την τοπική κοινωνία.

Με επίμονες και συντονισμένες ενέργειες των δημοτικών αρχών, των διοικήσεων του ΟΛΗΓ και του ΤΑΙΠΕΔ, της Γενικής Γραμματείας Δημόσιας Περιουσίας, της Κτηματικής Υπηρεσίας Θεσπρωτίας και της Γενικής Γραμματείας Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων.

Στο πρόσωπο του κυρίου Κυριαζόπουλου - που έχω πληροφορηθεί ότι είναι παρών - θέλω να ευχαριστήσω και με αυτή την ευκαιρία την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.

Η ουσία είναι ότι στην τροποποίηση της σύμβασης παραχώρησης μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και του ΟΛΗΓ έχουν εξαιρεθεί οι χώροι στους οποίους δεν παρέχονται λιμενικές υπηρεσίες και οι οποίοι είχαν ζητηθεί από τους Δήμους Ηγουμενίτσας και Φιλιατών.
Έχουν εξαιρεθεί ώστε να αποδοθούν νόμιμα και χωρίς προβλήματα στους συμπολίτες μας!
Είναι κρίμα που – ενώ λύνεται μια εκκρεμότητα και ικανοποιείται ένα δίκαιο αίτημα πολλών χρόνων - κάποιοι εξακολουθούν να βλέπουν «φαντάσματα»…

Κύριες και κύριοι,
Στις θετικές εξελίξεις σχετικά με τη διαγωνιστική διαδικασία και την απόδοση τμημάτων της Χερσαίας Ζώνης στην τοπική κοινωνία έρχεται να προστεθεί η ολοκλήρωση - τον επόμενο μήνα - του Προγράμματος ALFION για την ενεργειακή αναβάθμιση του Λιμένα Ηγουμενίτσας.

Είμαστε περήφανοι που το λιμάνι της πόλης μας είναι το πρώτο στην Ελλάδα και ίσως το πρώτο στην Αδριατική Θάλασσα που διαθέτει ένα ολοκληρωμένο σχέδιο για την μετατροπή του σε Λιμένα Μηδενικού Αποτυπώματος.

Με έτοιμες όλες τις απαιτούμενες οριστικές μελέτες για την υλοποίηση κάθε μίας προβλεπόμενης δράσης, το σχέδιο έχει σκοπό την παραγωγή ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές, τη χρήση τεχνολογιών φιλικών προς το περιβάλλον τεχνολογιών, τη μείωση ενεργοβόρων δραστηριοτήτων, την ελαχιστοποίηση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος και την αύξηση της ενεργειακής απόδοσης του λιμένα.

Μια πρωτοβουλία που βάζει το λιμάνι της Ηγουμενίτσας σε τροχιά επίτευξης των στόχων για μείωση των εκπομπών αερίων ρύπων κατά 50% έως το 2030 και κατά 90% έως το 2050.

Μια πρωτοβουλία για την οποία αξίζουν, αναμφίβολα, συγχαρητήρια στη διοίκηση του Οργανισμού Λιμένα Ηγουμενίτσας και σε όλους τους συντελεστές του προγράμματος.

Με αυτά τα λόγια, εύχομαι κάθε επιτυχία στο συνέδριο και ευελπιστώ ότι σε μερικά χρόνια από σήμερα το λιμάνι της πόλης μας θα κατέχει σημαντική θέση μεταξύ των «πράσινων» λιμενικών υποδομών της Ευρώπης.
Συνέχεια...

Με μεγάλη επισκεψιμότητα, κορυφώνεται ο Λάμποβος

Οκτωβρίου 14, 2022 0
Με μεγάλη επισκεψιμότητα, κορυφώνεται ο Λάμποβος

Ποσα αναμένονται να ειναι τα έσοδα για τη Δημοτική Αρχή

Η εμποροπανήγυρη της Παραμυθιάς που δέχεται και φέτος μεγάλο αριθμό επισκέψεων από όλη την βορειοδυτική Ελλάδα, παρουσίασε αυξημένο αριθμό οργανωμένων εκδρομών από τουριστικά γραφεία από Πάργα, Ιωάννινα, Κέρκυρα, Πρέβεζα, Άρτα, Λευκάδα, Αγρίνιο, Γρεβενά και Κοζάνη, ενώ αυξημένος ήταν και ο αριθμός των σχολείων που βρέθηκαν στην πόλη από τη Θεσπρωτία και τα Ιωάννινα.

Σε ικανοποιητικό επίπεδο βρίσκονται και οι εισπράξεις της ταμιακής υπηρεσίας, με τα φετινά έσοδα να αναμένονται στο ύψος της περσινής διοργάνωσης, δηλαδή περίπου 216.000 μικτά και 160.000 καθαρά.

Σύμφωνα με όσα αναφέρουν οι ξενοδόχοι της περιοχής, η πληρότητα την εβδομάδα της εμποροπανήγυρης αγγίζει το 100%, ενώ αυξημένος ήταν και ο τζίρος των καταστημάτων με τη μερίδα του λέοντος να κερδίζουν οι επιχειρήσεις εστίασης και καφέ.

Ο Λάμποβος θα ολοκληρωθεί το βράδυ της Κυριακής.

Συνέχεια...

Περισσεύουν οι ...γιατροί στο νοσοκομείο Φιλιατών και τους στέλνουνε στην Κέρκυρα - Καταγγελία της Ταξικής Πορείας

Οκτωβρίου 14, 2022 0
Περισσεύουν οι ...γιατροί στο νοσοκομείο Φιλιατών και τους στέλνουνε στην Κέρκυρα - Καταγγελία της Ταξικής Πορείας

Ανακοίνωση - καταγγελία της Ταξικής Πορείας

Καταγγέλλουμε την απαράδεκτη απόφαση της 6ης ΥΠΕ και Διοικήσεων για τις «εντέλλεσθε» μετακινήσεις ιατρών από τα Νοσοκομεία ΠΓΝΙ, Χατζηκώστα και ΓΝ Φιλιατών προς το νοσοκομείο Κέρκυρας.

Περισσεύουν οι αποκαλύψεις για την υποστελέχωση των νοσοκομείων και τις συνθήκες εργασίας των υγειονομικών εργαζόμενων. Η πολιτική της Κυβέρνησης της ΝΔ αλλά και των προηγούμενων κυβερνήσεων έχουν στο στόχαστρο τα εργασιακά μας δικαιώματα αλλά και το δικαίωμα του λαού σε πλήρη και δωρεάν περίθαλψη. Αποτέλεσμα η στελέχωση των νοσοκομείων να βρίσκεται κάτω ακόμη και από τις ανάγκες για την εφημεριακή κάλυψη των παθολογικών κλινικών.

Η συνθήκη αυτή δεν πρόκειται για στιγμιαία απορρύθμιση ή για κάτι έκτακτο. Είναι ο στόχος της πολιτικής που ακολουθείται όλα τα τελευταία χρόνια και επιταχύνθηκε με αφορμή την πανδημία. Στον αντίποδα των πολυάριθμων αναγκαίων προσλήψεων μόνιμου προσωπικού τα κενά καλύπτονται με συμβάσεις με μπλοκάκι, επικουρικές συμβάσεις, ΣΔΙΤ ή απλά καταργούνται οι παρεχόμενες υπηρεσίες εις βάρος του λαού.

Αυτό είναι το «νέο ΕΣΥ» που ετοιμάζουν. Μεθοδεύουν την μετατροπή των νοσοκομείων σε νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου για να προχωρούν απρόσκοπτα σε μετακινήσεις και απολύσεις χωρίς το «άκομψο» εντέλλεσθε.

ΔΕΝ ΑΠΟΔΕΧΟΜΑΣΤΕ ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ ΧΤΥΠΗΜΑ ΤΩΝ ΕΡΓΑΣΙΑΚΩΝ ΜΑΣ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΥΠΟΒΑΘΜΙΣΗ ΤΩΝ ΟΡΩΝ ΔΟΥΛΕΙΑΣ ΜΑΣ.

Η άποψη «Να βάλουμε πλάτη για τη στήριξη του ΕΣΥ» υπηρετεί την Κυβερνητική πολιτική και διαιωνίζει την αδιοριστία και το τσάκισμα των δικαιωμάτων μας.
Διεκδικούμε άμεσα μαζικές προσλήψεις μόνιμου προσωπικού.
Να παρθεί πίσω η απόφαση για τις «εντέλλεσθε» μετακινήσεις.

Καλούμε σε Γενική Συνέλευση την Τρίτη 18/10 12:30 (αίθουσα πολλαπλών χρήσεων) και στη μαζικοποίηση της ΑΠΕΡΓΙΑΣ στις 20 του Οκτώβρη.
Συνέχεια...

Ο καιρός στην Ηγουμενίτσα σήμερα