Το 4ο Δημοτικό Σχολείο Ηγουμενίτσας συμμετέχει στον πανελλήνιο Διαγωνισμό Εκπαιδευτικής Ρομποτικής (+ΒΙΝΤΕΟ) - Θεσπρωτικοί Αντίλαλοι
https://picasion.com/
https://picasion.com/
https://picasion.com/
https://picasion.com/
https://picasion.com/
https://picasion.com/

Τρίτη 29 Σεπτεμβρίου 2020

Το 4ο Δημοτικό Σχολείο Ηγουμενίτσας συμμετέχει στον πανελλήνιο Διαγωνισμό Εκπαιδευτικής Ρομποτικής (+ΒΙΝΤΕΟ)

Το 4ο Δημοτικό Σχολείο Ηγουμενίτσας συμμετέχει στον πανελλήνιο Διαγωνισμό Εκπαιδευτικής Ρομποτικής (+ΒΙΝΤΕΟ)

Το 4ο Δημοτικό Σχολείο Ηγουμενίτσας, σε συνεργασία με το τμήμα Εκπαιδευτικής Ρομποτικής που διοργανώνει ο σύλλογος γονέων & κηδεμόνων του σχολείου, συμμετέχει στον πανελλήνιο Διαγωνισμό 2020 με θέμα «Από τον Αρχιμήδη στον Da Vinci» με την ομάδα «ΟΔΟΠΟΙΟΙ». Στην ομάδα συμμετέχουν οι μαθητές: Λώλας Παναγιώτης (Αρχηγός ομάδας), Μιττάκος Λευτέρης (Προγραμματιστής), Σατρατζέμη Μαρίλια (Υπεύθυνη Σκηνικού), Σατρατζέμη Μυρσίνη (Προγραμματιστής), Σκορδά Μελίνα (Κατασκευαστής - Μηχανικός).

Η καθοδήγηση της ομάδας έγινε από τον εκπαιδευτικό Ρομποτικής - STEM κ. Άγγελο Παντελή.

Μετά τις ιδιαίτερες καταστάσεις που ζήσαμε όλοι μας λόγω της πανδημίας, οι διαγωνισμοί Εκπαιδευτικής Ρομποτικής που θα διεξάγονταν τον Μάρτιο σε περιφερειακό και τον Μάιο σε πανελλήνιο επίπεδο αναβλήθηκαν. Έτσι, ο πανελλήνιος διαγωνισμός Εκπαιδευτικής Ρομποτικής για πρώτη φορά θα διεξαχθεί εξ αποστάσεως. Οι ομάδες αποστέλλουν φάκελο με όλες τις λεπτομέρειες της έρευνας και ανάπτυξης του έργου τους καθώς και ένα βίντεο παρουσίασης της κατασκευής τους, μέχρι 25/09. Έπειτα. οι 20 συμμετοχές που θα συγκεντρώσουν την υψηλότερη βαθμολογία πανελλαδικά, θα συμμετάσχουν στον τελικό, όπου και θα υπάρξει μία νέα, σύγχρονη εξ αποστάσεως εξέταση. 

Ευχαριστίες
Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε τον Διευθυντή του 4ου Δημοτικού Σχολείου Ηγουμενίτσας κ. Βέρμπη Κωνσταντίνο και τον Δήμο Ηγουμενίτσας για την παραχώρηση της αίθουσας, όπου και διεξήχθησαν τα μαθήματα Εκπαιδευτικής Ρομποτικής.
Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε τον κ. Πέτση – PETSIS Exclusive Home Ideas, για τη δωρεά ξύλινης επιφάνειας.
Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε τον κ. Μασούρα Χρήστο - MASOURAS CHRISTOS PHOTOGRAPHER, για την βοήθειά του.
Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε τους γονείς των παιδιών για την στήριξη και την συμπαράστασή τους σε αυτή την προσπάθεια.
Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε τον δάσκαλό μας κ. Άγγελο Παντελή για τις γνώσεις και τα εφόδια που προσφέρει στα παιδιά μας.
Ευχόμαστε ολόψυχα καλή επιτυχία στα παιδιά!

Το Δ.Σ. του Συλλόγου γονέων & κηδεμόνων
4ου Δημοτικού Σχολείου Ηγουμενίτσας 

Ακολουθεί συνοπτική περιγραφή της λειτουργίας του έργου
Η ομάδα μας βασίστηκε στο Οδόμετρο του Ήρωνα, το οποίο είναι πιθανότατα εφεύρεση του Αρχιμήδη. Μάλιστα, οι πρώτες προσπάθειες ανακατασκευής του μηχανισμού έγιναν από τον Λεονάρντο Ντα Βίντσι. Επίσης, έμπνευση για την ομάδα μας αποτέλεσε το Δρεπανηφόρο άρμα και το Ελικόπτερο ή Αερικός Κοχλίας του Λ. Ντα Βίντσι καθώς και τα Έμβολα του Αρχιμήδη και του Ήρωνα. Με το έργο μας, δημιουργήσαμε με δομικά στοιχεία Lego και προγραμματίσαμε σε γλώσσα προγραμματισμού Scratch, έναν αυτοματοποιημένο τρόπο χαρτογράφησης, οδομέτρησης και οδόστρωσης μιας περιοχής, με ένα νέου τύπου οδόστρωμα, φτιαγμένο από ανακυκλώσιμα υλικά, φιλικό προς το περιβάλλον.

Το έργο αποτελείται από τα παρακάτω μέρη:
Οδόμετρο - Όχημα το οποίο πραγματοποιεί οδομέτρηση και οδοκαθαρισμό.
Ελικόπτερο – Μη επανδρωμένο Ελικοφόρο το οποίο χαρτογραφεί την περιοχή.
Οδοστρωτήρα – Δεύτερο όχημα ενσωματωμένο στο Οδόμετρο το οποίο πραγματοποιεί οδόστρωση.
Ξεκινώντας, δίνεται στον χρήστη η δυνατότητα να επιλέξει από ένα μενού τριών επιλογών τα εξής:
1. Λειτουργία Χαρτογράφησης & Οδόστρωσης
2. Λειτουργία Οδομέτρου
3. Έξοδος.

ΕΠΙΛΟΓΗ 1 (Λειτουργία Χαρτογράφησης & Οδόστρωσης – πλήρης διαδικασία): Πληκτρολογώντας ο χρήστης «1», το μη επανδρωμένο Ελικόπτερο, πραγματοποιεί πτήση πάνω από την περιοχή χαρτογραφώντας την. Μόλις η πτήση - χαρτογράφηση ολοκληρωθεί το Οδόμετρο ενεργοποιείται και το όχημα ξεκινά να κινείται για την απόσταση που έλαβε από τα δεδομένα της χαρτογράφησης. Ταυτόχρονα, ενεργοποιοείται το Σύστημα Μέτρησης Απόστασης και το Σύστημα Οδοκαθαρισμού που διαθέτει το όχημα. Αφού το Οδόμετρο διανύσει την επιθυμητή απόσταση, σταματά και εμφανίζει στην οθόνη του υπολογιστή την απόσταση που διένυσε και την ταχύτητα κίνησής του προς ενημέρωση του χρήστη. Έπειτα αναπαράγεται φωνητική εντολή που ενεργοποιεί το όχημα Οδοστρωτήρα (ένα δεύτερο μικρότερο όχημα ενσωματωμένο στο Οδόμετρο), το οποίο κατεβαίνει και πραγματοποιεί την οδόστρωση. Η όλη διαδικασία αναπαρίσταται και με animation, σε πραγματικό χρόνο.

ΕΠΙΛΟΓΗ 2 (Λειτουργία Οδομέτρου): Πληκτρολογώντας στο μενού το «2», ο χρήστης έχει επιλέξει την λειτουργία οδομέτρου. Έτσι, θα εμφανιστεί αμέσως μετά στην οθόνη του υπολογιστή η ερώτηση: «ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΟΡΙΣΤΕ ΤΗΝ ΑΠΟΣΤΑΣΗ». Ο χρήστης ορίζει από το πληκτρολόγιο του υπολογιστή την απόσταση που επιθυμεί να διανύσει το όχημα και αυτό ξεκινά να κινείται μέχρι να διανύσει την απόσταση που του έχει οριστεί. Όταν η διαδικασία ολοκληρωθεί, θα εμφανιστεί στην οθόνη του υπολογιστή η απόσταση που διένυσε καθώς και η ταχύτητα κίνησής του. Η παραπάνω διαδικασία αναπαρίσταται και με animation, σε πραγματικό χρόνο.

ΕΠΙΛΟΓΗ 3 (Έξοδος): Η επιλογή αυτή αποτελεί έξοδο από το μενού και εμφανίζει τα ονόματα των συντελεστών του έργου.

(ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΒΙΝΤΕΟ)


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου