11/03/22 - Θεσπρωτικοί Αντίλαλοι
https://picasion.com/
https://picasion.com/
https://picasion.com/
https://picasion.com/
https://picasion.com/
https://picasion.com/

Πέμπτη 3 Νοεμβρίου 2022

Φωτοβολταϊκό πάρκο στο Μαργαρίτι: Συζήτηση "ακαδημαϊκή" και συμμετοχή από βιασύνη...!

Νοεμβρίου 03, 2022 0
Φωτοβολταϊκό πάρκο στο Μαργαρίτι: Συζήτηση "ακαδημαϊκή" και συμμετοχή από βιασύνη...!

Σε συζήτηση… κωφών εξελίχθηκε αυτή που έγινε στο Δημοτικό Συμβούλιο Ηγουμενίτσας για το μεγάλο φωτοβολταϊκό πάρκο στο Μαργαρίτι από «ομάδα παραγωγών».

Το θέμα επανήλθε στο σώμα μετά από αίτημα της αντιπολίτευσης η οποία έκανε και την κεντρική εισήγηση δια του Γιάννη Γόγολου, χωρίς όμως με τον τρόπο που δομήθηκε, να δυσκολέψει τη δημοτική αρχή.

Η Δημοτική Αρχή, απέκρυψε στοιχεία κατά την συζήτηση για τη γνωμοδότηση επί της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, με κορυφαίο τη συμμετοχή του Δήμου στη συγκεκριμένη επένδυση.

Ήταν αυτή η συμμετοχή άλλωστε που μέσα σε λίγες ώρες μετέτρεψε τους 91 επενδυτές σε 92!.

Στη συνεδρίαση αναδείχθηκαν επίσης ζητήματα που σχετίζονται με τις δραστηριότητες των υποψηφίων επενδυτών καθώς στην πορεία αποκαλύφθηκε ότι δεν ασχολούνται όλοι με τον πρωτογενή τομέα, ούτε προέρχονται από το Νομό Θεσπρωτίας.

Ο Δήμαρχος πάντως επανέλαβε ότι απόφαση για συμμετοχή του Δήμου δεν έχει ληφθεί… «Αν δεν ήταν ο γιος του περιφερειάρχη θα περνούσε απαρατήρητο. Δεν ήξερα την λίστα των ονομάτων. Δεν ήταν θέμα ποιος συμμετέχει.. Δεν είναι μεμπτό που δεν είναι όλοι αγρότες. Τους ρώτησα τους επενδυτές γιατί έβαλαν τον Δήμο και μου είπαν ότι έγινε από βιασύνη» ανέφερε ο Δήμαρχος χαρακτηρίζοντας «ακαδημαϊκή» τη συζήτηση που είχε με εκπροσώπους των επενδυτών.

Τόνισε ότι αυτό που εξετάστηκε ήταν ο φάκελος της μελέτης και τίποτα παραπάνω επαναλαμβάνοντας ξανά και ξανά ότι δεν υπάρχει κανένα ζήτημα ούτε με την συμμετοχή του Δήμου, ούτε με την απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου.

Συνέχεια...

Θεσπρωτία: Πραγματοποιήθηκε η ενημερωτική διαδικτυακή συνεδρίαση για το SUPER RALLY 2023

Νοεμβρίου 03, 2022 0
Θεσπρωτία: Πραγματοποιήθηκε η ενημερωτική διαδικτυακή συνεδρίαση για το SUPER RALLY 2023

Το Επιμελητήριο Θεσπρωτίας ενημερώνει ότι την Τρίτη 1 Νοεμβρίου και ώρα 13:00 πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με την Ελληνική Λέσχη HARLEY DAVIDSON διαδικτυακή συνάντηση για την ενημέρωση των επιχειρήσεων Τουρισμού σχετικά με τη διοργάνωση του SUPER RALLY 2023 στο Δρέπανο Ηγουμενίτσας την περίοδο 24-28/5/2022.

Η πρόσκληση είχε αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του Επιμελητηρίου και στη σελίδα του στο Fb, στον Τοπικό Τύπο, είχε αποσταλεί ηλεκτρονικά μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου σε 532 εμαιλ επιχειρήσεων και φορέων στις 28/10 και την ημέρα της εκδήλωσης αποστάλθηκε υπενθύμιση με sms σε 304 κινητά τηλέφωνα επιχειρήσεων!

Στη συνάντηση συμμετείχαν 35 επιχειρήσεις (στη στιγμή μέγιστης συμμετοχής) τις οποίες ενημέρωσε ο Γενικός Γραμματέας της Λέσχης κος Λεόντιος Λεοντιάδης για τις ενέργειες προετοιμασίας της λέσχης για το SUPER RALLY 2023, τη λειτουργία της ιστοσελίδας κρατήσεων και σε συνεργασία με τον Πρόεδρο του Επιμελητηρίου  Αλέξανδρο Πάσχο και το Διοικητικό Προϊστάμενο του Επιμελητηρίου Πέτρο Ζουμπούλη παρουσίασαν τα αναμενόμενα οφέλη από το γεγονός, τι ενέργειες που θα πρέπει να υλοποιηθούν το επόμενο διάστημα και επιλύθηκαν απορίες των συμμετεχόντων.

Σημαντικά σημεία που τόνισε ο Γ.Γ. της Λέσχης ήταν:

- Η ιστοσελίδα κρατήσεων της Λέσχης αυτή τη στιγμή εμφανίζει μόνο τις νέες φόρμες συνεργασίας επιχειρήσεων, οι οποίες είναι ορατές στα μέλη της HARLEY DAVIDSON πανευρωπαϊκά και αναμένεται να εκκινήσουν άμεσα οι κρατήσεις δωματίων,

- Οι επιχειρήσεις που ακόμη δεν απέστειλαν την πρόθεση συνεργασίας τους θα πρέπει να τις έχουν αποστείλει στη Λέσχη το αργότερο έως το τέλος Δεκεμβρίου,

- Αρχές Νοεμβρίου θα επισκεφθεί την περιοχή η Ελληνική Λέσχη HD για επίσκεψη Φορέων κι επίλυση τελευταίων εκκρεμοτήτων και την πραγματοποίηση δια ζώσης συνάντηση με τους επιχειρηματίες

- Το Φεβρουάριο αναμένεται επίσκεψη εκπροσώπων της Πανευρωπαϊκής Ομοσπονδίας στην Ηγουμενίτσα για να εξετάσουν τις συνθήκες υλοποίησης του γεγονότος.

Ελπίζοντας ότι η πολύ μικρή συμμετοχή επιχειρήσεων στην ανωτέρω ενημερωτική εκδήλωση δεν υποδηλώνει αδιαφορία και απαξίωση αυτού του σημαντικού γεγονότος για τον τόπο μας, καλούμε τις επιχειρήσεις που ακόμη δεν έχουν αποστείλει τις φόρμες συμμετοχής τους να το πράξουν το συντομότερο και σίγουρα πολύ πριν την λήξη που έχει θέσει η Λέσχη.

Εκ της Διοικήσεως
Του Επιμελητηρίου Θεσπρωτίας
Συνέχεια...

Επίκαιρη Ερώτηση Μ. Κάτση για τα ζητήματα ανταγωνισμού που προκύπτουν από την πώληση του ΟΛΗΓ, και για τη μη απόδοση της χερσαίας ζώνης

Νοεμβρίου 03, 2022 0
Επίκαιρη Ερώτηση Μ. Κάτση για τα ζητήματα ανταγωνισμού που προκύπτουν από την πώληση του ΟΛΗΓ, και για τη μη απόδοση της χερσαίας ζώνης

Επίκαιρη Ερώτηση προς τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κατέθεσε ο βουλευτής Θεσπρωτίας Μάριος Κάτσης, καλώντας τον να έρθει στη Βουλή και να απαντήσει για το σοβαρό ζήτημα ανταγωνισμού που προκύπτει από την πώληση της Ο.Λ.ΗΓ Α.Ε., καθώς επίσης και για το φλέγον ζήτημα της μη απόδοσης της χερσαίας ζώνης στους οικείους Δήμους. Ο Μάριος Κάτσης προχώρησε στην ακόλουθη δήλωση για το θέμα:

Ένας μήνας έχει περάσει από την κατακύρωση της πώλησης του 67% του μετοχικού κεφαλαίου της ΟΛΗΓ Α.Ε., και πέραν από τους εκτός τόπου και χρόνου κυβερνητικούς πανηγυρισμούς για το τίμημα, που ταυτίζονται περισσότερο με τα συμφέροντα του ιδιώτη παρά με αυτά του Δημοσίου, μια σειρά από κρίσιμα ερωτήματα έχουν μείνει αναπάντητα. Ο νέος ιδιοκτήτης της Ο.Λ.ΗΓ. Α.Ε. είναι ταυτόχρονα και ο μεγαλύτερος πελάτης του λιμανιού της Ηγουμενίτσας, καθώς αντιπροσωπεύει ποσοστό άνω του 60% της ετήσιας κίνησής του. Όπως είναι λογικό, με αυτόν τον τρόπο αποκτά στρατηγικό πλεονέκτημα έναντι των ανταγωνιστών του στην ευρύτερης γεωπολιτικής σημασίας περιοχή του Ιονίου και της Αδριατικής.

Πέραν αυτού του πολύ σοβαρού ζητήματος, η κυβέρνηση κοροϊδεύοντας για ακόμα μια φορά τους πολίτες της Θεσπρωτίας, δεν προχώρησε στην απόδοση του συνόλου της χερσαίας ζώνης που δεν χρησιμοποιείται για λιμενικές εγκαταστάσεις στους Δήμους Ηγουμενίτσας και Φιλιατών, όπως δεκάδες φορές είχε υποσχεθεί. Εάν το θέμα δεν λυθεί οριστικά έως τη σύμβαση παραχώρησης, θα βρεθούμε σε μια κατάσταση όπου οι Δήμοι θα παρακαλάνε τον ιδιώτη να τους παραχωρήσει τμήματα ζωτικά για την καθημερινότητα των πολιτών του τόπου μας.

Με την Επίκαιρη Ερώτηση που κατέθεσα καλώ τον Υπουργό Ναυτιλίας στη Βουλή, ώστε να απαντήσει επίσημα σε αυτά τα κρίσιμα ζητήματα, αλλά να δώσει και απαντήσεις για το αν προβλέπεται στη σύμβαση παραχώρησης αντισταθμιστικό όφελος προς τις τοπικές κοινωνίες, αν υπάρχει ρήτρα δέσμευσης επενδύσεων από τον ιδιώτη, αλλά και το τι θα γίνει με τους εργαζόμενους. Τα τελευταία αυτά ερωτήματα μπορούν να απαντηθούν πολύ εύκολα βέβαια, αν έρθει στη Βουλή η προς υπογραφή σύμβαση πώλησης της Ο.Λ.ΗΓ. Α.Ε., όπως ζήτησα με πρόσφατη Αίτηση Κατάθεσης Εγγράφων προς τους Υπουργούς Οικονομικών και Ναυτιλίας. Το κρυφτούλι που παίζει η κυβέρνηση με το λιμάνι της Ηγουμενίτσας, στην πλάτη της Θεσπρωτίας, δεν μπορεί να συνεχιστεί.

Ακολουθεί το κείμενο της Επίκαιρης Ερώτησης όπως κατατέθηκε:

ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς τον κ. Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής

Θέμα: «Ζητήματα ανταγωνισμού από την ιδιωτικοποίηση της ΟΛΗΓ Α.Ε., και προβλήματα από τη μη απόδοση της χερσαίας ζώνης λιμένα στους οικείους Δήμους»

Με πολιτική απόφαση της σημερινής κυβέρνησης, η οποία ανέτρεψε τον σχεδιασμό της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ για τα δέκα περιφερειακά λιμάνια της χώρας, το 67% του μετοχικού κεφαλαίου της Ο.Λ.ΗΓ. Α.Ε. ιδιωτικοποιήθηκε, έναντι συνολικού τιμήματος 84.170.000€. Οι κυβερνητικοί πανηγυρισμοί για το ύψος του τιμήματος, δε συνοδεύτηκαν από καμία προηγηθείσα αποτίμηση της αξίας της Ο.Λ.ΗΓ. Α.Ε., μιας κερδοφόρας δημόσιας επιχείρησης δηλαδή, με αποθεματικό άνω των 12.000.000€, η οποία διαχειρίζεται όχι μόνο ένα λιμάνι βαρύνουσας γεωπολιτικής σημασίας που κόστισε πολύ πάνω από 200.000.000€ για να κατασκευαστεί, αλλά και τις μαρίνες Συβότων και Πλαταριάς, του αλιευτικού καταφυγίου Σαγιάδας, και μεγάλο μέρος του παράκτιου μετώπου της Θεσπρωτίας.

Η πώληση, που δεν προέκυψε από κάποια διεθνή δέσμευση της χώρας, εγείρει σοβαρό ζήτημα ανταγωνισμού. Ο νέος ιδιοκτήτης της Ο.Λ.ΗΓ. Α.Ε., μέσω της δραστηριότητας του ομίλου του στις θαλάσσιες μεταφορές, αντιπροσωπεύει ποσοστό άνω του 60% της ετήσιας κίνησης του λιμανιού της Ηγουμενίτσας. Ο υπεύθυνος λοιπόν για την κοστολόγηση των παρεχόμενων υπηρεσιών, αλλά και για την τήρηση των προβλεπόμενων υποχρεώσεων από και προς τις ναυτιλιακές εταιρίες που δραστηριοποιούνται στην περιοχή, θα είναι ταυτόχρονα και ο μεγαλύτερος πελάτης της Ο.Λ.ΗΓ. Α.Ε., αποκτώντας έτσι στρατηγικό πλεονέκτημα έναντι των ανταγωνιστών του.

Πέραν αυτού, οι δημόσιες δεσμεύσεις της κυβέρνησης για απόδοση ολόκληρης της χερσαίας ζώνης που δεν χρησιμοποιείται για λιμενικές εγκαταστάσεις στους οικείους Δήμους, πριν την ολοκλήρωση της διαγωνιστικής διαδικασίας, δεν τηρήθηκαν. Οι τοπικές κοινωνίες, δεν γνωρίζουν ποια τμήματα της χερσαίας ζώνης θα πάρουν τελικά, και πότε θα γίνει αυτό. Δεν γνωρίζουν επίσης αν θα υπάρχει αντισταθμιστικό όφελος προς αυτές, ούτε κι αν υπάρχει ρήτρα δέσμευσης επενδύσεων από τον ιδιώτη.

Επειδή εγείρονται σοβαρά ζητήματα ανταγωνισμού από την πώληση του 67% της Ο.Λ.ΗΓ. Α.Ε.

Επειδή η χερσαία ζώνη, παρά τις κυβερνητικές δεσμεύσεις, δεν αποδόθηκε στους οικείους Δήμους με κίνδυνο τμήματά της να καταλήξουν στον ιδιώτη

Ερωτάται ο κ. Υπουργός:

1) Πως διασφαλίζεται η ομαλή λειτουργία του ανταγωνισμού, από τη στιγμή που ο νέος μεγαλομέτοχος της ΟΛΗΓ Α.Ε. είναι ταυτόχρονα και ο μεγαλύτερος πελάτης της;

2) Ποια ακριβώς τμήματα της χερσαίας ζώνης θα αποδοθούν στους οικείους Δήμους και πότε;

Συνέχεια...

Θεσπρωτία: Έδωσαν ληγμένο κρέας στους άπορους...

Νοεμβρίου 03, 2022 0
Θεσπρωτία: Έδωσαν ληγμένο κρέας στους άπορους...

Η πολιτική της εξαθλίωσης γίνεται εμφανής πλέον στο σύνολο των πολιτών. Η κοροϊδία με το "καρότσι του νοικοκυριού" που λάνσαρε η κυβέρνηση Μητσοτάκη και προπαγανδίζεται από τα πληρωμένα ΜΜΕ την ώρα που εκατομμύρια πολίτες βιώνουν την ανέχεια, εξοργίζει μεγάλα τμήματα της κοινωνίας.

Κι όμως, υπάρχουν και χειρότερα... 

Οι άποροι συμπολίτες οι οποίοι τροφοδοτούνται μέσω του ευρωπαϊκού προγράμματος ΤΕΒΑ, με κάποια ελάχιστα τρόφιμα, προχθες διαπίστωσαν μια ακόμη διάσταση της τραγικής κατάστασης που βιώνει η ελληνική κοινωνία!

Το πρωί της Τρίτης (1/11/2022) οι "δικαιούχοι" του προγράμματος ΤΕΒΑ πήγαν να παραλάβουν από τους Δήμους της Θεσπρωτίας, τρόφιμα και συγκεκριμένα χοιρινό κρέας. Λίγη ώρα αργότερα, τους ήρθε μήνυμα, ότι το κρέας που παρέλαβαν, ήταν ληγμένο και θα έπρεπε να το επιστρέψουν...!



Σύμφωνα με πληροφορίες, οι παρτίδες αυτές είχαν λήξει στις 31 Οκτωβρίου, ενώ οι υπόλοιπες έληγαν τις πρώτες ημέρες του Νοεμβρίου.

Με λίγα λόγια, στους άπορους της Θεσπρωτίας -κι όχι μόνο- μοίρασαν ληγμένο κρέας. Αν τυχόν κάποιος το κατανάλωσε πριν το διαπιστώσουν τα τζιμάνια της Πρόνοιας της Περιφέρειας ή των οικείων Δήμων, θα πρέπει να είναι σε επιφυλακή για δηλητηρίαση...

Αλλά ποιος θα νοιαστεί;; 
Μήπως οι αρμόδιοι της Περιφέρειας ή των Δήμων;
Θα αναλάβει κάποιος την ευθύνη για έκθεση σε κίνδυνο των άπορων και πεινασμένων συμπολιτών;
Θα αναζητήσει κανείς ευθύνες στην εταιρεία που έδωσε ληγμένα τρόφιμα;
Θα αναζητήσει κανείς ευθύνες στους αρμόδιους δημόσιους φορείς που μοίρασαν τα τρόφιμα;
Η εισαγγελία θα δείξει ευαισθησία στο σοβαρό αυτό θέμα;
Ή μήπως επειδή έστειλαν ένα μήνυμα ανάκλησης των τροφίμων θεωρούνται νομικά καλυμμένοι;;;

Να δούμε αν θα απαντήσει κανείς σε αυτά τα ερωτήματα...!

Αλλά, μάλλον, οι καλοταϊσμένοι του Μητσοτάκη δεν θα νοιαστούν για τους "απροσάρμοστους" (όπως τους θεωρούν) της κοινωνίας...!

Συνέχεια...

Εργατικό Κέντρο Θεσπρωτίας: Προδιαγεγραμμένο έγκλημα η κατάργηση της προϋπόθεσης άδειας άσκησης επαγγέλματος για χειρισμό κλάρκ

Νοεμβρίου 03, 2022 0
Εργατικό Κέντρο Θεσπρωτίας: Προδιαγεγραμμένο έγκλημα η κατάργηση της προϋπόθεσης άδειας άσκησης επαγγέλματος για χειρισμό κλάρκ

Καταγγέλλουμε την προσπάθεια της κυβέρνησης που με νομοσχέδιο καταργει την προϋπόθεση άδειας άσκησης επαγγέλματος για χειρισμό κλάρκ.

Στην πράξη η κυβέρνηση θέλει να επιτρέψει στις επιχειρήσεις να δίνουν κλαρκ, με δυνατότητα ανύψωσης έως 2,5 τόνων να τα χειρίζεται ο καθένας. Θυσιάζοντας ακόμη και την ζωή των εργαζομένων στις μυλόπετρες της κερδοφορίας των επιχειρηματικών ομίλων των logistics, των μεγάλων βιομηχανιών και των αλυσίδων σούπερ μάρκετ.

Στους χειριστές των κλάρκ, που μετράνε τα περισσότερα θανατηφόρα εργατικά ατυχήματα ανοίγεται ο δρόμος στις επιχειρήσεις για να βάζουν ανειδίκευτους εργάτες να χειρίζονται κλαρκ, δηλαδή να μεταφέρουν και να ανυψώνουν φορτία 2,5 τόνων χωρίς καμία άδεια, χωρίς καμία προϋπηρεσία! Κάτω από την πίεση και την ανάγκη για το μεροκάματο, με ανύπαρκτους ελεγκτικούς μηχανισμούς και διαλυμένο ΣΕΠΕ θέλουν να ρίξουν την ευθύνη στις πλάτες των ίδιων των εργαζομένων που θα αναλάβουν το χειρισμό επικίνδυνων και απαιτητικών μηχανημάτων με κίνδυνο για τους ίδιους και τους γύρω τους. Οι ανειδίκευτοί εργάτες θα τσακιστούν στην εντατικοποίηση, εκτεθειμένοι σε κάθε κίνδυνο και θα τους ζητάνε και την ευθύνη.

Εκτός από τους σοβαρούς κινδύνους για τους νέους εργαζόμενους, η κυβέρνηση ανοίγει το δρόμο ώστε η εκάστοτε εργοδοσία να ξεμπερδεύει με εργασιακά, μισθολογικά, ασφαλιστικά δικαιώματα αλλά και από τα κατοχυρωμένα βαρέα του κλάδου.

Ανοίγει ο δρόμος για να ικανοποιηθούν οι απαιτήσεις συνολικά της εργοδοσίας προκειμένου να απαλλαγεί και από δικαιώματα που αφορούν σε άλλες κατηγορίες μηχανημάτων.

Οι εργαζόμενοι χειριστές έχουν τη δύναμη να σταματήσουν αυτό το αίσχος. Η λογική αναμονής, της αδράνειας και της ανάθεσης αφοπλίζουν τους εργαζόμενους στη μάχη απέναντι σε αυτή την επίθεση.

ΤΩΡΑ χωρίς καμία καθυστέρηση οι εργαζόμενοι πρέπει να περάσουν στην αντεπίθεση!

Οι εργαζόμενοι χειριστές δεν είναι μόνοι τους.

Στεκόμαστε αλληλέγγυοι στον αγώνα που δίνουν.

Να μην περάσει η ρύθμιση για κατάργηση της προϋπόθεσης άδειας άσκησης επαγγέλματος για χειρισμό κλάρκ.

ΟΛΟΙ ΣΤΗΝ ΑΠΕΡΓΙΑ 9 ΝΟΕΜΒΡΗ
ΚΑΙ ΣΤΗ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΣΤΙΣ 10ΠΜ
ΣΤΗΝ ΠΛ. ΔΗΜΑΡΧΕΙΟΥ ΣΤΗΝ ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑ
Συνέχεια...

Κάτσης σε Σταϊκούρα-Πλακιωτάκη: "Δώστε στη δημοσιότητα τη σύμβαση πώλησης του ΟΛΗΓ"

Νοεμβρίου 03, 2022 0
Κάτσης σε Σταϊκούρα-Πλακιωτάκη: "Δώστε στη δημοσιότητα τη σύμβαση πώλησης του ΟΛΗΓ"

Αίτηση Κατάθεσης Εγγράφων υπέβαλε μέσω της Βουλής ο βουλευτής Θεσπρωτίας του ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ. Μάριος Κάτσης, με την οποία ζητά από τον εποπτεύων του ΤΑΙΠΕΔ Υπουργό Οικονομικών Χ. Σταϊκούρα και τον συναρμόδιο Υπουργό Ναυτιλίας Γ. Πλακιωτάκη, να διαβιβαστεί στη Βουλή το τελικό κείμενο της προς υπογραφή σύμβασης για την απόκτηση του 67% του μετοχικού κεφαλαίου του Ο.Λ.ΗΓ. Α.Ε. από την ΚΟΙΝΟΠΡΑΞΙΑ GRIMALDI EUROMED S.p.A. - MΙΝΩΙΚΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ Α.Ν.Ε. & ΕΠΕΝΔΥΤΙΚΗ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΗ ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΚΑΙ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗ Α.Ε., στην οποία το ΤΑΙΠΕΔ κατακύρωσε τον σχετικό διαγωνισμό.

Με αφορμή την Αίτηση Κατάθεσης Εγγράφων που υπέβαλε, ο Μάριος Κάτσης δήλωσε:

«Το ξεπούλημα του λιμανιού της Ηγουμενίτσας αποτελεί πολιτική απόφαση της κυβέρνησης ΝΔ, η οποία ανέτρεψε τον σχεδιασμό της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ για τα 10 περιφερειακά λιμάνια της χώρας. Μέχρι σήμερα, οι Θεσπρωτοί δε γνωρίζουν τι όρους περιλαμβάνει η σύμβαση μεταβίβασης και δεν έχουν τηρηθεί οι κυβερνητικές δεσμεύσεις για απόδοση της χερσαίας ζώνης στους οικείους Δήμους, προτού ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός. Για ποιους λόγους η κυβέρνηση και οι τοπικοί γαλάζιοι παράγοντες κρατούν ακόμα και σήμερα επτασφράγιστο μυστικό το περιεχόμενο της σύμβασης με την οποία παραδίδουν το λιμάνι στους ιδιώτες; Η τοπική κοινωνία δεν αντέχει άλλον εμπαιγμό και αποφάσεις για αυτή, χωρίς αυτή, πίσω από κλειστές πόρτες.

Με Αίτηση Κατάθεσης Εγγράφων που υπέβαλα σήμερα στη Βουλή, ζητώ από τους Υπουργούς Οικονομικών και Ναυτιλίας να σταματήσει το κρυφτό και να καταθέσει το τελικό κείμενο της σύμβασης μεταβίβασης. Αν η κυβέρνηση και οι τοπικοί γαλάζιοι παράγοντες λένε αλήθεια ότι γνωρίζουν ακριβώς τι περιέχει η σύμβαση που θα υπογραφεί, δεν μένει παρά να κατατεθεί στη Βουλή. Αν η σύμβαση δεν υπάρχει, τότε όλα αυτά που διακινούν όλο αυτό το διάστημα περί του περιεχομένου της, αποτελούν εμπαιγμό για μια ακόμα φορά. Ιδού η Ρόδος, ιδού και το πήδημα.»

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της Αίτησης Κατάθεσης Εγγράφων:

ΑΙΤΗΣΗ ΚΑΤΑΘΕΣΗΣ ΕΓΓΡΑΦΩΝ

Θέμα: «Να κατατεθεί στη Βουλή η προς υπογραφή σύμβαση μεταβίβασης του 67% του μετοχικού κεφαλαίου του Οργανισμού Λιμένος Ηγουμενίτσας (Ο.Λ.ΗΓ.) Α.Ε. σε ιδιώτες»

Με πολιτική απόφαση της σημερινής κυβέρνησης, η οποία ανέτρεψε τον σχεδιασμό της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ για τα 10 περιφερειακά λιμάνια της χώρας, το 67% του μετοχικού κεφαλαίου της Ο.Λ.ΗΓ. Α.Ε. κατέληξε στην κοινοπραξία GRIMALDI EUROMED S.p.A. - MΙΝΩΙΚΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ Α.Ν.Ε. & ΕΠΕΝΔΥΤΙΚΗ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΗ ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΚΑΙ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗ Α.Ε., έναντι συνολικού τιμήματος 84.170.000€. Η σχετική ανακοίνωση του ΤΑΙΠΕΔ που διεξήγε τον διαγωνισμό, εκδόθηκε στις 6/10/2022, χωρίς να αναφέρει λεπτομέρειες σχετικά με το περιεχόμενο της σύμβασης μεταβίβασης του 67% του μετοχικού κεφαλαίου, παρά μόνο ότι τα κείμενα της συναλλαγής θα υπογραφούν μετά τον προσυμβατικό έλεγχο του Ελεγκτικού Συνεδρίου. Παράλληλα, στις 21/10/2022 διατυπώθηκε ρητά και δημόσια από τον βουλευτή Θεσπρωτίας της ΝΔ κ. Β. Γιόγιακα, η εξής φράση: «Και την ξέρω τη σύμβαση και την γνωρίζω και ξέρω τι θα γίνει. […] Ξέρω πολύ καλά τι λέει η σύμβαση, τι προβλέπει και τι θα γίνει» (Κεντρικό Δελτίο Ειδήσεων του περιφερειακού τηλεοπτικού σταθμού ITV των Ιωαννίνων). Από τα παραπάνω, συνάγεται το συμπέρασμα ότι υφίσταται ήδη το τελικό κείμενο της σύμβασης μεταβίβασης, η οποία βρίσκεται σε αναμονή προς υπογραφή έπειτα από την έγκριση του Ελεγκτικού Συνεδρίου.

Συνεπώς, οι Έλληνες πολίτες και ιδίως η τοπική κοινωνία, βλέπουν την περιουσία τους, ένα λιμάνι βαρύνουσας γεωπολιτικής σημασίας που τους κόστισε πολύ πάνω από 200.000.000€ για να κατασκευαστεί, καθώς και μια κερδοφόρα δημόσια επιχείρηση, την Ο.Λ.ΗΓ. Α.Ε., να μεταβιβάζονται πλειοψηφικά σε ιδιώτες αντί δυσανάλογα χαμηλότερου τιμήματος, χωρίς να γνωρίζουν, ούτε τις διαδικασίες που οδήγησαν σε αυτή την εξέλιξη, ούτε το ποιες ακριβώς εγκαταστάσεις αποφάσισε η κυβέρνηση να δώσει στους ιδιώτες. Πιο συγκεκριμένα, οι δημόσιες δεσμεύσεις της κυβέρνησης για απόδοση ολόκληρης της χερσαίας ζώνης που δεν χρησιμοποιείται για λιμενικές εγκαταστάσεις στους οικείους Δήμους, πριν την ολοκλήρωση της διαγωνιστικής διαδικασίας, αποδείχτηκε πλέον ότι δεν τηρήθηκαν. Η τοπική κοινωνία, έχει πλήρη άγνοια, τόσο για το αν τμήματα της χερσαίας ζώνης θα της αποδοθούν τελικά και ποια θα είναι αυτά, όσο και για το πότε θα γίνει η απόδοση και με ποιον τρόπο. Η άγνοια των πολιτών οφείλεται στο γεγονός ότι όλο αυτό το διάστημα η κυβέρνηση κρατά επτασφράγιστο μυστικό το περιεχόμενο της σύμβασης μεταβίβασης, ολοκληρώνοντας τη διαγωνιστική διαδικασία με πλήρως εν κρυπτώ ενέργειες, χωρίς την παραμικρή λογοδοσία.

Κατόπιν των παραπάνω,

Αιτούμαστε όπως καταθέσουν εγγράφως οι αρμόδιοι υπουργοί στη Βουλή:

Την προς υπογραφή σύμβαση για την απόκτηση του 67% του μετοχικού κεφαλαίου του Οργανισμού Λιμένος Ηγουμενίτσας (Ο.Λ.ΗΓ.) Α.Ε. από την ΚΟΙΝΟΠΡΑΞΙΑ GRIMALDI EUROMED S.p.A. - MΙΝΩΙΚΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ Α.Ν.Ε. & ΕΠΕΝΔΥΤΙΚΗ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΗ ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΚΑΙ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗ Α.Ε., στην οποία κατακύρωσε το ΤΑΙΠΕΔ τον σχετικό διαγωνισμό, έναντι συνολικού τιμήματος € 84.170.000.

Ο αιτών βουλευτής
Κάτσης Μάριος
Συνέχεια...

Ο καιρός στην Ηγουμενίτσα σήμερα