Ο Γενικός Γραμματέας του Δήμου Πρέβεζας Αντώνης Μπέζας στη Δημοτική Ραδιοφωνία για το Ειδικό Πολεοδομικό Σχέδιο του παραλιακού μετώπου Ηπείρου - Θεσπρωτικοί Αντίλαλοι
https://picasion.com/
https://picasion.com/
https://picasion.com/
https://picasion.com/
https://picasion.com/
https://picasion.com/

Πέμπτη 11 Απριλίου 2024

Ο Γενικός Γραμματέας του Δήμου Πρέβεζας Αντώνης Μπέζας στη Δημοτική Ραδιοφωνία για το Ειδικό Πολεοδομικό Σχέδιο του παραλιακού μετώπου Ηπείρου

Ο Γενικός Γραμματέας του Δήμου Πρέβεζας Αντώνης Μπέζας στη Δημοτική Ραδιοφωνία για το Ειδικό Πολεοδομικό Σχέδιο του παραλιακού μετώπου Ηπείρου 

Το Ειδικό Πολεοδομικό του παραλιακού μετώπου Ηπείρου, θα καθορίσει σε μεγάλο βαθμό το αναπτυξιακό πρότυπο της ευρύτερης περιοχής, σημείωσε μεταξύ άλλων ο Γενικός Γραμματέας του Δήμου Πρέβεζας και πρώην υπουργός Αντώνης Μπέζας και τόνισε ότι το Ειδικό Πολεοδομικό και το σχετικό Προεδρικό Διάταγμα με το οποίο θα εγκριθεί, πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί έως την 31/12/2025, καθώς αυτό αποτελεί προαπαιτούμενο της χρηματοδότησης της μελέτης από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας.

Ο κ. Μπέζας βρέθηκε στο στούντιο της Δημοτικής Ραδιοφωνίας Πρέβεζας και στην εκπομπή "Νωρίτερα δε γίνεται" με την Αθηνά Παππά και μίλησε για τις συναντήσεις με τα μέλη της μελετητικής ομάδας της Κοινοπραξίας Εταιρειών που έχουν αναλάβει την εκπόνηση του ΕΠΣ όπου παρουσιάζεται η μεθοδολογία και το χρονοδιάγραμμα των εργασιών.

Ο ίδιος τόνισε ότι είναι ένα από τα μεγαλύτερα προγράμματα πολεοδομικού σχεδιασμού για τον τόπο και εκτός από την προοπτική που δίνεται σε αναπτυξιακό επίπεδο, θα δώσει και οριστικές λύσεις σε μεγάλα προβλήματα που ήταν σε εκκρεμότητα επί σειρά ετών.

Ο κ. Μπέζας εξήγησε πως στις περιοχές περιλαμβάνονται οι Δημοτικές Ενότητας Ηγουμενίτσας, Μαργαριτίου, Παραποτάμου, Συβότων και Πέρδικας του Δήμου Ηγουμενίτσας, η Δημοτική Ενότητα Σαγιάδας του Δήμου Φιλιατών, οι Δημοτικές Ενότητες Πάργας και Φαναρίου του Δήμου Πάργας, οι Δημοτικές Ενότητες Πρέβεζας και Ζαλόγγου του Δήμου Πρέβεζας, οι Δημοτικές Ενότητες Αράχθου, Κομποτίου και Κομμένου του Δήμου Σκουφά και η Δημοτική Ενότητα Αμβρακικού του Δήμου Αρταίων.

Η μελέτη πραγματοποιείται σε ενότητες και περιλαμβάνει την ανάλυση της υπάρχουσας κατάστασης, τη διάγνωση των προβλημάτων, προοπτικών και τάσεων στην περιοχή για την οποία συντάσσεται το ΕΠΣ, τη διατύπωση των εναλλακτικών προτάσεων της χωρικής οργάνωσης της περιοχής και την τελική πρόταση που προκρίνεται από το φορέα κίνησης της διαδικασίας καθώς και αιτιολόγηση της επιλογής της.

Τα ΕΠΣ θα είναι εναρμονισμένα με το περιεχόμενο των Ειδικών Πολεοδομικών Σχεδίων με τα Περιφερειακά Χωροταξικά Πλαίσια, καθώς και με αντίστοιχα σχέδια (Γενικά Πολεοδομικά Σχέδια, Σχέδια Χωρικής και Οικιστικής Οργάνωσης Ανοικτών Πόλεων, ΤΠΣ) ενώ η έγκριση τους θα γίνει με προεδρικό διάταγμα.

Ο κ. Μπέζας είπε ακόμη πως θα εγκριθούν επίσης οι κατευθύνσεις, οι όροι και τα μέτρα για την προστασία του περιβάλλοντος, τα οποία πρέπει να τηρούνται κατά την εξειδίκευση και υλοποίηση των Ε.Π.Σ, σύμφωνα με τη σχετική Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων.

Ο κ. Μπέζας σημείωσε ότι πριν το ΕΠΣ τεθεί σε δημόσια διαβούλευση θα έχουν προηγηθεί δύο ακόμη συναντήσεις τον Ιούλιο και το Δεκέμβριο του 2024. Ο ίδιος απέδωσε ιδιαίτερη σημασία στο παραλιακό μέτωπο της Ηπείρου, ενώ για άλλη μια φορά ανέφερε πως το κέντρο βάρους πρέπει να μετατοπιστεί από την ενδοχώρα στα παράλια και τόνισε πως αυτό μπορεί να οδηγήσει στην ανάπτυξη κάθε περιοχής ξεχωριστά αλλά και όλης της Περιφέρειας Ηπείρου συνολικά.

"Η μείωση του πληθυσμού της Ηπείρου κατά 5% κατά την απογραφή του 2021 αποδεικνύει πως το προηγούμενο αναπτυξιακό μοντέλο έχει αποτύχει και πρέπει να δοθεί μεγαλύτερη έμφαση στην παραλιακή ζώνη” είπε o κ. Μπέζας και αναφέρθηκε στην αναγκαιότητα αναβάθμισης του οδικού παραλιακού οδικού δικτύου που συνδέει τα ελληνοαλβανικά σύνορα με το λιμάνι της Ηγουμενίτσας και το αεροδρόμιο του Ακτίου.

Τέλος έθεσε ως προτεραιότητα τη σύνδεση της Πρέβεζας με την Ιόνια Οδό αλλά και σύνδεση με τον παράκτιο άξονα με τους Φιλιάτες, τα Σύβοτα, την Πέρδικα και την Πάργα, ενώ ιδιαίτερη αναφορά έκανε στη σιδηροδρομική σύνδεση του Λιμανιού της Ηγουμενίτσας με το υπόλοιπο σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας και συγκεκριμένα με την Καλαμπάκα και το λιμάνι του Βόλου.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου